معاملات اسکالپینگ Scalping چیست؟

  • 10:02 1403-02-04
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

ما سعی می کنیم در مقاله معاملات اسکالپینگ چیست؟ اطلاعاتی در مورد معاملات Scalping برای شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم در معاملات اسکالپینگ بپردازیم و هدف از اسکالپینگ در معاملات رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال یا دریافت خدمات سیگنال ارز دیجیتال می تونه یه پیشنهاد عالی برای سودآوری بلند مدت باشه. با این حال واضح هست که دونستن جزئیات و داشتن اطلاعات و آگاهی از بازار برای هر کسی که مشتاق تبدیل شدن به یه سرمایه گذار موفق هست ضروری محسوب میشه.

زمانی که وارد بازار ارزهای دیجیتال میشین، با استراتژی ها و روش های سرمایه گذاری مختلفی روبرو میشین که اسکالپینگ یا Scalping نیز یکی از این روش هاست. به طور کلی معاملات اسکالپینگ به معامله هایی گفته میشه که شیوه اون ها بر مبنای معاملات روزانه یا ترید روزانه هست و هیچ موقع برای به سودآوری در سرمایه گذاری های بلند مدت مورد استفاده قرار نمی گیره. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله معاملات اسکالپینگ چیست؟ اطلاعاتی در مورد معاملات Scalping برای شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم در معاملات اسکالپینگ بپردازیم و هدف از اسکالپینگ در معاملات رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

معاملات اسکالپینگ چیست؟

معاملات اسکالپینگ

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم معاملات اسکالپینگ یا Scalping رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این استراتژی معاملاتی به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که معاملات اسکالپینگ چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که اسکالپینگ نوعی استراتژی معاملاتی هست که در اون یه تریدر از تغییرات کم در قیمت ارزهای دیجیتال در بازه های زمانی کوتاه مدت سود به دست میاره. در فرایند همزمان خرید  و فروش از پلتفرم های مختلف، اسکالپینگ نوع مهمی از معاملات هست که در اون تریدرها پوزیشن های خودشون رو در بازارهای متعلق به طبقات مختلف دارایی مثل اوراق بهادار، بورس، فارکس و کریپتوکارنسی باز و بسته می کنند تا از معامله های خودشون سود به دست بیارن.

مقاله پیشنهادی: آموزش نحوه ترید و معامله گری ارزهای دیجیتال

جالب اینجاست که بدونین اسکالپینگ یا Scalping روش معاملاتی هست که از نوسانات قیمتی جزئی به معامله گران سود می رسونه. معامله گران برای وارد شدن به این معامله باید یه استراتژی خروج داشته باشن، چون یه ضرر بزرگ باعث از دست رفتن همه دستاوردهای کوچیک معامله گران میشه. اسکالپینگ در بازه های زمانی کوتاه مدت انجام میشه. تحلیل در این تایم فریم ها بسیار سخته و این نوع معامله ها بسیار زود از بازار خارج میشن، حتی برخی از پوزیشن ها یا معامله ها کمتر از 5 دقیقه طول می کشه. اسکالپر برای موفقیت در معامله های خودش به ابزارهایی مثل Live Feed و یه کارگزاری با دسترسی مستقیم نیاز داره.

نکات مهم در معاملات اسکالپینگ چیست؟

نکات مهم در معاملات اسکالپینگ

شاید برای تان مفید باشد: انواع تریدر در بازار ارزهای دیجیتال کدامند؟

برای کسب موفقیت در هر معامله و استراتژی خاصی باید همه نکات مربوط به اون رو رعایت کنین تا با استفاده از هر کدوم از اون ها سود به دست بیارین. روش معاملات اسکالپینگ نیز از این موضوع مستثنی نیست و باید نکات اساسی و پایه اون رو در نظر داشته باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله معاملات اسکالپینگ چیست؟ به بررسی نکات مهم در معاملات اسکالپینگ بپردازیم.

•    یکی از نکات مهم در معاملات اسکالپینگ این هست که این استراتژی در بازار ارزهای دیجیتال با انجام شدن معامله های کوچیک و مختلف شکل می گیره، چون در هر بازار مالی نوسانات قیمتی کوچیک نسبت به تحرکات قیمتی بزرگ آسون تر و قابل پیش بینی تر هستن.
•    یکی دیگه از نکات مهم در معاملات اسکالپینگ این هست که یه اسکالپر موفق می دونه که روش معاملاتی اسکالپینگ بر سودهای کوچیک و مداوم بنا شده. برای مثال فروش یه ارز دیجیتال با سود تقریبی 0.009 درصد راحت تر از فروش یه ارز دیجیتال با جهش قیمتی بسیار بالاتر هست.
•    یکی دیگه از نکات مهم در معاملات اسکالپینگ این هست که استفاده از استراتژی Scalping در بازارهای با ثبات خیلی راحت و قابل پیش بینی هست، چون تحرکات و تغییرات قیمت در ارزهای دیجیتال اروم و اندک هستن و میشه معامله های متعدد با سودهای کم رو با موفقیت به دست آورد.
•    یکی دیگه از نکات مهم در معاملات اسکالپینگ این هست که هرچقدر زمان سرمایه گذاری و معاملات کوتاه مدت تر باشن، احتمال از دست رفتن سرمایه هم کمتر هست. یه اسکالپر می تونه با در نظر گرفتن این نکته مهم در روش معاملاتی اسکالپینگ موفق عمل کنه.
•    یکی دیگه از نکات مهم در معاملات اسکالپینگ این هست که با توجه به معامله های کوچین این استراتژی، سود و ریسک سرمایه گذاری به یه اندازه پایین هستن.

هدف از اسکالپینگ در معاملات چیست؟

هدف از اسکالپینگ در معاملات

هدف از اسکالپینگ در معاملات، کسب حداقل سود در تعداد دفعات زیاد هست. به عبارت دیگه، اسکالپرها یا معامله گرانی که از اسکالپینگ برای معاملات استفاده می کنند، یه سود بزرگ با حجم کم به دست میارن. سودهای کوچیک ولی با حجم بالا به دست میارن. همچنین اسکالپینگ مخصوص تریدرهایی هست که می تونن به صورت مرتب از معاملات با سود کم بازدهی معقولی به دست بیارن. هدف این دسته از معامله گران کسب چندین بار سود در یه جلسه معاملاتی هست. معمولا معامله گران از تحلیل های تکنیکال و تقویم اقتصادی برای ورود به معامله ها استفاده می کنند. شاید برخی از معامله گران در طول یه جلسه معاملاتی چندین بار وارد معامله بشن و سریع معامله رو ببندن.

جالب اینجاست که بدونین حجم معاملات در استراتژی اسکالپینگ اهمیت زیادی داره و اگه شخصی بتونه به صورت منظم اسکالپ کنه، می تونه به بازدهی خوبی برسه. در کل دو روش برای معاملات اسکالپ وجود داره که اون ها معاملات دستی و خودکار هستن. تریدر اقدام به معامله در بازار می کنه و خودش تصمیم گیرنده ورود و خروج به معاملات هست. در مقابل برخی از تریدرها استراتژی معاملاتی خودشون رو به کامپیوتر منتقل می کنند و اجازه میدن که کامپیوتر به صورت خودکار معامله کنه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی می کنیم در مقاله معاملات اسکالپینگ چیست؟ اطلاعاتی در مورد معاملات Scalping برای شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم در معاملات اسکالپینگ بپردازیم و هدف از اسکالپینگ در معاملات رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، اسکالپینگ نوعی استراتژی معاملاتی هست که در اون یه تریدر از تغییرات کم در قیمت ارزهای دیجیتال در بازه های زمانی کوتاه مدت سود به دست میاره.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد معاملات اسکالپینگ Scalping چیست؟

در مورد معاملات اسکالپینگ Scalping چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :4+83 = ?