اسلیپیج Slippage یا لغزش قیمت چیست؟

  • 12:02 1403-02-05
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

 ما سعی می کنیم در مقاله اسلیپیج Slippage یا لغزش قیمت چیست؟ اطلاعاتی در مورد لغزش قیمت ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع اسلیپیج ها بپردازیم و روش های رفع لغزش در معاملات ارز دیجیتال رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با استفاده از این روش ها معامله های خودتون رو بدون لغزش قیمت انجام بدین. بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال خیلی از معامله گران و تریدرها قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ تبدیل بشه. شما نیز می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید و فروش ارزهای دیجیتال سود زیادی به دست بیارین. البته ابتدا باید آموزش های لازم رو فرا بگیرین.در ارامه مقاله با اکادمی ارزسنج ارائه دهنده سیگنال ارز دیجیتال رایگان باشید.

زمانی که معامله گران ارزهای دیجیتال سفارش خرید یا فروش رو در یه صرافی قرار میدن، معمولا انتظار دارن که سفارش با قیمت دقیق انتخابی اون ها پر بشه. متاسفانه به دلیل مشکلی پر هزینه به اسم اسلیپیج یا لغزش قیمت ارزهای دیجیتال، اوضاع همیشه اونجوری که می خوان نیست. بنابراین، یکی از رایج ترین توصیه هایی که همیشه به معامله گران تازه وارد میشه این هست که مراقب اسلیپیج ها باشین! ما سعی می کنیم در مقاله اسلیپیج Slippage یا لغزش قیمت چیست؟ اطلاعاتی در مورد مورد لغزش قیمت ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع اسلیپیج ها بپردازیم و روش های رفع لغزش در معاملات ارز دیجیتال رو برای شما یاد بدیم.

اسلیپیج چیست؟

اسلیپیج چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال یا سایر بازارهای مالی فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم اسلیپیج رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که اسلیپیج چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که اسلیپیج معادل کلمه انگلیسی Slippage به معنی لغزش قیمت هست. لغزش زمانی اتفاق می افته که معامله گران مجبور میشن به دلیل تغییر قیمت بین زمان ورود سفارش به بازار و انجام معامله به قیمتی متفاوت از چیزی که از ابتدا درخواست کردن، بسنده کنند. همچنین اسلیپیج زمانی اتفاق می افته که بعد از ثبت سفارش مارکت اوردر توسط معامله گر این سفارش با قیمتی که مورد انتظار فروشنده یا خریدار نبوده هست اجرا بشه.

شاید برایتان مفید باشد: آموزش کسب سود بدون دانش تخصصی تحلیل ارزهای دیجیتال

جالب اینجاست که بدونین اسلیپیج یا لغزش قیمت به تفاوت بین قیمت مورد انتظار یه معامله و قیمتی هست که در اون معامله انجام میشه، اشاره داره. لغزش قیمت می تونه در هر زمان اتفاق بیفته، ولی بیشتر در دوره هایی با نوسانات بیشتر هنگام استفاده از سفارشات بازار رایج هست. همچنین ممکن هست زمانی اتفاق بیفته که یه سفارش بزرگ اجرا بشه، ولی حجم کافی در قیمت انتخاب شده برای انجام کل معامله وجود نداره. اسپلیج نشون دهنده یه حرکت منفی یا مثبت نیست، چون هر گونه تفاوت بین قیمت اجرایی مورد نظر و قیمت اجرایی واقعی به عنوان لغزش شناخته میشه.

انواع اسلیپیج ارز دیجیتال کدامند؟

انواع اسلیپیج ارز دیجیتال کدامند؟

همونطور که گفتیم، . لغزش زمانی اتفاق می افته که معامله گران مجبور میشن به دلیل تغییر قیمت بین زمان ورود سفارش به بازار و انجام معامله به قیمتی متفاوت از چیزی که از ابتدا درخواست کردن، بسنده کنند. اسلیپیج یا لغزش قیمت انواع مختلفی داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله اسلیپیج چیست؟ به بررسی انواع اسلیپیج ارز دیجیتال بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

مقاله پیشنهادی: آموزش ترید بدون دانش تحلیل تکنیکال

•    اسلیپیج مثبت

یکی از انواع اسلیپیج ارز دیجیتال، اسلیپیج مثبت هست. بهتره بدونین اگه قیمت دارایی در زمان اجرا شدن سفارش کمتر از قیمت پیش بینی شده برای سفارش خرید باشه. این لغزش مثبت در نظر گرفته میشه. چون نرخ سود بهترین رو برای معامله گران فراهم می کنه. برای مثال تصور کنین شما سفارش خرید ارز دیجیتال بیت کوین رو در قیمت 20 هزار دلار ثبت کردین و قیمت بیت کوین در اون موقع به زیر 20 هزار دلار سقوط می کنه. بنابراین، این اختلاف قیمت باعث میشه تا معامله گران و تریدرها سود زیادی به دست بیارن.

•    اسلیپیج منفی

یکی دیگه از انواع اسلیپیج ارز دیجیتال، لغزش قیمت منفی در بازار هست. جالب اینجاست که بدونین اگه قیمت اجرای سفارش بالاتر از قیمت پیش بینی شده برای سفارش خرید باشه. این موضوع نوعی لغزش منفی در نظر گرفته میشه. چون نرخ سود کمتری رو در مقایسه با چیزی که در زمان ایجاد سفارش در نظر داشتن برای معامله گر و تریدر فراهم می کنه. تعریف های ارائه شده برای سفارش خرید هست و عکس این موضوعات نیز برای سفارش های فروش ارزهای دیجیتال توسط معامله گران نیز اتفاق می افته.

روش های رفع لغزش در معاملات ارز دیجیتال چیست؟

روش های رفع لغزش در معاملات ارز دیجیتال چیست؟

با توجه به توضیحاتی که در مورد اسلیپیج یا لغزش قیمت ارز دیجیتال برای شما ارائه کردیم، میشه این نتیجه رو گرفت که اسلیپیج یکی از مفاهیم منفی هست که باعث میشه تا میزان ریسک معاملات ارزهای دیجیتال افزایش پیدا کنه. به همین دلیل اکثر تریدرها و معامله گران سعی می کنند تا اسلیپیج رو برطرف کنند. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله اسلیپیج چیست؟ به بررسی روش های رفع لغزش در معاملات ارز دیجیتال بپردازیم.

•    یکی از روش های رفع لغزش در معاملات ارز دیجیتال، خرد کردن سفارش های بزرگ هست. اگه قصد دارین یه تراکنش با حجم بالا باز کنین، بهتره این مبلغ رو به سفارش هاش کوچیک تر تقسیم کنین و به صورت چند پوزیشن اجرا کنین
•    یکی دیگه از روش های رفع لغزش در معاملات ارز دیجیتال، تنظیم دستی لغزش هست. بهتره بدونین در برخی از صرافی های آنلاین امکان تنظیم دستی لغزش وجود داره. به عنوان مثال با استفاده از این گزینه می تونین مشخص کنین که اگه مقدار انحراف از 20 واحد بیشتر بشه، موقعیت شما اجرا نشه
•    یکی دیگه از روش های رفع لغزش در معاملات ارز دیجیتال، استفاده از دستورات limit به جای معاملات دستی هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله اسلیپیج Slippage یا لغزش قیمت چیست؟ اطلاعاتی در مورد لغزش قیمت ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع اسلیپیج ها بپردازیم و روش های رفع لغزش در معاملات ارز دیجیتال رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با استفاده از این روش ها معامله های خودتون رو بدون لغزش قیمت انجام بدین. همونطور که گفتیم، همچنین اسلیپیج زمانی اتفاق می افته که بعد از ثبت سفارش مارکت اوردر توسط معامله گر این سفارش با قیمتی که مورد انتظار فروشنده یا خریدار نبوده هست اجرا بشه.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد اسلیپیج Slippage یا لغزش قیمت چیست؟

در مورد اسلیپیج Slippage یا لغزش قیمت چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :5+44 = ?