نحوه تشکیل نواحی عرضه و تقاضا چگونه است؟

  • 03:05 1403-05-06
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

 ما سعی می کنیم در مقاله نحوه تشکیل نواحی عرضه و تقاضا چگونه است؟ اطلاعاتی در مورد سطوح عرضه و تقاضا برای شما ارائه کنیم و به بررسی نحوه پیدا کردن نواحی عرضه و تقاضا رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه از مباحث مربوط به  آموزش ارز دیجیتال داشته باشین و بتونین با این نواحی آشنا بشین. بازار ارزهای دیجیتال نیز همانند سایر بازارهای مالی نوسانات قیمتی زیادی داره که همین نوسانات فرصت های کسب سود زیادی رو برای معامله گران و تریدرها فراهم می کنه. به این ترتیب، شما نیز می تونین از این فرصت ها استفاده کرده و سودهای زیادی از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال به دست بیارین. البته به شرطی که بتونین بهترین نقاط خرید و فروش رمز ارزها رو شناسایی کنین. برای این کار نیز باید تحلیل تکنیکال بلد باشین و بتونین نواحی عرضه و تقاضا رو تشخیص داده و قیمت رمز ارزها رو پیش بینی کنین.

سطوح عرضه و تقاضا چیست؟

پرایس اکشن دارای الگوهای زیادی هست و هر کدوم از الگوهای پرایسی مناسب هر کاری هستن. الگوهای پرایس اکشن شامل عرضه و تقاضا، اسمارت مانی، ال بروکس، وودر و ICT و ولیوم تریدینگ هست. اکثر افراد مفاهیم عرضه و تقاضا رو با مفاهیم مقاومت و حمایت اشتباه می گیرن. این دو تعریف جدایی از هم دارن و هر کدوم کاربرد مخصوص به خودشون رو برای پی بردن به چیزی استفاده میشن. سطوح عرضه قابل شناسایی هستن و برای پیدا کردن اون باید با دو مفهوم کندل شمعی ژاپنی و نحوه پیدا کردن خوشه آشنایی داشته باشین.

دوره پیشنهادی: آموزش تحلیل فاندامنتال

سطوح تقاضا نیز قابل شناسایی هستن و برای پیدا کردن اون باید با دو مفهوم کندل شمعی ژاپنی و نحوه پیدا کردن خوشه آشنایی داشته باشین. سطح تقاضا معمولا بین دو قله قرار داره که در بین این دو قله قیمت ارز دیجیتال یکبار صعود و در بار دیگه نزول می کنه و به همون ارتفاع قله قبل یا پایین تر میرسه. به این ترتیب، شما می تونین سطوح عرضه و تقاضا رو از هم تشخیص بدین.

نحوه پیدا کردن نواحی عرضه و تقاضا چگونه است؟

نحوه پیدا کردن نواحی عرضه و تقاضا

سطوح عرضه و تقاضا رو می تونین در معاملات پرایس اکشن خودتون استفاده و به کار ببرین. چون پرایس اکشن و عرضه و تقاضا کامل کننده همدیگه هستن. از این رو بهترین راه برای تایید این سطوح استفاده از روش تحلیل پرایس اکشن هست. احتمالا بعد از به دست آوردن اطلاعاتی در مورد سطوح عرضه و تقاضا، شما نیز دوست داشته باشین تا این نواحی رو تشخیص داده و معامله های خودتون رو بر اساس این نواحی انجام بدین. بهتره بدونین قیمت ارزهای دیجیتال تحت تاثیر سطوح عرضه و تقاضا قرار داره. بهترین روش برای پیدا کردن نواحی عرضه و تقاضا، نگاه کردن به نمودار کندل استیک در تحلیل تکنیکال در چارت قیمتی ارزهای دیجیتال هست. در زیر ترتیب این فرایند رو برای شما توضیح می دیم تا بتونین شما نیز مناطق عرضه و تقاضا رو شناسایی کنین.

مقاله پیشنهادی: عرضه و تقاضا در بازار ارزهای دیجیتال چیست؟

•    اولین مرحله برای پیدا کردن مناطق عرضه و تقاضا این هست که به نمودار قیمتی ارزهای دیجیتال نگاه کنین و تلاش کنین کندل های متوالی با بدنه های بزرگ رو پیدا کنین. این موضوع که حرکات قیمت قوی تر باشه، از اهمیت زیادی برخوردار هست.
•    دومین مرحله برای پیدا کردن مناطق عرضه و تقاضا این هست که منشا یا Base حرکات سریع و قوی قیمت رو تعیین کنین. برای پیدا کردن منشا ابتدا حرکت تندی رو در هر دو جهت پیدا کنین. چون بعد از اون میشه منشا حرکت قیمتی رو شناسایی کرد.
•    در مرحله آخر برای پیدا کردن مناطق عرضه و تقاضا، معمولا قبل از تغییر کردن روند قیمتی کندل های کوچیکی ایجاد میشن که بعد از اون روند بازار صعودی میشه. این نواحی تغییر قیمت دقیقا همون نواحی عرضه و تقاضا هست که ما به دنبال اون ها می گردیم.

نحوه تشکیل نواحی عرضه و تقاضا چگونه است؟

نحوه تشکیل نواحی عرضه و تقاضا

در واقع تغییر در عرضه و تقاضا فقط زمانی اتفاق می افته که معامله گران و تریدرهای بزرگ اقدام به خرید یا فروش ارزهای دیجیتال یا دارایی های خود کنند. به عبارت دیگه، ما به عنوان یه معامله گر خرد، قدرتی در ایجاد تغییر در میزان عرضه و تقاضا و به دنبال اون روند قیمتی نداریم. بانک ها و سازمان های بزرگ با میزان دارایی زیادی که دارن، می تونن معامله هایی با ارزش بسیار بالا انجام بدن و به این ترتیب بر میزان عرضه و تقاضا تاثیر بذارن. ما نیز با دارایی بسیار محدودی که داریم، نقشی در این تغییرات نخواهیم داشت.

جالب اینجاست که بدونین بانک ها به دلیل حجم بالای معاملاتی که قراره ثبت کنند، نمی تونن معامله های خودشون رو یکباره در بازار انجام بدن، بلکه برای اینکه باعث کاهش قیمت نشن و معامله های بعدی خودشون رو با قیمت تقریبا مشابه قیمت معاملات قبلی ثبت کنند، باید اون ها رو در چند معامله کوچیک انجام بدن. به این ترتیب، می تونن تاثیر مشابه ثبت یه معامله بزرگ رو با ثبت چندین معامله کوچیک داشته باشن. ولی مشکلی که پیش میاد این هست که معامله های اون ها به قدی بزرگ هست که افراد با دارایی های خود به دلیل حجم کم دارایی گزینه مناسبی برای قرار گرفتن در طرف مقابل بانک ها به منظور انجام معامله ها نیستن.

در واقع زمانی که بانک ها قصد باز و بسته کردن معامله خرید رو داشته باشن، به هزاران تریدر با معامله های فروش نیاز دارن. همچنین اگه بخوان ارزهای دیجیتال یا دارایی های خودشون رو بفروشن، به تعداد زیادی از تریدرهایی که قصد خرید همون دارایی رو دارن نیاز هست. برای رسیدن به این هدف بانک ها معامله های خرد خودشون رو ثبت می کنند و اجازه میدن قیمت باز هم به قیمت قبلش برگرده تا بتونن سایر معامله های کوچیک خودشون رو ثبت کنند.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله نحوه تشکیل نواحی عرضه و تقاضا چگونه است؟ اطلاعاتی در مورد سطوح عرضه و تقاضا برای شما ارائه کنیم و به بررسی نحوه پیدا کردن نواحی عرضه و تقاضا رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با این نواحی آشنا بشین. همونطور که گفتیم، در واقع تغییر در عرضه و تقاضا فقط زمانی اتفاق می افته که معامله گران و تریدرهای بزرگ اقدام به خرید یا فروش ارزهای دیجیتال یا دارایی های خود کنند. به عبارت دیگه، ما به عنوان یه معامله گر خرد، قدرتی در ایجاد تغییر در میزان عرضه و تقاضا و به دنبال اون روند قیمتی نداریم.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد نحوه تشکیل نواحی عرضه و تقاضا چگونه است؟

در مورد نحوه تشکیل نواحی عرضه و تقاضا چگونه است؟ نظر دهید
سوال امنیتی :7 + 92 = ?