مدل انباشت به جریان (S2F) بیت کوین چیست؟

  • 10:02 1403-02-07
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

مدل انباشت به جریان (S2F) بیت کوین؛ مدل محبوب در بازار ارزهای دیجیتال که برای پیش بینی قیمت بیت کوین بصورت احتمالی است! چیزی در مورد این روش شنیدین؟ اصلا می دونین مدل انباشت به جریان چیست؟ با محدودیت های مدل انباشت به جریان آشنا هستین؟ آیا می دونین چجوری میشه از مدل انباشت به جریان در سرمایه گذاری استفاده کرد؟ مزایای استفاده از S2F چیست؟ نحوه عملکرد مدل انباشت به جریان چجوریه؟ برای یافتن پاسخ به این سوالات، تا انتهای این مقاله همراه ما باشین.

در هر کسب و کاری، ارزیابی درست از شرایط موجود و وضعیت بازار تکنیکی بی نظیر هست که امکان تصمیم گیری های هوشمندانه و سنجیده شده رو برای افراد فراهم می کنه. بازار ارزهای دیجیتال یکی از محبوب ترین بازارهای مالی هست که مدل انباشت به جریان راهی برای ارزیابی این بازار محسوب میشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله مدل انباشت به جریان بیت کوین چیست؟ اطلاعاتی در مورد مدل انباشت به جریان یا S2F به شما ارائه کنیم و به بررسی محدودیت های مدل انباشت به جریان بپردازیم و نحوه استفاده از مدل S2F در سرمایه گذاری رو به شما یاد بدیم.

مدل انباشت به جریان چیست؟

مدل انباشت به جریان چیست؟

مدل انباشت به جریان یا S2F یه فرمول در بازار ارزهای دیجیتال هست که با کمک اون میشه روند بازار رو در آینده پیش بینی کرد و سود زیادی از معاملات به دست اورد. به عبارت دیگه، مدل انباشت به جریان رویکردی بی نظیر برای ارزیابی و پیش بینی قیمت بیت کوین با بررسی فاکتورهایی مثل منابع، محدودیت های مختلف و... هست که بیت کوین رو ارزشمند کرده.

جالب اینجاست که بدونین مدل انباشت به جریان یا Stock to Flow که با نمادهای SF یا S2F هم نشون داده میشه، عرضه کل و تولید سالانه یه دارایی رو اندازه می گیره. نسبت انباشت به جریان مقدار ذخایر ذخیره شده یه ارز دیجیتال تقسیم بر مقدار تولید سالانه اون هست. خیلی از معامله گران و تریدرهای بازار ارزهای دیجیتال از این مدل برای پیش بینی روند بازار و قیمت ها استفاده می کنند. اطلاع از روش های مختلف به شما کمک می کنه تا بهترین روش ها رو برای استراتژی های معاملاتی خودتون انتخاب و از اون ها استفاده کنین.

محدودیت های مدل انباشت به جریان

محدودیت های مدل انباشت به جریان

همونطور که گفتیم، سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال هم مثل بازار سهام به پیش بینی افزایش قیمت دارایی های مختلف استوار هست. مدل انباشت به جریان یا S2F هم به همین مبنا عمل می کنه. نسبت انباشت به جریان عددی هست که نشون دهنده تعداد سال هایی که طول می کشه عرضه یه منبع طبیعی با فرض نرخ تولید فعلی به مقدار انباشت فعلی خودش برسه. استفاده از مدل انباشت به جریان محدودیت های زیادی به همراه داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این خش از مقاله به بررسی محدودیت های مدل انباشت به جریان بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

•    یکی از محدودیت های مدل انباشت به جریان این هست که مدل s2f فقط به سمت عرضه توجه می کنه و از تقاضا غافل هست. حتی اگه این نسبت طی یه فرایند هاوینگ زیاد بشه و عرضه رو کاهش بده، در صورتی که با ریزش تقاضا روبرو بشیم، قیمت هم افت می کنه.
•    یکی دیگه از محدودیت های مدل انباشت به جریان این هست که مدل S2F در پیش بینی قیمت معیار خیلی مهم نوسانات بازار ارزهای دیجیتال رو در نظر نمی گیره.

نحوه استفاده از مدل S2F در سرمایه گذاری

نحوه استفاده از مدل S2F در سرمایه گذاری

در مدل انباشت به جریان، زمانی که نسبت S2F افزایش پیدا می کنه، قیمت هم بالا میره. این رابطه می تونه سرمایه گذاران و معامله گران بازار کریپتوکارنسی ها رو در تصمیم گیری ها راهنمایی کنه تا بتونن سود زیادی از نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال به دست بیارن. اگه عدد به دست اومده از فرمول انباشت به جریان زیاد باشه، مثلا 50 یا بیشتر نشون دهنده کمیابی نسبی شدید هست و به دنبال اون قیمت هم بالا میره. سرمایه گذار می تونه از فرصت استفاده کنه و بخشی از بیت کوین های خودش رو بفروشه.

خیلی از مدل های پیش بینی در حوزه تجارت و بازارهای مالی وجود داشتن که بعد از اشتباهات و پیش بینی های غلط از بین رفتن و دیگه مورد استفاده تحلیلگران و تریدرهای بازار قرار نگرفتن، ولی مدل انباشت به جریان یا S2F مزایای زیادی به همراه داره که باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره. برخلاف اوراق قرضه سهام و سایر موارد بیت کوین ارزش ذاتی نداره و جریان نقدی به وجود نمیاره. به همین دلیل روند ارزیابی دارایی اون با سایر ارزها متفاوت هست. شما می تونین با استفاده از مدل انباشت به جریان روند قیمتی بیت کوین رو در آینده پیش بینی کرده و بتونین معامله های سودآوری انجام بدین. البته توجه داشته باشین که در کنار مدل انباشت به جریان، شما باید از تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال هم استفاده کنین تا پیش بینی قیمتی شما درست از آب در بیاد.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله مدل انباشت به جریان چیست؟ اطلاعاتی در مورد مدل انباشت به جریان یا S2F به شما ارائه کنیم و به بررسی محدودیت های مدل انباشت به جریان بپردازیم و نحوه استفاده از S2F در سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال رو به شما یاد بدیم تا بتونین با استفاده از این مدل روند بازار رو پیش بینی کنین. همونطور که گفتیم، مدل انباشت به جریان یا S2F یه فرمول در بازار ارزهای دیجیتال هست که با کمک اون میشه روند بازار رو در آینده پیش بینی کرد و سود زیادی از معاملات به دست اورد. مدل انباشت به جریان مزایای زیادی به همراه داره که همین موضوع باعث شده تا مورد استقبال خیلی از سرمایه گذاران و تریدرهای بازار قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد مدل انباشت به جریان (S2F) بیت کوین چیست؟

در مورد مدل انباشت به جریان (S2F) بیت کوین چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :2+99 = ?