روش های جلوگیری از هک شدن ارزهای دیجیتال

  • 22:02 1403-02-09
  • زمان مطالعه: 5 دقیقه

هک شدن و از دست رفتن ارزهای دیجیتال؛ مسئله ای مهم در بازار ارزهای دیجیتال که دامن گیر خیلی از سرمایه گذاران مبتدی و تازه کار میشه! چیزی در مورد هک شدن ارزهای دیجیتال شنیدین؟ می دونین هک ارزهای دیجیتال چجوری انجام میشه؟ آیا با روش های جلوگیری از هک شدن و از رفتن ارزهای دیجیتال آشنا هستین؟ می دونین چه کارهایی باید انجام بدین تا رمز ارزهاتون رو از دست ندین؟!

امروزه با گسترش بازار ارزهای دیجیتال، کلاهبرداری در این حوزه نیز بیشتر شده. بنابراین باید روش های حفظ امنیت ارزهای دیجیتال رو یاد بگیرین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله روش های جلوگیری از هک شدن و از دست رفتن ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی در مورد هک شدن ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی راه های جلوگیری از دست رفتن ارزهای دیجیتال بپردازیم و روش های حفظ امنیت ارزهای دیجیتال رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و امنیت ارزهای دیجیتال خودتون رو افزایش بدین.

هک شدن ارزهای دیجیتال:

هک شدن ارزهای دیجیتال:

بهتره قبل از اینکه وارد بحث اصلیمون بشیم و روش های جلوگیری از هک شدن ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی در مورد هک شدن ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم. امنیت بلاک چین و شناخت روش های هک شدن ارزهای دیجیتال همیشه یکی از دغدغه ها و چالش های اصلی کاربران بازار ارزهای دیجیتال محسوب میشه. توسعه دهنده های بازار ارزهای دیجیتال هم همه سعی خودشون رو برای کاهش خطرهای امنیتی و احتمال سرقت سرمایه کاربران شبکه کردن. این تلاش ها هم تا حدودی نیز موفقیت آمیز بوده، ولی هیچ غیرممکنی وجود نداره.

جالب اینجاست که بدونین کیف پول های ارز دیجیتال از ایمنی 100 درصد برخوردار نیستن. به همین دلیل هست که هک این نوع کیف پول ها برای هکرها انگیزه زیادی به وجود میاره. چون می تونن بیشترین سرمایه رو با هک کیف پول صرافی ها به سرقت ببرن. متاسفانه در بعضی موارد زمانی که چنین هک هایی اتفاق می افته، کاربران نمی تونن دارایی های دیجیتال خودشون رو از پلتفرم صرافی ارزهای دیجیتال بازیابی کنند و حتی ممکنه قیمت برخی از توکن ها تحت تاثیر قرار بگیره و شرکت های مالک این پلتفرم های ارزهای دیجیتال نیز تعطیل بشن.

انواع روش های جلوگیری از هک شدن کیف پول دیجیتال:

انواع روش های جلوگیری از هک شدن کیف پول دیجیتال

راه ها و روش های مختلفی وجود داره تا امنیت ارزهای دیجیتال خودتون رو افزایش بدین و از سرقت و از دست رفتن ارزهای دیجیتال خودتون جلوگیری کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله، انواع روش های جلوگیری از هک شدن کیف پول دیجیتال رو برای شما معرفی کنیم تا با این روش ها آشنا بشین و بتونین با به کار گیری این روش ها امنیت ارزهای دیجیتال خودتون رو افزایش بدین.

مقاله پیشنهادی: کلاهبرداری پانزی چیست؟

•    فعال کردن احراز هویت دو مرحله ای

یکی از انواع روش های جلوگیری از هک شدن کیف پول دیجیتال این هست که احراز هویت دو مرحله ای رو فعال کنین. بهتره بدونین احراز هویت دو مرحله ای یا 2FA امنیت ارزهای دیجیتال رو با ضریب 1000 افزایش میده و هکرها رو از خودش دور نگه می داره. همچنین از طریق سرویس های 2FA پیامک کمترین کارایی رو داره، چون سرقت سیم کارت برای دور زدن اون کافی نیست، بنابراین همیشه گزینه های گوگل یا Microsoft Authenticator رو که یه کد یبار مصرف محدود ایجاد می کنند رو انتخاب کنین.

مقاله پیشنهادی: آموزش فعال سازی تایید هویت دو عاملی

•    ترکیب کیف پول آنلاین و آفلاین

یکی دیگه از روش های جلوگیری از هک شدن کیف پول دیجیتال این هست که از ترکیب کیف پول های آفلاین و آنلاین استفاده کنین که بهش روش ترکیبی نیز گفته میشه. با افزایش روزافزون کیف پول های سخت افزاری، احتمال هک شدن کیف پول شما هم افزایش پیدا می کنه. بنابراین، بهتره از کیف پول ها سخت افزاری یا آفلاین برای ذخیره ارزهای دیجیتال خودتون استفاده کنین و فقط کمی ارز دیجیتال در کیف پول نرم افزاری یا آنلاین خود نگهدارین.

•    اعمال گذرواژه قوی

برای حساب کاربری خودتون در صرافی ارز دیجیتال و کیف پول رمزنگاری شده خودتون گذرواژه قوی اعمال کنین. بهتره بدونین اکثر مردم از رمزهای عبور تکراری در حساب های خودشون استفاده می کنند که این روش شما رو در معرض خطر قرار میده، چون هکرها ممکنه از آسیب پذیری رمز شما استفاده کرده و وارد حساب کاربری شما در صرافی بشن و ارزهای دیجیتال شما رو سرقت کنند. بنابراین، توصیه می کنیم تا برای افزایش سطح امنیت ارزهای دیجیتال خود از رمز عبورهای قوی استفاده کنین.

•    استفاده از کیف پول های معتبر

استفاده از کیف پول های معتبر

یکی دیگه از روش های جلوگیری از هک شدن کیف پول دیجیتال این هست که باید از کیف پول های رمزنگاری شده یا دیجیتالی معتبر استفاده کنین. بهتره بدونین یکی از چالش ها و دغدغه های اصلی کاربران و سرمایه گذاران بازار ارزهای دیجیتال این هست که یه جای معتبر و با امنیت بالا پیدا کنند تا ارزهای دیجیتال خودشون رو در اونجا نگهداری کنند. چون همونطور که می دونین، نگهداری ارزهای دیجیتال در داخل صرافی ها کار درستی نیست و حتما باید رمز ارزهای خودتون رو به کیف پول رمزنگاری شده معتبر انتقال بدین.

•    مراقب فیشینگ باشید

یکی دیگه از روش های جلوگیری از هک شدن کیف پول دیجیتال این هست که باید مراقب حملات فیشینگ باشین. بهتره بدونین فیشینگ نوعی کلاهبرداری هست که در اون هکرها و افراد کلاهبردار با فریب دادن افراد قصد دارن تا اطلاعات مهم اون ها رو به سرقت ببرن که این روش یکی از روش های هک کیف پول ارزهای دیجیتال محسوب میشه. در حوزه کریپتوکارنسی ها نیز ممکنه فیشینگ هایی اتفاق بیفته. بنابراین، باید مراقب حمله های فیشینگ باشین و به هیچ عنوان تحت وسوسه پیامک ها و اطلاعیه های دروغ قرار نگیرین.

•    کلیدهای خصوصی خود را به اشتراک نگذارید

یکی دیگه از روش های جلوگیری از هک شدن کیف پول دیجیتال این هست که نباید کلیدهای خصوصی خودتون رو به اشتراک بذارین و اون ها رو پخش کنین. بهتره بدونین کلید خصوصی یا رشته ای از حروف و اعداد، مشابه رمز عبور برای باز کردن دسترسی به رمز ارز دارنده استفاده میشه. به نوبه خودش بسیار مهم هست که کلیدهای خصوصی شما برای عموم مردم فاش نشن. کلیدهای خصوصی، شخصی هستن و به هیچ عنوان نباید برای هیچکس فاش بشن. به همین دلیل، توصیه می کنیم تا برای جلوگیری از سرقت ارزهای دیجیتال خود و افزایش سطح امنیت رمز ارزهای خود، کلیدهای خصوصی خودتون رو به صورت امن پیش خودتون نگهدارین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله روش های جلوگیری از سرقت ارزهای دیجیتال کدامند؟ اطلاعاتی در مورد هک کردن ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کردیم و به بررسی انواع راه های حفظ امنیت ارزهای دیجیتال بپردازیم و سرقت دارایی های دیجیتال رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، با افزایش محبوبیت بازار کریپتوکارنسی، هکرها و کلاهبرداران با استفاده از روش های مختلفی اقدام به سرقت سرمایه های کاربران می کنند و شما می تونین با روش های مختلفی از هک شدن ارزهای دیجیتال خود جلوگیری کنین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد روش های جلوگیری از هک شدن ارزهای دیجیتال

در مورد روش های جلوگیری از هک شدن ارزهای دیجیتال نظر دهید
سوال امنیتی :3+59 = ?