سرعت تراکنش یا مقیاس پذیری ارز دیجیتال چیست؟

  • 09:02 1403-02-04
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

سرعت تراکنش ارز دیجیتال؛ یکی از عوامل کلیدی در مباحث آموزش ارز دیجیتال و برای کسب درآمد در کریپتو! چیزی درباره این مفهوم شنیدین؟ اصلا می دونین سرت تراکنش ارز دیجیتال چیست؟ عوامل موثر بر سرعت تراکنش چی می تونه باشه؟ حتما تا الان بارها شنیدین که این روزها بین شبکه های مختلف بلاک چین بر سر فراهم کردن بیشترین سرعت تراکنش در بازار ارزهای دیجیتال رقابت سنگینی صورت گرفته. ولی نکته ای که وجود داره این هست که چرا سرعت تراکنش اهمیت داره و علت تفاوت در سرعت تراکنش ها بین کوین های برتر بازار ارزهای دیجیتال چیست؟

فناوری بلاک چین این روزها با رشد زیادی روبرو شده. این فناوری که برای اولین بار در سال 2009 به عنوان پشتیبانی از بیت کوین توسعه یافت، الان به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیره. زمانی که صحبت از سریع ترین بلاک چین میشه، به نظر میرسه که همه از معنی اون مطلع نیستن. یکی از دغدغه های اصلی که بین شبکه های بلاک چین وجود داره، افزایش سرعت تراکنش ارز دیجیتال هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله سرعت تراکنش ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد سرعت تراکنش ارز دیجیتال یا Transaction Speed به شما ارائه کنیم و به بررسی عوامل موثر بر سرعت تراکنش بپردازیم و سرعت تراکنش انواع ارزهای دیجیتال رو مورد برررسی قرار بدیم.

سرعت تراکنش ارز دیجیتال چیست؟

سرعت تراکنش ارز دیجیتال چیست؟

اگه در بازار کریپتوکارنسی ها فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم سرعت تراکنش ارز دیجیتال رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که سرعت تراکنش ارز دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که منظور از سرعت تراکنش ارز دیجیتال یا Transaction Speed همون تعداد تراکنش هایی هست که به ازای هر ثانیه اتفاق می افته. برای بررسی سرعت تراکنش ها باید مدت زمان انتقال ارزهای دیجیتال رو از کیف پول ارز دیجیتال مبدا به کیف پول مقصد رو در نظر گرفت. اهمیت دیگه ای که سرعت تراکنش ها دارن این هست که میشه برای تعیین مقیاس پذیری ارز دیجیتال مورد استفاده قرار داد.

جالب اینجاست که بدونین تعیین سرعت تراکنش ارز دیجیتال در شبکه های بلاک چینی مختلف می تونه متفاوت باشه. اطلاعات خیلی متفاوتی درباره سرعت دقیق معاملات در بعضی از شبکه ها وجود داره. خیلی از این وعده ها دستیابی به سرعت های بالا در تراکنش ها رو ارائه میده که هر کدوم از این تراکنش ها به درستی تایید نشده. نکته دیگه ای که باید در نظر داشته باشین این هست که زمان تایید تراکنش ها به صورت تقریبی بوده و این احتمال وجود داره که زمان تایید تراکنش یه ارز دیجیتال در حدود 30 دقیقه ثبت شده. در صورتی که در حالت واقعی زمان تایید تراکنش ارز دیجیتال 10 دقیقه هست. بنابراین، میشه سرعت تراکنش ها رو با بررسی سرعت رسیدن اون از یه کیف پول به کیف پول دیگه با بررسی توان شبکه میشه تعداد تراکنش ها رو در هر ثانیه کسب کرد.

عوامل موثر بر سرعت تراکنش

عوامل موثر بر سرعت تراکنش

همونطور که گفتیم، منظور از سرعت تراکنش همون تعداد تراکنش هایی هست که به ازای هر ثانیه اتفاق می افته. برای بررسی سرعت تراکنش ها باید مدت زمان انتقال ارزهای دیجیتال رو از کیف پول مبدا به کیف پول مقصد رو در نظر بگیریم. عوامل مختلفی وجود دارن که بر روی سرعت تراکنش ارزهای دیجیتال تاثیر می ذارن که باید با این عوامل اشنا بشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی عوامل موثر بر سرعت تراکنش ارز دیجیتال بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

با توجه به مواردی مثل داده های صرافی ها و واریانس زمان تایید تراکنش هر ارز دیجیتال، میشه سرعت تراکنش ها رو پیش بینی کرد. همچنین سرعت تراکنش ها به زمان تراکنش هم بستگی دارن. از مهم ترین عوامل موثر بر سرعت تراکنش ها در خیلی از رمز ارزها، محدودیت تعداد تراکنش هاست. ارزهایی مثل بیت کوین، لایت کوین دارای محدودیت در تعداد تراکنش ها در ثانیه هستن. در حال حاضر این موضوع در بین توسعه دهنده ها و کاربران دنیای ارزهای دیجیتال بسیار داغ و بحث برانگیز هست. افزایش سایز بلاک به معنی افزایش حداکثر سرعت هست.

سرعت تراکنش انواع ارزهای دیجیتال

سرعت تراکنش انواع ارزهای دیجیتال

کوین های برتر درباره سرعت تراکنش ارز دیجیتال چه شرایطی نسبت به همدیگه دارن؟ ذکر این نکته مهم هست که سنجش سرعت تراکنش می تونه بر اساس چندین عامل متفاوت باشه، ولی منابع مختلف میانگین سرعت تراکنش ها شبکه ها رو بر اساس تعداد تراکنش ها در ثانیه رتبه بندی کنه. این رتبه بندی به شرح زیر هست:

•    ارز دیجیتال بیت کوین: 7 تراکنش در ثانیه
•    بیت کوین کش: 61 تراکنش در ثانیه
•    اتریوم: 15 تراکنش در ثانیه
•    ریپل: 1500 تراکنش در ثانیه
•    شبکه EOS: 3 هزار تراکنش در ثانیه
•    شبکه IOTA: 1500 تراکنش در ثانیه
•    شبکه استلار: 3 هزار تراکنش در ثانیه
•    کاردانو: 257 تراکنش در ثانیه

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله سرعت تراکنش ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد سرعت تراکنش ارز دیجیتال یا Transaction Speed به شما ارائه کنیم و به بررسی عوامل موثر بر سرعت تراکنش بپردازیم و سرعت تراکنش انواع ارزهای دیجیتال رو مورد برررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، تعیین سرعت تراکنش ارز دیجیتال در شبکه های بلاک چینی مختلف می تونه متفاوت باشه. اطلاعات خیلی متفاوتی درباره سرعت دقیق معاملات در بعضی از شبکه ها وجود داره. خیلی از این وعده ها دستیابی به سرعت های بالا در تراکنش ها رو ارائه میده که هر کدوم از این تراکنش ها به درستی تایید نشده.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد سرعت تراکنش یا مقیاس پذیری ارز دیجیتال چیست؟

در مورد سرعت تراکنش یا مقیاس پذیری ارز دیجیتال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :5+63 = ?