کسب سود در ترید با بک تستینگ ارز دیجیتال

  • 10:02 1403-02-09
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

 بک تست ارز دیجیتال؛ گام اساسی در بهینه سازی نحوه ارتباط تریدرها با بازارهای مالی! چیزی در مورد این مفهوم شنیدین؟ اصلا می دونین بک تست ارز دیجیتال چیست و چگونه انجام میشه؟ آیا می تونین با استفاده از بک تستینگ ارز دیجیتال سود به دست بیارین؟ با مزایای بک تستینگ آشنا هستین؟ بهتره بدونین ورود به بازار ارزهای دیجیتال یا سایر بازارهای پر نوسان یا تغییر استراتژی معاملاتی، بدون بررسی و تجربه قبلی خطرات سرمایه گذاری شما رو چند برابر می کنه. یکی از رایج ترین روش های بررسی عملکرد روندهای معاملاتی، بک تستینگ هست.

شاید برای بعضی از افراد و معامله گران، سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال پر ریسک به نظر برسه. ولی افرادی که سال های زیادی در این بازار سرمایه گذاری و فعالیت کردن، این موضوع رو می دونن که با راهکارهای خاص میشه از این بازار سود زیادی به دست آورد. بک تست ارز دیجیتال نوعی نرم افزار عالی برای مدیریت معاملات در بازارهای مالی هست که به تریدرها کمک می کنه تا استراتژی معاملاتی خودشون رو قبل از انجام اون بررسی کنند. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله بک تستینگ ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد بک تستینگ یا Back Testing به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای استفاده از بک تستینگ بپردازیم و نحوه کسب سود از بک تستینگ ارز دیجیتال رو به شما یاد بدیم.

دوره بهترین استراتژی های کسب سود از بازار ارزهای دیجیتال ارزسنج را به شما پیشنهاد میکنیم تا بتوانید بهترین استراتژی های ترید ارزهای دیجیتال را یاد بگیرید.

بک تستینگ ارز دیجیتال چیست؟

بک تستینگ ارز دیجیتال چیست؟

 بک تستینگ یا Back Testing یه روش کلی هست تا بفهمیم که یه استراتژی معاملاتی چجوری عمل کرده. بک تستی قابلیت دوام یه استراتژی معاملاتی رو با کشف نحوه انجام اون با استفاده از داده های تاریخی ارزیابی می کنه. اگه بک تستی جواب داد، تریدرها و سرمایه گذاران می تونن این اطمینان رو داشته باشن که در آینده از اون استفاده می کنند و از کسب سود در ترید لذت می برن.

جالب اینجاست که بدونین بک تستینگ به تریدر ارز دیجیتال این امکان رو میده تا با استفاده از داده های قدیمی، استراتژی معاملاتی رو شبیه سازی کنه تا نتایج به دست اومده و میزان ریسک و سودآوری رو قبل از ریسک روی کل سرمایه واقعی خودش تجزیه و تحلیل کنه. بک تست خوب انجام شده که نتایج مثبتی رو به همراه داره، به تریدرها اطمینان میده که این استراتژی یه استراتژی خوبی هست و احتمالا در صورت اجرای واقعی اون سودی از طریق ترید با بک تستینگ ارز دیجیتال به همراه داره. بنابراین، شما می تونین با استفاده از بک تستینگ ارز دیجیتال معامله های پر سودی در بازار ارزهای دیجیتال انجام بدین.

مقاله پیشنهادی: استراتژی های مدیریت سرمایه در معاملات

مزایای استفاده از بک تستینگ

مزایای استفاده از بک تستینگ

همونطور که گفتیم، بک تستینگ در اصل به این معنی هست که شما استراتژی معاملاتی خودتون رو بر اساس تاریخچه اون آزمایش می کنین. به عبارت دیگه این روش با آزمایش نحوه انجام این استراتژی بر اساس داده های تاریخی، میزان قابلیت دوام و زنده موندن این استراتژی رو به شما نشون میده. استفاده از بک تستینگ ارز دیجیتال مزایای زیادی به همراه داره که همین موضوع باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایای استفاده از بک تستینگ بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: استراتژی رنج تریدینگ ارز دیجیتال چیست؟

•    یکی از مزایای استفاده از بک تستینگ این هست که خطر ضرر کردن در بازار رو از بین میبره. در واقع این روش به جای اینکه تریدر بدون اطلاع از سودده بودن استراتژی معاملاتی خودش ترید انجام بده، استراتژی معاملاتی خودش رو بسنجه و بدون ریسک معاملات رو انجام بده.
•    یکی دیگه از مزایای استفاده از بک تستینگ این هست که امکان مقایسه الگوریتم های مختلف معاملاتی با همدیگه و در تایم فریم های مختلف رو به معامله گر میده.
•    امکان شناسایی نقاط ضعف استراتژی معاملاتی و برطرف کردن اون ها هم یکی دیگه از مزایای استفاده از بک تستینگ ارز دیجیتال هست.
•    بک تستینگ نیازی به زمان زیاد نداره. به عبارت دیگه چون تاریخچه بازار کاملا در دسترس هست، میشه به سرعت اقدام به بک تست گیری کرد و به عملکرد استراتژی معاملاتی پی برد.
•    پیش بینی تغییرات قیمت ارزهای دیجیتال بر اساس الگوهای قیمتی مشابه در بازه های زمانی گذشته مختلف
•    یکی دیگه از مزایای استفاده از بک تستینگ ارز دیجیتال این هست که میشه تغییرات موقت بازار جهت تعمیم در وقایع احتمالی آینده رو پیدا کرد.

نحوه کسب سود از بک تستینگ ارز دیجیتال

نحوه کسب سود از بک تستینگ ارز دیجیتال

به طور کلی باید گفت که در بک تستینگ ارز دیجیتال شما می تونین با سرعت بالا استراتژی های معاملاتی زیادی رو امتحان کنین و در نهایت به بهینه سازی و یا اصلاح اون بپردازین. همچنین می تونین به نقاط ضعف و قدرت استراتژی معاملاتی خودتون پی ببرین و بدونین که استراتژی شما چه زمان هایی کمترین بازده رو داره. از طرف دیگه، بعضی وقت ها ممکنه تست کردن استراتژی در گذشته به خوبی نشون دهنده عملکرد احتمالی استراتژی معاملاتی در آینده نباشه. بنابراین، شما با استفاده از داده هایی که با بک تست گیری ارزهای دیجیتال به دست میارین، می تونین معاملات خودتون رو انجام داده و سود زیادی به دست بیارین.

در زمان بک تستینگ ارز دیجیتال باید به نکات مهمی توجه داشته باشین. اول باید مطمئن بشین که از مجموعه داده های تصادفی استفاده می کنین، نه مجموعه هایی که به نفع استراتژی شما هستن. دقت کنین که فقط از داده های گذشته که استراتژی شما رو خوب جلوه میدن استفاده نکنین. این کار ممکنه باعث شکست شما بشه. همچنین نباید در بک تست گیری عجله داشته باشین. دقیق بودن باعث میشه تا هرگونه خطایی رو که ممکنه بک تست ارز دیجیتال نادیده گرفته باشه، شناسایی و رفع کنه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله بک تستینگ ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد بک تستینگ یا Back Testing به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای استفاده از بک تستینگ بپردازیم و نحوه کسب سود از بک تستینگ ارز دیجیتال رو به شما یاد بدیم. همونطور که گفتیم، بک تستینگ یه روش کلی هست تا بفهمیم که یه استراتژی معاملاتی چجوری عمل کرده. بک تستی قابلیت دوام یه استراتژی معاملاتی رو با کشف نحوه انجام اون با استفاده از داده های تاریخی ارزیابی می کنه شما می تونین با بک تستینگ معامله های پر سودی انجام بدین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد کسب سود در ترید با بک تستینگ ارز دیجیتال

در مورد کسب سود در ترید با بک تستینگ ارز دیجیتال نظر دهید
سوال امنیتی :5+38 = ?