کوین مرده(Dead Coin) چیست؟

  • 21:02 1403-02-05
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

 کوین مرده(Dead Coin)؛ ارزهای دیجیتالی که فاتحشون خوندست! آیا تا الان یه کوین مرده خریداری کردین؟ در بازار ارزهای دیجیتال پروژه های موفق زیادی وجود داره، ولی تعداد ارزهای دیجیتالی که ارزش اون ها به صفر رسیده هم کم نیست. اگه یه چیز وجود داشته باشه که همه ما در مورد صنعت ارزهای دیجیتال می دونیم، این هست که کاملا غیر قابل پیش بینی شده. کوینی که یه روز به طور باور نکردنی خوب عمل می کنه، ممکنه روز دیگه به شدت سقوط کنه که عوامل زیادی در موفقیت و شکست یه کوین یا ارز دیجیتال نقش دارن. دقیقا چرا خیلی از پروژه های ارزهای دیجیتال شکست می خورن و ارزش اون ها صفر میشه؟؟

ارزهای دیجیتال این توانایی رو دارن که هم در صنعت فناوری اطلاعات و هم در فرایندهای مالی، تغییر دهنده بازی باشن، ولی همه ارزهای دیجیتال اینجوری نیستن. بعضی از ارزهای دیجیتال ارزش نگهداری ندارن و نباید روی اون ها سرمایه گذاری کرد. در حقیقت رمز ارزهای زیادی در بازار وجود دارن که علائم حیاتی خودشون رو از دست دادن و بهشون کوین مرده گفته میشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله کوین مرده چیست؟ اطلاعاتی در مورد کوین مرده یا Dead Coin به شما ارائه کنیم و به بررسی مشخصات ارزهای دیجیتال مرده بپردازیم و معروف ترین کوین های مرده رو معرفی کنیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

مقاله پیشنهادی: 4 روش کلاهبردای در ارز های دیجیتال

کوین مرده چیست؟

کوین مرده چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم کوین مرده یا Dead Coin رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که کوین مرده چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که کوین های مرده ارزهای دیجیتال یا پروژه های رمزنگاری شده ای هستن که رها شدن، مشخص شده که کلاهبرداری هستن، نقدینگی پایینی دارن یا بودجه کافی ندارن و از جمله دلایل دیگه. بهتره بگیم که کوین مرده به هر کوین یا توکنی گفته میشه که دیگه مورد استفاده قرار نمی گیره. شما باید کوین های مرده رو شناسایی کرده و هیچ وقت سمت این پروژه ها نرین.

مقاله پیشنهادی: تشخیص کلاهبرداری با تتر تقلبی

جالب اینجاست که بدونین بازار ارزهای دیجیتال پر از کوین های مرده یا Dead Coin هست. توکن هایی که با سروصدای زیادی عرضه شدن و بعضی از اون ها در زمان هایی رشد خوبی داشتن، ولی در نهایت ارزش دلاری اون ها کاملا سقوط کرد. در خیلی از موارد صفر شدن ارزش این توکن ها بر اثر فعالیت های عمدی هست. توسعه دهنده های پروژه بعد از جذب سرمایه و فروش ارزهای دیجیتال پروژه رو رها می کنند و کوین ارزش خودش رو بعد از مدتی از دست میده و قیمتش صفر میشه. بنابراین، وقتی دیدین ارزش کوینی صفر شد، سمت اون رمز ارز نرین.

مشخصات ارزهای دیجیتال مرده

مشخصات ارزهای دیجیتال مرده

همونطور که گفتیم، کوین مرده اصطلاحی هست که به پروژه های شکست خورده یا رها شده گفته میشه. در این پروژه ها سطح نقدینگی خیلی پایین هست و تامین کننده مالی قدرتمندی وجود نداره. شما باید بتونین کوین های مرده رو تشخیص داده و هیچ وقت سمت این پروژه ها نرین. کوین های مرده مشخصات خاصی دارن که باعث میشه تا شناسایی بشن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مشخصات کوین های مرده بپردازیم تا بتونین رمز ارزهای مرده رو پیدا کنین.

•    حجم معاملات پایین

یکی از مشخصات کوین های مرده، حجم معاملات پایین این رمز ارزهاست. خیلی از تحلیلگران و تریدرها با کمک این معیار، ارزشمندی یه ارز دیجیتال رو تجزیه و تحلیل می کنند. ولی خوبه که بدونین صرافی های بزرگ فقط می تونن تعداد محدودی ارز دیجیتال قابل پشتیبانی رو فهرست کنند. به همین دلیل، اون بخش از ارزهای دیجیتالی که در فهرست صرافی های معروف قرار نمی گیرن، دچار حجم معاملات پایین میشن. چون اساسا در معرض دید معامله گران یا تریدرهای بازار ارزهای دیجیتال قرار ندارن.

•    نقدینگی خیلی کم

یکی دیگه از مشخصات کوین های مرده، نقدینگی خیلی کم هست. تولیدکننده های کوین های مرده در زمینه جمع آوری سرمایه و به دست اوردن منابع مالی قوی، ناکام بودن. تعداد کوین هایی که از این روش به کوین مرده تبدیل شدن، 3.6 درصد از کل کوین های مرده هست. نقدینگی کم همیشه به این معنی نیست که ارز دیجیتال مرده و سودآوری لازم رو نداره. بعضی وقت ها پروژه سودآوری داره، ولی توسعه دهنده ها نمی تونن جاشیه سودی برای جلب توجه معامله گران و تریدرهای بازار ارزهای دیجیتال به وجود بیارن.

•    پروژه های سرگرم کننده

سرگرم کننده بوده پروژه ها هم یکی دیگه از مشخصات کوین های مرده هست. بهتره بدونین پروژه هایی در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارن که هیچ هدف خاصی رو دنبال نمی کنند. این پروژه ها فقط به دنبال این هستن که سرمایه گذار جذب کنند. در این راه بعضی ها شانس میارن و سود میبرن، بعضی وقت ها هم هیچ کسی نمی تونه سودی به دست بیاره. در کمال نا باوری، معامله گرانی وجود دارن که حاضرن روی این ارزها شرط بندی کنند.

•    کلاهبرداری و فریب

یکی دیگه از مشخصات کوین های مرده، کلاهبرداری و فریب هست. متاسفانه آمار این بخش از کوین های مرده خیلی زیاد هست. کلاهبرداری همیشه به عنوان یه تکنیک رایج برای تولید کوین های مرده محسوب میشه. شاید تعجب کنین وقتی بدونین فقط در سال 2017 بیش از 80 درصد کوین های ایجاد شده با انواع روش های کلاهبرداری همراه بودن. در این تکنیک سازنده های کوین های مرده یا کلاهبرداری، وعده ها و قول های فریب دهنده منتشر می کنند و بعد از جذب سرمایه، پروژه رو رها می کنند.

مقاله پیشنهادی: 5 روش مرسوم کلاهبرداری ارز دیجیتال

معروف ترین کوین های مرده کدامند؟

معروف ترین کوین های مرده کدامند؟

در بازار ارزهای دیجیتال، کوین های زیاد وجود دارن که پروژه های اون ها موفق بوده و دستاورهای زیادی به دنبال داشتن، ولی همه رمز ارزها در مسیر رشد و پیشرفت نبودن. بعضی از ارزهای دیجیتال به بازار وارد شدن، ولی به دلایل مختلفی ارزش اون ها صفر شده و به اصطلاح کوین مرده تلقی شدن. در ادامه برخی از معروف ترین کوین های مرده رو به شما معرفی می کنیم.

•    ارز دیجیتال پی کوین(Paycoin)
•    ارز دیجیتال گت گیمز(GetGems)
•    ارز دیجیتال اسکویید گیم(Squid Game)
•    ارز دیجیتال وان کوین(Onecoin)
•    ارز دیجیتال اتریوم دائو

ما سعی کردیم در مقاله کوین مرده چیست؟ اطلاعاتی در مورد کوین مرده یا Dead Coin به شما ارائه کنیم و به بررسی مشخصات ارزهای دیجیتال مرده بپردازیم و معروف ترین کوین های مرده رو معرفی کنیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، کوین های مرده ارزهای دیجیتال یا پروژه های رمزنگاری شده ای هستن که رها شدن، مشخص شده که کلاهبرداری هستن، نقدینگی پایینی دارن یا بودجه کافی ندارن و از جمله دلایل دیگه. کوین های مرده مشخصات و نشانه های خاصی دارن که می تونین با استفاده از این موارد کوین های مرده رو شناسایی کنین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد کوین مرده(Dead Coin) چیست؟

در مورد کوین مرده(Dead Coin) چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :9+37 = ?