جایگاه ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف

  • 16:02 1403-02-04
  • زمان مطالعه: 5 دقیقه

جایگاه ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف؛ موضوع بحث امروز ما! آیا می دونین محبوبیت ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف به چه صورت هست؟ آیا می دونین کدوم کشورها معاملات ارزهای دیجیتال را قانونی کردن؟ بهترین کشورها برای معاملات ارز دیجیتال کدامند؟ دوست دارین با این کشورها آشنا بشین؟ بهتره بدونین ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری های سودمند و ارزشمندی هستن که از زمان پیدایش، تغییر و تحول بزرگی در تراکنش های مالی افراد به وجود اوردن. ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فرد ارزهای دیجیتال باعث شده تا این رمز ارزها در مدت زمان کوتاهی مورد استقبال خیلی از افراد و کشورها قرار بگیرن و محبوبیت زیادی به دست بیارن.

ارزهای دیجیتال، ارزهای رمزنگاری شده یا کریپتوکارنسی ها چند سالی میشه که بر سر زبون ها افتاده و جو خرید در بین مردم در سراسر دنیا به وجود اومده. ارزهای دیجیتال با شعار آزادی مالی برای همه مردم در سراسر دنیا بدون نیاز به نهاد مرکزی روی کار اومدن، ولی اینکه کشورهای مختلف در زمینه ارزهای دیجیتال چه رویه و رویکردهایی اتخاذ کردن و جایگاه ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف چجوریه سوالی هست که واسه خیلی از افراد پیش اومده. به همین منظور ما سعی می کنیم در مباحث آموزش ارز دیجیتال درباره جایگاه ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف صحبت کرده و اطلاعاتی در مورد محبوبیت ارزهای دیجیتال به شما ارائه کنیم و به بررسی قوانین کشورهای مختلف برای ارزهای دیجیتال بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

چرا ارزهای دیجیتال محبوبیت زیادی دارند؟

چرا ارزهای دیجیتال محبوبیت زیادی دارند؟

اگه در بازار کریپتوکارنسی ها فعالیت داشته باشین، احتمالا این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که چرا ارزهای دیجیتال محبوبیت زیادی دارند؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که ارزهای دیجیتال نوعی دارایی های مالی هستن که امروزه در بین تریدرهای مختلف خرید و فروش میشن. شما هم می تونین با خرید و فروش ارزهای دیجیتال سودهای زیادی به دست بیارین. همچنین میشه گفت برخلاف نسل های قبل، جوانان و نوجوانان امروزی به فناوری بیشتر از افراد قدیم عادت کردن و زندگی و پیشرفت اون ها به این فناوری ها وابسته شده و اون ها این امکان رو داشتن که شاهد تولد ارزهای دیجیتال و شکوفایی اون ها باشن. به خصوص با تولد اولین ارز دیجیتال یعنی بیت کوین که میشه گفت نقطه عطفی در تاریخ و فرصتی برای تغییر سیستم مالی جهان محسوب میشه.

جالب اینجاست که بدونین با اینکه قیمت ارز دیجیتال نوسانات زیادی دارن، ولی مزایای اون ها کم نیست و با تجربه، دقت و مهارت کاربران می تونن درآمد مناسبی به دست بیارن. در این بین بیت کوین به عنوان معروف ترین ارز دیجیتال هم نوسانات قیمتی زیادی رو پشت سر گذاشته. توجه داشته باشین که بیت کوین که با نماد اختصاری BTC شناخته میشه، در مدت 11 سال تونست یازده میلیون نفر کاربر رو جذب کنه. سال 2010 بیت کوین فقط 6 سنت قیمت داشت و امروز همون بیت کوین 6 سنتی، بیش از 20 هزار دلار ارزش داره.

مقاله پیشنهادی: تاثیر اقتصاد غرب بر قیمت ارز های دیجیتال

قوانین کشورهای مختلف برای ارزهای دیجیتال

قوانین کشورهای مختلف برای ارزهای دیجیتال

همونطور که گفتیم، بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال افراد و کشورهای مختلفی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی تبدیل بشه. بعضی از کشورها هنوز ورود چندانی به این بازار نداشتن و برخی کشورها هم قوانین خودشون رو درباره فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال مشخص کردن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی قوانین کشورهای مختلف برای ارزهای دیجیتال بپردازیم.

•    ایالات متحده آمریکا

یکی از کشورهایی که قوانینی در بازار ارزهای دیجیتال تعیین کرده، ایالات متحده آمریکا هست. در این کشور کمیسیون های مختلفی وجود دارن که هر کدوم نظر ویژه ای بر اساس دستورالعمل های خودشون درباره ارزهای دیجیتال دارن. برای مثال کمیسیون بورس و اوراق بهادار این کشور هیچ گونه محصولی رو که در بردارنده ارزهای دیجیتال یا دارایی های مربوط به اون باشن رو برای معامله تایید نمی کنه.

•    چین

چین هم یکی از کشورهایی هست که قوانینی رو برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال اعلام کرده. همچنین این کشور علاوه بر قوانین، اقداماتی رو هم برای جلوگیری از فساد و غیر قابل کنترل شدن ارزهای دیجیتال عملیاتی کرده. این کشور طی بخشنامه ای که برای صرافی های محلی خودش ارسال کرد، خواستار توقف مبادلات ارزهای دیجیتال شد. محدود کردن فعالیت هایی که در بازار توسط ارزهای دیجیتال انجام میشه، توسط بانک مرکزی، وزارت صنایع و فناوری و حتی سازمان فضای مجازی اون صورت می گیره.

•    کره جنوبی

کره جنوبی هم قوانین و مقرراتی رو برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال مشخص کرده که افراد در چارچوب این قوانین می تونن معاملات خودشون رو انجام بدن. کشور کره جنوبی برخورد قابل توجهی در این موضوع داره. در سال 2017 وزارت دادگستری این کشور طرحی برای توقف استفاده و مبادله ارزهای دیجیتال تصویب کرد، ولی در این میان دفتر ریاست جمهوری با صدور بیانیه ای گفت که این طرح هنوز اجرایی نشده.

•    ژاپن

یکی دیگه از کشورهایی که قوانین و مقرراتی رو در بازار ارزهای دیجیتال تعیین کرده، ژاپن هست. ژاپن برخلاف سایر کشورها روش متفاوت و منحصر به فردی رو در قبال ارزهای دیجیتال در پیش گرفت. آژانس خدمات مالی این کشور در سال 2017 قانونی مشخص کرد که بر اساس اون استفاده از رمزهای دیجیتال روش قانونی برای مبادلات هست. در این قانون ارزهای دیجیتال به عنوان نوعی دارایی و روش پرداخت محسوب شدن، ولی هنوز این کشور بیت کوین رو به عنوان ارز قانونی معرفی نکرده.

•    اتحادیه اروپا

قوانین کشورهای مختلف برای ارزهای دیجیتال

اتحادیه اروپا هم قوانین و مقررات مشخصی رو برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال وضع کرده و افراد باید در چارچوب این مقررات فعالیت ها و معاملات خودشون رو انجام بدن. توجه داشته باشین که اتحادیه اروپا نسبت به ارزهای دیجیتال حساسیت های خاص خودش رو داره. این اتحادیه به مردم درباره خطرات ارزهای دیجیتال هشدار داده و حتی به تازگی قوانین حاکم بر پولشویی و حتی توریست مالی رو هم برای اون ها در نظر گرفته.

•    ایران

بعد از فراز و نشیب ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف، نوبت این رسیده تا جایگاه ارزهای دیجیتال در کشور ایران رو مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. قطعا تا الان فهمیدین که ایران به دلیل پایین بودن هزینه های انرژی، میتونه به خوبی از سایر کشورها جلو بزنه. طبق بررسی ها و داده های به دست اومده، با هزینه ای کمتر از 3 هزار دلار میشه در ایران به ماینینگ یا استخراج ارز دیجیتال بیت کوین پرداخت در حالی که خیلی از کشورها هزینه های سنگین تری از این پرداخت می کنند.

مقاله پیشنهادی: قوانین راه اندازی صرافی در ایران چیست؟

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله جایگاه ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف، اطلاعاتی در مورد محبوبیت ارزهای دیجیتال به شما ارائه کنیم و به بررسی قوانین کشورهای مختلف برای ارزهای دیجیتال بپردازیم. همونطور که گفتیم، بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال افراد و کشورهای مختلفی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی تبدیل بشه. هر کشور برای معاملات قانونی ارزهای دیجیتال، قوانینی مشخص کرده که افراد در چارچوب این قوانین معاملات و خرید و فروش های خودشون رو انجام میدن.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد جایگاه ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف

در مورد جایگاه ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف نظر دهید
سوال امنیتی :9+30 = ?