کیف پول کاغذی ارز دیجیتال چیست؟

  • 16:01 1403-01-30
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

کیف پول کاغذی ارز دیجیتال؛ محلی امن به منظور ذخیره سازی رمز ارزها محسوب میشه، ولی خب مزایا و معایب خاص خودش رو داره! تا الان اسم کیف پول های کاغذی رو شنیدین؟ اصلا می دونین کیف پول کاغذی چیست؟ آیا می دونین کیف پول های کاغذی چه ویژگی هایی دارن؟ بهتره بدونین برای ذخیره و نگهداری ارزهای دیجیتال به ولت های رمزنگاری شده نیاز هست. کلیدهای عمومیو خصوصی ارز دیجیتال در ولت رمزنگاری شده ذخیره میشن، حتی اگه اون کیف پول یه تیکه کاغذ باشه! در حالی که دیگه پیشنهاد نمیشه از کیف پول های کاغذی به عنوان یه روش ذخیره سازی امن برای دارایی های دیجیتال خود استفاده کنین، ولی آشنایی با این نوع کیف پول می تونه جالب باشه.

برای ورود به بازار کریپتوکارنسی ها و استفاده از خدمات مختلف مثل خرید و فروش ارز دیجیتال، انتقال پول و استفاده از خدمات مالی غیرمتمرکز نیاز به شناخت کامل انواع مختلف کیف پول داریم. کیف پول ها در انواع مختلفی از جمله ولت های نرم افزاری، سخت افزاری و کاغذی در دسترس کاربران قرار دارن. هر کدوم از این ولت ها با توجه به نیاز کاربران ویژگی های خاصی دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مباحث آموزش ارز دیجیتال اطلاعاتی در مورد کیف پول کاغذی یا Paper Wallet به شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های کیف پول کاغذی بپردازیم و امنیت کیف پول کاغذی رو مورد بررسی قرار بدیم.

کیف پول کاغذی چیست؟

کیف پول کاغذی چیست؟

 کیف پول کاغذی نوعی ولت هست که در اون کلیدهای خصوصی و عمومی روی کاغذ چاپ میشه. بعضی از کیف پول های کاغذی کلید خصوصی و کلید عمومی رو به شکل یه QR کد قابل اسکن که توسط یه برنامه ساخته میشه، ارائه میدن. در این نوع از ولت های ارز دیجیتال شما امکان ذخیره دارایی به شکل آفلاین رو دارین. وقتی بعد از چاپ کلیدهای خصوصی و عمومی از سایت خرید خارج میشین، دارایی های دیجیتالتون هم از چرخه آنلاین معامله های ارز دیجیتال خارج میشن.

جالب اینجاست که بدونین کیف پول کاغذی نوعی ولت آنلاین برای ذخیره بیت کوین و سایر رمز ارزهاست. در اصل کیف پول های کاغذی یا Paper Wallet همون کلید خصوصی هستن که روی کاغذ به شکل بارکد چاپ شدن. ولت کاغذی ارز دیجیتال نوعی ولت سخت افزاری هست و تفاوت های زیادی با کیف پول های نرم افزاری داره. چون کیف پول های کاغذی به اینترنت متصل نیستن. هر شخصی که به ولت کاغذی شما دسترسی پیدا کنه، به راحتی می تونه دارایی های شما رو مدیریت و کنترل کنه.

مقاله پیشنهادی: مزایا و معایب کیف پول سخت افزاری چیست؟

ویژگی های کیف پول کاغذی

ویژگی های کیف پول کاغذی

همونطور که گفتیم، کیف پول کاغذی ارز دیجیتال همون کلید خصوصی هست که روی کاغذ چاپ شده. ولت های کاغذی نوعی کیف پول سرد هستن. دارنده این کاغذ هم به کلید خصوصی ارز دیجیتال و هم به آدرس اون دسترسی داره. این کیف پول ویژگی های زیادی داره که باعث میشه تا منحصر به فرد بشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی ویژگی های کیف پول کاغذی بپردازیم.

•    یکی از ویژگی های کیف پول کاغذی ارز دیجیتال این هست که ولت کاغذی یه تیکه کاغذ هست که کلیدهای خصوصی و عمومی و کدهای QR روی اون چاپ شده و برای ذخیره سازی ارز دیجیتال کاربران استفاده میشه.
•    یکی دیگه از ویژگی های کیف پول کاغذی ارز دیجیتال این هست که از اونجایی که دارایی در این ولت ها به شکل آفلاین نگهداری میشه، امن تر از سایر روش های نگهداری ارز دیجیتال هست.
•    با اینکه خیلی از افراد به این باور هستن که خطرات ناشی از گم شدن، خوندن نادرست یا آسیب رسوندن به کیف پول کاغذی از مزایای امنیتی احتمالی اون بیشتر هست، ولی همچنان گزینه ای برای ذخیره کلیدهای خصوصی و عمومی کاربران در نظر گرفته میشه.

امنیت کیف پول کاغذی چگونه است؟

امنیت کیف پول کاغذی چگونه است؟

کیف پول های کاغذی مثل ولت های سخت افزاری از سطح امنیت بالایی برخوردار هستن. کاربر کم و بیش در برابر حملات سایبری و بدافزارها آسیب ناپذیر هست. چون دسترسی به کلید خصوصی کاربر به راحتی امکان پذیر نیست. البته توجه داشته باشین که امنیت کیف پول های کاغذی رو نمیشه به طور کامل تضمین کرد. اگه یه سارق حرفه ای از محل کیف پول کاغذی شما رو با خبر بشه و اون رو بدزده می تونه به بیت کوین و آلت کوین های شما دسترسی پیدا کنه. بعضی از کاربران کیف پول های کاغذی خودشون رو در خونه یا جایی مخفی می کنند تا کسی نتونه ولت اون ها رو پیدا کنه و دارایی های اون ها به سرقت ببره.

مقاله پیشنهادی: تفاوت کیف پول سرد و گرم چیست؟

یکی از مواردی که کیف پول های کاغذی یا Paper Wallet شما رو از لحاظ امنیتی تهدید می کنه، آسیب های فیزیکی هست. اگه ادرس های چاپ شده محو بشن و دیگه قابل اسکن نباشن، دیگه نمی تونین وارد کیف پول شده و به ارزهای دیجیتال و دارایی های موجود در ولت خودتون دسترسی داشته باشین. بنابراین، شما باید سعی کنین تا ولت خودتون رو جایی نگه دارین که آسیب فیزیکی بهش وارد نشه. توصیه میشه تا بر روی ولت کاغذی خودتون چسب بزنین یا جلد بگیرین تا خیالتون راحت باشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله کیف پول کاغذی ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد کیف پول کاغذی یا Paper Wallet به شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های کیف پول کاغذی بپردازیم و امنیت کیف پول کاغذی رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، کیف پول کاغذی نوعی ولت هست که در اون کلیدهای خصوصی و عمومی روی کاغذ چاپ میشه. بعضی از کیف پول های کاغذی کلید خصوصی و کلید عمومی رو به شکل یه QR کد قابل اسکن که توسط یه برنامه ساخته میشه، ارائه میدن. در این نوع از ولت های ارز دیجیتال شما امکان ذخیره دارایی به شکل آفلاین رو دارین.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد کیف پول کاغذی ارز دیجیتال چیست؟

در مورد کیف پول کاغذی ارز دیجیتال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :3+98 = ?