حمله داستینگ(Dusting Attack) در ارزهای دیجیتال چیست؟

  • 06:02 1403-02-09
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

 حمله داستینگ اتک(Dusting Attack) چیست؟ اگه در بازار ارزهای دیجیتال یا کریپتوکارنسی ها فعالیت داشته باشین و یا اینکه در فضای کریپتو به سرمایه گذاری پرداخته باشین و مباحث آموزش ارز دیجیتال را دنبال کرده باشین، شاید تا الان با واژه حمله داستینگ اتک روبرو شدین. این حمله یکی از حملاتی هست که هکرها از اون برای نفوذ به حریم خصوصی کاربر استفاده می کنند. همونطور که می دونین، به دلیل نداشتن قانون های خاص بازار ارز دیجیتال همواره مورد هجوم خیلی از سودجویان قرار می گیره که یکی از این موارد هم حمله داستینگ اتک هست.

با وجود اینکه فناوری بلاک چین به دلیل استفاده از تکنیک های رمزنگاری شده ایمن تلقی میشه، ولی واقعیت این هست که بازار ارزهای دیجیتال در طول سال ها هدف حملات مختلفی قرار گرفته و عوامل مخرب با روش های خودشون به طور فزاینده ای پیچیده شدن. یکی از این حملات متدوال، حمله داستینگ هست که از نوعی استراتژی توهین آمیز برای به دست آوردن هویت کیف پول های ارزهای دیجیتال استفاده می کنه. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله حمله داستینگ اتک چیست؟ اطلاعاتی در مورد حمله داستینگ اتک یا Dusting Attack به شما ارائه کنیم و به بررسی روش های مقابله با حمله داستینگ بپردازیم و نحوه انجام حمله داستینگ رو مورد بررسی قرار بدیم.

حمله داستینگ اتک چیست؟

حمله داستینگ اتک چیست؟

حمله داستینگ اتک چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که حمله داستینگ اتک یا Dusting Attack نوعی هک هست که هدف اون از بین بردن حریم خصوصی و دستیابی به اطلاعات محرمانه ای هست که خیلی از ارزهای دیجیتال رمزپایه ارائه میدن. برای دستیابی به این هدف، هکرها از معاملات کوچیک یا داستینگ و اکثرا برای صدها یا هزاران نفر ارسال میشه استفاده می کنند. توجه داشته باشین که داست چیزی بیش از یه معامله کوچیک نیست که به عنوان هرزنامه در داخل بلاک چین مشاهده میشه. هکرها از این معاملات کوچیک به عنوان هرزنامه گسترده استفاده می کنند و دارایی های کاربران رو به سرقت می برن.

جالب اینجاست که بدونین حمله داستینگ در واقع حمله خرابکارانه ای هست که هدف از انجام اون افشای اطلاعات کاربران برای دستیابی به کیف پول ارز دیجیتال اون ها هست. در این نوع حمله به یکباره تعداد زیادی تراکنش کوچیک به کیف پول های خصوصی و شخصی ارسال میشه. هکر می تونه با استفاده از حمله داست تا حدود خیلی زیادی از اطلاعات دارنده کیف پول ارز دیجیتال آگاهی کسب کنه. نمونه ای از این حمله در سال 2019 میلادی رخ داده و در اون زمان بیش از 100 هزار تراکنش Dust به کیف پول های مربوط به ارز دیجیتال لایت کوین ارسال شد. منشا این جمله قبل از اینکه به دارایی افراد لطمه ای وارد بشه شناسایی شد.

مقاله پیشنهادی: انواع حملات ارزهای دیجیتال چیست؟ 

روش های مقابله با حمله داستینگ

روش های مقابله با حمله داستینگ

همونطور که گفتیم، از اونجایی که Dustها با توجه به ارزش خیلی پایینی که دارن، غیرقابل خرج کردن هستن و از این رو برای کاربران اهمیت زیادی ندارن، هکرها از این فرصت استفاده کرده و با ارسال چند ساتوشی برای کاربران شروع به حمله داستینگ اتک می کنند. این داست ها برای آدرس های معتبر زیادی ارسال میشن. شما می تونین با استفاده از راه های مختلفی از این حمله جلوگیری کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی روش های مقابله با حمله داستینگ بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: کریپتو جکینگ CryptoJacking چیست؟

•    یکی از روش های مقابله با حمله داستینگ، استفاده از کیف پول هایی هست که به محض دریافت ارز دیجیتال جدید دارای نوتیفیکیشن و سیستم اطلاع رسانی باشن.
•    استفاده از کیف پول های سلسله مراتبی که برای هر معامله و تراکنش از آدرس های جدید استفاده می کنه.
•    یکی دیگه از روش های مقابله با حمله داستینگ اتک، استفاده از آدرس های مختلف برای هر معامله و تراکنش ارز دیجیتال هست.
•    محافظت از اطلاعات شخصی-هویتی و عدم در اختیار قرار دادن این اطلاعات به افراد دیگه هم یکی دیگه از روش های مقابله با حمله داستینگ اتک هست.
•    استفاده از کیف پول ارز دیجیتال ضد اسپم و ضد ویروسی هم یکی دیگه از راه های مقابله با حمله داستینگ اتک هست که می تونین ازش بهره ببرین.
•    عدم جابجایی داست و کنترل موجودی حساب هم می تونه روش موثری باشه.

نحوه انجام حمله داستینگ چگونه است؟

نحوه انجام حمله داستینگ چگونه است؟

هکرها و افراد سودجو برای انجام حمله داستینگ اتک یا Dusting Attack مقدار ناچیزی از یه ارز دیجیتال رو به انبوهی از آدرس های مختلف ارسال می کنند. در حقیقت، منطق هکرها در این حملات بر این فرض استوار هست که بیشتر کاربران و دارنده های کیف پول های ارز دیجیتال متوجه ورود داست به کیف پولشون نمیشن و اون رو خرج می کنند. سوء استفاده اصلی عاملات حملات داستینگ از همین جا شروع میشه. اون ها بعد از داستینگ، آدرس های هدف رو رصد می کنند تا ببینن مقادیر ارسال شده به کدوم کیف پول ها منتقل میشه. یکی از نشانه های مهم برای مهاجمان به منظور پیدا کردن اهداف اصلیشون این هست که چندین آدرس به یه کیف پول تعلق داشته باشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله حمله داستینگ اتک چیست؟ اطلاعاتی در مورد حمله داستینگ اتک یا Dusting Attack به شما ارائه کنیم و به بررسی روش های مقابله با حمله داستینگ بپردازیم و نحوه انجام حمله داستینگ رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، حمله داستینگ در واقع حمله خرابکارانه ای هست که هدف از انجام اون افشای اطلاعات کاربران برای دستیابی به کیف پول ارز دیجیتال اون ها هست. در این نوع حمله به یکباره تعداد زیادی تراکنش کوچیک به کیف پول های خصوصی و شخصی ارسال میشه.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد حمله داستینگ(Dusting Attack) در ارزهای دیجیتال چیست؟

در مورد حمله داستینگ(Dusting Attack) در ارزهای دیجیتال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :1+47 = ?