شت کوین چیست؟ 3 نکته مهم برای شناسایی شت کوین

  • 02:01 1403-01-30
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

 شت کوین(Shitcoin)؛ دسته ای متنوع و گسترده از توکن ها که هیچ هدفی ندارن! چیزی در مورد این توکن ها شنیدین؟ می دونین اصلا شت کوین چیست؟ با انواع شت کوین های بازار آشنایی دارین؟ می دونین شت کوین ها چه ویژگی هایی دارن؟ شت کوین ها برای سرمایه گذاری مناسب هستن؟ اگه زبان انگلیسی بلد باشین، به خوبی می دونین که کلمه Shit معنی چندان خوبی نداره. عملا به چیزهایی نسبت داده میشه که به درد خاصی نمی خورن و اصطلاحا بی ارزش هستن. بنابراین، به ارزهای دیجیتالی که هیچ هدفی ندارن و دارای ارزش خاصی نیستن، شت کوین گفته میشه.

از زمانی که شاهد ظهور و تکامل فناوری بلاک چین بودیم، تعداد فزاینده ای از ارزهای دیجیتال وارد بازار شدن و با وجود هزاران ارز دیجیتال شکی نیست که رمز ارزها به یه پدیده رو به رشد تبدیل شدن. با این حال با پذیرش گسترده ارزهای دیجیتال، توکن هایی به عنوان میم یا حتی شوخی و سرگرمی با فقدان نقشه راه یا هدف خاصی ایجاد میشن. اینجاست که با شت کوین آشنا میشیم. به همین منظور در این بخش از مباحث آموزش ارز دیجیتال اطلاعاتی در مورد شت کوین یا Shitcoin به شما ارائه می کنیم و به بررسی مهم ترین نکات برای شناسایی شت کوین بپردازیم تا با این شت کوین ها آشنا بشین.

شت کوین چیست؟

شت کوین چیست؟

 شت کوین یا Shitcoin گروهی از ارزهای دیجیتال هست که طبق نظر اشخاص مطرح یه گزینه بد برای سرمایه گذاری هست. همچنین برای توصیف کوین هایی که هدف خاصی ندارن هم مورد استفاده قرار می گیره. شناسایی شت کوین از ارزهای واقعی برای سرمایه گذاری سودآور در بازار ارزهای دیجیتال خیلی مهم هست. بنابراین، باید بتونین شت کوین های بازار رو شناسایی کنین.

جالب اینجاست که بدونین شت کوین یکی از اصطلاحات رایج در بازار ارزهای دیجیتال هست که برای اشاره به ارزهای دیجیتال بدون برنامه استفاده میشه. این کلمه بعد از گسترش ایجاد آلت کوین ها ابداع شدن، ولی عمده استفاده اون مربوط به سال 2018 و بعد از ترکیدن حباب عرضه اولیه ارز دیجیتال هست. در حال حاضر بیش از 20 هزار توکن ارز دیجیتال در سایت های معتبر کریپتو فهرست شدن و هزاران ارز دیجیتال دیگه هم فعالیت خودشون رو بدون ثبت شدن در این سایت ها دنبال می کنند. طبیعی هست که این رمز ارزها نمی تونن هر کدوم یه ایده ناب برای گسترش تکنولوژی بلاک چین و کاربردهای اون داشته باشن. بنابراین بیشتر این رمز ارزها شت کوین هستن و در عمل کاربردی ندارن.

مقاله پیشنهادی: آموزش خرید شت کوین

مهم ترین نکات برای شناسایی شت کوین

مهم ترین نکات برای شناسایی شت کوین

همونطور که گفتیم، در بازار ارزهای دیجیتال نباید همه چیز رو به چشم ظاهر دید و اعتبار اون رو زیر سوال برد. ممکنه اصطلاح شت کوین دامن گیر بعضی از ارزهای دیجیتال شده باشه، ولی این اصلا به معنی کم ارزش بودن اون ها برای همیشه نیست. شت کوین های زیادی در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارن که افراد زیادی روی اون ها سرمایه گذاری کردن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی نکات مهم برای شناسایی شت کوین بپردازیم تا با این موارد اشنایی داشته باشین.

  • تیم ناشناس

یکی از نکات مهم برای شناسایی شت کوین، داشتن تیم ناشناس پروژه ارز دیجیتال هست. یه تیم ناشناس خیلی نگران کننده هست. اگه یه تیم معمولی در حال انجام یه پروژه عادی باشه، هیچ دلیلی برای خصوصی بودن وجود نداره، مگه اینکه بخواد چیزی رو مخفی کنه. هیچ وقت نباید در پروژه ای که چهره و اعتبار صاحبان اون رو نمی بینین، سرمایه گذاری کنین. چون ممکنه سرمایتون از دست بره.

مقاله پیشنهادی: بهترین شت کوین های متاورسی کدامند؟

  • قیمت نشان دهنده کیفیت نیست

یکی دیگه از نکات مهم برای شناسایی شت کوین این هست که قیمت نشون دهنده کیفیت پروژه یا ارز دیجیتال نیست. تصور غلط رایج برای سرمایه گذاران جدید این هست که افزایش قیمت به معنی این هست که یه ارز دیجیتال با ارزش هست. بیت کانکت بیش از 5000 درصد رشد داشت و خیلی از افراد تصور می کردن که سرمایه گذاری پرسودی انجام دادن، ولی زمانی که حباب اون در سال 2017 ترکید، صاحبان اون ارز دیجیتال کلاهبرداری کرده و میلیون سرمایه گذار رو بدون هیچ سرمایه ای رها کردن.

  • بررسی کاربرد واقعی ارز دیجیتال

یکی دیگه از نکات مهم برای شناسایی شت کوین این هست که کاربرد واقعی ارز دیجیتال رو تجزیه و تحلیل کنین. رایج ترین روشی که پروژه های کلاهبردای برای جذب سرمایه گذاران جدید استفاده می کنند، ایجاد مشکلی هست که حتی وجود خارجی هم نداره. تقریبا 99 درصد کوین های موجود در بازار ارزهای دیجیتال ادعا می کنند مسئله بزرگی رو حل می کنند ولی ایا واقعا مسئله همین هست؟ به احتمال زیاد نه!

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله شت کوین چیست؟ اطلاعاتی در مورد شت کوین یا Shitcoin به شما ارائه می کنیم و به بررسی مهم ترین نکات برای شناسایی شت کوین بپردازیم تا با این شت کوین ها آشنا بشین. همونطور که گفتیم، شت کوین یکی از اصطلاحات رایج در بازار ارزهای دیجیتال هست که برای اشاره به ارزهای دیجیتال بدون برنامه استفاده میشه. این کلمه بعد از گسترش ایجاد آلت کوین ها ابداع شدن، ولی عمده استفاده اون مربوط به سال 2018 و بعد از ترکیدن حباب عرضه اولیه ارز دیجیتال هست. شت کوین های زیادی در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارن که شما باید در زمان سرمایه گذاری تحقیقات لازم رو انجام بدین.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد شت کوین چیست؟ 3 نکته مهم برای شناسایی شت کوین

در مورد شت کوین چیست؟ 3 نکته مهم برای شناسایی شت کوین نظر دهید
سوال امنیتی :7+53 = ?