هد فیک(Head Fake) در ارز دیجیتال چیست؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "هد فیک(Head Fake) در ارز دیجیتال چیست؟"


  • 01:02 1403-02-13
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

هد فیک یا Head Fake؛ حرکت فریبنده در معاملات ارزهای دیجیتال! آیا تا الان ارز دیجیتالی خریدین که فکر می کردین روند صعودی داره، ولی یهو روند اون تغییر کرده باشه؟ یا از ترس سقوط ارز دیجیتالی رو خیلی زود فروختین، ولی بعد دیدیدن که قیمتش برخلاف تصور شما رشد کرده باشه و بالا بره؟! اگه چنین بوده، پس احتمالا با هد فیک در معاملات ارزهای دیجیتال سروکار داشتین.

بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که نوسانات قیمتی زیادی داره و همین نوسانات قیمتی فرصت های کسب سود زیادی رو برای معامله گران و تریدرها فراهم می کنه. به این ترتیب، شما می تونین از این فرصت ها استفاده کرده و سودهای زیادی از نوسانات قیمتی رمزارزها به دست بیارین. البته به شرطی که بتونین بهترین نقاط فروش و خرید ارز دیجیتال رو پیش بینی کنین. این بازار مفاهیم و اصطلاحات زیادی داره که هد فیک هم نمونه ای از این مفاهیم هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله هد فیک چیست؟ اطلاعاتی در مورد هد فیک یا Head Fake ارز دیجیتال به شما ارائه کنیم و به بررسی انواع هد فیک در بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم و تکنیک های تشخیص هد فیک رو مورد بررسی قرار بدیم.

هد فیک در معاملات ارز دیجیتال چیست؟

هد فیک در معاملات ارز دیجیتال چیست؟

اگه در بازار کریپتوکارنسی ها فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم هد فیک یا Head Fake رو شنیدین، خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که هد فیک در معاملات ارز دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که هد فیک که با عنوان هایی مثل حرکت فریبنده هم شناخته میشه، زمانی اتفاق می افته که در نمودار قیمتی، روند حرکت بعد از تداوم در یه جهت، یکباره تغییر مسیر میده و حرکت دیگه ای رو هم در جهت مخالف شروع می کنه.

جالب اینجاست که بدونین هد فیک در معاملات به معکوس شدن حرکت قیمت ارز دیجیتال گفته میشه. این تغییر ممکنه در هر دو جهت صعودی و نزولی اتفاق بیفته. در واقع هک فیک باعث گرفتاری معامله گران و تریدرها در معاملات اشتباه میشه. وقتی معامله گری با رشد 10 درصدی قیمت ارز دیجیتال احساس می کنه که رشد اون ادامه داره، موقعیت لانگ باز می کنه، ولی مشکل اینجاست که با سقوط 10 درصدی قیمت اون ارز دیجیتال و لیکویید شدن، موقعیت معاملاتی با ضرر روبرو میشه و معامله گر ضرر می کنه.

بیشتر بدانید: آموزش کسب سود بدون دانش تخصصی تحلیل ارزهای دیجیتال

انواع هد فیک در بازار ارزهای دیجیتال

انواع هد فیک در بازار ارزهای دیجیتال

همونطور که گفتیم، هک فیک در بازار ارزهای دیجیتال به معنی معکوس شدن روند قیمتی رمزارز به صورت ناگهانی هست که به منظور فریب معامله گران و تریدرها انجام می گیره. در بازار ارزهای دیجیتال دو نوع هد فیک یا Head Fake وجود داره که در هر کدوم از این موقعیت ها معامله گران ضرر می کنند. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی انواع هد فیک در بازار ارزهای دیجیتال می پردازیم.

  • هد فیک صعودی

یکی از انواع هد فیک در بازار ارزهای دیجیتال، هد فیک صعودی هست. این موقعیت در چارت قیمتی بیت کوین مشاهده میشه. بهتره بدونین قیمت بیت کوین زمانی در محدوده 35 هزار و 40 هزار معامله میشد، تا اینکه در ماه آوریل 2021 به قیمت 48 هزار دلار رسید و قیمت اون در ماه ها بعدی خیلی سریع ریزش کرد. در طی عبور از سطح مقاومت، تریدرهایی که معتقد بودن روند صعودی ادامه پیدا می کنه، درست قبل از اینکه مومنتوم به روند نزولی تبدیل بشه و قیمت ها کاهش پیدا کنند، طمعه معامله یه شکست فیک شدن.

  • هد فیک نزولی

یکی دیگه از انواع هد فیک در بازار ارزهای دیجیتال، هد فیک صعودی یا Bearish Head Fake هست که در چارت قیمتی بیت کوین دیده میشه. بهتره بدونین یه هد فیک نزولی به بهترین شکل ممکنه در زمان سقوط، یه فروپاشی یا صعود ناگهانی رو نشون میده. بیت کوین و سایر آلت کوین ها وقتی که در یه روز بیشتر از 40 درصد کاهش پیدا می کنند، چندین بار سقوط داشتن. در نمودار بیت کوین دیده میشه که قیمت بیت کوین در یه روز از 9200 دلار به 5100 دلار کاهش کرد و یهویی صعود کرد و معامله گران فریب خوردن.

تکنیک های تشخیص هد فیک

تکنیک های تشخیص هد فیک

خیلی از معامله گران و تریدرها در صورت عدم آگاهی، در دام هد فیک معاملات ارزهای دیجیتال می افتن و با انجام معاملات و خرید و فروش های اشتباه ضرر می کنند و از قافله عقب می مونن. تشخیص هد فیک سخت ترین کاری هست که تریدر می تونه انجام بده. چون به تلاش و زمان زیادی نیاز هست. در ادامه برخی از تکنیک های تشخیص هد فیک ارزهای دیجیتال رو بررسی می کنیم:

  • یکی از تکنیک های تشخیص هد فیک ارزهای دیجیتال، درک عوامل محرک قیمت رمزارزهاست. اگه اقتصاد جهانی در شرایط بدی قرار بگیره، به احتمال زیادی بازتاب اون در کریپتو هم دیده میشه. اگه بازار سهان صعودی باشه، کریپتو هم صعودی میشه و بلافاصله می تونه این روند معکوس بشه!
  • یکی دیگه از تکنیک های تشخیص هد فیک ارزهای دیجیتال، استفاده از شاخص های بلند مدت هست. اندیکاتورهای بلند مدت به تریدرها کمک می کنند تا سطوح حمایت و مقاومت رو شناسایی کنند.
  • از اونجایی که بازارهای رونددار الگویی پیش بینی شده دارن، تشخیص بازار رونددار هم می تونه یکی دیگه از تکنیک های تشخیص هد فیک ارزهای دیجیتال محسوب بشه.

مقاله پیشنهادی: سود و زیان تحقق یافته و تحقق نیافته چیست؟

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله هد فیک چیست؟ اطلاعاتی در مورد هد فیک یا Head Fake ارز دیجیتال به شما ارائه کنیم و به بررسی انواع هد فیک در بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم و تکنیک های تشخیص هد فیک رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، هد فیک که با عنوان هایی مثل حرکت فریبنده هم شناخته میشه، زمانی اتفاق می افته که در نمودار قیمتی، روند حرکت بعد از تداوم در یه جهت، یکباره تغییر مسیر میده و حرکت دیگه ای رو هم در جهت مخالف شروع می کنه. شما می تونین با استفاده از تکنیک ها و روش هایی، هد فیک رو تشخیص بدین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد هد فیک(Head Fake) در ارز دیجیتال چیست؟

در مورد هد فیک(Head Fake) در ارز دیجیتال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :7+83 = ?