ذخیره ارزش(Store Of Value) در ارز دیجیتال چیست؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "ذخیره ارزش(Store Of Value) در ارز دیجیتال چیست؟"


  • 21:02 1403-02-08
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

ذخیره ازش یا Store Of Value؛ اصطلاحی رایج در بازارهای مالی بویژه کریپتو! آیا چیزی درباره این مفهوم شنیدین؟ اصلا می دونین ذخیره ارزش در ارز دیجیتال چیست؟ به نظر شما کدوم ذخیره ارزش قدمت طولانی داره؟ چرا بیت کوین، ذخیره ارزش شناخته میشه؟ دلایل تبدیل ارز دیجیتال به ذخیره ارزش چیست؟ دارایی های ذخیره ارزش چه ویژگی هایی باید داشته باشن؟

ذخیره ارزش نوعی دارایی دارای نرخ رشد بیشتر یا برابر با تورم هست. کسب پول یه چیز هست و دونستن نحوه ذخیره درست اون چیز دیگه! فرقی نداره درآمد شما چقدره، اگه قادر به ذخیره و پس انداز اون به شکل درست نباشین، ارزش اون با تورم از بین میره. به همین خاطر هست که باید از یه دارایی ذخیره ارزش برای حفظ سرمایه استفاده کنین. که در مقاله آموزش مدیریت سرمایه به این موضوع پرداختیم. امروزه خیلی از افراد خرید ارز دیجیتال و ذخیره اون رو راهی برای ذخیره ارزش می دونن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله ذخیره ارزش چیست؟ اطلاعاتی در مورد ذخیره ارزش یا Store Of Value به شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل تبدیل ارز دیجیتال به ذخیره ارزش بپردازیم و بیت کوین و ذخیره ارزش رو مورد بررسی قرار بدیم.

ذخیره ارزش چیست؟

ذخیره ارزش چیست؟

اگه در بازارهای مالی بخصوص بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم ذخیره ارزش یا Store Of Value رو شنیدین، خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که ذخیره ارزش چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که ذخیره ارزش نوعی از دارایی هست که در طول زمان ارزش و قیمت خودش رو حفظ می کنه. طلا و سایر فلزات گران بها به دلیل اینکه عمر مفید نامحدودی دارن، به عنوان یه راهی امن برای حفظ ارزش به حساب میان. ارزش این نوع از دارایی ها با گذشت زمان نه تنها پایین نمیاد، بلکه پیش بینی میشه که افزایش هم داشته باشن.

جالب اینجاست که بدونین تعریف مفهوم ذخیره ارزش(Store Of Value) در خودش مخفی شده، ولی معنی این عبارت در طول زمان خیلی تغییر کرده. در حال حاضر، تعریف این مفهوم فقط در صورت درک معنی کلمه های ارزش، تورم و نحوه تاثیر اونها بر درآمدها قابل درک هست. یه ذخیره ارزش خوب، به شخص کمک می کنه تا اون رو در آینده با ارزشی مشابه یا بالاتر از چیزی که در ابتدا خریده بود بفروشه یا مبادله کنه. معمولا این ارزش به قیمت بازار یا قدرت خرید اون دارایی مربوط میشه. ولی در بعضی مواقع ممکنه به نقدینگی دارایی هم مربوط باشه.

مقاله پیشنهادی: استراتژی خروج از ارز دیجیتال Exit Strategy چیست؟

دلایل تبدیل ارز دیجیتال به ذخیره ارزش

دلایل تبدیل ارز دیجیتال به ذخیره ارزش

همونطور که گفتیم، ذخیره ارزش به معنی توانایی حفظ ارزش یه دارایی هست. ذخیره ارزش خوب باعث میشه که ارزش دارایی نه تنها پایین نیاد، بلکه اضافی هم بشه. برخی از افراد خرید و سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال رو به عنوان یه ذخیره ارزش خوب محسوب می کنند. دلایل مختلفی وجود داره که باعث میشه تا رمزارزها به ذخیره ارزش تبدیل بشن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی دلایل تبدیل ارز دیجیتال به ذخیره ارزش بپردازیم تا با این موارد آشنایی لازم رو داشته باشین.

  • یکی از دلایل تبدیل ارز دیجیتال به ذخیره ارزش، تولید یا استخراج سخت رمزارزهاست. بهتره بدونین ماینرها برای دستیابی به کوین های دیجیتال باید راه سختی رو پشت سر بذارن. همین موضوع باعث میشه تا ارزهای دیجیتال به عنوان یه ذخیره ارزش خوب شناخته بشن.
  • یکی دیگه از دلایل تبدیل ارز دیجیتال به ذخیره ارزش، ماندگاری رمزارزهاست. ارزهای دیجیتال همانند طلا و فلزات گران بها ماندگاری بالایی دارن. همونطور که هیچ وقت طلا با گذشت زمان فاسد نمیشه، ارزهای رمزنگاری شده هم با گذشت زمان فاسد و از بین نمیرن، مگه در شرایط بد!
  • کمیابی ارزهای دیجیتال هم یکی دیگه از دلایل تبدیل ارز دیجیتال به ذخیره ارزش هست. کمیاب بودن هر سرمایه، اون رو به یه ذخیره ارزش یا Store Of Value تبدیل می کنه. رمزارزها هم به دلیل همین کمیابی هست که اعتبار زیادی دارن.

بیت کوین و ذخیره ارزش!

بیت کوین و ذخیره ارزش!

بیت کوین به عنوان پادشاه کریپتوکارنسی ها بیشتری میزان سرمایه گذاری رو داره و استخراج بیت کوین یه روش خوب برای کسب سود هست. با اینکه بیت کوین به عنوان یه رمزارز خیلی خوب عمل کرده، برای بعضی از افراد عمر نسبتا کوتاه اون یعنی نباید اون رو به عنوان ذخیره ارزش در نظر گرفت. مورد دیگه علیه بیت کوین به عنوان یه ذخیره ارزش این هست که بیت کوین از نوسانات بالایی برخوردار هست. با بررسی داده های تاریخی بیت کوین می فهمیم که در بعضی شرایط بیت کوین رشد قیمتی خیلی بالایی داشته، ولی در بعضی مواقع هم ریزش قابل توجهی رو تجربه کرده.

در آخر، کارشناسان بازارهای مالی باور دارن که بیت کوین نوعی تکنولوژی قدیمی هست. در حقیقت، بیت کوین شروع کننده عصر کریپتوکارنسی ها بوده، ولی نواقص و مشکلات زیادی داره. ارزهای جدید خیلی از مشکلات بیت کوین رو پوشش میدن و در طول زمان بیت کوین جایگاه خودش رو به عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال از دست میده. با این حال، خیلی از افراد از ارز دیجیتال بیت کوین به عنوان ذخیره ارزش استفاده می کنند. شما هم می تونین از این رمز ارز برای ذخیره ارزش و سرمایه خودتون بهره ببرین و در طولانی مدت با ارزشی مشابه یا حتی بالاتر بفروشین.

بیشتر بخوانید: آیا پولدار شدن با ارز دیجیتال امکان پذیر است؟

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله ذخیره ارزش چیست؟ اطلاعاتی در مورد ذخیره ارزش یا Store Of Value به شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل تبدیل ارز دیجیتال به ذخیره ارزش بپردازیم و بیت کوین و ذخیره ارزش رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، ذخیره ارزش به هر کالا یا دارایی گفته میشه که به طور معمولا قدرت خرید رو در آینده حفظ می کنه و همچنین به عنوان عملکرد یه دارایی که توانایی ذخیره، بازیابی و مبادله در آینده رو داشته باشه هم تعریف میشه. ارزهای دیجیتال، طلا و فلزات گران بها به عنوان ذخیره ارزش شناخته میشن و می تونین از اون ها استفاده کنین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد ذخیره ارزش(Store Of Value) در ارز دیجیتال چیست؟

در مورد ذخیره ارزش(Store Of Value) در ارز دیجیتال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :9+57 = ?