راهکارهای روانشناسی برای کسب سود بیشتر در ترید

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "راهکارهای روانشناسی برای کسب سود بیشتر در ترید"


  • 01:02 1403-02-10
  • زمان مطالعه: 5 دقیقه

راهکارهای روانشناسی برای کسب سود بیشتر در ترید؛ آیا دوست دارین با این تکنیک ها آشنا بشین؟ اصلا می دونین روانشناسی ترید چیست؟ چرخه احساسات یه معامله گر چجوریه؟ چه احساساتی در این چرخه وجود داره؟ سرمایه گذاران چجوری از روانشناسی بازار در هنگام دریافت سیگنال ارز دیجیتال و غیره استفاده می کنند؟ چرا روانشناسی ترید در بازار ارزهای دیجیتال مهم است؟ چجوری میشه با راهکارهای روانشناسی ترید سود به دست آورد؟

امروزه افراد زیادی برای کسب سود وارد بازارهای مالی بخصوص بازار ارزهای دیجیتال یا کریپتو شدن. مهم ترین رکن اصلی بازارهای مالی، شناخت روانشناسی بازار هست که باعث میشه تا معامله گران با تمرکز کافی معاملات خودشون رو انجام بدن. حتی افراد قدرتمند و حرفه ای هم در بازار ارزهای دیجیتال محتمل ضررهای بزرگی میشن که این موضوع به دلیل عدم داشتن دانش تحلیل تکنیکال و تجزیه و تحلیل بازار ارزهای دیجیتال و عدم آشنایی با روانشناسی بازار ارزهای دیجیتال هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله راهکارهای روانشناسی برای کسب سود بیشتر در ترید، اطلاعاتی در مورد روانشناسی ترید ارز دیجیتال به شما ارائه کنیم و به بررسی اهمیت روانشناسی در بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم و راهکارهای روانشناسی برای کسب سود بیشتر در ترید رو مورد بررسی قرار بدیم.

 روانشناسی ترید ارز دیجیتال چیست؟

 روانشناسی ترید ارز دیجیتال چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که روانشناسی ترید ارز دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که بحث روانشناسی ترید ارز دیجیتال موضوع مهمی هست که دلیل اصلی خیلی از شکست ها و موفقیت ها در معاملات بازار ارزهای دیجیتال شناخته میشه. هرچند تسلط به بازار و داشتن علم و دانش کافی در زمینه مورد نظر، نقش بسزایی در موفقیت شخص در معاملات داره، ولی جدای از علم و دانش، تسلط بر احساسات و اتخاذ تصمیم های درست در بهترین زمان ممکن یکی از رازهای موفقیت در این زمینه هست. این کنترل احساسات وابسته به دونستن اصول روانشناسی ترید و پایبندی به اون هاست.

جالب اینجاست که بدونین روانشناسی به طور کلی مطالعه و بررسی رفتار سایر افراد در بازار ارزهای دیجیتال هست. روانشناسی بازار یا ترید به مجموعه رفتارهایی گفته میشه که به معامله گر یا تریدر کمک می کنه احساساتش رو کنترل کرده و از اون ها در جهت موفقیت در معاملات و خرید و فروش ها استفاده کنه. روانشناسی بازار یعنی علم به حرکت یه بازار با توجه به واکنش ها و شرایط احساساسی افرادی که در اون فعال هستن. به احساسات و رفتارهایی اشاره داره که در زمان معامله یا خرید و فروش بروز می کنند.

مقاله پیشنهادی: آموزش ترید ارزهای دیجیتال

اهمیت روانشناسی در بازار ارزهای دیجیتال

اهمیت روانشناسی در بازار ارزهای دیجیتال

روانشناسی ترید یا بازار واسه معامله گرانی که از تحلیل تکنیکال برای معاملات یا خرید و فروش های خودشون استفاده می کنند، خیلی با اهمیت هست. نمودار قیمت ارزهای دیجیتال می تونه طیف گسترده ای از احساسات تریدرها و معامله گران رو نشون بده. شناخت این احساسات و شناخت احساس حاکم بر بازار می تونه فرصت های خیلی خوبی برای سودآوری رو فراهم کنه. این کار نیازمند درک تحرکات بازار هست که ناشی از روانشناسی ترید توسط یه معامله گر هست. یه تحلیلگر تکنیکال باید علاوه بر روش تحلیلی خودش نسبت به شناخت احساسات بازار هم توجه داشته باشه.

تریدرها چگونه از روانشناسی بازار استفاده می کنند؟

درک روانشناسی بازار می تونه به تریدر کمک کنه تا در مواقع مطوب تری وارد معامله شده و از اون خارج بشه. بهترین فرصت مالی معمولا زمانی فرا میرسه که بیشتر مردم نا امید شده و بازار در کف قرار داره. بعضی از سرمایه گذاران و تریدرها تلاش می کنند تا احساسات بازار ارزهای دیجیتال رو تجزیه و تجزیه کنند تا مراحل مختلف چرخه های روانشناختی اون رو تشخیص بدن. در حالت ایده آل، اون ها از این اطلاعات برای خرید زمان وحشت و فروش در صورت وجود حرص و طمع استفاده می کنند. ولی در عمل تشخیص این نقاط خیلی سخته.

بیشتر بدانید: 4 دلیل شکست تریدرهای بازار ارز دیجیتال

راهکارهای روانشناسی برای کسب سود بیشتر در ترید

راهکارهای روانشناسی برای کسب سود بیشتر در ترید

همونطور که گفتیم، روانشناسی بازار رفتار کلی بازار رو بر اساس عوامل احساسی و شناختی در شبکه تعریف می کنه و نباید با روانشناسی ترید اشتباه گرفته بشه. البته روانشناسی ترید هم به همون عوامل اشاره می کنه، ولی فقط به یه شخص تاثیر می ذاره. شما می تونین با استفاده از روش های روانشناسی، معاملات پرسودی در کریپتو انجام بدین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی راهکارهای روانشناسی برای کسب سود بیشتر در ترید بپردازیم تا با این تکنیک ها آشنایی داشته باشین.

  • انتخاب استراتژی بی طرفه

یکی از بهترین راهکارهای روانشناسی برای کسب سود بیشتر در ترید، انتخاب استراتژی بی طرفه هست. ذهن معامله گر باید فارغ از هرگونه تمایل برای پیش بینی بازار باشه. به عنوان مثال، وقتی ارز دیجیتالی در حال رشد هست و شما بر اساس استراتژی معاملاتی خود اون ارز رو می خرین، نباید انتظار داشته باشین که به دلیل خرید شما قیمت این ارز دیجیتال افزایش پیدا می کنه، چون در این صورت اگه بازار در خلاف جهت تصور شما حرکت کنه، عصبی میشین و ممکنه نتونین معامله یا خرید و فروش خودتون رو مدیریت کنین.

  • تعیین کردن قوانین مدیریت سرمایه

یکی دیگه از بهترین راهکارهای روانشناسی برای کسب سود بیشتر در ترید این هست که قبل از ورود به معامله یا انجام خرید و فروش، قوانین مدیریت سرمایه رو مشخص کنین. و بر اساس اون معاملات خودتون رو انجام بدین. همچنین شما قبل از انجام معامله باید مقدار سرمایه ورودی رو تعیین کنین و مشخص کنین که تا چه حدی تحمل از دست دادن قسمتی از سرمایه رو دارین.

  • تعیین کردن حد ضرر یا استاپ لاس

تعیین کردن حد ضرر یا استاپ لاس هم یکی دیگه از روش های روانشناسی برای کسب سود بیشتر در معاملات ارزهای دیجیتال هست. یه تریدر باید بپذیره که بازار از ذهن اون دستور نمی گیره و حرکت های خودش رو انجام میده. به همین دلیل باید ریسک پذیر باشه و حد ضرر یا نقطه ای برای خروج از معاملات خودش در نظر داشته باشه. همچنین اگه حس می کنه که اگه در یه معامله حد ضررش فعال میشه، دچار ترس و نگرانی میشه، نباید وارد اون معامله بشه.

  • واقع بین بودن

یکی دیگه از راهکارهای روانشناسی برای کسب سود بیشتر در ترید این هست که واقع بین باشین. یه تریدر در بازارهای مالی هیچ وقت نمی تونه کنترل کاملی بر روی جریان بازار داشته باشه. در بازارهای مالی یه اصطلاح مهم وجود داره به اسم عدم قطعیت در روند بازار که نشون میده نتایج بازار بر پایه احتمالات هست. بنابراین، نمی تونین روند بازار و اتفاقی که در اون می افته رو در تحت کنترل خودتون بگیرین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله راهکارهای روانشناسی برای کسب سود بیشتر در ترید، اطلاعاتی در مورد روانشناسی آموزش ترید ارز دیجیتال به شما ارائه کنیم و به بررسی اهمیت روانشناسی در بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم و راهکارهای روانشناسی برای کسب سود بیشتر در ترید رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، بحث روانشناسی ترید ارز دیجیتال موضوع مهمی هست که دلیل اصلی خیلی از شکست ها و موفقیت ها در معاملات بازار ارزهای دیجیتال شناخته میشه. شما با رعایت راهکارهای روانشناسی می تونین معاملات پرسودی داشته باشین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد راهکارهای روانشناسی برای کسب سود بیشتر در ترید

در مورد راهکارهای روانشناسی برای کسب سود بیشتر در ترید نظر دهید
سوال امنیتی :9+53 = ?