4 مشکل اساسی ارزهای دیجیتال برای پذیرش گسترده

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "4 مشکل اساسی ارزهای دیجیتال برای پذیرش گسترده"


  • 21:02 1403-02-14
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

4 مشکل اساسی ارزهای دیجیتال برای پذیرش گسترده؛ آیا دوست دارین با این مشکلات و چالش ها آشنا بشین؟ در طی سال های اخیر، ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین تجربه های کم و بیش خوشایندی رو برای کاربران خودشون رقم زدن و به همین دلیل استفاده از ارزهای دیجیتال و قوانین کشورها درباره ارزهای دیجیتال روندی رو به افزایش داشته!

پذیرش گسترده بیت کوین و ارزهای دیجیتال مثل هر فناوری دیگه ای در ابتدای راه خود با چالش هایی مواجه هستن که باعث میشه تا سرعت پذیرش گسترده اون ها در بین مردم کاهش پیدا کنه. از کندی تراکنش ها و کارمزدهای بالا گرفته تا کلاهبرداری های این حوزه، هر کدوم به نوبت خودشون نقشی در کاهش مقبولیت ارزهای دیجیتال دارن که باید با این موارد آشنایی لازم رو داشته باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله 4 مشکل اساسی ارزهای دیجیتال برای پذیرش گسترده، اطلاعاتی در مورد پذیرش ارزهای دیجیتال به شما ارائه کنیم و به بررسی مشکلات و چالش های ارزهای دیجیتال برای پذیرش گسترده بپردازیم تا با این موارد آشنا بشین.

پذیرش ارزهای دیجیتال

پذیرش ارزهای دیجیتال

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که منظور از پذیرش ارزهای دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که رمزارزها، ارزهای دیجیتال یا ارزهای رمزنگاری شده چند سالی هست که بر سر زبون ها افتادن و جو خرید در بین مردم در سراسر دنیا به وجود اومده. ارزهای دیجیتال با شعار آزادی مالی برای همه مردم در سراسر دنیا بدون نیاز به نهاد مرکزی روی کار اومدن، ولی اینکه کشورهای مختلف در حوزه کریپتو چه رویکردهایی اتخاذ کردن و جایگاه ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف چجوریه، موضوعی هست که خیلی بحث برانگیز شده.

جایگاه ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف

با توجه به ویژگی های رمزارزها یا کریپتوکارنسی ها، رویه ابتدایی خیلی از کشورها در ابتدای ایجاد این دارایی ها کنترل شدید بود. بیشتر کشورها این باور رو دارن که بیت کوین و سایر رمزارزها باعث گسترش تجارت های غیرقانونی و غیرمجاز مثل تجارت اسلحه، تجهیزات تروریسی، قاچاق دارو و موارد مخدر میشن و از اونجایی که امکان شناسایی و ردیابی طرفین معامله توسط پلیس و مقامات قضایی وجود نداره، باعث سهولت استفاده از اون توسط خلافکاران و کلاهبرداران میشه و همین موضوع باعث شده تا ارزهای دیجیتال در برخی از کشورها غیرقانونی شناخته بشن.

بیشتر بخوانید: قوانین کشور چین درباره ارزهای دیجیتال چگونه است؟

چالش های ارزهای دیجیتال برای پذیرش گسترده

چالش های ارزهای دیجیتال برای پذیرش گسترده

همونطور که گفتیم، ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین و ارتیوم به رشد خودشون در زمینه توسعه و محبوبیت ادامه میدن و رویاهای پذیرش عام به نظر قابل دسترس تر میرسه، ولی هنوز کار زیادی برای انجام دادن وجود داره و حتی بیت کوین که محبوب ترین، با ارزش ترین و ایمن ترین ارز دیجیتال هست، هنوز برای مصرف آمادگی کامل رو نداره. ارزهای دیجیتال و بیت کوین با مشکلات و چالش های زیادی برای پذیرش گسترده روبرو هستن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی 4 مشکل اساسی ارزهای دیجیتال برای پذیرش گسترده بپردازیم تا با این موارد آشنایی لازم رو داشته باشین.

  • نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال

یکی از مشکلات و چالش های ارزهای دیجیتال برای پذیرش گسترده، نوسانات قیمت ارز دیجیتال بوده. بهتره بدونین ارز بیت کوین با نوسانات قیمتی بیگانه نیست. با اینکه این نوسانات باعث میشه تا معامله گران سود به دست بیارن، ولی این نوسانات برای هیچ ارزی یه ویژگی خوب محسوب نمیشه. افرادی که بیت کوین دارن، می تونین هرجا که بخوان بیت کوین های خودشون رو خرج کنند، ولی تجار و مشتریان نمی خوان چنین ریسکی رو قبول کنند. چون ممکنه قیمت بیت کوین نوسانات داشته باشه و ضرر کنند.

  • مقیاس پذیری رمزارزها

یکی دیگه از مشکلات و چالش های ارزهای دیجیتال برای پذیرش گسترده، مقیاس پذیری رمزارزهاست. بله، مقیاس پذیری در ذات خودش یه مشکله، ولی تنشی که در اثر بحث هایی که در مورد اون به وجود اومده، می تونه خیلی بد باشه و باعث فروش ناشی از ترس در بازار بشه. رقابت بر سر تغییرات پروتکل و اعتشاش کلی برای کاربران وارد شده، می تونه از سایر نتایج ناشی از این تنش باشه.

  • امنیت ارزهای رمزنگاری شده

امنیت رمزارزها هم یکی دیگه از مشکلات ارزهای دیجیتال برای پذیرش گسترده هست. با گسترش بازار کریپتوکارنسی ها، افراد سودجو و لاهبرداران زیادی وارد این بازار شدن و اقدامات زیادی رو انجام دادن که باعث شده تا سطح امنیت ارزهای دیجیتال کاهش پیدا کنه. همچنین صرافی های ارز دیجیتال زیادی وجود دارن که برخی از اون ها از امنیت کافی برخوردار نیستن و ممکنه کاربران سرمایه های خودشون رو از دست بدن. همین کمبود سطح امنیت در ارزهای دیجیتال باعث میشه تا خیلی از کشورها رمزارزها رو قانونی محسوب نکنند.

  • مصرف برق بالا

یکی دیگه از مشکلات بیت کوین برای پذیرش گسترده، مصرف برق بالا هست. میانگین مصرفی هر دستگاه ماینر بیت کوین حدود 1000 .ات هست و اگه کسی صد تا ماینر داشته باشه، مصرف برقش به 100.000 وات میرسه که میزان خیلی بالایی هست. به همین دلیل خیلی از افراد قید استخراج بیت کوین رو میزنن و بی خیال ماینینگ بیت کوین میشن. همچنین قیمت دستگاه های استخراج بیت کوین خیلی زیاده و نسخه های پیشرفته اون تا چند هزار دلار هم افزایش پیدا می کنه. با این هزینه های سرسام آور و با افزایش قیمت ها خیلی از افراد استخراج بیت کوین رو به صرفه و پرسود نمی دونن و خیلی از کشورها به دلیل مصرف برق بالا دستگاه ماینر، استخراج رو قانونی نکردن.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله 4 مشکل اساسی ارزهای دیجیتال برای پذیرش گسترده، اطلاعاتی در مورد پذیرش ارزهای دیجیتال به شما ارائه کنیم و به بررسی مشکلات و چالش های ارزهای دیجیتال برای پذیرش گسترده بپردازیم تا با این موارد آشنا بشین. همونطور که گفتیم، موانع زیادی بر سر راه بیت کوین و پذیرش گسترده اون وجود داره که میشه به مقیاس پذیری ارزهای دیجیتال، سطح امنیت، مصرف برق بالا، نوسانات قیمتی رمزارزها و .... اشاره کرد. البته این موانع قابل برطرف و حل شدن هستن و برای هر مشکلی که رمزارزها باهاش روبرو هستن، میشه با استفاده از راهکارهایی این مشکلات و چالش ها رو برطرف کرد.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد 4 مشکل اساسی ارزهای دیجیتال برای پذیرش گسترده

در مورد 4 مشکل اساسی ارزهای دیجیتال برای پذیرش گسترده نظر دهید
سوال امنیتی :1+41 = ?