قوانین کشور چین درباره ارزهای دیجیتال چگونه است؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "قوانین کشور چین درباره ارزهای دیجیتال چگونه است؟"


  • 11:02 1403-02-14
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

قوانین کشور چین درباره ارزهای دیجیتال؛ دومین قدرت اقتصادی دنیا و یکی از تاثیرگذارترین عوامل بر ارزش جهانی بازار ارزهای دیجیتال! فراگیر شدن ارزهای دیجیتال در سال های اخیر قانون گذاران کشورهای مختلف رو به فکر آیین نامه نویسی درباره این پدیده نوظهور انداخته. از اونجایی که ارز دیجیتال در سراسر دنیا مخالفان و موافقان زیادی داره، مقوله قانون گذاری برای اون با پیچیدگی هایی همراه هست.

آیین نامه نویسی ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف به معنی پذیرفته شدن اون هست، پس می تونه بر قیمت ارزهای دیجیتال تاثیر زیادی بذاره. با توجه به اینکه ارزهای دیجیتال به اقتصاد دنیا راه پیدا کردن، حرکت کشورها به سمت پذیرفتن و قانون گذاران اون ها اجتناب ناپذیر هست. کشور چین هم یکی از دولت هایی هست که قوانین و مقررات خاصی رو در رابطه با رمزارزها تدوین کرده. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله قوانین کشور چین درباره ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی در مورد جایگاه ارزهای دیجیتال در کشور چین به شما ارائه کنیم و به بررسی تاریخچه ای از قانون گذاری ارزهای دیجیتال در چین بپردازیم و حجم معاملات ارز دیجیتال در چین رو مورد بررسی قرار بدیم.

جایگاه رمزارزها در کشور چین

جایگاه رمزارزها در کشور چین

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که جایگاه رمزارزها در کشور چین چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که رویکرد چین نسبت به ارزهای دیجیتال با فراز و نشیب هایی همراه بوده. این کشور با نگاهی مثبت نسبت با رمزارزها برخورد و قوانین سازنده ای تصویب کرد. این قوانین برای این طراحی شدن که از استفاده افراد بزهکار از ارزهای دیجیتال جلوگیری کنه. با این حال، در سال 2014 بانک ها و صرافی های محلی این کشور از مبادلات بیت کوین منع شدن و خیلی از حساب های تجاری مربوط به بیت کوین مسدود شد.

جالب اینجاست که بدونین کشور چین درباره ارزهای دیجیتال با احتیاط عمل می کنه و قانونی و آزاد بودن معاملات ارزهای دیجیتال در این کشور رو منوط به تحت نظارت بودن اون کرده. توجه داشته باشین که در سال 2021 استخراج یا ماینینگ ارزهای دیجیتال با ممنوعیت روبرو شد که این مسئله تاثیر خیلی بدی بر قیمت رمزارزها گذاشت و بیت کوین رو با افت قیمت روبرو کرد. با ممنوعیت ماینینگ در چین، ماینرهایی که در این کشور فعال بودن به کشورهای دیگه ای برای انجام ماینینگ یا فرایند استخراج رمزارزها مهاجرت کردن.

مقاله پیشنهادی: قوانین کشورها درباره ارزهای دیجیتال چیست؟

تاریخچه ای از قانون گذاری ارزهای دیجیتال در چین

تاریخچه ای از قانون گذاری ارزهای دیجیتال در چین

همونطور که گفتیم، کشور چین دومین قدرت اقتصادی دنیا و یکی از موثرترین عوامل بر ارزش جهانی بازار کریپتوکارنسی هاست. کشور چین بعد از تحریم هایی که توسط آمریکا به دلیل تنش های موجود بین این دو کشور به وجود اومد، سعی کرد تا بتونه از وابستگی اقتصادی خودش به دلار کم کنه و به استقلال مالی بیشتری دست پیدا کنه. ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی تاریخچه ای از قانون گذاری ارزهای دیجیتال در چین بپردازیم تا بدونین این کشور در سال های گذشته چه قوانینی داشت.

دسامبر 2013: بانک مرکزی چین هشداری درباره خطر خرید بیت کوین صادر می کنه و همه فعالیت های مربوط به ارز دیجیتال رو برای موسسه های مالی اعلام می کنه.

دسامبر 2016: کشور چین بلاک چین رو به نقشه توسعه فناوری 5 ساله خودش اضافی کرد.

ژوئن 2017: بانک مرکزی چین شروع به آزمایش نسخه آزمایشی ارز دیجیتال با پشتوانه دولتی می کنه.

ژانویه 2018: دولت چین انجام خریدهای همتا به همتا و بازارهای فرابورس رو برای رمزارزها ممنوع کرد.

فوریه 2018: کشور چین دسترسی به صرافی های ارز دیجیتال خارجی و وبسایت ICOها رو مسدود می کنه.

ژوئن 2018: تلویزیون مرکزی چین میزبان برنامه ای یک ساعته به همراه شرکت کننده هایی از دولت چین بود.

ژوئن 2018: وزارت فناوری اطلاعات چین طبق رتبه بندی جدید ارزهای دیجیتال، EOS رو به عنوان ارز دیجیتال برتر معرفی کرد و اتریوم رتبه خودش رو به عنوان برترین ارز دیجیتال از دست داد.

حجم معاملات ارز دیجیتال در چین

حجم معاملات ارز دیجیتال در چین

در سال 2018، حجم معاملات رمزارزها در کشور چین بر اساس آمار و اطلاعاتی که از طرف بانک مرکزی مشخص شد، با رشد 28 درصدی نسبت به سال 2013 روبرو شد، جوری که بیش از 50 درصد مردم کشور چین دارای کیف پول دیجیتالی شدن. آمار شگفت انگیز دیگه این هست که با وجود ممنوعیت های مبادلات ارزهای دیجیتال در چین، این کشور 90 درصد معاملات بزرگ بیت کوین و بیشترین تعداد ماینر بیت کوین دنیا رو در خودش جای داده و جزو فعال ترین کشورها در این حوزه هست.

حائز اهمیت هست که بدونین ممنوعیت معاملات رمزارزها در کشور چین با اینکه باعث کاهش نگهداری بیت کوین توسط مردم این کشور، رکود نرخ معاملات، استفاده بیشتر از صرافی های خارجی توسط معامله گران، افزایش مهاجرت مردم به ژاپن و هنگ کنگ و استفاده از VPNها شد، ولی به دلیل حجم بالای مبادلات کوتاه مدت، پر حجم و با تعداد زیاد توسط جامعه چین تاثیری روی میزان سهم معاملات صرافی های کشور نداشت.

آیا می توان ارزهای دیجیتال را در چین نگهداری کرد؟

در حالیکه خرید و فروش ارزهای دیجیتال در چین ممنوع هست، نگهداری رمزارزها برای مردم چین مشکلی نداره. ولی در سمت دیگه موسسه های مالی قادر به نگهداری رمزارزها نیستن. در ژانویه 2018 میلادی بانک مرکزی چین به موسسه های مالی این کشور دستور داد که از انجام همه امورات مالی مرتبط با ارزهای دیجیتال خودداری کنند. این دستور بانک ها در داخل کشور پخششد و برای نظارت بیشتر موسسه های مالی برای جلوگیری از هر گونه فعالیت مربوط با ارزهای دیجیتال، الزاماتی برای بهبود سیستم نظارتی انجام شد.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله قوانین کشور چین درباره ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی در مورد جایگاه ارزهای دیجیتال در کشور چین به شما ارائه کنیم و به بررسی تاریخچه ای از قانون گذاری ارزهای دیجیتال در چین بپردازیم و حجم معاملات ارز دیجیتال در چین رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، رویکرد چین نسبت به ارزهای دیجیتال با فراز و نشیب هایی همراه بوده. این کشور با نگاهی مثبت نسبت با رمزارزها برخورد و قوانین سازنده ای تصویب کرد. استخراج در کشور چین ممنوع شد و همین موضوع باعث شد تا خیلی از افراد برای ماینینگ به کشورهای دیگه ای مهاجرت کنند.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد قوانین کشور چین درباره ارزهای دیجیتال چگونه است؟

در مورد قوانین کشور چین درباره ارزهای دیجیتال چگونه است؟ نظر دهید
سوال امنیتی :4+76 = ?