الگوی کنج در تحلیل تکنیکال چیست؟

  • 00:02 1403-02-13
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

الگوی کنج در تحلیل تکنیکال؛ کندلی که روند بازار رو شناسایی می کنه!! چیزی در موردش شنیدین؟! می دونین چجوری میشه با استفاده از الگوی کنج معامله انجام داد؟ اصلا الگوی کنج در تحلیل تکنیکال چیست؟ انواع الگوی کنج کدامند؟ به طور معمول برای تحلیل انواع بازارهای مالی، الگوهای مهمی وجود دارن که میشه با بررسی اون ها به درک درستی از وضعیت ارزهای دیجیتال و روند پیش روی اون ها دست پیدا کرد. الگوی کنج یکی از الگوهای کاربردی در تحلیل تکنیکال هست که خیلی از تحلیلگران برای تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال از اون استفاده می کنند. این الگو داده های مهمی مثل نقاط ورود و خروج، مقاومت و حمایت ارز دیجیتال رو مشخص می کنه.

بازار ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی داره که همین نوسانات قیمتی فرصت های کسب سود زیادی رو برای معامله گران و تریدرها فراهم می کنه. به این ترتیب، شما هم می تونین از این فرصت ها استفاده کرده و سودهای زیادی از نوسانات قیمت ارز دیجیتال به دست بیارین. البته به شرطی که بتونین بهترین نقاط خرید و فروش رمز ارزها رو شناسایی کنین. برای این کار هم باید انواع الگوهای قیمتی رو بشناسین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله الگوی کنج در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد الگوی کنج به شما ارائه کنیم و به معرفی انواع الگوی کنج در تحلیل تکنیکال بپردازیم و مزایای معامله با الگوهای کنج رو مورد بررسی قرار بدیم.

الگوی کنج چیست؟

الگوی کنج چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم الگوی کنج رو در تحلیل تکنیکال شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این الگوی قیمتی در نمودار به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که الگوی کنج در تحلیل تکنیکال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که الگوی کنج یکی از مهم ترین و پرکاربردترین الگوهای تحلیل تکنیکال هست که هم در دسته الگوهای ادامه دهنده قرار می گیره و هم بازگشتی. ولی در بیشتر موارد حالت ادامه دهنده داره. روند ورودی به این الگوی قیمتی می تونه صعودی یا نزولی باشه که هر کدوم نشونه های مختلفی رو داره که باید اون ها رو بشناسین.

جالب اینجاست که بدونین در الگوی کنج دو خط به سمت هم همگرا شده و این یعنی میزان نوسان و حرکات قیمت در داخل این الگو در حال کاهش هست. کنج ها نشون دهنده مکث در روند فعلی هستن. زمانی که با چنین ساختار و آرایشی روبرو میشیم، نشون دهنده این هست که معامله گران بازار ارزهای دیجیتال هنوز در حال تصمیم گیری هستن که در مرحله بعد ارز دیجیتال مورد نظر رو کجا و چجوری باید معامله کنند. الگوی کنج یکی از بهترین روش ها برای پیدا کردن نقاط تغییر روند هست و معمولا موقعیت های سودزا رو شناسایی می کنه. همچنین می تونه بر روی هر بازه زمانی و هر بازار معاملاتی پیاده بشه.

معرفی انواع الگوی کنج در تحلیل تکنیکال

انواع الگوی کنج در تحلیل تکنیکال

همونطور که گفتیم، الگوی کنج از جمله الگوهای قیمتی پرکاربرد در بحث آموزش تحلیل تکنیکال هست و معمولا در میانه روندها اتفاق می افته. یعنی تشکیل این الگو به ما هشدار ادامه روند رو صادر می کنه و معمولا نقش یه الگوی ادامه دهنده رو ایفا می کنه. الگوهای کنج انواع مختلفی دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی انواع الگوهای کنج در تحلیل تکنیکال بپردازیم تا با این الگوها آشنایی داشته باشین.

•    الگوی کنج صعودی

یکی از انواع الگوهای کنج در تحلیل تکنیکال، الگوی کنج صعودی یا Rising Wedge هست که همونطور که از اسمش پیداست، از دو خط روند صعودی همگرا تشکیل شده. چنانچه روند اولیه در نمودار قیمتی نزولی باشه، بعد از اون یه الگوی کنج صعودی ظاهر میشه و بعد از شکست خط حمایت، روند نزولی ادامه پیدا می کنه. به این ترتیب، زمانی که شیب کنج رو به بالا باشه، انتظار کاهش قیمت رو باید داشت. از مزایای این الگو در روند اصلاحی میشه به بحث جمع آوری سفارشات سد راه قیمت اشاره کرد.

•    الگوی کنج نزولی

یکی دیگه از انواع الگوهای کنج در تحلیل تکنیکال، الگوی کنج نزولی یا Falling Wedge هست. این نوع از الگو درست برعکس الگوی صعودی هست. یعنی در اون شیب کنج رو به پایین هست. اگه روند اولیه در نمودار قیمتی دارای شیب مثبت باشه، بعد از اون یه الگوی کنج نزولی ظاهر میشه و بعد از شکست خط مقاومت، روند صعودی ادامه پیدا می کنه. البته ممکنه برعکس این موضوع هم اتفاق بیفته. ولی نباید عجله داشت و صبر کنیم تا بازار شکست خودش رو به صورت درست و معتبر انجام بده.

مزایای معامله با الگوهای کنج

مزایای معامله با الگوهای کنج

استراتژی های الگوی قیمت برای سیستم های معاملاتی به ندرت بازدهی رو به همراه دارن که در طول زمان از استراتژی های خرید و نگهداری بهتر عمل می کنند، ولی با این حال به نظر میرسه بعضی از الگوها در پیش بینی روند عمومی قیمت مفید باشن. بعشی از تحقیقات نشون میدن که الگوی کنج در بیشتر از دو سوم مواقع به سمت معکوس شدن حرکت می کنه که یه کنج در حال سقوط شاخص قابل اطمینان تری نسبت به کنج در حال افزایش هست. 

مقاله پیشنهادی: الگوی سه سرباز سفید در تحلیل تکنیکال چیست؟

همچنین از اونجایی که الگوهای کنج به یه کانال قیمت کوچیک تر همگران میشن، فاصله بین قیمت در زمان ورود به معامله و قیمت برای حد ضرر نسبتا کوچیک تر از شروع الگو هست. به عبارت دیگه، در زمان شروع معامله میشه یه حد ضرر در نزدیکی اون قرار داد و در صورت موفقیت آمیز بودن معامله نتیجه می تونه بازدهی بیشتری نسبت به پولی که برای شروع ترید در معرض خطر هست، به همراه داشته باشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله الگوی کنج در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد الگوی کنج به شما ارائه کنیم و به معرفی انواع الگوی کنج در تحلیل تکنیکال بپردازیم و مزایای معامله با الگوهای کنج رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، الگوی کنج یکی از مهم ترین و پرکاربردترین الگوهای تحلیل تکنیکال هست که هم در دسته الگوهای ادامه دهنده قرار می گیره و هم بازگشتی. ولی در بیشتر موارد حالت ادامه دهنده داره. روند ورودی به این الگوی قیمتی می تونه صعودی یا نزولی باشه.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد الگوی کنج در تحلیل تکنیکال چیست؟

در مورد الگوی کنج در تحلیل تکنیکال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :1+94 = ?