الگوهای هارمونیک در تحلیل تکنیکال چیست؟

  • 21:02 1403-02-13
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

 چیزی در مورد الگوهای هارمونیک در تحلیل تکنیکال شنیدین؟ آیا می تونین با استفاده از الگوهای هارمونیک یا Harmonic Pattern معاملات خودتون رو انجام بدین و سود زیادی به دست بیارین؟ اصلا الگوی هارمونیک چیه و چرا تریدرها از این الگوها برای تحلیل بازار استفاده می کنند؟ این ها سوال هایی هست که ممکنه در زمان شنیدن اسم الگوهای هارمونیک به ذهنتون برسه و شما رو کنجکاو کنه تا اطلاعاتی در مورد این الگو به دست بیارین و سطح دانش و تجربیات خودتون رو بالا ببرین. الگوهای هارمونیک در تحلیل تکنیکال یکی از مهم ترین ابزارها برای تحلیلگران هست که استفاده از اون ها برای موفقیت در بازار ارزهای دیجیتال اهمیت زیاد داره.

تحلیل تکنیکال یکی از روش های پیش بینی رفتار احتمالی نمودار قیمتی ارز دیجیتال با استفاده از داده های گذشته مثل قیمت، حجم معاملات و.... هست. در بین انواع روش های تحلیل در بازار ارزهای دیجیتال، تحلیل تکنیکال جایگاه ویژه ای داره. یکی از اصول تحلیل تکنیکال، تکرار رفتار گذشته بازار در آینده هست. الگوهای هارمونیک هم از جمله الگوهایی هستن که در تحلیل تکنیکال اهمیت زیادی دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله الگوهای هارمونیک در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد الگوی هارمونیک به شما ارائه کنیم، به معرفی انواع الگوهای هارمونیک بپردازیم و  نکات مهم استفاده از الگوهای هارمونیک رو مورد بررسی قرار بدیم.

دوره آموزش تحلیل تکنیکال ارزسنج بهترین گزینه برای تسلط بر تحلیل حرفه ای بازار ارزهای دیجیتال بوده که آن را به شما توصیه می کنیم.

الگوی هارمونیک در تحلیل تکنیکال چیست؟

الگوی هارمونیک در تحلیل تکنیکال

اگه در بازار ارزهای دیجیتال یا سایر بازارهای مالی فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم الگوهای هارمونیک رو Harmonic Pattern رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که الگوی هارمونیک در تحلیل تکنیکال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که الگوهای هارمونیک نوعی الکوی نمودار مثل سروشانه یا دو قله هستن، ولی بر اساس ابزارهای فیبوناچی ایجاد شده و ساختار هندسی دارن. از این الگوها برای سیگنال دهی یه روند معکوس در پولبک استفاده میشه. این الگوها یکی از بهترین ابزارها برای داشتن معاملات دقیق و پرسود هستن. چون روی سطوح فیبوناچی خاصی ساخته شدن. چندین الگوی هارمونیک وجود داره که هر کدوم شکل و ظاهر خاصی دارن.

جالب اینجاست که بدونین الگوهای هارمونیک یا Harmonic Pattern الگوهای پیچیده ای هستن که در نمودارهای مالی دیده میشن. این الگوهای قیمتی از حرکت هندسی قیمت ارزهای دیجیتال و سطوح فیبوناچی ساخته میشن. به طور کلی، بیشتر الگوهای هارمونیک از 5 نقطه تشکیل شدن. با این وجود هر الگوی هارمونیک شکل هندسی و نسبت فیبوناچی متفاوتی داره. نقاط مشخص شده در الگوهای هارمونیک به ترتیب X، A، B، C و D اسم گذاری میشن و هر الگو قوانین مخصوص به خودش رو داره.

مقاله پیشنهادی: الگوی مستطیل در تحلیل تکنیکال چیست؟

انواع الگوهای هارمونیک کدامند؟

انواع الگوهای هارمونیک

همونطور که گفتیم، الگوهای هارمونیک در تحلیل تکنیکال مثل سایر الگوهای تکنیکی به سرمایه گذاران کمک می کنند تا روند حرکت آینده قیمت ارز دیجیتال مورد نظرشون رو پیش بینی کنند و به سودهای زیادی برسن. الگوهای هارمونیک یه سری ساختارهای مشخصی هستن که رابطه فیبوناچی منظمی با هم دارن. توجه داشته باشین که الگوهای هارمونیک دارای انواع مختلفی هستن که ساختار هرکدوم از اون ها منحصر به فرد بوده و با هم متفاوت هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی انواع الگوهای هارمونیک بپردازیم.

•    الگوی AB=CD

یکی از انواع الگوهای هارمونیک در تحلیل تکنیکال، الگوی AB=CD هست که از نسبت های فیبوناچی استفاده می کنه. این الگو در دو نوع خرسی و گاوی وجود داره. اگه در این الگو ابتدا حرکت AB در جهت نزولی تشکیل بشه و بعد از اون یه حرکت صعودی و رو به بالا خواهیم داشت که به اون حرکت گاوی گفته میشه. ولی اگه حرکت AB در جهت صعودی باشه، بعد از اون یه حرکت نزولی و رو به پایین خواهیم داشت که به اون حرکت خرسی گفته میشه.

•    الگوی گارتلی

یکی دیگه از انواع الگوهای هارمونیک، الگوی گارتلی یا Gartly هست که 4 حرکت داره. قسمت اول این الگو از یه حرکت صعودی یا نزولی به اسم XA تشکیل شده و باید تا سقف 0.618 فیبوناچی اصلاح بشه. قسمت دوم هم یه الگوی ABCD هست. بعد از اینکه در الگوی گارتلی موج XA و به دنبال اون الگوی ABCD شکل گرفت، کل موج XA باید تا سطح 0.786 اصلاح کنه.

•    الگوی خرچنگ

یکی دیگه از انواع الگوهای هارمونیک که شما می تونین با استفاده از اون وضعیت ارزهای دیجیتال رو تجزیه و تحلیل کنین، الگوی خرچنگ یا Crab هست که مثل الگوی خفاش هست. با این تفاوت که موج XA در الگوی خفاش تا 88.6 فیبوناچی اصلاح می کرد. در حالی که اصلاح موج xa در الگوی خرچنگ تا 1.68 هست. در اصل در الگوی خفاش کف شکسته نمیشد ولی در الگوی خرچنگ کف شکسته میشه.

مقاله پیشنهادی: الگوی سقف و کف دوقلو در تحلیل تکنیکال چیست؟

نکات مهم استفاده از الگوهای هارمونیک

نکات مهم استفاده از الگوهای هارمونیک

الگوهای هارمونیک، الگوهای هندسی ترکیب شده با اعداد فیبوناچی هستن که به معامله گران کمک می کنه تا با پیش بینی حرکات بازار روند قیمتی رو تشخیص بدن. از این روش برای پیش بینی تغییرات احتمالی قیمت یا معکوس شدن روند استفاده میشه. استفاده از الگوهای هارمونیک برای تحلیل کار سختی هست و نیاز به صرف زمان و دقت زیادی داره. برای اینکه در معاملات با کمک این الگوها دچار ضرر و زیان نشیم، نیاز هست تا نکاتی رو رعایت کنیم.

•    یکی از نکات مهم استفاده از الگوهای هارمونیک این هست که این الگوها خیلی دقیق هستن و بنابراین برای رسم خطوط فیبوناچی اون ها باید حساسیت زیادی به خرج بدین.
•    یکی دیگه از نکات مهم استفاده از الگوهای هارمونیک این هست که در ابتدای کار یه الگو رو کامل فرا بگیرین و سعی کنین تا از اون استفاده کنین تا به همه ویژگی های اون مسلط بشین.
•    یکی دیگه از نکات مهم استفاده از الگوهای هارمونیک این هست که زمانی اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال کنین که از تشکیل کامل یه الگوی هارمونیک اطمینان داشته باشین.
•    یکی دیگه از نکات مهم استفاده از الگوهای هارمونیک این هست که مثل هر تحلیل دیگه زمانی که با استفاده از این ابزار اقدام به خرید و فروش می کنین، باید حد ضرر داشته باشین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله الگوهای هارمونیک در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد الگوی هارمونیک به شما ارائه کنیم، به معرفی انواع الگوهای هارمونیک بپردازیم و  نکات مهم استفاده از الگوهای هارمونیک رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، الگوهای هارمونیک نوعی الکوی نمودار مثل سروشانه یا دو قله هستن، ولی بر اساس ابزارهای فیبوناچی ایجاد شده و ساختار هندسی دارن. از این الگوها برای سیگنال دهی یه روند معکوس در پولبک استفاده میشه. در زمان استفاده از این الگو باید به نکات مهمی توجه داشته باشین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد الگوهای هارمونیک در تحلیل تکنیکال چیست؟

در مورد الگوهای هارمونیک در تحلیل تکنیکال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :7+56 = ?