5 اشتباه رایج در تحلیل تکنیکال چیست؟

  • 20:02 1403-02-14
  • زمان مطالعه: 5 دقیقه

 تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال سخته! حتی اگه برای مدت کوتاهی ترید ارز دیجیتال انجام داده باشین، می دونین که اشتباه کردن بخشی از این بازی هست. در اصل هیچ تریدری نمی تونه از ضرر کردن دوری کنه، حتی معامله گران حرفه ای هم مرتکب خطاهایی میشن. شاید این سوال رو از خودتون بپرسین که چجوری میشه تحلیل بهتری داشت و از تحلیل یا سود خود مطمئن بود؟ بهتره بدونین موضوعی که می تونه خیلی از سرمایه گذاران رو سردرگم کنه، اعتبار تحلیل تکنیکال و درک مفید بودن یا نبودن اون در کاربرد واقعی هست. اشتباهات زیادی وجود دارن که تقریبا هر فرد مبتدی در زمان شروع کار انجام میده. بهترین تریدرها همیشه روشن فکر، منطقی و آروم هستن. اون ها برنامه خودشون رو می دونن و فقط چیزی از شرایط بازار می دونن که زیر نظر دارن.

از مهم ترین و اصلی ترین آموزش هایی که یه معامله گر بازار ارزهای دیجیتال چه در تجزیه و تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال باید قبل از معامله ببینه، آشنایی با اشتباهات رایج در تحلیل تکنیکال هست. اهمیت تحلیل تکنیکال و آشنایی با این موارد تا حدی هست که شروع تحلیل تکنیکال با دانش پایین می تونه اولین اشتباه یه معامله گر در بازار ارزهای دیجیتال باشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله 5 اشتباه رایج در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد تحلیل تکنیکال به شما ارائه کنیم و به بررسی اشتباهات رایج در تحلیل تکنیکال بپردازیم.

پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از هر گونه اشتباهی در تحلیل بازار ارزهای دیجیتال دوره آموزش تحلیل تکنیکال ما را که بصورت حرفه ای و توسط تیم تخصصی ارزسنج تهیه شده است، مشاهده بفرمایید.

آشنایی با تحلیل تکنیکال

آشنایی با تحلیل تکنیکال

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، قطعا اسم تحلیل تکنیکال رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که تحلیل تکنیکال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که تحلیل تکنیکال روشی برای پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال بر اساس مطالعه و بررسی تاریخچه قیمت و حجم معاملات در اون بازار هست. تحلیل تکنیکال حدود 3 قرن قدمت داره و استفاده از شاخص های تکنیکال و ترسیم نمودارهای تکنیکال رو میشه در نوشته های قرن هفدهم میلادی دید. هنر تحلیل تکنیکال، تشخیص زمان تغییر روند قیمت ها در نخستین مراحل تغییر قیمت و سوار شدن بر موج جدید قیمت هاست.

جالب اینجاست که بدونین تحلیل تکنیکال با تمرکز بر داده ها و نمودارهای یه بازار، الگوها و روندهای قیمتی اون رو شناسایی می کنه تا به کمک این اطلاعات به پیش بینی قابل اطمینانی از آینده بازار مورد نظر دست پیدا کنه. این روش یکی از متداول ترین روش های تحلیلی در بازار ارزهای دیجیتال هست. با کمک تحلیل تکنیکال سرمایه گذاران می تونن با نگاهی منطقی و مطمئن معاملات خودشون رو انجام بدن. این موضوع سودآوری و آسودگی خاطر بیشتری به ارمغان میاره. شما می تونین با استفاده از تحلیل تکنیکال بهترین نقاط خرید و فروش رمز ارزها رو شناسایی کنین و با معامله در این نقاط سودهای زیادی به دست بیارین.

مقاله پیشنهادی: تاثیر مهارت تحلیل تکنیکال در معامله گری

5 اشتباه رایج در تحلیل تکنیکال چیست؟

5 اشتباه رایج در تحلیل تکنیکال چیست؟

همونطور که گفتیم، تحلیل تکنیکال یکی از روش های پرکاربرد برای تحلیل بازارهای مالی هست. با اینکه درک مفاهیم اساسی تحلیل تکنیکال نسبتا آسونه، ولی تسلط بر اون سخته. طبیعی هست در زمان یادگیری مهارت جدید اشتباهات زیادی انجام بدین. اشتباه می تونه به ویژه در مورد معامله یا سرمایه گذاری مضر باشه. خوبه که از اشتباهات خود درس بگیرین، ولی بهتر اینه که از اشتباه کردن پرهیز کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی اشتباهات رایج در تحلیل تکنیکال بپردازیم.

•    استفاده نکردن از حد ضرر یا استاپ لاس

یکی از اشتباهات رایج در تحلیل تکنیکال، استفاده نکردن از حد ضرر یا استاپ لاس هست. هر معامله گر خوب سه اصل مهم داره. جلوگیری از ضرر، جلوگیری از ضرر و جلوگیری از ضرر. اگه بتونین این سه قانون رو رعایت کنین، ممکنه شانسی در معاملات خودتون داشته باشین. با اینکه ممکنه ساده به نظر برسه، ولی هنوز خیلی از افراد از اهمیت این 3 اصل مهم در زمان انجام تحلیل تکنیکال غافل میشن. بنابراین، سعی کنین تا در زمان تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال برای خودتون حد ضرر یا استاپ لاس تعیین کنین.

•    نادیده گرفتن قیمت های گذشته

یکی دیگه از اشتباهات رایج در تحلیل تکنیکال، نادیده گرفتن قیمت های گذشته برای پیش بینی قیمت های آینده هست. هر کسی که تاکنون ارز دیجیتال خریده باشه، می تونه تاثیر روانی صعود یا نزول یه معامله رو بر روی خودش تایید کنه. این طبیعت انسان بوده و دلیل خوبی بر این موضوع هست که قیمت ها ورود به معامله، حداقل روی رفتارهای آینده ما تاثیرگذار هستن. سعی کنین تا در زمان تحلیل تکنیکال و پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال برای اینده، قیمت های گذشته رو هم زیر نظر داشته باشین.

•    نادیده گرفتن شرایط نامساعد بازار

یکی دیگه از اشتباهات رایج در تحلیل تکنیکال، نادیده گرفتن شرایط نامساعد بازار هست. بعضی وقت ها ویژگی های قابل پیش بینی تحلیل تکنیکال چندان قابل اطمینان نیستن. این ویژگی ها می تونن رویدادهای Black Swan باشن یا سایر شرایط نامساعد بازار که تحت تاثیر احساسات و روانشناسی توده قرار دارن. در آخر میزان عرضه و تقاضا کنترل کننده بازار هستن و بعضی وقت ها یکی از طرف ها بیشتر از دیگری هست و عدم توازن ایجاد می کنه. به عبارت دیگه، عرضه و تقاضا با هم برابر نمیشه.

•    به راحتی تغییر عقیده نمی دهید

اشتباه رایج در تحلیل تکنیکال

یکی دیگه از اشتباهات رایج در تحلیل تکنیکال این هست که به راحتی تغییر عقیده نمی دین. اگه می خواهین تریدر حرفه ای باشین، سعی کنین طرز فکر خودتون رو تغییر بدین. شرایط بازار می تونن به سرعت و دائما تغییر کنند. شما به عنوان یه معامله گر باید بتونین این تغییرات رو تشخیص بدین و خودتون رو با اون ها مطابقت بدین. یه استراتژی که در یه بازار کاربرد زیادی داره، ممکنه در بازار دیگه ای بدون استفاده باشه. بنابراین، سعی کنین تا به راحتی تغییر عقیده بدین و تمرکز اصلی خودتون رو به تحلیل تکنیکال اختصاص بدین.

•    یادتان می رود که تحلیل تکنیکال بازی احتمالات است!

یکی دیگه از اشتباهات رایج در تحلیل تکنیکال این هست که یادتون میره که تحلیل تکنیکال بازی احتمالات هست و هر چیزی ممکنه اتفاق بیفته. همونطور که از اسم تحلیل تکنیکال هم مشخصه، یعنی پیش بینی شما ممکنه درست از آب در بیاد و ممکنه اشتباه باشه. بنابراین، هیچ چیز قطعی در تحلیل تکنیکال وجود نداره و کسی نمی تونه بگه تحلیل و پیش بینی من قطعا درست از آب در میاد. سعی کنین تا با تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال، سایر عوامل موثر بر قیمت ارزهای دیجیتال رو هم زیر نظر بگیرین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله 5 اشتباه رایج در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد تحلیل تکنیکال به شما ارائه کنیم و به بررسی اشتباهات رایج در تحلیل تکنیکال بپردازیم. همونطور که گفتیم، تحلیل تکنیکال روشی برای پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال بر اساس مطالعه و بررسی تاریخچه قیمت و حجم معاملات در اون بازار هست. همچنین طبیعی هست در زمان یادگیری مهارت جدید اشتباهات زیادی انجام بدین. اشتباه می تونه به ویژه در مورد معامله یا سرمایه گذاری مضر باشه. خوبه که از اشتباهات خود درس بگیرین، ولی بهتر اینه که از اشتباه کردن پرهیز کنین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد 5 اشتباه رایج در تحلیل تکنیکال چیست؟

در مورد 5 اشتباه رایج در تحلیل تکنیکال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :2+36 = ?