استراتژی ترید الگوریتمی چیست؟

  • 09:02 1403-02-14
  • زمان مطالعه: 5 دقیقه

ترید الگوریتمی چیست؟ معاملات الگوریتمی چه نقشی در بازار ارزهای دیجیتال دارن؟ به نظر شما فقط با الگوریتم های برنامه نویسی شده میشه مسیر درستی رو پیش گرفت؟ مزایا و معایب معاملات الگوریتمی چیست؟ اگه به شما بگیم که دیگه نیاز نیست همیشه پشت چارت قیمتی ارزهای دیجیتال بشینین و نوسانات قیمت رو نگاه کنین، چه حسی پیدا می کنین؟ امروز قرار با مطالعه این مقاله بدونین که چجوری بدون زحمت زیاد معاملات خودتون رو بدون دردسر انجام بدین و سود زیادی به دست بیارین یا از انواع سیگنال ارز دیجیتال استفاده کنین. بهتره بدونین بازار ارزهای دیجیتال نیازمند صبر و حوصله هست که باید طبق اصول و برنامه معاملاتی و ترید خودتون پیش برین. معاملات الگوریتمی می تونه میان بری برای معامله گران و تریدرهای حرفه ای باشه تا نتیجه های بهتری از معاملات خودشون بگیرن.

بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که شما برای فعالیت در این بازار ابتدا باید آموزش های لازم رو فرا بگیرین و با انواع اصطلاحات و مفاهیم رایج در بازار آشنا بشین. یکی از این اصطلاحات نیز معاملات الگوریتمی هست که شما با استفاده از این استراتژی دیگه نیاز نیست همیشه پشت چارت قیمتی ارزهای دیجیتال بشین و نوسانات قیمتی رو تجزیه و تحلیل کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله استراتژی ترید الگوریتمی چیست؟ اطلاعاتی در مورد معاملات الگوریتمی به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای معاملات الگوریتمی بپردازیم و انواع الگوریتم های معاملاتی رو واسه شما معرفی کنیم تا با این الگوریتم ها آشنایی داشته باشین.

معاملات الگوریتمی چیست؟

معاملات الگوریتمی چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم معاملات الگوریتمی رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که معاملات الگوریتمی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که استراتژی معاملات الگوریتمی به دنبال حذف عامل انسانی و جایگزینی اون با استراتژی های از قبل طراحی شده و مبتنی بر آمار هست که می تونه 24 ساعت و 7 روز هفته توسط کامپیوترها با حداقلی از نظارت پیگیری بشه. کامپیوترها می تونن چندین مزیت بر انسان های معامله گر داشته باشن. استراتژی معاملات الگوریتمی با معامله کردن کامپیوترها در بازارهای سنتی شروع شد و با ظهور ارزهای دیجیتال و صرافی ها این فعالیت به سطح جدیدی رسید خیلی رایج شدن.

مقاله پیشنهادی: آموزش کسب سود بدون دانش تخصصی تحلیل ارزهای دیجیتال

جالب اینجاست که بدونین استراتژی معاملات الگوریتمی که به ترید خودکار هم معروف هستن، نوعی برنامه کامپیوتری هست که بر اساس دستورالعمل هایی که از قبل مشخص شده، معاملات رو در بازار ارزهای دیجیتال انجام میدن و سود زیادی به ارمغان می رسونن. در اصل این نوع معاملات توسط یه برنامه کامپیوتری انجام میشه و برای انجام معاملات نیازی به حضور معامله گر یا تریدر در بازار نیست. همچنین سرعت پردازش بالای کامپیوتر در مقایسه با انسان، این روش رو خیلی کارآمدتر و پرسودتر از معاملات توسط انسان کرده. توجه داشته باشین که الگوریتم مجموعه دستورالعمل هایی هست که برای انجام یه کار خاص طراحی شدن.

مزایای معاملات الگوریتمی چیست؟

مزایای معاملات الگوریتمی چیست؟

همونطور که گفتیم، معاملات الگوریتمی نوعی از ترید ارز دیجیتال هست که در اون تلاش میشه تا با استفاده از برنامه نویسی کامپیوتری و بدون دخالت انسان نسبت به انجام معامله تصمیم گیری های لازم صورت می گیره و به همین دلیل نقش احساسات انسان ها در اینجور مبادلات کمتر میشه. معاملات الگوریتمی مزایای زیادی به همراه دارن که همین موضوع باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایای معاملات الگوریتمی بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: ضریب بتا در ارز دیجیتال چیست؟

•    یکی از مزایای معاملات الگوریتمی این هست که در زمان صرفه جویی می کنه. با استفاده از الگوریتم های معاملاتی می تونیم همیشه بازار رو زیر نظر داشته باشیم و همه قسمت های اون رو پوشش بدیم. به این ترتیب، زمان خیلی زیادی رو برای خودمون ذخیره می کنیم.
•    یکی دیگه از مزایای معاملات الگوریتمی این هست که احساسات بازار رو کنترل می کنه. به عبارت دیگه، با استفاده از استراتژی ترید الگوریتمی هیچ احساسی وجود نداره که سرمایه شما رو در معرض خطر قرار بده و باعث بشه تا سرمایتون رو از دست بدین.
•    یکی دیگه از مزایای معاملات الگوریتمی این هست که در هزینه ها صرفه جویی می کنه. برای اجرای الگوریتم های معاملاتی فقط به هزینه ساخت و زمانی که صرف ساخت اون می کنین، نیاز دارین.
•    حجم معاملات و افزایش دقت هم یکی دیگه از مزایای معاملات الگوریتمی هست که باعث میشه تا این استراتژی مورد استقبال تریدرها و معامله گران زیادی قرار بگیره.

انواع الگوریتم های معاملاتی کدامند؟

انواع الگوریتم های معاملاتی کدامند؟

الگوریتم هایی که در معاملات ارز دیجیتال از اون ها استفاده می کنیم، ممکنه بیش از یکی باشن و مجموعه و یا ترکیبی از چند الگوریتم باشن که به یه الگوریتم واحد تبدیل شدن. همچنین الگوریتم ها می تونن موارد خیلی زیادی رو بررسی کنند. الگوریتم های معاملاتی مختلفی در بازار ارزهای دیجیتال وجود داره که هر کدوم از اون مزایای خاص خودشون رو دارن. در ادامه برخی از الگوریتم های معاملاتی رو معرفی کنیم.

مقاله پیشنهادی: اثر سود مرکب در ارز دیجیتال چیست؟

•    الگوریتم های مخصوص بخش اجرای معاملات

یکی از انواع الگوریتم های معاملاتی ارز دیجیتال، الگوریتم های مخصوص بخش اجرای معاملات هست که از این الگوریتم ها برای سفارش گذاری و اجرای معاملات استفاده میشه. اطلاعاتی که از قبل مشخص شدن به پردازش درآمده و سپس برای اوردر گذاری سفارش اقدام می کنه. ممکنه این مرحله به صورت خودکار و یا نیمه خودکار انجام بشه و سودهای زیادی به ارمغان بیاره.

•    الگوریتم های سیگنال دهی

یکی دیگه از انواع الگوریتم های معاملاتی ارز دیجیتال، الگوریتم های سیگنال دهی هست. سیگنال ها نقاط خرید و فروشی هستن که به تریدرها کمک می کنند تا به راحتی سود به دست بیارن. الگوریتم سیگنال دهی هم چنین وظیفه ای داره. یعنی همه آمار بازار ارزهای دیجیتال رو تحلیل کرده و سپس با استفاده از الگوریتم و برنامه ای که داره سیگنال ها رو پیدا کرده و به معامله گر اعلام می کنه.

•    الگوریتم های تریدینگ

یکی دیگه از انواع الگوریتم های معاملاتی ارز دیجیتال، الگوریتم های معاملاتی و تریدینگ هست. الگوریتم تریدینگ این قابلیت رو داره تا ارز دیجیتال مورد نظر رو خرید و فروش کنه که البته زمان اون از قبل توسط معامله گر یا تریدر مشخص شده. شما می تونین در الگوریتم های معامله گری یا تریدینگ هر استراتژی که دلتون می خواد رو قرار بدین و معاملات خودتون رو انجام بدین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله استراتژی ترید الگوریتمی چیست؟ اطلاعاتی در مورد معاملات الگوریتمی به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای معاملات الگوریتمی بپردازیم و انواع الگوریتم های معاملاتی رو واسه شما معرفی کنیم تا با این الگوریتم ها آشنایی داشته باشین. همونطور که گفتیم، استراتژی معاملات الگوریتمی که به ترید خودکار هم معروف هستن، نوعی برنامه کامپیوتری هست که بر اساس دستورالعمل هایی که از قبل مشخص شده، معاملات رو در بازار ارزهای دیجیتال انجام میدن و سود زیادی به ارمغان می رسونن.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد استراتژی ترید الگوریتمی چیست؟

در مورد استراتژی ترید الگوریتمی چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :6+37 = ?