الگوی سه سرباز سفید در تحلیل تکنیکال چیست؟

  • 14:02 1403-02-14
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

 تا الان اسم الگوی سه سرباز سفید در تحلیل تکنیکال رو شنیدین؟ می دونین که چجوری میشه این الگوی قیمتی رو در چارت تشخیص داد؟ آیا می دونین کندل سه سرباز سفید در تحلیل تکنیکال چه چیزی رو نشون میده؟ بهتره بدونین یکی از مباحث مهم در تحلیل تکنیکال، موضوع مهم کندل شناسی هست که این کندل ها به تنهایی یا با قرار گرفتن در کنار همدیگه می تونن مفهوم خاصی از میزان قدرت بازار یا نشونه هایی از بازگشت یا ادامه روند رو به ما نشون بدن. در تحلیل تکنیکال با تسلط و آشنایی با انواع مختلف این الگوهای قیمتی می تونیم دقیق تر به پیش بینی ها و تحلیل های خودمون بپردازیم و معامله های پرسودی انجام بدیم.

معامله گران و تریدرها اغلب دوست دارن تا نیم نگاهی به چارت قیمتی ارزهای دیجیتال بندازن و نبض بازار رو در دستشون بگیرن. زمانی که بازار روندی نزولی داره و ناگهان در این بین سه کندل متوای سبز رنگ تشکیل میشه، یعنی الگوی یه سرباز سفید ظاهر شده که از نشون دهنده صعودی شدن بازار ارزهای دیجیتال هست. بنابراین، شما با شناسایی این الگو می تونین سود زیادی به دست بیارین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله الگوی سه سرباز سفید در آموزش تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد کندل سه سرباز سفید به شما ارائه کنیم و به بررسی نشانه های الگوی کندلی سه سرباز سفید بپردازیم و نحوه ترید با الگوی سه سرباز سفید رو یاد بدیم.

الگوی سه سرباز سفید چیست؟

الگوی سه سرباز سفید

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم الگوی سه سرباز سفید یا Three White Soldiers رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که الگوی سه سرباز سفید چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که الگوی سه سرباز سفید نوعی الگوی مهمی و کاربردی در تحلیل تکنیکال هست که معامله گران و تریدرها از این الگو سیگنال های معاملاتی دریافت می کنند. بهتره بدونین الگوی سه سرباز سفید در روند نزولی بازار ارزهای دیجیتال تشکیل میده و نشون میده که بازار وارد روند صعودی میشه و قیمت رمز ارزها افزایش پیدا می کنند. همونطور که در تصویر بالا هم مشاهده می کنین، در روند نزولی ناگهان سه کندل سبز رنگ پشت سر هم بسته شده که به الگوی سه سرباز سفید معروف هستن.

مقاله پیشنهادی: الگوی الماس در تحلیل تکنیکال چیست؟

جالب اینجاست که بدونین الگوی سه سرباز سفید یا Three White Soldiers نوعی کندل صعودی هست که در نزدیکی یه بازار نزولی تشکیل میشه. این الگو از سه کندل پشت سر هم تشکیل شده که حالت پلکانی صعودی داره. یعنی کف کندل ها نقطه باز شدن اون هاست و سقف کندل ها همگی به صورت پله ای بالاتر رفتن. معمولا این الگو بعد از یه دوره رکود اتفاق می افته و نشون دهنده خروج از شرایط بازار هست. الگوی سه سرباز سفید نوعی الگوی صعودی قدرتمند هست. طوریکه اگه در روند نزولی هم ظاهر بشه به معنی اتمام روند نزولی و صعودی شدن اون هست. طول کندل ها در این الگو کوچیک تر نمیشه، بلکه اندازه اون ها یا ثابت می مونه و یا بزرگ تر میشه.

نشانه های الگوی کندلی سه سرباز سفید

نشانه های الگوی کندلی سه سرباز سفید

همونطور که گفتیم، الگوی سه سرباز سفید نوعی کندل صعودی هست که برای پیش بینی تغییر روند بازار در شرایطی که بازار روند نزولی داره به کار گرفته میشه. این الگو از سه کندل متوالی با بدنه ای بلند تشکیل شده که هر کندل در بدنه واقعی کندل قبلی خودش باز میشه و بالاتر از سقف کندل قبلی بسته میشه. این کندل ها نباید سایه های خیلی بلندی داشته باشن و بهتره در شرایط ایده آل در بدنه واقعی کندل قبلی باز بشن. این الگو نشونه های مختلفی داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی نشانه های الگوی کندلی سه سرباز سفید بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: الگوی ابر سیاه پوشاننده در تحلیل تکنیکال چیست؟

•    یکی از نشانه های الگوی سه سرباز سفید این هست که بهتره هر سه کندل فاقد سایه باشن و یا سایه کوچیکی داشته باشن.
•    از اونجایی که الگوی سه سرباز سفید نوعی کندل بصری هست، بنابراین برای تشخیص یا شناسایی اون نیازی به محاسبات ریاضی ندارین.
•    یکی دیگه از نشانه های الگوی سه سرباز سفید این هست که هرچقدر طول کندل ها بلندتر باشه، اعتبار الگو بیشتر میشه و اگه کندل های دوم و سوم از نوع مارابوزو باشن، اعتبار الگو بیشتر میشه.
•    یکی دیگه از نشانه های الگوی سه سرباز سفید این هست که هرچقدر کندل سوم بدنه کوچیک تری داشته باشه، اعتبار الگو کاهش پیدا می کنه.

نحوه ترید با الگوی سه سرباز سفید چگونه است؟

نوبت این رسیده تا در این بخش از مقاله، نحوه ترید با الگوی سه سرباز سفید رو به شما یاد بدیم تا بتونین بعد از شناسایی این کندل معاملات خودتون رو انجام داده و سود به دست بیارین. از اونجایی که سه سرباز سفید نوعی کندل تصویری هست، به عنوان نقطه ورود و خروج مورد استفاده معامله گران و تریدرها قرار می گیره. معامله گرانی که در پوزیشن فروش یا شورت قرار دارن، می تونن با دیدن این الگو از پوزیشن خارج بشن و معامله گرانی که در انتظار روند صعودی هستن، الگوی سه سرباز سفید رو به عنوان سیگنالی برای وارد شدن به پوزیشن خرید می بینن.

در زمان معامله با کندل سه سرباز سفید، باید توجه داشته باشین که تغییرات شدید قیمت ارزهای دیجیتال می تونه موقتا وضعیت اشباع خرید به وجود بیاره. برای مثال شاخص RSI ممکنه به بالای سطح 70 برسه. در بعضی موارد هم به دنبال الگوی سه سرباز سفید دوره کوتاهی از تثبیت قیمت به وجود میاد، ولی در کوتاه مدت و میان مدت صعودی می مونه. ممکنه حرکت صعودی قیمت به سطوح مقاومتی برسه و قبل از اینکه به حرکت خودش ادامه بده، تثبیت قیمت رو تجربه کنه و معامله گر بهترین تصمیم رو برای انجام معاملات خودش بگیره.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله الگوی سه سرباز سفید در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد کندل سه سرباز سفید به شما ارائه کنیم و به بررسی نشانه های الگوی کندلی سه سرباز سفید بپردازیم و نحوه ترید با الگوی سه سرباز سفید رو یاد بدیم. همونطور که گفتیم، الگوی سه سرباز سفید یا Three White Soldiers نوعی کندل صعودی هست که در نزدیکی یه بازار نزولی تشکیل میشه. این الگو از سه کندل پشت سر هم تشکیل شده که حالت پلکانی صعودی داره. یعنی کف کندل ها نقطه باز شدن اون هاست و سقف کندل ها همگی به صورت پله ای بالاتر رفتن.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد الگوی سه سرباز سفید در تحلیل تکنیکال چیست؟

در مورد الگوی سه سرباز سفید در تحلیل تکنیکال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :1+90 = ?