الگوی سه کلاغ سیاه در تحلیل تکنیکال چیست؟

  • 23:02 1403-02-13
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

 تا الان اسم الگوی سه کلاغ سیاه رو در تحلیل تکنیکال شنیدین؟ می دونین چجوری میشه با استفاده از کندل سه کلاغ سیاه معامله انجام داد؟ آیا با نکات مربوط به الگوی سه کلاغ سیاه آشنایی دارین و می دونین که این الگو چه زمانی تشکیل میشه؟ اگه به دنبال پاسخی به این سوالات هستین، در ادامه همراه ما باشین. چون ما سعی کردیم به طور کامل به همه این سوالات پاسخ بدیم. بهتره بدونین سه کلاغ سیاه عبارتی هست که برای توصیف الگوی کندل نزولی استفاده میشه که ممکنه معکوس روند صعودی رو پیش بینی کنه. نمودارهای کندل استیک قیمت های بالا، پایین و باز و بسته شدن رو برای یه ارز دیجیتال خاص نشون میده. به این ترتیب، شما می تونین با شناسایی الگوی 3 کلاغ سیاه روند بازار رو پیش بینی کنین و معاملات خودتون رو انجام بدین.

بازار ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی داره که هر کدوم از این نوسانات قیمتی فرصت های کسب سود زیادی رو برای معامله گران و تریدرها فراهم می کنه. شما هم می تونین از این فرصت ها استفاده کرده و سودهای زیادی از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال به دست بیارین. برای این کار هم باید تحلیل تکنیکال بلد باشین و انواع الگوهای قیمتی رو بشناسین. یکی از این الگوهای قیمتی نیز الگوی سه کلاغ سیاه هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله الگوی سه کلاغ سیاه در آموزش تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد الگوی کندلی سه کلاغ سیاه به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مربوط به الگوی سه کلاغ سیاه بپردازیم و نحوه معامله با کندل سه کلاغ سیاه رو به شما یاد بدیم.

الگوی کندلی سه کلاغ سیاه چیست؟

الگوی کندلی سه کلاغ سیاه چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم الگوی سه کلاغ سیاه یا Three Black Crows رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این الگوی قیمتی به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که الگوی کندلی سه کلاغ سیاه چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که الگوی سه کلاغ سیاه یکی از الگوهای برگشتی خیلی قوی در بازار ارزهای دیجیتال هست که هر معامله گری باید با اون آشنایی داشته باشه. همونظور که از اسم این الگو هم مشخصه، از سه کندل استیک بزرگ نزولی ساخته شده که یه ردیف قرمز رو پشت سر هم تشکیل داده و سایه کوتاه تری نسبت به اندازه بدنه خودشون دارن. توجه داشته باشین که الگوی سه کلاغ سیاه باید در بالای یه روند صعودی تشکیل بشه تا با استفاده از اون پیش بینی دقیق تری انجام بدین.

مقاله پیشنهادی: معرفی انواع الگوهای کندل استیک در بازار

جالب اینجاست که بدونین کندل سه کلاغ سیاه نوعی الگوی شمعی نزولی هست که برای پیش بینی تغییر روند از صعودی به نزولی مورد استفاده معامله گران و تریدرها قرار می گیره. این الگو از سه کندل متوالی نزولی تشکیل شده و به صورت پلکانی به سمت پایین حرکت کردن. سه کلاغ سیاه یه الگوی بصری هست. به این معنی که هیچ محاسبات خاصی برای شناسایی این الگو وجود نداره. بنابراین، معامله گران و تریدرها از این الگوی قیمتی در کنار سایر شاخص ها و معیارهای فنی مثل شاخص قدرت نسبی برای تایید تغییر روند استفاده می کنند. شما هم می تونین با استفاده از الگوی سه کلاغ سیاه روند بازار رو پیش بینی کنین.

نکات مربوط به الگوی سه کلاغ سیاه

نکات مربوط به الگوی سه کلاغ سیاه

همونطور که گفتیم، الگوی سه کلاغ سیاه مثل الگوی تودرتوی سقف یا کف، از جمله الگوهای سه شمعی هست. سه کلاغ سیاه نوعی الگوی برگشتی هست که در انتهای روند صعودی یا بعد از دوره ای از درجا زدن قیمت رخ میده. این الگو از سه شمع هم رنگ متوالی با بدنه های در حال رشد به وجود اومده. شما می تونین با استفاده از این الگو روند بازار رو پیش بینی کنین. همچنین در زمان استفاده از این الگو باید به نکات مهمی توجه داشته باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی نکات مربوط به الگوی سه کلاغ سیاه بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: الگوی مستطیل در تحلیل تکنیکال چیست؟

•    یکی از نکات مهم مربوط به الگوی سه کلاغ سیاه این هست که هر کندل در اواسط کندل قبلی باز میشه و کندل ها اندازه تقریبا یکسانی دارن.
•    یکی دیگه از نکات مهم مربوط به الگوی سه کلاغ سیاه این هست که هرچقدر طول کندل ها بزرگ تر باشه اعتبار الگو زیادتر میشه.
•    یکی دیگه از نکات مهم مربوط به الگوی سه کلاغ سیاه در تحلیل تکنیکال این هست که این الگو دیداری هست و برای شناسایی اون نیازی به محاسبات ریاضی ندارین.
•    اگه کندل سوم بدنه ای کوچیک داشته باشه، اعتبار الگو کمتر میشه.

نحوه معامله با کندل سه کلاغ سیاه چگونه است؟

نحوه معامله با کندل سه کلاغ سیاه چگونه است؟

الگوی سه کلاغ سیاه روند نزولی رو در بازار ارزهای دیجیتال نشون میده، بنابراین زمانی که این الگو رو در چارت قیمتی ارزهای دیجیتال مشاهده کردین، وارد معاملات شورت یا فروش بشین. همچنین وقتی که الگوی سه کلاغ سیاه دیده شد، باید به طول کندل ها هم توجه داشته باشین. کندل های دوم و سوم باید تقریبا از نظر اندازه برابر باشن تا مورد تایید باشن و فروشنده کنترلی کاملی در بازار ارزهای دیجیتال داشته باشن. اگه کندل سوم کوچیک تر از بقیه باشه، این موضوع نشون دهنده ضعف در الگوی تشکیل شده هست. این الگو زمانی شروع به توسعه می کنه که روند صعودی داره تموم میشه. در نتیجه روند نزولی قوی تشکیل میشه و تریدر باید از معاملات خارج بشه.

کندل سه کلاغ سیاه الگوی قیمتی در حالت معکوس و نزولی هست که از سه کندل با بدنه های نزولی تشکیل شده. بنابراین زمانی باید در نظر گرفته بشه که بعد از روند صعودی ظاهر میشه. معامله گران و تریدرها می تونن از شاخص های حجمی برای تایید شکل گیری این الگو کمک بگیرن. شما برای اینکه بتونین با استفاده از این الگوی قیمتی معاملات خودتون رو انجام بدین، ابتدا باید بتونین این الگو رو در چارت قیمتی ارزهای دیجیتال شناسایی کنین و اعتبار این الگو رو بسنجین و سپس وارد معاملات شورت یا فروش بشین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله الگوی سه کلاغ سیاه در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد الگوی کندلی سه کلاغ سیاه به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مربوط به الگوی سه کلاغ سیاه بپردازیم و نحوه معامله با کندل سه کلاغ سیاه رو به شما یاد بدیم. همونطور که گفتیم، کندل سه کلاغ سیاه نوعی الگوی شمعی نزولی هست که برای پیش بینی تغییر روند از صعودی به نزولی مورد استفاده معامله گران و تریدرها قرار می گیره. این الگو از سه کندل متوالی نزولی تشکیل شده و به صورت پلکانی به سمت پایین حرکت کردن.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد الگوی سه کلاغ سیاه در تحلیل تکنیکال چیست؟

در مورد الگوی سه کلاغ سیاه در تحلیل تکنیکال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :6+45 = ?