چنگال اندروز در تحلیل تکنیکال چیست؟

  • 07:02 1403-02-13
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

 چنگال اندروز، آیا در زمان استفاده از تحلیل تکنیکال اسم چنگال اندروز رو شنیدین؟ آیا می تونین با استفاده از چنگال اندروز معاملات ارز دیجیتال خودتون رو انجام بدین؟ آیا می دونین که معامله با استفاده از چنگال اندروز سود زیادی به دنبال داره؟ خیلی از افرادی که وارد بازارهای مالی به خصوص بازار ارزهای دیجیتال میشن، توجه ویژه با انواع چنگال ها و اندیکاتورها مثل چنگال اندروز دارن. چنگال اندروز یکی از روش های کاربردی در تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال هست که آشنا شدن با این چنگال می تونه مزایای زیادی به همراه داشته باشه و کمک می کنه تا معاملات ارز دیجیتال خودتون رو هوشمندانه انجام بدین و سود زیادی کسب کنین.

بازار ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی داره که همین نوسانات قیمتی فرصت های کسب سود زیادی رو برای معامله گران و تریدرها با تحلیل یا دریافت سیگنال ارز دیجیتال فراهم می کنه. شما هم می تونین از این فرصت ها استفاده کرده و سود به دست بیارین. تحلیل بازار ارزهای دیجیتال کار ساده ای نیست، اینکه شما روی تحلیل خودتون ریسک کنین کار سختیه. ولی یکی از ابزارهایی که می تونه به شما در تحلیل کمک کنه، ابزار چنگال اندروز هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله چنگال اندروز در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد چنگال اندروز به شما ارائه کنیم، به بررسی اصول انجام معامله با استفاده از چنگال اندروز بپردازیم و کاربرد چنگال اندروز در تحلیل تکنیکال رو مورد بررسی قرار بدیم.

چنگال اندروز چیست؟

چنگال اندروز چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم چنگال اندروز رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این ابزار به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که چنگال اندروز چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که چنگال اندروز یا Andrews Pitchfork در تحلیل تکنیکال به عنوان یه استراتژی نوسان گیری محسوب میشه که به کمک اون میشه نقاط ورود و خروج رو پیدا کرد و به سودهای زیادی رسید. چنگال اندروز ظاهری شبیه به چنگال داره و از اونجایی که ساختار چنگال از دو خط موازی و یه خط میانی در وسط این دو تشکیل شده، این ابزار در کانال های قیمتی قرار می گیره. توجه داشته باشین که خط هایی که به صورت دو به دو کنار همدیگه قرار می گیرن، با هم برابر هستن و میشه از اون ها استفاده کرد.

جالب اینجاست که بدونین چنگال اندروز یکی از ابزارهای مناسب و اصلی برای مشخص کردن روند صعودی یا نزولی قیمت ارز دیجیتال روی نمودار هست. خیلی از تریدرها و معامله گران با استفاده از این ابزار می تونن به راحتی زمان مناسب برای انجام معاملات خودشون رو تعیین نموده و با سود خوبی روبرو بشن. به همین دلیل چنگال اندروز می تونه لازم و ضروری باشه. چنگال اندروز توسط شخصی به اسم آلن اندروز به دنیا معرفی شد و به همین دلیل برای احترام به او به چنگال اندروز معروف شد. آلن معتقد بود که خطوط حمایت و مقاومت کلاسیک دیگه کارایی زیادی در بازار ندارن و به ابزار قدرتمندتری برای پیش بینی نوسانات قیمت نیاز هست.

اصول انجام معامله با استفاده از چنگال اندروز

اصول انجام معامله با استفاده از چنگال اندروز

همونطور که گفتیم، چنگال اندروز یکی از ابزارهای مناسب و اصلی برای مشخص کردن روند صعودی یا نزولی قیمت ارزهای دیجیتال روی نمودار هست. شما می تونین با استفاده از این ابزار معاملات خودتون رو انجام بدین. استراتژی های معاملاتی زیادی وجود دارن که بر مبنای این چنگال انجام میشن. ولی هر کدوم از این استراتژی ها دارای قوانین خاص هستن. برای انکه بتونین برای انجام معاملات خودتون از چنگال اندروز استفاده کنین، باید به اصول مهمی توجه داشته باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به بررسی اصول انجام معامله با استفاده از چنگال اندروز بپردازیم تا با این اصول آشنایی داشته باشین.

توصیه می کنیم از ویدیوهای دوره بهترین استراتژی های بازار ارز دیجیتال برای دریافت بهترین نتیجه ها استفاده نمایید.

•    یکی از اصول انجام معامله با استفاده از چنگال اندروز این هست که وقتی قیمت موفق به شکستن حط میانی چنگال میشه، این خط ممکنه دوباره مسیر بازگشت رو قبل از ادامه مسیر طی کنه.

•    یکی دیگه از اصول انجام معامله با استفاده از چنگال اندروز این هست که قیمت در بیشتر مواقع روی این چنگال به سمت خط میانی حرکت می کنه. این اتفاق می تونه در 80 درصد مواقع اتفاق بیفته.

•    یکی دیگه از اصول انجام معامله با استفاده از چنگال اندروز این هست که وقتی قیمت شاخص موفق میشه در مسیر خط میانی چنگال قرار بگیره، قطعا قبل از رسیدن به این خط با تغییر جهت یا روند روبرو میشه که نشون دهنده این هست که این تغییر با قدرت و سرعت زیادی ممکنه به سمت نقطه 3 باشه.

•    یکی دیگه از اصول انجام معامله با استفاده از چنگال اندروز این هست که بعضی وقت ها شاهد این هستیم که قیمت دوست داره چندین بار خط نوسان و میانی رو لمس کنه.

کاربرد چنگال اندروز در تحلیل تکنیکال

کاربرد چنگال اندروز در تحلیل تکنیکال

چنگال اندروز شاخص فنی روی نمودار قیمتی تحلیل تکنیکال هست که برای مشخص کردن قیمت های اخیر بازار ارزهای دیجیتال رسم میشه. ساختار ابزار اندروز شامل دو خط موازی و یه خط متوسط در وسط هست. این روش محبوب توسط خیلی از معامله گران برای انتخاب بهترین فرصت سودآوری از بازارهای مالی مورد استفاده قرار می گیره. چنگال اندروز رو می تونیم در کانال های مطالعه قیمتی قرار داده و از اون برای تشخیص بهترین زمان خرید و فروش شاخص استفاده کنین. این چنگال از دو خط موازی و یه خط میانی تشکیل شده. بنابراین، باید بگیم که ابزار اندروز دارای سه سطح هست که دو خط اون به صورت دو به دو کنار همدیگه قرار می گیرن.

بعضی از طراحی های شاخص یا اندیکاتور ممکنه نوعی حیله برای تریدرها باشن. به این ترتیب، فقط افرادی می تونن از چنگال اندروز برای تعیین زمان مناسب برای انجام معامله استفاده کنند که آموزش های لازم رو در این زمینه دیده باشن. داشتن مهارت و تخصص در استفاده از چنگال های نمودار می تونه به تریدرها در این زمینه کمک زیادی کنه. اگه می خواهین واکنش قیمتی شاخصی رو روی نمودارهای تحلیل تکنیکال بررسی کنین، بهتره در مورد چنگال اندروز اطلاعات و داده های داشته باشین.

مقاله پیشنهادی: تاثیر مهارت تحلیل تکنیکال در معامله گری

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله چنگال اندروز در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد چنگال اندروز به شما ارائه کنیم، به بررسی اصول انجام معامله با استفاده از چنگال اندروز بپردازیم و کاربرد چنگال اندروز در تحلیل تکنیکال رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، چنگال اندروز یکی از ابزارهای مناسب و اصلی برای مشخص کردن روند صعودی یا نزولی قیمت ارزهای دیجیتال روی نمودار هست. استراتژی های معاملاتی زیادی از چنگال اندروز استفاده می کنند، بنابراین، شما هم می تونین با کمک این ابزار معاملات ارز دیجیتال خودتون رو انجام بدین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد چنگال اندروز در تحلیل تکنیکال چیست؟

در مورد چنگال اندروز در تحلیل تکنیکال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :5+85 = ?