رویدادهای مهم ارز دیجیتال کدامند؟

  • 09:02 1403-02-11
  • زمان مطالعه: 5 دقیقه

 آیا می دونین رویدادهای مهم ارز دیجیتال چیست؟ چجوری میشه از اتفاقات پیش روی ارزهای دیجیتال مطلع بشیم؟ رویدادهای مختلف چه تاثیری روی قیمت ارزهای دیجیتال دارن؟ با استفاده از چه تحلیلی میشه فهمید که در اثر رخ دادن رویداد، قیمت ارز دیجیتال بالا میره یا پایین؟ حتما شما هم شنیدین که با انجام فرایند توکن سوزی، قیمت ارز دیجیتال افزایش پیدا می کنه. توکن سوزی یه رویداد مهم در بازار کریپتوکارنسی ها محسوب میشه که خیلی از معامله گران و تریدرها بهش توجه دارن. البته توجه داشته باشین که ممکنه هر رویداد تغییری در قیمت ارزهای دیجیتال به وجود نیاره، ولی باید این رویدادها رو زیر نظر داشته باشین تا از نوسانات قیمتی صورت گرفته سودهای زیادی به دست بیارین و در صورت ریزش قیمت، ضرر نکنین.

بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ تبدیل بشه. شما هم می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید و فروش ارزهای دیجیتال سود زیادی به دست بیارین. بازار ارزهای دیجیتال تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می گیره که یکی از این عوامل هم رویدادهای مهم بازار هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله رویدادهای مهم ارز دیجیتال چیست؟ نحوه مطلع شدن از اتفاقات پیش روی ارزهای دیجیتال رو به شما یاد بدیم و به معرفی رویدادهای مهم ارزهای دیجیتال بپردازیم.

چگونه از اتفاقات پیش روی ارزهای دیجیتال مطلع شویم؟

اتفاقات پیش روی ارزهای دیجیتال

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، دائما اخبار جدیدی در مورد کاهش یا افزایش قیمت ارز دیجیتال می شنوین. ولی نظارت بر نوسانات قیمت کافی نیست. همچنین باید دلایل این تغییرات قیمت رو تجزیه و تحلیل کنین تا به داده های دست پیدا کنین. بدون ابزار مناسب نمی تونین از همه اتفاقات و رویدادهای بازار ارزهای دیجیتال یا دنیای وسیع مطلع و باخبر بشین. ولی با ابزار و دانش مناسب می تونین از این بازار نوپا به خوبی استفاده کنین و سودهای زیادی از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال به دست بیارین. اگه شما هم یکی از اولین افرادی هستین که در مورد انتشار اولیه ICO می شنوین، احتمالا سود شما تضمین شده هست. بیشتر رمز ارزها هم به بروزرسانی های شبکه پاسخ مثبت میشدن. بنابراین، می تونین از این اخبار نهایت استفاده رو ببرین.

مقاله پیشنهادی: عرضه اولیه کوین یا ICO چیست؟

حتی اگه علاقه زیادی به تجارت اخبار ندارین، باید اخبار غول های ارز دیجیتال یعنی بیت کوین اتریوم رو دنبال کنین. به روزرسانی در این دو شبکه می تونه تاثیر قابل توجهی بر کل بازار داشته باشه. در ادامه برخی از روش های باخبر شدن از اتفاقات پیش روی ارزهای دیجیتال رو بررسی می کنیم.

•    یکی از روش های مطلع شدن از اتفاقات پیش روی ارزهای دیجیتال این هست که اخبارها رو بخونین. به عبارت دیگه، با خوندن اخبار از رویدادهای ارز دیجیتال مطلع میشین.
•    یکی دیگه از روش های مطلع شدن از اتفاقات پیش روی ارزهای دیجیتال این هست که در رسانه های اجتماعی با رویدادهای ارز دیجیتال آشنا بشین.
•    یکی دیگه از روش های باخبر شدن از رویدادهای مهم بازار این هست که صفحات مجازی افراد تاثیرگذار در بازار رو دنبال کنین.

رویدادهای مهم ارز دیجیتال کدامند؟

رویدادهای مهم ارز دیجیتال

همونطورکه گفتیم، این روزها ارزهای دیجیتال در کنار فناوری غیرمتمرکز منحصر به فرد به فضایی برای سرمایه گذاری بلند مدت و یا معاملات کوتاه مدت تبدیل شدن. سرمایه گذاران اصولی در مورد یه ارز دیجیتال تحقیق و بعد از بررسی اهداف و آینده ارز دیجیتال مورد نظر اقدام به خرید می کنند. رویدادهای مهمی در بازار روی قیمت ارزهای دیجیتال تاثیر می ذارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی رویدادهای مهم ارز دیجیتال می پردازیم تا با این اتفاقات مهم آشنایی داشته باشین.

•    توکن سوزی

یکی از رویدادهای مهم بازار ارزهای دیجیتال، فرایند توکن سوزی هست. در توکن سوزی، ارزهای دیجیتال از گردش خارج میشن تا تعداد توکن های در حال گردش کاهش پیدا کنه که همین موضوع باعث میشه تا قیمت توکن افزایش پیدا کنه. در فرایند توکن سوزی، رمز ارزها به ادرس کیف پولی فرستاده میشن که برای معاملات دیگه به غیر از دریافت توکن ها قابل استفاده نیست. در این صورت کیف پول خارج از شبکه بوده و دیگه نمیشه از توکن ها استفاده کرد. بهتره بدونین با سوزاندن مقادیری از یه توکن، میزان عرضه اون هم کاهش پیدا می کنه و تقاضا برای اون زیاد میشه.

پیشنهاد مطالعه: توکن سوزی چیست و چرا انجام می شود؟

•    فورک ها یا انشعاب ها

یکی دیگه از رویدادهای مهم بازار ارزهای دیجیتال، فورک ها یا انشعاب هاست. فورک نوعی بروزرسانی در شبکه ارزهای دیجیتال هست که در دو نوع سافت فورک یا هاردفورک وجود داره. سافت فورک نوعی آپدیت کوچیک در نرم افزار ارز دیجیتال هست، ولی در هاردفورک سیستم غیرمتمرکز ارز دیجیتال با توافق جمعی شامل یه تغییر و تحول اساسی میشه. این تغییر بعضی وقت ها اونقدر بزرگ هست که نمیشه روی پروتکل قبلی اون رو ادامه داد. این رویداد خیلی اهمیت داره و باعث میشه تا قیمت ارز دیجیتال نوسان داشته باشه.

مقاله پیشنهادی: هارد فورک چیست؟

•    لیست شدن ارزهای دیجیتال در صرافی های بزرگ

یکی دیگه از رویدادهای مهم بازار ارزهای دیجیتال، لیست شدن ارزهای دیجیتال در صرافی های بزرگ و مطرح هست که باعث میشه تا قیمت ارز دیجیتال بالا بره. چون بازارهای خرید و فروش ارز دیجیتال مورد نظر گسترش پیدا می کنه و توجهات رو به خودش جلب می کنه. به این ترتیب، دونستن این موضوع به سرمایه گذاران یا معامله گران در تحلیل هاشون کمک زیادی می کنه. البته توجه داشته باشین که بعضی وقت ها لیست شدن یه ارز دیجیتال در صرافی بزرگ ناگهانی و یهویی رخ میده.

•    جلسات و کنفرانس ها

رویدادهای مهم ارز دیجیتال

یکی دیگه از رویدادهای مهم بازار ارزهای دیجیتال، جلسات و کنفرانس هاست. در این کنفرانس ها و جلسات بعضی وقت ها تصمیمات سرنوشت سازی برای ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین گرفته میشه که می تونه در آینده ارزهای دیجیتال یا به طور کلی صنعت کریپتوکارنسی ها تاثیر داشته باشه. برای مثال جلسات بانک فدرال رزرو که نرخ بهره رو تعیین می کنه یکی از جلسات مهم در حوزه ارزهای دیجیتال هست. با افزایش نرخ بهره قیمت رمز ارزها کاهش شدیدی می کنند و با کاهش نرخ بهره قیمت ارزهای دیجیتال افزایش پیدا می کنه.

•    ایردراپ ها

یکی دیگه از رویدادهای مهم بازار ارزهای دیجیتال، ایردراپ هاست. بهتره بدونین ایردراپ یا Airdrops در ارزهای دیجیتال به معنی اهدای توکن رایگان با شرایط خاص هست. استارت آپ ها و توسعه دهنده ها برای بهبود و تبلیغات پروژه خودشون با شرایط خاصی مقدار توکن رایگان رو توزیع می کنند. برای مثال توسعه دهنده ها اعلام می کنند که یه میلیون توکن X به کاربران کیف پول Y داده میشه.

پیشنهاد ما برای مطالعه: ایردراپ چیست؟

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله رویدادهای مهم ارز دیجیتال چیست؟ نحوه مطلع شدن از اتفاقات پیش روی ارزهای دیجیتال رو به شما یاد بدیم و به معرفی رویدادهای مهم ارزهای دیجیتال بپردازیم. همونطور که گفتیم، این روزها ارزهای دیجیتال در کنار فناوری غیرمتمرکز منحصر به فرد به فضایی برای سرمایه گذاری بلند مدت و یا معاملات کوتاه مدت تبدیل شدن. سرمایه گذاران اصولی در مورد یه ارز دیجیتال تحقیق و بعد از بررسی اهداف و آینده ارز دیجیتال مورد نظر اقدام به خرید می کنند. رویدادهای مهمی در بازار روی قیمت ارزهای دیجیتال تاثیر میزارن.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد رویدادهای مهم ارز دیجیتال کدامند؟

در مورد رویدادهای مهم ارز دیجیتال کدامند؟ نظر دهید
سوال امنیتی :6+81 = ?