6 مرحله برای شروع معامله گری ارز دیجیتال

  • 14:02 1403-02-14
  • زمان مطالعه: 5 دقیقه

برای شروع معامله گری ارز دیجیتال چه مراحلی وجود داره؟ چجوری به تریدر حرفه ای تبدیل بشیم؟ اصلا ترید ارز دیجیتال چیست و چرا اینقدر محبوبیت داره؟ خیلی از علاقه مندان به بازار ارزهای دیجیتال برای شروع کسب درآمد از ارزهای دیجیتال روش ترید کردن و معامله گری رو انتخاب می کنند. این روش یکی از بهترین روش های درآمدزایی در زمان کم هست که نیاز به مهارت بالا و سرمایه اولیه داره. این موضوع که چجوری و از کجا به دنیای ارزهای دیجیتال وارد شده و چجوری فعالیت خودتون رو در این دنیای هیجان انگیز شروع کنین، ممکنه یکی از سوالات شما باشه که باعث بشه تا شما سردرگم بشین و ندونین چجوری ترید ارز دیجیتال رو انجام بدین.

برای شروع معامله گری در بازار ارزهای دیجیتال باید بدونین که ترید ارز دیجیتال شاید کار پرسود و پولسازی باشه، ولی هیچ وقت کار آسونی نیست. شاید شما هم در معامله گری به دنبال کسب سود هستین، ولی اگه با اصول معامله گری و ریسک های اون آشنا نباشین، ضرر و اشتباهات شما بیشتر از سودهای دریافتی میشه. بنابراین، اولین قدم برای وارد شدن به بازار ارزهای دیجیتال، دیدن آموزش ارز دیجیتال در بخش های لازم هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله 6 مرحله برای شروع معامله گری ارز دیجیتال، اطلاعاتی در مورد ترید ارز دیجیتال به شما ارائه کنیم و به بررسی مراحل شروع معامله گری ارز دیجیتال بپردازیم تا بتونین معاملات خودتون رو انجام بدین.

ترید ارز دیجیتال چیست؟

ترید ارز دیجیتال چیست؟

اگه در بازار کریپتوکارنسی ها فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم ترید ارز دیجیتال رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که ترید ارز دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال می گیم که ترید ارز دیجیتال به معنی خرید و فروش رمز ارزها با هدف کسب سود در بازه های زمانی مختلف هست. به عبارت دیگه، تریدر ارز دیجیتال کسی هست که به صورت مداوم بازار ارزهای دیجیتال رو تجزیه و تحلیل می کنه و به خرید و فروش ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین می پردازه. بنابراین، شما هم با خرید و فروش ارز دیجیتال در تایم فریم های مختلف با هدف کسب سود می تونین سود کسب کنین.

مقاله پیشنهادی: آموزش ترید ارزهای دیجیتال

جالب اینجاست که بدونین ترید یا Trade به زبان خیلی ساده خرید و فروش، داد و ستد و تجارت هست و از زمان قدیم در قالب مبادله کالا به کالا مورد استفاده قرار می گرفت. همونطور که در خیلی از بازارهای مالی، معاملات آنلاین انجام میشن، معامله گری ارز دیجیتال هم به صورت آنلاین امکان پذیر هست. در ازای انجام هر معامله، درصدی از مبلغ تراکنش رو باید به عنوان کارمزد به صرافی ارز دیجیتال پرداخت کنین. تریدر شخصی هست که خرید و فروش ارزهای دیجیتال در هر بازار مالی رو چه برای خود یا از طرف شخص و موسسه دیگه ای انجام میده.

6 مرحله برای شروع معامله گری ارز دیجیتال

6 مرحله برای شروع معامله گری ارز دیجیتال

همونطور که گفتیم، ترید ارز دیجیتال به معنی خرید و فروش رمز ارزها با هدف کسب سود در بازه های زمانی مختلف هست. شاید شما هم دوست داشته باشین تا با ترید ارز دیجیتال سود زیادی به دست بیارین. برای این کار باید آموزش های لازم رو فرا بگیرین و با مراحل شروع معامله گری آشنایی داشته باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی 6 مرحله برای شروع معامله گری ارز دیجیتال بپردازیم تا با این مراحل آشنا بشین.

•    مرحله اول: ایجاد حساب کاربری در صرافی

یکی از مراحل شروع معامله گری ارز دیجیتال که باید بهش توجه داشته باشین این هست که ابتدا در صرافی ارز دیجیتال برای خودتون حساب کاربری ایجاد کنین. برای این کار باید اطلاعات شناسایی شخصی رو به صرافی ارز دیجیتال مورد نظر ارائه بدین. درست مثل افتتاح حساب در یه کارگزاری سهام. بعضی از اطلاعات رایجی که در زمان افتتاح حساب به اون ها نیاز دارین، شامل کد ملی، آدرس، تاریخ تولد و آدرس ایمیل هست.

•    مرحله دوم: شارژ کیف پول صرافی

یکی دیگه از مراحل شروع معامله گری ارز دیجیتال این هست که بعد از افتتاح حساب کاربری باید کیف پول صرافی خودتون رو شارژ یا تامین مالی کنین. برای این کار هم باید حساب بانکی خودتون رو به صرافی ارز دیجیتال متصل کنین. بیشتر صرافی ها کارت های اعتباری یا کارت عابر بانک و حواله های بین المللی بانکی رو می پذیرن. بعد از این کار می تونین ترید خودتون رو شروع کنین.

•    مرحله سوم: انتخاب ارز دیجیتال

یکی دیگه از مراحل شروع معامله گری ارز دیجیتال این هست که بهترین ارز دیجیتال رو برای سرمایه گذاری انتخاب کنین. خیلی از معامله گران بیشتر سرمایه خودشون رو به بیت کوین و اتریوم اختصاص میدن و برخی از افراد هم بخشی از سرمایه خودشون رو به آلت کوین ها اختصاص میدن. بازار کریپتوکارنسی ها شامل ارزهای دیجیتال مختلفی هست که شما می تونین یکی از اون ها رو انتخاب کنین.

•    مرحله چهارم: انتخاب استراتژی معاملاتی

یکی دیگه از مراحل شروع معامله گری ارز دیجیتال این هست که برای خودتون استراتژی معاملاتی تهیه کنین. اندیکاتورهای زیادی برای استفاده وجود دارن و بیشتر تریدرها در زمان خرید و فروش ارزهای دیجیتال معیارهای متفاوتی رو زیر نظر می گیرن. استراتژی های معاملاتی می تونن برای هر فرد متفاوت باشن. به عبارت دیگه، هر تریدر در بازار ارزهای دیجیتال برای خودش استراتژی خاصی داره.

پیشنهاد می کنیم دوره بهترین استراتژی های معاملات ارز دیجیتال ارزسنج رو حتما مشاهده کنین تا بهترین روش های تحلیل بازار دست تون بیاد.

•    مرحله پنجم: استفاده از ربات ارز دیجیتال

استفاده از ربات ارز دیجیتال

یکی دیگه از مراحل شروع معامله گری ارز دیجیتال این هست که از ربات ارز دیجیتال کمک بگیرین. ربات ارز دیجیتال نرم افزار هوشمندی هست که با کمک هوش مصنوعی که داره وضعیت کلی بازار و ارزهای دیجیتال رو تجزیه و تحلیل می کنه و سیگنال های معاملاتی خوبی رو برای شما ارائه می کنه. سیستم سیگنال دهی ارزسنج یکی از این ربات هاست که می تونین ازش استفاده کنین.

•    مرحله ششم: ذخیره ارزهای دیجیتال

یکی دیگه از مراحل شروع معامله گری ارز دیجیتال این هست که رمز ارزها و دارایی های دیجیتال خودتون رو در جای امنی ذخیره و نگهداری کنین تا مبادله و دسترسی به اون ها راحت باشه. اگه ارز دیجیتال خودتون رو به قصد سرمایه گذاری میان مدت تا بلند مدت می خرین، باید یه کیف پول رمزنگاری شده واسه خودتون تهیه کنین. از جمله از کیف پول های رمزنگاری معتبر می تونیم به لجر، تراست ولت، متامسک، ترزور، اتمیک ولت و.... اشاره کنیم.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله 6 مرحله برای شروع معامله گری ارز دیجیتال، اطلاعاتی در مورد ترید ارز دیجیتال به شما ارائه کنیم و به بررسی مراحل شروع معامله گری ارز دیجیتال بپردازیم تا بتونین معاملات خودتون رو انجام بدین. همونطور که گفتیم، ترید ارز دیجیتال به معنی خرید و فروش رمز ارزها با هدف کسب سود در بازه های زمانی مختلف هست. به عبارت دیگه، تریدر ارز دیجیتال کسی هست که به صورت مداوم بازار ارزهای دیجیتال رو تجزیه و تحلیل می کنه و به خرید و فروش ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین می پردازه.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد 6 مرحله برای شروع معامله گری ارز دیجیتال

در مورد 6 مرحله برای شروع معامله گری ارز دیجیتال نظر دهید
سوال امنیتی :7+31 = ?