الگوی خفاش (Bat Pattern) در تحلیل تکنیکال چیست؟

  • 00:02 1403-02-12
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

چیزی در مورد الگوی خفاش یا Bat Pattern شنیدین؟ اصلا می دونین الگوی خفاش در تحلیل تکنیکال چیست؟ چند نوع الگوی خفاش در بازار ارزهای دیجیتال وجود داره؟ بهتره بدونین روش های مبتنی بر فیبوناچی، استراتژی های معاملاتی ارز دیجیتال خوبی هستن که مورد استفاده معامله گران و تریدرهای بازار ارزهای دیجیتال قرار می گیرن. الگوهای هارمونیک معاملاتی زیرمجموعه ای از استراتژی های معاملاتی فیبوناچی در بازار ارزهای دیجیتال هستن که یکی از الگوهای احتمال بالاتری که معامله گران هارمونیک ازش استفاده می کنند، تنظیم الگوی خفاش یا Bat Pattern در هارمونیک هست. این الگوی قیمتی یه مزیت منحصر به فرد و خیلی خوبی برای پروفایل پاداش در صورت معامله درست ارائه میده که باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره.

معامله گران و تریدرها برای تجزیه و تحلیل بازار ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری در اون از ابزارهای مختلف تحلیل تکنیکال مثل الگوها استفاده می کنند تا سهم یا دارایی مورد نظر خودشون رو تحلیل کرده و اینده روند قیمتی اون رو پیش بینی کنند. الگوهای هارمونیک از جمله الگوهای قیمتی هستن که میزان پایداری و ثبات حرکت فعلی قیمت رو نشون میدن و از ترکیب ابزارهای فیبوناچی و اشکال هندسی به وجود میان. الگوی خفاش هم نمونه ای از این الگوهاست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله الگوی خفاش در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد الگوی خفاش یا Bat Pattern به شما ارائه کنیم و به معرفی انواع الگوهای خفاش در تحلیل تکنیکال بپردازیم تا با این الگو قیمتی آشنایی داشته باشین و بتونین معاملات خودتون رو انجام بدین.

الگوی خفاش(Bat Pattern) چیست؟

الگوی خفاش(Bat Pattern) چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم الگوی خفاش یا Bat Pattern رو در تحلیل تکنیکال شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که الگوی خفاش در تحلیل تکنیکال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که الگوی خفاش یکی از الگوهای هارمونیک هست که در سال 2001 توسط شخصی به اسم اسکات کارنی راه اندازی شد که در مورد این الگو در سری کتاب های خودش با عنوان تجارت هارمونیک نوشت. این الگو روشی مبتنی بر قانون رو برای معامله گر و تریدر فراهم می کنه که همین موضوع باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره.

جالب اینجاست که بدونین یکی از انواع الگوهای نمودار در بازار ارزهای دیجیتال، الگوهای هارمونیک خفاش هست که تجزیه و تحلیل این الگو تونسته نتایج خیلی دقیقی رو در اختیار تحلیلگران قرار بده. این الگو مجموعه ای از شکل های هندسی و محاسبات ریاضی تشکیل شده که می تونه روی نمودار قیمتی ارز دیجیتال به شکل های صعودی و نزولی دیده بشه. تحلیل هر کدوم از این حالت ها متفاوت بوده و سیگنال های خرید و فروش مختلفی رو از خود نشون میدن. توجه داشته باشین که الگوهای صعودی و نزولی هارمونیک خفاش می تونن محدوده های حمایتی و مقاومتی رو هم در بازار ارزهای دیجیتال برای معامله گران مشخص کنند.

انواع الگوهای خفاش در تحلیل تکنیکال کدامند؟

انواع الگوهای خفاش در تحلیل تکنیکال

همونطور که گفتیم، یکی از انواع الگوهای نمودار در بازار ارزهای دیجیتال، الگوهای هارمونیک خفاش هست که تجزیه و تحلیل این الگو تونسته نتایج خیلی دقیقی رو در اختیار تحلیلگران قرار بده. الگوی خفاش یا Bat Pattern در تحلیل تکنیکال انواع مختلفی داره که هر کدوم از اون ها سیگنال های متفاوتی رو میدن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی انواع الگوهای خفاش در تحلیل تکنیکال بپردازیم تا با این الگوها اشنا بشین و بتونین با استفاده از اون ها سیگنال های معاملاتی خوبی دریافت کنین.

•    الگوی خفاش صعودی

یکی از انواع الگوهای خفاش در تحلیل تکنیکال، الگوی خفاش صعودی یا Bullish Bat Pattern هست که این الگو در انتهای یه روند نزولی یا ریزشی بازار ارز دیجیتال شکل می گیره. بنابراین در سقف ها یا انتهای روند صعودی نباید دنبال اون بگردین. دلیل اینکه به این الگو صعودی گفته میشه این هست که روند بازار رو از نزولی به صعودی تغییر میده و معامله گران و تریدرها بعد از شناسایی اون ست آپ های معاملاتی معکوس خودشون رو برای ورود به معامله خرید تنظیم کرده و منتظر شکل گیری محدوده با پتانسیل بازگشت قوی یا حمایت میشن.

مقاله پیشنهادی: الگوی سه کلاغ سیاه در تحلیل تکنیکال چیست؟

•    الگوی خفاش نزولی

یکی دیگه از انواع الگوهای خفاش در تحلیل تکنیکال، الگوی خفاش نزولی یا Bearish Bat Pattern هست که در انتهای روند صعودی بازار ارزهای دیجیتال شکل می گیره و برای معاملات معکوس در جهت ورود به معامله فروش ایده آل میشه. بنابراین، شما می تونین با تجزیه و تحلیل این الگوی قیمتی بهترین نقطه برای خروج از معامله رو شناسایی کنین و با خروج در این ناحیه جلوی ضرر رو بگیرین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله الگوی خفاش در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد الگوی خفاش یا Bat Pattern به شما ارائه کنیم و به معرفی انواع الگوهای خفاش در تحلیل تکنیکال بپردازیم تا با این الگو قیمتی آشنایی داشته باشین و بتونین معاملات خودتون رو انجام بدین. همونطور که گفتیم، الگوی خفاش مجموعه ای از شکل های هندسی و محاسبات ریاضی تشکیل شده که می تونه روی نمودار قیمتی ارز دیجیتال به شکل های صعودی و نزولی دیده بشه. تحلیل هر کدوم از این حالت ها متفاوت بوده و سیگنال های خرید و فروش مختلفی رو از خود نشون میدن.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد الگوی خفاش (Bat Pattern) در تحلیل تکنیکال چیست؟

در مورد الگوی خفاش (Bat Pattern) در تحلیل تکنیکال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :8+71 = ?