پشتوانه ارزهای دیجیتال چیست؟ (بررسی تاریخچه رمز ارزها و پول)

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "پشتوانه ارزهای دیجیتال چیست؟ (بررسی تاریخچه رمز ارزها و پول)"


  • 21:01 1403-01-29
  • زمان مطالعه: 15 دقیقه

پشتوانه ارزهای دیجیتال چیست و قیمت این دارایی ها بر چه اساسی تغییر میکنه؟ احتمالا این سوال ها برای شما هم پیش آمده. امروز میخواهیم در مورد ارزش دارایی های دیجیتالی صحبت کنیم و شرح بدیم که دلیل ارزشمندی ارز دیجیتال چیست؟ البته در برای ارائه پاسخی کامل، در ابتدا باید در مورد تاریخچه پول و نحوه پیدایش رمز ارزها با هم صحبت کنیم.
همچنین در همین مقاله با پشتوانه ترین ارزهای دیجیتال رو بهتون معرفی میکنیم. توجه داشته باشید که سرمایه گذاری در رمز ارزهای پشتوانه دار، شانس شما رو برای کسب درآمد و سود ارزهای دیجیتالی رو بیشتر میکنه. در ادامه همین مطلب نیز در مورد این موضوع که قیمت ارزهای دیجیتال چگونه بالا می رود و چه عواملی در این قضیه نقش دارند؟ با شما صحبت خواهیم کرد.

پشتوانه ارزهای دیجیتال چیست

پس به هیچ عنوان این مقاله رو از دست ندین و تا انتها با همراه ما باشید.

پول چیست؟

در حال حاضر پول یکی از مهمترین ابزارهای تجاری دنیای مدرن است. همه ی افراد با ارائه خدمات یا صرف زمان خود به دنبال به دست آوردن این کاغذ ارزشمند هستن. اما پول چیست و چرا تا این در دنیای مدرن تا این حد ارزشمند و مهم شده است؟
اگه بخوایم خیلی ساده توضیح بدیم پول یک قرارداد و توافق بین دو یا چند نفر است که از یک تکه کاغذ با ویژگی های مشخص به عنوان ابزاری برای انتقال دارایی و ارزش استفاده میکنن. به عبارت دیگه هر کاغذ یا دارایی مشترکی که بین دو یا چند نفر به شکل مشترک و به عنوان ارزش انتخاب بشه، به عنوان پول شناخته میشه و میتوان از آن برای داد و ستد استفاده کنن.
 در شرایط فعلی هر کشور یک نوع واحد پول مخصوص به خود رو داره و از همون برای مبادلات داخلی خودش استفاده میکنه. همچنین دلار آمریکا به عنوان واحد پولی بین المللی برای مبادلات انجام شده بین کشور های مختلف مورد استفاده قرار میگیره. البته باید این نکته را هم در نظر بگیرید که اسکناس ها خالی از ایراد نیستن و معایب بسیار زیادی رو دارن که بار ها در مقالات مختلف به اون اشاره کردیم.
نکته دیگری که در مورد پول باید به اون توجه داشته باشید این است که پول تنها به شکل اسکناس نیست و شکل های رایج دیگری رو هم داره. موراد زیر انواع دیگری از پول هستن:

•    پول های تعیین شده توسط بازار

•    وجوه قانونی رسمی یا همان ارزهای فیات (دلار، یورو، تومان و. . .)

•    جایگزین های پول که با استفاده از سیستم های امانت داری و ارزهای با پایه الکترونیکی 

پول به انسان ها این امکان رو داد که به شکل غیر مستقیم به مبادله کالا و خدماتشون بپردازن. همچنین به ابزاری برای ذخیره ارزش و ثروت تبدیل شد. اما دلیل ارزشمندی پول های فیات چیست؟ ارزشمندی این نوع دارایی ها رو میتونیم به پذیرش مردم و جایگاهی که بین انسان ها داره بدونیم. به عبارت دیگه این پشتوانه مردمی و مقبولیت یک ارز هستش که اون رو معتبر میکنه.

پول چیست؟

درسته که در بیشتر اوقات از عبارت های ارز و پول به جای همدیگه استفاده میشه، اما باید به این نکته توجه داشته باشید که این دو اصطلاح کاملا جدا از هم هستن. طبق نظریه هایی که در اقتصاد وجود دارن، پول یک مفهوم کاملا نامشهود و غیر قابل لمس است که به وسیله اعداد نشون داده میشه؛ در حالی که ارز به شکل فیزیکی و قابل لمس پول اطلاق میشه. اسکناس، کارت های اعتباری و کارت های بانکی انواعی از ارز هستن که این روز ها بیشترین کاربرد رو دارن.
توجه داشته باشین که پول هم مثل تمامی ابداعات بشر به مرور زمان دچار تغییراتی شده و هر روز هم نسبت به گذشته تکامل پیدا میکنه. با توجه به این مسئله که این مقاله به بررسی پشتوانه ارزهای دیجیتال و تاریخچه و نحوه شکل گیری آن ها مربوط است، بهتره که در ابتدا به بررسی پول و پشتوانه آن بپردازیم.

تاریخچه پول

تقریبا میشه گفت که همه ی ما در مورد اینکه معاملات در زمان های قدیم به شکل مبادله کالا به کالا بوده اتفاق نظر داریم؛ اما این نوع معامله کردن ایرادات بسیاری رو داشت که از جمله اون ها میتونیم به مشکلات حمل و نقل و نگهداری دارایی ها، خطر سرقت و. . . اشاره کنیم. به همین دلیل و به مرور زمان فلزات گران بهایی مثل طلا و نقره به عنوان وسیله ای برای مبادلات تجاری انتخاب شدن.
درسته که نمیتونیم تاریخ دقیقی رو برای آغاز معاملات بشر با طلا و نقره عنوان کنیم، اما طبق بررسی های انجام شده استفاده از ارزهای نقدی بیش از 40 هزار سال سابقه داره. حتی عده ای از باستان شناس ها پیدایش اولیه پول و ارز رو مربوط به دوران پاره سنگی میدونن. اما از این موضوع اطمینان دارن که بعد از پذیرش فلزات گران بها به عنوان ارز مبادله ای، دولت ها سکه هایی رو با وزن و اندازه مشخص ضرب کردند.
مشکلات استفاده از سکه های طلا و نقره نیز به مرور زمان پدیدار شدن که حمله دزد ها و راهزنان برای سرقت دارایی های مردم از مهمترین آن ها بود؛ به همین دلیل دولت ها بانک ها رو به وجود آوردن که وظیفه حفظ و نگهداری دارایی های ارزشمند مردم رو داشت. بانک ها در ازای سکه های طلا به صاحبان آن ها حواله های کاغذی میدادن که به همان میزان ارزش داشت.
به مرور زمان به دلیل راحتی استفاده و حمل راحت تر این حواله ها به شکل مستقیم برای مبادله مورد استفاده قرار گرفتن. به این ترتیب اولین شکل اسکناس های کاغذی بوجود اومد. بعد ها کارت های اعتباری که از جنس پلاستیک بودن جایگزین پول کاغذی شدن. در حال حاضر نیز رایج ترین شکل استفاده از پول همین کارت ها هستن.

تاریخچه پول

طلا؛ اولین پشتوانه اسکناس های کاغذی

قبل از بررسی این موضوع که پشتوانه رمز ارز چیست؟ بهتره کمی در مورد پشتوانه پول های فیات و نحوه بوجود اومدن چنین پشتوانه ای صحبت کنیم. به همین منظور در ادامه به شکل کامل نحوه شکل گیری پشتوانه طلا برای پول های کاغذی رو شرح دادیم.
با گسترش تجارت و پیشرفت صنایع، تجار کشور ها مختلف موفق شدن که با کشتی های خود به قاره ها و کشور های بیشتری دسترسی پیدا کنن و تجارتشون رو گسترش بدن. به همین دلیل معامله با طلا و فلزات گران بهای دیگر در سراسر دنیا به عنوان یک واحد پول به سرعت گسترش پیدا کرد. در همین زمان بود که آمریکا و اروپا تونستن با بیشترین معاملات جهانی، بزرگترین ذخایر طلای جهان رو تصاحب کنن.
در اون سال ها کشور ها فقط اجازه داشتن که به ازای مقدار طلایی که در ازای تجارت جهانی وارد خزانه ی آن ها میشه، اسکناس های کاغذی چاپ کنن. دلیل اینکار این بود که نرخ تبدیل طلا به پول در هر کشور مقدار ثابت و مشخصی باقی بمونه. به همین خاطر هم بود که ارزهای کشور های مختلف نرخ تبدیل ثابتی رو در برابر همدیگه داشتن. اما این قانون تا سال 1929 پا برجا بود.
در سال 1929 میلادی یک رکود اقتصادی بزرگ گریبان گیر تمامی کشور های جهان شد و به این ترتیب نظام پولی جهانی با پشتوانه طلا به مرور زمان کم رنگ شد؛ در نهایت در ماه جولای 1944 راه حلی برای حل این رکود بزرگ پیشنهاد شد. طبق این راه حل 730 نفر از نمایندگان 44 کشور در یک کنفرانس پولی و مالی در سازمان ملل متحد قراردادی رو امضا کردن که طی اون دلار آمریکا به عنوان ارز مرجع برای تمامی معاملات بین کشور ها انتخاب شد.

طلا؛ اولین پشتوانه اسکناس های کاغذی

این تفافق نامه که با نام برتون وودز (Bretton Woods) شناخته میشه مفاد مختلفی رو داشت که مهمترین اون ها رو در ادامه عنوان کردیم. دولت آمریکا نیز وظیفه داشت که به ازای هر 35 دلار، یک اونس طلای 24 عیار در خزانه های خود نگهداری کند. همچنین این دولت موظف بود که هر زمان کشوری درخواست کرد، به ازای هر 35 دلاری که در اختیار داره، یک اونس طلا به اون کشور تحویل بده.
به این ترتیب بود که دلار تونست به عنوان ارز اصلی مبادلات جهانی مورد استفاده قرار بگیره و تاثیر طلا به عنوان پشتوانه پول به کمترین میزان خود رسید. همچنین در همون سال های آغازین اجرایی شدن این قرارداد، دولت آمریکا موفق شد که بیشتر ذخایر طلای جهان رو به خودش اختصاص بده و یکی از با پشتوانه ترین پول های جهان بشه. بقیه ی کشور های جهان که عضوی از این پیمان بودن هم از استفاده از دار به عنوان پول بین المللی راضی و خشنود بودن.
بعد ها با آغاز جنگ آمریکا و ویتنام که از سال 1955 تا 1975، به مدت بیست سال ادامه داشت، هزینه های دولت آمریکا به شکل سرسام آوری بالا رفت. به این ترتیب دولت آمریکا موفق به پرداخت بدهی های سنگین خود نبود. در نتیجه مجبور به چاپ پول بیشتری شد که همین مسئله تعادل بین دلار های جهان و ذخایر طلای جهان رو بهم میزد.
این روند تا اواخر دهه 60 میلادی ادامه داشت، تا اینکه برخی از کشور های جهان مثل ژاپن، آلمان و فرانسه متوجه کاهش مقدار طلاهای دولت آمریکا شدن. این موضوع باعث شد که ارزش دلار طی دو دهه در برابر طلا کاهش پیدا کنه. این بحران وقتی شدت گرفت که دولت بریتانیا در سال 1971 از آمریکا خواست به ازای سه میلیارد دلار ارزی که داره، طلا پرداخت کنه. بیشتر کارشناس ها اعتقاد دارن که دولت بریتانیا میدونست آمریکا توانایی پرداخت چنین طلایی رو نداره و به همین خاطر چنین درخواستی رو کرده بود.
این درخواست در نهایت باعث واکنش رییس جمهور وقت آمریکا شد. ریچارد نیکسون در یک اقدام خودسرانه و بدون هماهنگی با سایر دولت ها و صندوق بین المللی پول، توافق نامه بتون وودز رو لغو کرد. به این ترتیب دلار آمریکا دیگه توسط طلا پشتیبانی نمی شد. سپس صندوق بین المللی پول هم اعلام کرد که از این پس استفاده از طلا به عنوان پشتوانه ارزها ممنوع است.

طلا؛ اولین پشتوانه اسکناس های کاغذی

از همین زمان بود که طلا به یک کالای مصرفی تبدیل شد. با پایان یافتن قرارداد برتن وودز نوع جدیدی از پول به نام پول فیات (Fiat Money) بوجود اومد. جرقه بوجود اومدن ارزهای دیجیتال هم به واسطه بوجود اومدن پول های فیات زده شد. برای درک سیستم سود ارزهای دیجیتالی و نحوه بالا و پایین شدن قیمت این نوع دارایی ها باید پشتوانه آن ها رو مورد بررسی قرار بدیم.

تاثیرات پول فیات بر اقتصاد جهانی

ساده ترین تعریفی که برای پول های فیات وجود داره، پول بدون پشتوانه است؛ یعنی دقیقا همون چیزی که در بازار فارکس مورد معامله قرار میگیره. ارزهای فیات با نسبت های معینی با هم مبادله میشن. اما آیا واقعا این نوع ارزها بدون پشتوانه هستن؟
برای پاسخ دادن به این سوال باید گفت که پشتوانه ارز هر کشور، حکومت و یا دولتی، اقتصاد اون کشوره. همچنین دلیل ارزشمندی یک ارز مقبولیت عمومی اون در بین مردم هستش. به عبارت ساده تر هر چقدر اقتصاد و دولت یک کشور در دنیا قوی تر باشه، نرخ ارز اون کشور هم رشد میکنه. به همین دلیله که در حال حاضر نرخ ارز کشور های مختلف نسبت به هم در حال نوسان است. 
از دلایل دیگری که برای ارزشمندی ارز یک کشور وجود داره، میتونیم به مقبولیت و محبوبیت اون بین مردم دنیا اشاره کنیم. مثلا اگه اکثریت مردم جهان تصمیم بگیرن که دیگه از دلار برای مبادلاتشون استفاده نکنن، این ارز به سرعت ارزشش رو از دست میده.
با توجه به این توضیحات باید متوجه دلایل ارزشمندی پول فیات شده باشین. گاهی اوقات ممکنه که دولت یک کشور با توجه به شرایط اقتصادی ،سیاسی کشورش تصمیم به چاپ پول بدون پشتوانه بکنه. این کار میتونه باعث بوجود اومدن تورم های سرسام آور و غیر قابل کنترلی بشه. البته در صورتی که یک کشور بتونه میزان درآمد ناخالص داخلی (GDP) خودش رو هم افزایش بده، چاپ پول بیشتر میتونه به شکوفایی و پیشرفت اون کشور کمک کنه.

دلیل بوجود آمدن ارزهای دیجیتال چیست؟

برای درک بهتر کسب درآمد و سود ارزهای دیجیتالی بهتره از نحوه پیدایش این نوع دارایی ها اطلاع پیدا کنین. به همین دلیل بعد از تمامی مقدمه چینی ها و توضیحاتی که در مورد پول، نحوه بوجود آمدن آن و دلایل ارزشمندی اون بهتون دادیم، میتونیم با زبانی ساده تر شرح بدیم که دلیل پدیدار شدن کریپتوکارنسی یا رمز ارز چیست؟
کشور ایالات متحده آمریکا در سال های گذشته و به خصوص بعد از بحران کرونا، شروع به چاپ بی رویه و بیش از حد دلار کرد. به همین دلیل میزان دلار های موجود در آمریکا بسیار بیشتر از تولید ناخالص این کشور بود. با توجه به این مسئله میتونیم عنوان کنیم که دلارهای آمریکا واقعا بدون پشتوانه هستن. به همین دلیل هم هست که ارزهای دیجیتال مخصوصا ارز دیجیتال بیت کوین در سال های گذشته به محبوبیت بسیار زیادی رسیدن.

دلیل بوجود آمدن ارزهای دیجیتال

سیستم های مالی فعلی به نحوی طراحی شدن که قدرت در دست عده ای خاص باشه. به همین دلیل این افراد میتونن در جهت منافع مالی خودشون و بی توجه به اقتصاد کشور و تاثیر اون در زندگی مردم عادی عمل کنن. اما در ارزهای دیجیتال به لطف استفاده از شبکه های بلاک چینی قدرت در دست عموم مردم توزیع میشه و هیچ دولت یا فرد خاصی توانایی ایجاد خلل در نحوه کارکرد این شبکه رو نداره.
اولین بار بعد از بحران مالی سال 2008 بود که ایده ی اولیه ی بیت کوین (Bitcoin) و استفاده از بلاک چین به عنوان سیستمی برای پرداخت با جدیت مطرح شد. البته قبل از آن هم پروژه های دیگری با همین هدف شکل گرفته بودن اما بیت کوین موفق ترین پروژه ی این حوزه بود. مهمترین مزیت هایی که بیت کوین نسبت به سیستم های سنتی داشت عبارتند از:

1.    کاملا مستقل و غیر متمرکز است.

2.    منبع باز و شفاف می باشد و همه میتونن به اطلاعات اون دسترسی پیدا کنن.

3.    غیر قابل سانسور است و کسی توانایی خرابکاری یا دستکاری اون رو نداره.

4.    همتا به همتا یا P2P هستش و اطلاعات شخصی و حساس افراد محرمانه است.

5.    بسیار سریعتر و ارزان تر از سیستم های سنتی و فعلی است.

بعد از بیت کوین پروژه های بسیاری با تقلید از این رمز ارز بوجود اومدن که بیشتر اون ها عمر زیادی رو نداشتن و خیلی زود به فراموشی سپرده شدن. با این حال BTC همچنان ارزشمند ترین کریپتوکارنسی دنیاست و حدودا نصف مارکت کپ یا حجم بازار رمز ارزها رو به خودش اختصاص داده.
همچنین پروژه های نوآورانه و جدید دیگری هم به مرور زمان در این حوزه پدیدار شدن که اتریوم (Ethereum) یکی از موفق ترین مثال های این حوزه است. همچنین ارزهای دیجیتال آینده دار دیگری هم به تازگی وارد دنیای رمز ارزها شدن که از مهمترین اون ها میتونیم به ارزهای مربوط به پروژه های متاورسی و حوزه وب تری یا Web 3.0 اشاره کنیم.

ارزهای دیجیتال

شاید برای شما هم سوال باشه که قیمت ارزهای دیجیتال چگونه بالا می رود؟ دلیل اصلی تغییر قیمت رمز ارزها رو میتونیم نتیجه مستقیم تقاضا های خرید و فروش برای یک رمز ارز معرفی کنیم. همچنین اخبار و اطلاعیه هایی که در مورد یک رمز ارز منتشر میشه هم توانایی تاثیر روی قیمت دارایی های دیجیتالی رو داره. به همین دلیله که برای بررسی بازار ارزهای دیجیتال علاوه بر دانش تحلیل تکنیکال و بررسی رفتار های قیمتی رمز ارزها، به تحلیل فاندامنتال هم نیاز خواهید داشت.
در حال حاضر و با توجه به دیجیتالی شدن روز افزون دنیای اطرافمون، میتونیم از رمز ارزها به عنوان بهترین ابزار برای مبادله دارایی یاد کنیم؛ مخصوصا با توجه به محبوبیت و مقبولیت بسیار بالایی که این نوع دارایی ها در سال های گذشته و طی یک مدت زمان بسیار کوتاه کسب کردن، پیش بینی آینده پول های فیات و شکل بعدی پول کار سختی نیست. در ادامه این مقاله شما رو با پشتوانه رمز ارزها آشنا میکنیم و برخی از با پشتوانه ترین ارزهای دیجیتال این حوزه رو بهتون معرفی خواهیم کرد.

پشتوانه ارزهای دیجیتال چیست؟

اکثر ارزهای دیجیتال سیستمی مشابه با پول های فیات دارن و بدون هیچ گونه پشتوانه ای فعالیت میکنن. تنها پشتوانه ای که برای این نوع ارزهای دیجیتال میتونیم مطرح کنیم، محبوبیت و مقبولیتی است که اون ها در بین مردم، جوامع مختلف و کشور ها دارن.
البته برخی از رمز ارزها هم وجود دارن که به وسیله دارایی های متنوعی پشتیبانی میشن که در ادامه در مورد اون ها و انواعشون صحیت خواهیم کرد.
هر چند که بیشتر کشور ها محتاطانه به این نوع دارایی ها نزدیک شدن و حتی در برخی از موارد (چین) ممنوعیت های شدیدی رو برای فعالین این حوزه در نظر گرفتن، با این حال هر روز به طرفداران کریپتوکارنسی ها و سرمایه گذران این حوزه افزوده میشه. دلیل اصلی این مسئله رو میتونیم در ضرباتی که بانک ها و دولت ها به بدنه اقتصاد کشور خودشون وارد کردن بدونیم. چرا که این نوع ضربات زندگی شهروندان رو تحت الشعاع قرار میده.
اما چرا ارز دیجیتالی مثل بیت کوین تونسته جایگاه سیستم های مالی و بانکی رو متزلزل کنه؟ دلیل اصلی این موضوع رو متیونیم به گرایش مردم به ویژگی های مثبت بیت کوین از جمله خاصیت غیر متمرکز بودن اون، شفافیت بالا، غیر قابل چاپ بودن و عرضه بسیار محدود BTC، سرعت بالا و کارمزد بسیار پایین این رمز ارز دونست.
همچنین لازم به ذکره که گرایش به ارزهای دیجیتال و خرید اون ها با چاپ بی رویه اسکناس های فیات توسط بانک مرکزی کشور ها که نوعی خیانت به مردم و اقتصاد کشور است، بیشتر از همیشه خواهد شد. در صورتی که این روند به همین شکل ادامه داشته باشه، میتونیم منتظر روزی باشیم که ارزهای دیجیتال به جایگزینی برای پول های فیات کشور ها تبدیل بشن. در این صورت هیچ دولتی توانایی ایجاد اختلال در سیستم های مالی رو نخواهد داشت و اقتصادی پاک و بدون دستکاری در سراسر جهان حاکم میشه.

انواع ارزهای دیجیتال بر اساس پشتوانه آن ها

برخی از رمز ارزه هم وجود دارن که توسط دارایی های مختلف پشتیبانی میشوند. در ادامه انواع ارزهای دیجیتال بر اساس پشتوانه آن ها رو بهتون معرفی میکنیم:

1.    ارزهای دیجیتال با پشتوانه ارزهای فیات: به این نوع از ارزهای دیجیتال استیبل کوین گفته میشه که قبلا در مقاله ای با عنوان استیبل کوین چیست؟ به طور کامل در مورد این نوع دارایی ها صحبت کردیم. این نوع از ارزها ارزشی معادل با پول فیات معادل خود را دارن. 
تفاوت اصلی این نوع توکن ها با سیستم های بانکی اینه که به ازای هر واحد از این نوع رمز ارزها، یک واحد از ارز دیجیتال باید به خزانه این Stable Coin اضافه بشه. از مهمترین و معروفترین استیبل کوین های بازار ارزهای دیجیتال میتونیم به تتر، BUSD، USDC و. . . اشاره کنیم.

2.    ارزهای دیجیتال با پشتوانه دارایی: پشتوانه ای که برای این نوع ارزها در نظر گرفته شده، توسط انواع مختلفی از دارایی ها قابل تامین است. در اکثر موارد پشتوانه ی این نوع رمز ارزها از طریق دارایی های ارزشمندی مثل طلا یا سایر فلزات گران بها تامین میشه.
همچنین انواعی از ارزهای این دسته وجود دارن که با استفاده از دارایی های قابل ملموسی مثل املاک و مستغلات پشتیبانی میشن. برای تعیین ارزش این این کریپتوکارنسی ها از یک واحد معادل استفاده میشه. یعنی هر واحد از این رمز ارزها رو معادل با مقدار مشخصی از اون دارایی در نظر میگیرن.

انواع ارزهای دیجیتال

3.    ارزهای دیجیتال با پشتوانه رمز ارز: برخی از انواع ارزهای دیجیتال هم وجود دارن که به وسیله ی سبدی از رمز ارزها مختلف پشتیبانی میشن. معمولا برای جلوگیری از نوسانات بیش از حد ارزش این نوع دارایی های دیجیتالی، از وام هایی با وثیقه های مازاد استفاده میشه.

4.    رپد توکن ها (Wrapped Token): معنی کلمه رپد (Wrapped) پوشش است. دارایی هایی که تو این دسته قرار میگیرن به عنوان پوششی از یک رمز ارز در یک شبکه بلاک چینی دیگر است. برای اینکه مقدار مشخصی از یک رپد توکن بوجود بیاد، باید به همان میزان از دارایی معادل اون در شبکه اصلی به آدرسی مخصوص واریز بشه.
به عبارت دیگه پشتوانه اصلی این نوع دارایی ها رو میتونیم رمز ارز اصلی قفل شده در آدرس ولت رپد توکن در نظر بگیریم.

معرفی با پشتوانه ترین ارزهای دیجیتال

خرید ارزهای دیجیتال با پشتوانه قوی میتونه به میزان زیادی ریسک سرمایه گذاری هایی که تو این حوزه انجام دادین رو کاهش بده. خصوصا که این روز ها پروژه های اسکم و کلاهبرداری زیادی در این حوزه بوجود اومدن. در ادامه قصد داریم که تعدادی از محبوبترین و در عین حال با پشتوانه ترین رمز ارزها رو بهتون معرفی کنیم.

•    بیت کوین:

بدون شک ارز دیجیتال بیت کوین با پشتوانه ترین رمز ارز جهان است، به همین خاطر تعجبی نداره که در صدر لیست ما قرار داشته باشه. با توجه به ارزش بالای بسیار بالایی که این کریپتوکارنسی داره و جایگاه اون در بین مردم، بعیده که رمز ارزی بتونه جایگاهش رو تصاحب کنه.
•    اتریوم: از پروژه رمز ارز اتریوم به عنوان یک انقلاب در دنیای کریپتوکارنسی ها یاد میشه. در صورتی که اتریوم ساخته نمیشد، هم اکنون حوزه های مختلفی از جمله دیفای، NFT ها، قرارداد های هوشمند و. . . وجود نداشتن. ارز اتر دومین رمز ارز برتر بازار است و به همین دلیل سرمایه گذاری در آن با دیدگاه بلند میتونه سود های بسیاری رو نصیب سرمایه گذارانش کنه.

•    بایننس کوین:

این رمز ارز که متعلق به صرافی بایننس است، به عنوان سومین رمز ارز در لیست ارزهای دیجیتال با پشتوانه قوی قرار گرفته. دلیل اصلی ارزشمندی این رمز ارز مربوط به کمپانی بایننس هست که در حوزه های مختلف ارزهای دیجیتال و فناوری های بلاک چینی فعالیت داره. بعید نیست که این شرکت در آینده یکی از ارزشمندترین کمپانی های جهان بشه که در این صورت میتونیم شاهد رشد قیمت بایننس کوین هم باشیم.

•    دوج کوین:

این رمز ارز در ابتدا به عنوان یک شوخی و برای تحقیر ارزهای دیجیتال بوجود اومده بود؛ اما با حمایت مردمی و پشتیبانی افکار عمومی تونست در لیست برترین رمز ارزها قرار بگیره. در سال های گذشته نیز ایلان ماسک که یکی از بزرگترین کارآفرینان و ثروتمندترین مرد جهان است، به حمایت از این رمز ارز پرداخته.

•    کاردانو:

این رمز ارز رو میتونیم یک نسخه بهینه شده، سریعتر و با قابلیت های بیشتر از اتریوم بدونیم. بلاک چین کاردانو در سال های اخیر ثابت کرده که پتانسیل های زیادی رو داره که بیشترشون جدی گرفته نشدن. همچنین اخیرا اخباری در مورد ثبت رکورد های جدید توسط این شبکه ثبت شده که نشان دهنده ی آینده روشن این رمز ارز است.

پشتوانه ارزهای دیجیتال

توجه داشته باشید که این مقاله فقط با هدف دادن آگاهی و آشنایی شما با بازار ارزهای دیجیتال و پاسخ به سوال پشتوانه ارزهای دیجیتال چست؟ نگارش شده. به همین دلیل نباید مطالب ارائه شدن در این مقاله رو به عنوان توصیه ای برای سرمایه گذاری در نظر بگیرید.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی پشتوانه ارزهای دیجیتال و دلایل ارزشمندی آن ها پرداختیم. همچنین شما رو با تاریخچه پول و سیر تکاملی اون تا به امروز آشنا کردیم. از نکات دیگه ی مهمی که در این مطلب بهتون توضیح دادیم، دلیل از بین رفتن اعتماد عمومی مردم به بانک ها و سیستم های مالی فعلی بود. با بررسی ویژگی های رمز ارزها میتونیم به این نتیجه برسیم که کریپتوکارنسی ها میتونن بهترین جایگزین پول های فعلی باشن.
به همین دلیل است که یادگیری ارزهای دیجیتال و آشنا شدن با نحوه استفاده و سرمایه گذاری در آن ها اهمیت بسیار زیادی رو داره و در آینده به یک ضرورت تبدیل میشه. آکادمی ارزسنج یکی از برترین پلتفرم های آموزش ارز دیجیتال است که دوره های آنلاین و حضوری متعددی رو در راستای کمک به هموطنانمان برای ورود به این حوزه، برگزار کرده است.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد پشتوانه ارزهای دیجیتال چیست؟ (بررسی تاریخچه رمز ارزها و پول)

در مورد پشتوانه ارزهای دیجیتال چیست؟ (بررسی تاریخچه رمز ارزها و پول) نظر دهید
سوال امنیتی :4+95 = ?