شت کوین خوب چی بخریم؟ (معرفی Shitcoin های آینده دار و مستعد رشد)

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "شت کوین خوب چی بخریم؟ (معرفی Shitcoin های آینده دار و مستعد رشد)"


  • 18:02 1403-02-06
  • زمان مطالعه: 12 دقیقه

شت کوین خوب چی بخریم تا سرمایمون چند برابر بشه؟ اگه این سوال ذهن شما رو هم به خودش مشغول کرده باشه؛ پس احتمالا شما هم جزو سرمایه گذار ریسک پذیر و بی پروای رمز ارزها هستین. با توجه به سوالات زیادی که کاربرانمون در مورد سرمایه گذاری در شت کوین ها از ما میپرسن، تصمیم گرفتیم که در یک مقاله تخصصی برخی از بهترین شت کوین های آینده دار رو بهتون معرفی کنیم.
همچنین در این مقاله بهترین راه خرید Shitcoin ها یعنی، خرید شت کوین از صرافی ایرانی رو به شما آموزش خواهیم داد. البته نباید فراموش کنین که تمامی اطلاعات ارائه شده در این مطلب به عنوان معرفی شت کوین های انفجاری، صرفا برای آشنایی مخاطبین آکادمی ارزسنج با برخی از بهترین شت کوین های بازار رمز ارزهاست. به همین دلیل نباید این اطلاعات رو به عنوان پیشنهادی برای سرمایه گذاری در نظر بگیرید و بر اساس اون نسبت به خرید یک شت کوین تصمیم بگیرید.

شت کوین خوب چی بخریم؟

کدام شت کوین ها را بخریم؟

در بیشتر مقاله هایی که به منظور معرفی بازار ارزهای دیجیتال نگارش شدن، از ارزهای مطرحی مثل بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، کاردانو (ADA)، لایت کوین (LTC) و. . . که از پشتوانه های قابل توجهی برخوردار هستن، صحبت میشه؛ درسته که این نوع ارزها ریسک کمتری رو دارن و میتونن در بلند مدت سود خوبی رو برای سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال به همراه داشته باشن، اما برخی از سرمایه گذاران این حوزه دنبال سود های بیشتری هستن.
رشد های چند صد درصدی و حتی هزاران درصدی شت کوین ها در برابر حرکت های کند و با شیب ملایم ارزهای مطرح بازار، بسیار جذاب و وسوسه انگیز به نظر میاد. به همین دلیل هستش که سرمایه گذاری در شت کوین ها طرفداران خاص خودش رو داره و حتی عده ای از تریدر ها به طور تخصصی این نوع رمز ارزها رو معامله میکنن.
 از طرفی با توجه به رشد سریعی که Shitcion ها دارن، سرمایه ی شما مدت زیادی درگیر معامله نخواهد بود و در نتیجه شانستون برای استفاده از سایر فرصت های موجود در بازار، افزایش پیدا میکنه. قبلا در آکادمی ارزسنج مقالات دیگری رو در مورد شت کوین بخریم یا نخریم؟ قرار داده ایم که برای درک بهتر اینکه شت کوین چیست و آیا سرمایه گذاری در آن ها مناسب است یا نه؟ میتونین به این مقالات مراجعه کنین.
قبل از اینکه بخوایم به سوال شت کوین خوب چی بخریم؟ پاسخ بدیم، لازم میدونیم که کمی در مورد این نوع رمز ارزها توضیح بدیم. در مجموع به رمز ارزهایی که هیچ گونه پشتوانه ای رو ندارن و هدف خاصی رو دنبال نمیکنن، شت کوین گفته میشه. از ویژگی های دیگه این دسته از ارزهای دیجیتال عدم وجود تیم قوی و توسعه دهنده برای پشتیبانی از این پروژه هاست. جالبه بدونین که بعضی از این شت کوین ها در نتیجه یک شوخی وارد بازار شدن (مثل دوج کوین) و در کمال ناباوری سال های طولانی در بین ده ارز برتر بازار ارزهای دیجیتال قرار گرفتن.
از نظر فنی و با در نظر گرفتن بی هدفی این دسته از رمز ارزها باید بگیم که چیزی به نام شت کوین آینده دار وجود نداره؛ چون اگر هدف و برنامه ای برای توسعه وجود نداشته باشه، پروژه مورد نظر شکست میخوره یا توسط رقبایی که داره از مارکت حذف میشه. اما در بازار ارزهای دیجیتال منطق و واقعیت با هم همسو نیستن و برخلاف انتظار ها، برخی از شت کوین ها رشد های چندین هزار درصدی رو تجربه کردن.
با توجه به این مطلب باید گفت که رشد انفجاری شت کوین ها کاملا به جو موجود در بازار و هیجانات سرمایه گذاران مربوط است. در نتیجه این هیجانات برخی از Shitcoin ها رشد هایی رو تجربه کردن که حتی بیت کوین از ابتدای 13 سال فعالیتش تجربه نکرده. به همین دلیله که همه به دنبال یک شت کوین آینده دار برای چندین برابر کردن سرمایه شون هستن.

شت کوین خوب چی بخریم؟

بهترین شت کوین ها برای سرمایه گذاری

پیدا کردن شت کوین های انفجاری علاوه بر تخصص و دانش خاص، به شانس و اقبال هم بستگی داره؛ با توجه به اینکه شانس یک فاکتور غیر قابل کنترل است، بهتره کمی دست به عصا و با احتیاط حرکت کنیم. به همین منظور قصد داریم که تو این قسمت برخی از شت کوین های معروف و قابل اتکا رو بهتون معرفی کنیم.
البته نباید فراموش کنین که در بازار کریپتوکارنسی ها و به خصوص در مورد Shitcoin ها نمیشه یک نظر قطعی داد. به همین دلیل است که باید قبل از سرمایه گذاری روی یک ارز دیجیتال شخصا در مورد پروژه ی اون و تیم سازنده اش تحقیق کنین. همچنین بدون رعایت مدیریت ریسک و سرمایه نباید وارد این حوزه بشید؛ مخصوصا اگه قصد خرید شت کوین های کمتر شناخته شده رو دارین.
نکته: لازم به ذکره که مطالب ارائه شده در این مقاله صرفا برای آشنایی شما با شت کوین های مستعد رشد است و نباید مبنایی برای معاملاتتون قرار بگیرن.
موارد زیر برخی از شت کوین های آینده دار و با پتانسیل بالا هستن. لازم به ذکره که امکان خرید شت کوین با ریال تقریبا برای همه ی ارزهایی که تو این لیست قرار دارن، وجود داره:

1.    دوج کوین (Dogecoin)

دوج کوین یکی از اولین شت کوین های بازار کریپتوکارنسی ها به شمار میره که از سال 2013 تا به امروز موفق به حفظ شهرت و اعتبار خودش شده؛ به همین دلیل هم هستش که در ابتدای لیست ما قرار گرفته. البته این ارز در دسته میم کوین ها هم قرار داره و به عنوان محبوب ترین میم کوین بازار ارزهای دیجیتال شناخته میشه.
هدف اولیه ساخت Doge، تمسخر بیت کوین و بازار رمز ارزها بود، غافل از اینکه در مدت کوتاهی ارز دیجیتال دوج کوین تبدیل به یکی از رمز ارزهای مهم بازار شد. همچنین در یکی دو سال گذشته و به دلیل حمایت ها و توییت های ایلان ماسک یه بار دیگه این رمز ارز در کانون توجه قرار گرفت و رشد بسیار خوبی رو تجربه کرد.

شت کوین خوب برای سرمایه گذاری

دوج کوین همچنان پتانسیل بالایی رو برای رشد داره و حرف و حدیث های زیادی در مورد یک دلاری شدن این رمز ارز مطرح شده. بدون شک این ارز میتونه یکی از پر سودترین رمز ارزهای سبد شت کوین شما باشه.

2.    شیبا اینو (Shiba Inu)

ارز بعدی لیستمون شیبا اینو نام داره که مطمئنا اسمش رو شنیدن و به احتمال زیاد تجربه سرمایه گذاری در اون رو داشتین. شیبا در سال 2021 سر و صدای زیادی رو به پا کرد و حتی زمینه ورود سرمایه گذاران جدید و آشنایی افراد بیشتری رو با کریپتوکارنسی ها فراهم کرد. این رمز ارز که خودش رو به عنوان رقیب دوج کوین معرفی کرده، چندین بار تونسته Doge رو پشت سر بذاره و جایگاه بهتری رو نسبت به اون داشته باشه.
یکی از مزیت هایی که این کوین در مقایسه با دوج کوین داره، توکن سوزی اون هستش که میتونه شیبا اینو رو در بلند مدت ارزشمند کنه. از نکات مثبت دیگه ای که در مورد Shib وجود داره، حمایت صرافی های بزرگی مثل بایننس است. قرار گرفتن در لیست صرافی های بزرگ یکی از عوامل مهم رشد قیمتی یک ارز است. 
معمولا رمز ارزهای معتبر باید فراز و نشیب های زیادی رو برای رسیدن به چنین جایگاهی تجربه کنن؛ اما شیبا به دلیل تقاضای بالا و درخواست مکرر سرمایه گذاران، خیلی زود در لیست صرافی های معتبر قرار گرفت. در مجموع فاکتور های مثبت زیادی د رمورد شیبا اینو وجود داره که اون رو در بین بهترین شت کوین های جدید قرار داده.

3.    سیف مون (Safemoon)

سیف مون ارز دیجیتالی جدید و تازه وارد است که در مدت زمان کوتاهی که از عرضه اش میگذره، توجه سرمایه گذاران زیادی رو به خودش جلب کرده. به همین خاطر میتونیم از سیف مون به عنوان یکی از شت کوین های ارزشمند و پتانسیل دار بازار یاد کنیم. 
از نکات مثبت دیگه ای که در مورد سیف مون وجود داره، تبلیغات گسترده و فعالیت تیم این رمز ارز در شبکه های اجتماعی مختلف در راستای معرفی این توکن است. طی هر معامله ای که در شبکه این رمز ارز انجام میشه، سه عملکرد ساده ولی بسیار مهم رخ میده که عبارتند از: بازتاب، LP Acquisition و سوزاندن. 
این فرآیند ها تعداد توکن های سیف مون رو به مرور زمان کاهش میدن و همین موضوع میتونه ارزشمندی Safemoon رو در بلند مدت تضمین کنه؛ البته نمیتوان به طور قطع در مورد یک رمز ارز در اینده نظری ارائه کرد، اما بدون شک سیف مون در لیست شت کوین های انفجاری قرار داره.

شت کوین خوب چی بخریم؟

4.    بیبی دوج (BABYDoge)

ارز دیجیتال بیبی دوج که بیشتر سرمایه گذارها از اسم بیبی دوج کوین برای اون استفاده میکنن، در سال 2021 و اوج هیاهو و محبوبیت مجدد Dogecoin عرضه شد. این رمز ارز بین ایرانیان هم طرفدارای زیادی رو داره. به همین دلیل با استفاده از پلتفرم های داخلی و صرافی خرید شت کوین بیبی دوج امکان پذیره.
البته یکی از مهمترین دلایل افزایش محبوبیت و رشد ناگهانی این رمز ارز رو میتونیم به تبلیغات ایلان ماسک در مورد بیبی دوج کوین در توییتر بدونیم. همچنین این رمز ارز بیشتر به دلیل لطافتی که داره، توچه عده ی زیادی رو به خودش جلب کرده. با بررسی سابقه و رفتار های قیمتی این رمز ارز، امکان استفاده از پامپ های ناگهانی بیبی دوج و کسب سود های چند صددرصدی در کمترین زمان ممکن وجود داره.

5.    ایلان گیت یا الون گیت (ElonGate)

شاید غیر قابل باور باشه ولی ایده اصلی این رمز ارز به یکی از توییت های ایلان ماسک مربوط میشه؛ در تاریخ 25 مارس سال 2021، ایلان ماسک در یک توییت اعلام کرد که اگه رسوایی ای در مورد اون وجود داشته باشه، باید بهش عنوان ElonGate داده بشه. همین کلمه به جرقه ای برای ساخت و عرضه توکن ایلان گیت تبدیل شد.

بهترین شت کوین ها برای سرمایه گذاری

ایلان گیت رو میتونیم به عنوان یک شت کوین عالی برای سرمایه گذاری بدونیم. این رمز ارز از یک عملکرد پیشرفته با تورم زنجیره ای بهره برده. 10 درصد از هزینه ی مربوط به معاملات این رمز ارز به عنوان پاداش به دارندگان این رمز اختصاص پیدا کرده. همچنین تا به امروز مبالغ زیادی توسط جامعه این رمز ارز به امور خیریه اختصاص داده شده.
اصلی ترین دلیل ارزشمندی این رمز ارز رو میتونیم به حمایت و پشتیبانی ایلان ماسک از این توکن و تیم توسعه دهنده حرفه ای اون نسبت بدیم. بدون شک این رمز ارز هم یکی از شت کوین های آینده دار لیست ما است.

6.    هوگو فایننس (Hoge)

ارز دیجیتال هوگو فایننس که بیشتر افراد به اختصار از نماد اون یعنی Hoge یا هوگو برای نام گذاریش استفاده میکنن، یک شت کوین در حوزه دیفای (DeFi) به شمار میره. این رمز ارز به نحوی طراحی شده که بعد از هر معامله ای که انجام میشه، 1 درصد از توکن های اون معامله سوزانده میشه. همچنین بعد از هر معامله 1 درصد از این رمز ارز بین هولدر ها و دارندگان این شت کوبن توزیع میشه.
این رمز ارز از بسیاری از جهات شبیه به دوج کوین است، اما یک تفاوت عمده بین این دو شت کوین وجود داره؛ این تفاوت اینه که در دوج کوین در هر دقیقه، 10 هزار توکن جدید به شبکه اضافه میشه؛ در حالی که تعداد کل عرضه ارز هوگو به ازای هر معامله که در شبکه ی اون نجام میشه، کاهش پیدا میکنه.
لازم به ذکره که اضافه کنم در صورتی که مایل به خرید هوگو یا هر کدوم از سایر رمز ارزهای این مقاله هستین، بهتره تا انتهای این مطلب همراه ما باشید؛ چرا که قصد داریم در همین مطلب یک صرافی خرید شت کوین با ریال رو بهتون معرفی کنیم.

شت کوین خوب چی بخریم؟

7.    فگ توکن (FegToken)

شت کوین آینده دار بعدی که در این مقاله قراره بهتون معرفی کنیم، فگ یا Feg نام داره. این رمز ارز که هدفش رو ایجاد و ارتقا امنیت کاربران کریپتوکارنسی، کاهش هزینه گس یا کارمزد ها در پروژه های دیفای و ایجاد یک سیستم پاداش برای اعضای پروژه اعلام کرده، محبوبیت زیادی رو بین ایرانیان داره. این رمز ارز هم از توکن سوزی و توزیع درصد خاصی از رمز ارزهای خود به منظور جلوگیری از تورم استفاده میکنه.
این رمز ارز به عنوان توکن رسمی یک پروژه دیفای غیر متمرکز در بستر بلاک چین عرضه شده. نکته قابل توجه و مهم اینه که این پروژه از زیر مجموعه های مختلفی تشکیل شده که مهمترین اون ها FegEX، FEGchart، Smart Swap و. . . تشکیل شده. با خرید شت کوین FegToken در این پروژه ها سهیم خواهید شد.

8.    ونوس (Venus)

این رمز ارز بسیار به اتریوم و پلتفرم اون شباهت داره. در این پلتفرم کاربرها میتونن با استفاده از دارایی های دیجیتالی مختلفی که دارن، سرمایه گذاری کنن و با توجه به میزان دارایی خودشون، سود دریافت کنن. همچنین کاربرهای این پلتفرم اجازه دارن که با وثیقه گذاری رمز ارزهایی که دارن، از این سیستم وام بگیرن.
البته برای دریافت وام از این سیستم به ارزهای پایداری به نام توکن VAI نیاز دارین. البته باید به این موضوع توجه داشته باشین که اگه ارزش و مقدار توکن های VAI شما به کمتر از حد خاصی برسه، قرارداد و وام شما منحل میشه. این مکنیز باعث شده که ارز ونوس هم بتونه در لیست شت کوین های ارز دیجیتالی پتانسیل دار قرار بگیره.

شت کوین خوب چی بخریم؟

از کدام صرافی شت کوین بخریم؟

حالا که با برخی از برترین شت کوین های بازار ارزهای دیجیتال آشنا شدین، بهتره در مورد نحوه خرید این نوع رمز ارزها و سرمایه گذاری در این حوزه صحبت کنیم. همونطور که میدونین بیشتر رمز ارزهایی که در دسته شت کوین ها قرار میگیرن رو نمیتونیم از صرافی های معتبری مثل بایننس یا پلتفرم های داخلی خریداری کنیم.
تا به امروز روش مرسومی که برای دسترسی به این نوع ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری در اون ها وجود داره، صرافی های غیر متمرکز بود، که هزینه ی تراکنش ها و جابجایی پول در این روش سرسام آور است؛ اما یک صرافی ارز دیجیتال ایران بایننش به منظور راحتی دسترسی به شت کوین ها، بخشی اختصاصی برای خرید و فروش این نوع ارزهای دیجیتال بوجود آورده. 
این صرافی شت کوین های معتبر بسیاری رو پشتیبانی میکنه و امکان خرید 200 نوع Shitcoin مختلف رو به کاربرانش داده. همچنین لیست ارزهای دیجیتال این صرافی به شکل پیوسته در حال بروزرسانی و گسترش هستش و رمز ارزها و شت کوین های جدید نیز به مرور زمان و در اولین فرصت ممکن به این پلتفرم اضافه میشن. به همین دلیل میتونین از صرافی ایران بایننس برای خرید شت کوین های ترند شده هم استفاده کنین.

از کدام صرافی شت کوین بخریم؟

نکته مثبت دیگه ای که درمورد استفاده از خدمات ایران بایننس در مقایسه با پلتفرم ها و صرافی های غیر متمرکز یا متمرکز خارجی وجود داره، کارمزد بسیار کمتری است که برای خرید رمز ارز مورد نظرتون پرداخت میکنین. در واقع با خرید از یک پلتفرم داخلی، دیگه نیازی به پرداخت هزینه های گزاف برای تراکنش ها و انتقال ارزهای خودتون ندارین.
همچنین به لطف صرافی ایران بایننس امکان خرید شت کوین با ریال برای ایرانیان فراهم شده که مزین بسیار مهمی به شمار میره. به این ترتیب دیگه نیازی به نگرانی در مورد نرخ ارز و بالا و پایین شدن قیمت دلار نیست. علاوه بر اون، تبدیل ریال به دلار نیز هزینه بر است و شما باید کارمزدی را برای خرید تتر به صرافی ارز دیجیتال پرداخت کنین؛ اما با از صرافی شت کوین ها این کارمزد رو تنها یک بار و برای خرید Shitcoin مورد نظرتون پرداخت میکنین.
قبلا در دوره های آموزش آکادمی ارزسنج در مورد این صرافی ارز دیجیتال و نحوه استفاده از خدمات اون بهتون توضیح داده ایم؛ اما در سایت اصلی این پلتفرم هم میتونین آموزش خرید شت کوین از ایران بایننس رو پیدا کنین و با دنبال کردن مراحل گفته شده، به ساده ترین شکل ممکن رمز ارز مورد نظرتون رو خریداری کنین.

نکات مهم قبل از خرید شت کوین ها

با توجه به محبوبیتی که شت کوین ها دارن، پروژه های اسکم و کلاهبرداری زیادی هم در این حوزه بوجود اومدن. به همین دلیل لازم میدونیم که د رانتهای مقاله شت کوین خوب چی بخریم؟ در مورد راه های تشخیص پروژه های اسکم در این حوزه صحبت کنیم. به همین منظور پروژه های اسکم و شکست خورده دنیای کریپتوکارنسی ها رو مورد بررسی قرار دادیم و به تعدادی ویژگی مشترک در این پروژه ها رسیدیم.

از کدام صرافی شت کوین بخریم؟

پیشنهاد میکنیم که قبل از خرید شت کوین ها و سرمایه گذاری در این حوزه حتما این ویژگی ها رو در پروژه مد نظرتون مورد بررسی قرار بدین. توجه به همین ویژگی های ساده میتونه به میزان قابل توجهی از گرفتار شدن در پروژه های اسکم و از دست دادن پولتون جلوگیری کنه. این نکات مهم که حتما باید بهشون توجه داشته باشین، موارد زیر هستن:

•    لوگو و طراحی های ضعیف برای نماد ارز دیجیتال

•    تقریبا همه ی این پروژه ها شبکه منحصر به فردی رو ندارن

•    بالا بودن تعداد توکن های یک ارز و عرضه بسیار زیاد

•    تبلیغات گسترده و کاذب

•    شباهت بسیار زیاد به پروژه های معروف و معتبر 

•    نوسانات قیمتی بسیار زیاد، غیر متعارف و غیر قابل توجیه

•    عدم تثبیت رتبه رمز ارز در بازار و لیست کوین مارکت کپ و تغییر جایگاه های ناگهانی و نا متعارف

•    استفاده از سایت معرفی شت کوین و بررسی ویژگی های یک پروژه

•    بهره مندی از سایت های معرفی پروژه های اسکم

•    لیست نشدن در صرافی های غیر متمرکز معروف

•    تعداد و حجم معاملات بسیار پایین

•    تبلیغ و ارائه پیشنهاد های خرید یا فروش در کانال ها و گروه های پامپ و دامپ ارز دیجیتال

جمع بندی

خرید شت کوین های انفجاری در سال های گذشته عده ی زیادی رو در یک مدت زمان کوتاه ثروتمند کرده. این نوع رمز ارزها میتونن شانسی برای چندین برابر کردن سرمایه شما باشند؛ البته باید به این مسئله هم توجه داشته باشین که سرمایه گذاری در این نوع ارزها، بسیار پر ریسک است و احتمال از دست دادن همه ی سرمایتون وجود داره. به همین دلیل بهتره که در کنار بهترین شت کوین های جدید، تعدادی از Shitcoin های معتبر تر رو هم خریداری کنین.
بهترین راه برای سرمایه گذاری در شت کوین ها استفاده از یک صرافی خرید شت کوین ایرانی است. صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس به شما امکان خرید و فروش 200 شت کوین مختلف رو میده. به این ترتیب دیگه نیازی به استفاده از صرافی های غیر متمرکز که عمدتا ایرانی ها رو تحریم کردن، نحواهید داشت. همچنین به لطف این صرافی خرید شت کوین با ریال براتون فراهم میشه که راه حل مناسبی برای در امان ماندن از نوسانات قیمت ارز میباشد.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد شت کوین خوب چی بخریم؟ (معرفی Shitcoin های آینده دار و مستعد رشد)

در مورد شت کوین خوب چی بخریم؟ (معرفی Shitcoin های آینده دار و مستعد رشد) نظر دهید
سوال امنیتی :7+53 = ?