معرفی 6 ارز متاورس برای سرمایه گذاری(بررسی بهترین ارزهای متاورس برای خرید)

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "معرفی 6 ارز متاورس برای سرمایه گذاری(بررسی بهترین ارزهای متاورس برای خرید)"


  • 22:01 1403-01-09
  • زمان مطالعه: 10 دقیقه

بهترین ارزهای دیجیتال متاورسی که در این مقاله بهتون معرفی میکنیم، بدون شک در آینده نقش پررنگی رو در حوزه Metaverse و تکنولوژی ها و نوآوری های مربوط به اون خواهند داشت. قبلا مقاله ای رو در مورد راه های کسب درآمد از متاورس نوشته بودیم؛ اگر به خاطر داشته باشین یکی از راه هایی که در اون مطلب بهتون پیشنهاد داده بودیم، خرید و فروش ارزهای متاورسی و خرید زمین در متاورس بود.
امروز قصد داریم که به شکل کاملا تخصصی در مورد توکن های متاورسی مطرحی که میتونن سود مناسبی رو در بلند مدت برای سرمایه گذارانشون به ارمغان بیارن رو، بهتون معرفی کنیم. با توجه به این موضوع که سرعت رشد و همه گیری متاورس بسیار بالاست و در مدت زمان کوتاهی به بخش مهمی از زندگی عده زیادی تبدیل شده، بهتره شما هم از بقیه عقب نمونین و وارد این حوزه پرسود بشید. کم ریسک ترین راه برای ورود به متاورس سرمایه گذاری در ارزهای مربوط به این حوزه است.
در این مقاله سعی کردیم که بعد از بررسی های فراوان، برخی از بهترین رمز ارزهای متاورس رو بهتون معرفی کنیم. البته یادآوری این نکته ضروریه که تمامی اطلاعاتی که تو این مقاله به شما داده میشه، با هدف آموزش و افزایش اطلاعات کاربران آکادمی ارزسنج هستن؛ به همین منظور به هیچ عنوان نباید برای ورود به این حوزه و سرمایه گذاری در اون، به تنهایی به این مقاله اتکا کنید.

متاورس چیست؟

متاورس چیست؟

قبل از اینکه رمز ارزهای متاورسی مدنظرمون رو بهتون معرفی کنیم، بهتره کمی در مورد چیستی متاورس، جایگاه این صنعت و اهمیت پروژه های متاورس چیست؟، صحبت کنیم. به طور ساده میتونیم متاورس رو یک دنیای کاملا مجازی بدونیم که بر اساس تکنولوژی بلاک چین و در بستر این شبکه ساخته شده. این دنیای مجازی قابلیت های بسیار زیادی رو داره ولی در حال حاضر بیشتر کاربران به منظور بازی یا کار از این نوع پلتفرم ها استفاده میکنن.
متاورس به نحوی طراحی شده که میتونین بدون جابجایی و از اتاق خوابتون به هر مکان و موقعیتی که میخواهید دسترسی داشته باشین؛ از جمله این مکان و موقعیت ها میتونیم به فضا های علمی و تخیلی، نزدیکترین یا دورترین نقاط جغرافیایی، مراکز خرید، جاذبه های توریستی و گردشگری کشور های مختلف، دفتر کار و حتی منزل شخصی خود، اشاره کنیم.
به عبارت دیگه شما میتونین در یک دنیای کاملا مجازی متاورسی، یک زندگی دیجیتالی داشته باشین. در این دنیا امکان فعالیت های متنوعی از جمله کار، تحصیل، خرید، ورزش، ارتباط با دیگران و. . . جود داره. هر فرد میتونه در این دنیا یک آواتار کاملا اختصاصی بسازه. همچنین میتونین آواتار خود را به کمک تکنولوژی های آنالیز و تشخیص چهره خلق کنید. از جمله مهمترین فعالیت هایی که در حال حاضر در این فضا انجام میشه میتونیم به ایجاد کسب و کارهای شخصی، خرید زمین در متاورس و فروش آن، اجاره زمین های مجازی، ساخت محتوا و فروش آن، برگزاری کنسرت چهره های معروف و. . . اشاره کنیم.
تکنولوژی های متاورسی با تلفیق دنیای مجازی و حقیقی، قابلیت هایی که تا همین چند سال پیش در کتاب های علمی و تخیلی پیدا میشدن رو، به دنیای حقیقی منتقل کرده. البته این حوزه همچنان مسیر دور و درازی رو در برابر خودش داره و میتونه قابلیت های بسیار بیشتری رو در اختیار کاربرانش قرار بده. غول های تکنولوژی و شرکت های مهمی از جمله فیسبوک که به تازگی نامش به متا تغییر کرده، به خوبی به ارزش و پتانسیل هایی که در متاورس وجود داره پی بردن و به همین دلیل به سرعت وارد این حوزه شدن.

بهترین ارزهای متاورس برای خرید

همچنین شرکت های معتبری که در حوزه تکنولوژی، سرگرمی و خدمات چندرسانه ای فعالیت دارن، از جمله دیزنی اعلام کردن که قصد ورود به دنیای Metaverse رو دارن. با توجه به اینکه تاریخ ثابت کرده هر چه فرد یا شرکتی سریعتر با تغییرات همگام بشه و اون ها رو بپذیره، شانس بیشتری رو برای موفقیت در اون حوزه و تبدیل شدن به یکی از غول های اون تکنولوژی رو داره، کمپانی هایی مثل متا و دیزنی میتونن یکی از پیشگامان متاورس در سال های آینده باشن.

بررسی رابطه متاورس و ارزهای دیجیتال

همونطور که قبلا هم اشاره کردیم، متاورس یک دنیای مجازی است. اقتصاد این دنیا نیز مجازی میباشد و با دنیای حقیقی که ما در اون زندگی میکنیم متفاوت تره. بیشتر پلتفرم های متاورسی شناخته شده از اقتصاد غیرمتمرکز (DeFi) استفاده میکنن. همچنین کاربرها میتونن با استفاده از توکن های غیرمثلی (NFT) یا توکن های متاورسی معاملاتشون رو در این پلتفرم ها انجام بدن.
فعالان متاورسی دائما در تلاش هستن که تجربه ای کامل و همه جانبه رو در اختیار کاربران این حوزه قرار بدن. درحال حاضر در متاورس از تکنولوژی های مختلفی که در بستر بلاک چین بوجود اومدن از جمله دیفای استفاده شده. به این ترتیب میتونیم عنوان کنیم که این کار باعث شده یک سیستم مالی داخلی و کاربردی در اختیار کاربرهای این حوزه قرار داده بشه.
با این تفاسیر تعجبی نداره که بانک و صرافی متاورسی رو در مدت زمانی نه چندان دور در این پلتفرم ها مشاهده کنیم. در واقع منطقی ترین راه برای انتقال ارزش در دنیای متاورس اینه که از دارایی های دیجیتالی استفاده بشه. همچنین در بیشتر این پلتفرم ها، دارایی هایی برای خرید و فروش وجود دارن که تقریبا در همه ی موارد ارز دیجیتال در این نوع بازار متاورسی مورد استفاده قرار میگیره.

بهترین ارزهای متاورس برای خرید

به همین منظور تمامی پروژه هایی که در حوزه متاورس فعالیت دارن، ارز دیجیتال مخصوص به خودشون رو دارن و از همون رمز ارز برای تبادلات درون برنامه ای استفاده میکنن. همچنین در برخی از موارد یک پروژه چندین کریپتوکارنسی مختلف رو ارائه میده که هر کدوم از اون ها کاربرد خاصی رو دارن. در این مقاله تعدادی از رمز ارزهای مربوط به پروژه های برتر و آینده دار متاورسی رو بهتون معرفی میکنیم.

ارز دیجیتال متاورس چیست؟

به طور کلی به ارزهای دیجیتالی که برای انجام تراکنش های دیجیتالی در یک پلتفرم یا سایت متاورسی بوجود اومده، رمز ارز متاورسی گفته میشه. با توجه به اینکه در طراحی و ساخت دنیا های متاورسی از تکنولوژی های بلاک چینی استفاده میشه، تمامی تراکنش های مربوط به این دسته از رمز ارزها، به سرعت و با بیشترین امنیت ممکن انجام میشن. در مجموع با توجه به هدف تکنولوژی بلاک چین که تامین امنیت و اعتماد در تراکنش های مالی بوده، با قابلیت ها و ویژگی های بی نظیری که در متاورس وجود داره، امکان بوجود آوردن یک اقتصاد پاک و بدون فساد و کلاهبرداری بوجود اومده.
هولدر های رمز ارزهای متاورسی از امتیاز های ویژه ای مثل دسترسی به سرویس و خدمات مختلف در فضای مجازی پلتفرم مربوطه برخوردار هستن. همچنین به کمک برخی از این ارزها میتونین آیتم های جانبی و ویژه ای رو که توانایی های بیشتری رو در اختیار کاراکتر شما قرار میدن، خریداری کنین.

معرفی بهترین ارزهای دیجیتال متاورس

1.    ارز دیجیتال وراسیتی یا Verasity (VRA)

پروژه وراسیتی به عنوان یک پروتکل و لایه نرم افزاری برای ورزش ها و بازی های الکترونیکی معرفی شده. برای ساخت این پروتکل از بلاک چین اصلی اتریوم (Ethereum) استفاده شده که امنیت و اعتبار بسیار زیادی رو داره. هدف اصلی سازندگان و توسعه دهنده های این پروژه، ایجاد بستری برای تعامل و کسب درآمد ناشر ها و تبلیغ کننده ها بوده.

بهترین ارزهای دیجیتال متاورس

برای تایید و پردازش تراکنش های مربوط به ارز VRA، از پروتکل ویژه ای به نام اثبات مشاهده یا Proof Of View استفاده شده. این پروتکل اجماع به این پروژه کمک کرده که تعاملات ارگانیک و درآمد تبلیغاتی پلتفرم های خودش رو افزایش بده. ارز دیجیتال متاورسی وِرا عملکرد بسیار خوبی رو داشته و ثابت کرده که لایق رشد و پیشرفت است.
با توجه به این موضوع که، پروتکل اثبات مشاهده در سال های آینده یکی از عناصر مهم و تاثیرگذار دنیای متاورس خواهد بود، میشه به این نتیجه رسید که این رمز ارز یکی از پروژه های آینده دار این حوزه است. در پروتکل اثبات مشاهده، به ازای میران توجه کاربرها، بهشون پاداش داده میشه.

2.    ارز دیجیتال الین وردز یا Alien Worlds (TLM)

یکی از محبوب ترین بازی های بلاک چینی که در لیست معرفی بهترین توکن های متاورسی قرار گرفته، الین وردز است. یکی از مهمترین مزیت های این سایت متاورسی اینه که امکان کسب درآمد از اون با استفاده از ارز TLM و توکن های NFT این بازی وجود داره.
تنها کاری که باید در این بازی انجام بدین اینه که، ابزار های مخصوص استخراج ارز تریلیوم (TLM) رو که به شکل توکن های NFT طراحی شدن، خریداری کنین و با کمک اون ها به استخراج این رمز ارز بپردازید. البته در ابتدای این بازی یک بیل که قدرت بسیار کمی داره در اختیار تمامی کاربر ها قرار داده میشه؛ اما اگه به دنبال درآمد بیشتری هستید، بهتره ابزار هایی قویتر خریداری کنید.

بهترین ارزهای دیجیتال متاورس

نکته دیگری که در مورد این بازی وجود داره، سیارات مختلف در آن است. هر کدوم از این سیارات ویژگی ها و قابلیت های خاص خودشون رو دارن. در ابتدا از شما خواسته میشه که یکی از سیارات این بازی رو برای استخراج انتخاب کنید. از آیتم های قابل خریداری دیگه ای که در این بازی وجود داره میتونیم به زمین ها اشاره کنیم. شما میتونین علاوه بر استخراج، با اجاره دادن این زمین های متاورسی درآمد کسب کنید.

3.    ارز دیجیتال وایلدر ورد یا Wilder World (WILD)

وایلدر ورد یک دنیای متاورسی 5 بعدی هستش که روی شبکه بلاک چینی اتریوم پیاده سازی شده. برای ساخت این جهان مجازی از موتور Unreal Engine 5 استفاده شده. البته مراحل ساخت این دنیای متاورسی هنوز به طور کامل تموم نشده و مراحل توسعه اون همچنان ادامه داره. با این وجود شما میتونین در داخل این دنیا آیتم های مختلفی رو از جمله ماشین، ساختمان و زمین، کفش و. . . رو خریداری کنین.
یکی از مهمترین اهدافی که اعضای تیم این پروژه دنبال میکنن، تبدیل کردن وایلدر ورد به اولین بازارچه NFT غیر متمرکز در جهان است. ارز دیجیتال بومی این پروژه Wild نام داره که یکی از بهترین رمز ارزهای متاورسی شناخته میشه. کاربرد اصلی این رمز ارز خرید و فروش در داخل بازارچه و کنترل سازمان Wilder DAO است.
اگه بخوایم در مورد آینده پروژه وایلد ورد و رمز ارز اون نظر بدیم، باید عوامل مختلفی رو مورد بررسی قرار بدیم؛ اما مهمترین عاملی که میتونه کیفیت بالای این پلتفرم رو بهمون ثابت کنه، استفاده از موتور بازی سازی Unreal Engine 5 هستش. تمامی بازی هایی که با کمک این موتور ساخته شدن، کیفیت بسیار بالایی رو دارن.
به همین دلیل انتظار میره که نسخه نهایی این پلتفرم هم کیفیت بالایی رو داشته باشه. همچنین با توجه به وسعتی که این پروژه متاورسی داره، میتونیم از اون به عنوان کاملترین پلتفرم متاورسی جهان یاد کنیم. بدون شک در آینده ای نزدیک اسم این پروژه رو بیشتر خواهیم شنید؛ به همین منظور این رمز ارز هم در لیست ما قرار گرفته.

بهترین ارزهای دیجیتال متاورس

4.    ارز دیجیتال کرومیا یا Chromia (CHR)

رمز ارز بعدی که امروز میخوایم بهتون معرفی کنیم، کرومیا نام داره. این ارز متعلق به پروژه ای با همین اسم هستش که برای ساخت اپلیکیشن های غیر متمرکز کاربرد داره. این بازی از یک معماری و طراحی خاص و منحصر به فرد بهره برده و از ویژگی های مثبت اون همگامی آن با اتریوم است. همچنین توسعه دهنده های مختف میتونن با استفاده از این پلتفرم، 7 تا 10 برابر سریعتر از حالت عادی برنامه نویسی کنن.
یکی از بازی های بلاک چینی و غیر متمرکزی که با استفاده از کرومیا نوشته شده، بازی My Neighbor Alice است که محبوبیت بسیار زیادی رو داره. این بازی به تنهایی تونسته مارکت کپی به اندازه 430 میلیون دلار داشته باشه و تبدیل به یکی از پرکاربر ترین بازی های بلاک چینی جهان بشه.
بیشتر کارشناسان و تحلیلگر های بازار کریپتوکارنسی ها نسبت به آینده ارز دیجیتال کرومیا خوشبین هستن. برخی از معروفترین تحلیلگران نیز بر این باورند که کرومیا میتونه در سال آینده به ارزش بازاری یک میلیارد دلاری برسه که عدد قابل توجهی است. در صورتی که چنین چیزی محقق بشه، کرومیا یکی از برترین پروژه های متاورسی جهان میشه.

کرومیا یکی از ارزان ترین ارزهای متاورس به حساب میاد که قابلیت و پتانسیل رشد بالایی رو هم داره. پیشنهاد میکنیم که این رمز ارز رو شخصا مورد بررسی قرار بدین و در صورت یافتن موقعیتی مناسب، روی آن با دید بلند مدت سرمایه گذاری کنید.

بهترین ارزهای دیجیتال متاورس

5.    ارز دیجیتال دیسنترالند یا Decentraland (MANA)

دیسنترالند رو میتونیم به عنوان یکی از شناخته شده ترین پلتفرم های متاورسی جهان بدونیم. این پروژه در سال 2017 تاسیس شده و رمز ارز اون که با نماد MANA در بازار کریپتوکارنسی ها معامله میشه، یکی از برترین رمز ارزهای این حوزه به شمار میره. همچنین از این پروژ به عنوان یکی از اولین پلتفرم هایی که یک دنیای کاملا مجازی رو بر روی شبکه بلاک چینی اتریوم ساخته بود، یاد میکنن.
این دنیا به نحوی طراحی شده که کاربرها میتونن قطعات مختلفی از زمین ها رو خریداری کنن و با ساخت سازه های مختلف، استفاده دلخواهشون رو از زمین خود بکنند. در این پلتفرم در مجموع 90601 قطعه زمین وجود داره که هر کدوم از اون ها مساحتی به اندازه ۱۶ متر در ۱۶ متر مربع دارن.
از نقاط مثبت دیگه ای که در مورد این پروژه وجود داره، تعداد توکن های اون هستش. در مجموع 2.2 میلیون واحد ارز MANA تولید خواهد شد که در حال حاضر 1.8 میلیون از اون در حال گردش در بازار ارزهای دیجیتال است. به این ترتیب این رمز ارز از مزیت ضد تورمی بودن هم برخورداره. از مهمترین مزیت های دسترسی به این رمز ارز اینه که دارندگان ارز MANA متیونن در تصمیم گیری های مهم این پروژه نقش داشته باشن.

بهترین ارزهای دیجیتال متاورس

6.    ارز دیجیتال سند باکس یا Sand Box (SAND)

یکی دیگه از پروژه های قدرتمندی که در حوزه متاورس وجود داره، سند باکس است. این پلتفرم یکی از معروف ترین دنیای های متاورسی هم به حساب میاد و حتی افراد معروف نیز در اون سرمایه گذاری کردن. بزرگترین مزیت این پروژه، تیم بازرگانی و تبلیغاتی اون هستش که به خوبی مزیت ها و ویژگی های مثبت این پلتفرم رو به سرمایه گذاران معرفی کردن.
ارز دیجیتال سند باکس نیز یکی از برترین رمز ارزهای دنیای کریپتوکارنسی ها است که یکی از سودده ترین ارزهای سال 2021 هم دونسته میشه. محیط و فضای کاربری این بازی بسیار کاربرپسند طراحی شده و تمامی عناصر غیر متمرکز سازی در این پلتفرم رعایت شده. سند باکس یک مارکت پلیس مخصوص برای خرید و فروش NFT های خود داره. البته امکان خرید ان اف تی های سند باکس از پلتفرم های معتبری مثل اپن سی هم وجود داره.
کاربرهای این بازی میتونن از طریق بازارچه اصلی این بازار عناصر مختلف این بازی از جمله زمین های مجازی (LAND) و ESTATE ها رو خریداری کنن. برای خرید این آیتم ها حتما باید از ارز SAND استفاده بشه. البته ارز دیجیتال سند قابلیت و کاربرد های دیگه ای رو هم داره. برای مثال از این رمز ارز برای دسترسی به پلتفرم، حاکمیت، سرمایه گذاری و. . . استفاده میشه. در صورتی که بازی سند باکس توسعه پیدا کنه، ارز SAND هم کمیاب و حتی نایاب میشه؛ به این ترتیب ارز متاورسی سند باکس افزایش پیدا میکنه و سود بسیار زیادی رو نصیبتون میکنه.

بهترین ارزهای دیجیتال متاورس

کلام پایانی 

متاورس یکی از جدیدترین تکنولوژی هایی است که زیر سایه فناوری بلاک چین بوجود اومده و توسعه یافته. این حوزه پتانسیل های بسیار بالایی رو داره و همین الان یکی از پرسود ترین بخش های دنیای رمز ارزها به حساب میاد. در این مقاله برخی از بهترین ارزهای دیجیتال متاورس رو بهتون معرفی کردیم. البته نباید بدون بررسی کامل و تحقیق و تنها بر اساس اطلاعات این مقاله، روی این رمز ارزها سرمایه گذاری کنین.
در مجموع با توجه به این موضوع که Metaverse شکل جدیدی از زندگی رو به مردم عرضه کرده که در آینده طرفدارهای بسیار زیادی خواهد داشت، میتونیم نسبت به افزایش قیمت ارز متاورسی در زمینه های مختلف امیدوار باشیم. سرمایه گذاری در توکن های متاورسی با وجود ریسک بالایی که دارن، بسیار سودده هستش و به همین دلیل پیشنهاد میکنیم به فکر خرید این نوع رمز ارزها باشید.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد معرفی 6 ارز متاورس برای سرمایه گذاری(بررسی بهترین ارزهای متاورس برای خرید)

در مورد معرفی 6 ارز متاورس برای سرمایه گذاری(بررسی بهترین ارزهای متاورس برای خرید) نظر دهید
سوال امنیتی :3+81 = ?