آموزش ترید بدون دانش تحلیل تکنیکال

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "آموزش ترید بدون دانش تحلیل تکنیکال"


  • 21:07 1403-07-30
  • زمان مطالعه: 11 دقیقه

ما سعی می کنیم در مقاله آموزش ترید بدون دانش تحلیل تکنیکال، اطلاعاتی در مورد کسب درآمد از ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی معامله گری ارزهای دیجیتال و ترید بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. یکی از بازارهای سرمایه گذاری که امروزه سرمایه گذاران و معامله گران زیادی رو به سمت خودش جذب کرده، بازار کریپتوکارنسی هاست. کریپتوکارنسی از دو کلمه کریپتو به معنی ارز و کارنسی به معنی رمزنگاری تشکیل شده که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با مارکت کپ بالا تبدیل بشه. شما نیز می تونین وارد این بازار بشین و اقدام به سرمایه گذاری و خرید ارزهای دیجیتال بکنین.

بازار ارزهای دیجیتال همانند سایر بازارهای مالی، نوسانات قیمتی زیادی داره و معامله گران و تریدرهای زیادی از همین نوسانات قیمتی، سودهای زیادی به دست میارن. شما نیز می تونین از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال، سود کسب کنین، البته به شرط اینکه بتونین بهترین نقاط خرید و فروش رو پیدا کنین و در این نقاط به معامله بپردازین. برای این کار نیز باید تحلیل تکنیکال بلد باشین و بتونین نمودار ارزهای دیجیتال رو تجزیه و تحلیل کنین. نکته قابل توجه این هست که شما می تونین علاوه بر این تحلیل تکنیکال نیز، نقاط خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو پیدا کنین و با معامله در این نقاط نیز سودهای زیادی به دست بیارین.

امروزه افراد زیادی قصد وارد شدن به بازار ارزهای دیجیتال رو دارن، ولی به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در مورد تحلیل تکنیکال از وارد شدن به این بازار صرف نظر می کنند. ولی همونطور که گفتیم، کسب سود بدون دانش تخصصی تحلیل ارزهای دیجیتال امکان پذیر هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله آموزش ترید بدون دانش تحلیل تکنیکال، اطلاعاتی در مورد بازار ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی معامله گری ارزهای دیجیتال بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین به راحتی ترید کنین.

ترید ارز دیجیتال چیست؟

ترید ارز دیجیتال چیست؟

ما می تونیم در پاسخ به سوال ترید ارز دیجیتال چیست؟ این جواب رو بدیم که به معامله و خرید و فروش ارزهای دیجیتتال، ترید گفته میشه که هدف از اون، به دست آوردن سود از نوسانات قیمتی بازار ارزهای دیجیتال هست. همچنین انواع مختلفی برای ترید وجود داره که هر فردی می تونه به دلخواه یکی از این روش ها رو انتخاب بکنه و با استفاده از اون ها به معامله بپردازه. به انواع مختلف روش های ترید ارز دیجیتال نیز، استراتژی معاملاتی گفته میشه. همچنین ترید در زبان فارسی به معنی معامله هست. بنابراین شما می تونین با داشتن استراتژی معاملاتی خوب، اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بکنین و سودهای زیادی به دست بیارین.

بازار ارزهای دیجیتال از اونجایی که نوعی بازار نوپا و نوظهور هست، فرصت های کسب درآمد زیادی رو برای سرمایه گذاران و معامله گران فراهم کرده. یکی از این فرصت ها نیز، ترید و کسب سود از نوسانات قیمتی هست. همچنین ترید یا معامله گری ارزهای دیجیتال یکی از مفاهیم اصلی اقتصادی هست و بیشتر برای معامله های با اهداف کوتاه مدت مورد استفاده قرار می گیره. علاوه بر این، به معامله های با اهداف بلند مدت نیز سرمایه گذاری گفته میشه. بنابراین شما می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها بشین و با خرید ارزهای دیجیتال، مشغول به ترید و سرمایه گذاری بشین. توصیه ما این هست که قسمتی از سرمایه خودتون رو به سرمایه گذاری و قسمتی رو هم به ترید اختصاص بدین.

جالب اینجاست که بدونین به شخصی که به معامله و ترید ارزهای دیجیتال مشغول هست، تریدر گفته میشه. همچنین تریدر شخصی هست که سعی می کنه تا در روندهای صعودی یا حتی نزولی بازار رمز ارزها سود به دست بیاره. همچنین سرعت معامله تریدر بیشتر از سرمایه گذاران هست و ممکن به دنبال سود کمتری از هر معامله باشن، چون بیشتر اون ها به صورت همزمان چند ارز مختلف رو معامله می کنند. به عبارت دیگه درآمد اصلی تریدها از همین نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال هست که در بازه های زمانی کوتاه مدت اتفاق میفته.

کسب درآمد از ارزهای دیجیتال چگونه است؟

کسب درآمد از ارزهای دیجیتال

شاید بعد از به دست آوردن اطلاعاتی در مورد بازار کریپتوکارنسی ها و معامله گری ارزهای دیجیتال، دوست داشته باشین تا به کسب درآمد از ارزهای دیجیتال بپردازین. شما می تونین با روش های مختلفی از این بازار کسب درآمد داشته باشین که متدوال ترین و محبوب ترین روش ها برای کسب درآمد، نوسان گیری و ترید ارز دیجیتال هست. بازار ارزهای دیجیتال به دلیل نوسانات قیمتی زیادی که داره، فرصت خوبی رو برای معامله گران و سرمایه گذاران به وجود اورده و معامله گران این امکان رو دارن تا از طریق نوسانات بازار، سودهای زیادی به دست بیارن. شما نیز می تونین وارد بازار ارزهای دیجیتال بشین و اقدام به کسب درآمد و کسب سود بکنین.

همونطور که در بخش های قبلی نیز گفتیم، شما برای اینکه بتونین از نوسانات قیمتی بازار سودهای زیادی به دست بیارین و به کسب درآمد بپردازین، باید بتونین بهترین نقاط خرید و فروش رو پیدا کنین و در این نقاط معامله کنین. برای این کار هم می تونین از دانش تخصصی تحلیل تکنیکال استفاده کنین و بتونین با تجزیه و تحلیل نمودار ارزهای دیجیتال، بهترین موقعیت ورود و خروج به معامله رو پیدا کنین و با پیروی از این نقاط سودهای زیادی به دست بیارین. همچنین می تونین سیگنال خرید و فروش ارز دیجیتال دریافت کنین و با استفاده از داده ها و اطلاعات به دست اومده، به کسب درآمد بپردازین. بنابراین هم می تونین از تحلیل تکنیکال استفاده کنین و هم می تونین از سیگنال ها استفاده کنین.

تحلیل تکنیکال چیست؟

تحلیل تکنیکال نوع خاصی از تحلیل هست که در اون رفتار اینده بازار با توجه به قیمت های قبلی و میزان حجممعاملات پیش بینی میشه. به عبارت دیگه تحلیل تکنیکال روشی برای پیش بینی قیمت در بازارها بر اساس مطالعه و بررسی تاریخچه قیمت و حجم معاملات در اون بازار هست. همچنین این تحلیل یه استراتژی معاملاتی برای ارزیابی سرمایه گذاری ها و تعیین فرصت های معامله هست. بنابراین شما می تونین با تحلیل تکنیکال بهترین نقاط خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو پیدا کنین و با معامله در این نقاط سودهای زیادی به دست بیارین.

آموزش ترید بدون دانش تحلیل تکنیکال:

آموزش ترید بدون دانش تحلیل تکنیکال

همونطور که در ابتدای مقاله نیز گفتیم، شما می تونین از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال سودهای زیادی به دست بیارین، به شرط اینکه بتونین بهترین نقاط خرید و فروش رو پیدا کنین و در این نقاط معامله بکنین. شاید شما تحلیل تکنیکال بلد نباشین و یا حوصله نداشته باشین که نمودار قیمتی ارزهای دیجیتال رو تجزیه و تحلیل کنین. بنابراین دنبال روشی هستین که بدون تحلیل تکنیکال نیز، بتونین موقعیت ورود و خورج معامله رو شناسایی کنین و در این نقاط معامله انجام بدین. جالب اینجاست که بدونین سیگنال خرید و فروش ارز دیجیتال یکی از این روش هاست که می تونین ازش استفاده کنین و معامله های خودتون رو انجام بدین.

امروزه با گسترش بازار ارزهای دیجیتال و افزایش تعداد سرمایه گذاران و معامله گران، استفاده از سیگنال های خرید و فروش ارز دیجیتال افزایش پیدا کرد و سیگنال های خرید و فروش ارز دیجیتال زیادی داده میشن که برای اینکه بتونین بهترین نتیجه رو از معامله های خودتون بگیرین، باید به دنبال معتبرترین سیگنال رمز ارز باشین تا بیشترین سود و کمترین ضرر رو داشته باشین. همچنین برای اینکه بتونین از سیگنال خرید و فروش ارز دیجیتال استفاده کنین، باید به دنبال کانال های سیگنال دهی و پلتفرم های ربات دهی بگردین. توصیه ما این هست که از پلتفرم همیار ترید ارزسنج استفاده کنین. همیار تریدر ارزسنج پلتفرمی هست که موقعیت های خرید و فروش رو برای کاربران نشون میده.

سیگنال ارز دیجیتال چیست؟

سیگنال ارز دیجیتال در واقع پیشنهادات و ایده های معاملاتی هستن که توسط معامله گران و تحلیلگران حرفه ای برای شما داده میشن. همچنین سیگنال ارز دیجیتال به شما بهترین نقاط خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو نشون میدن و شما می تونین از این اطلاعات استفاده کنین. علاوه بر این، سیگنال ارز دیجیتال یا به صورت دستی توسط معامله گران داده میشن و یا توسط ربات های سیگنال دهی صادر میشن.

همیار تریدر ارسنج چیست؟

همیار تریدر ارسنج

ما می تونیم در پاسخ به سوال همیار تریدر ارزسنج چیست؟ این جواب رو بدیم که همیار تریدر ارزسنج پلتفرمی هست که شما می تونین با استفاده از اون، بدون تحلیل تکنیکال نیز سود به دست بیارین. برای این کار کافیه تا وارد سایت ارزسنج بشین و با تهیه اشتراک همیار تریدر، سیگنال خرید و فروش دریافت کنین و معامله های خودتون رو انجام بدین. همچنین همیار تریدر ارزسنج پلتفرمی مبتنی بر هوش مصنوعی و تحلیل تکنیکال هست و با استفاده از هوش مصنوعی خودش، موقعیت های خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو برای کاربران نشون میده. کاربران نیز این امکان رو دارن تا با استفاده از موقعیت های خرید و فروش دریافت شده، معامله های خودشون رو انجام بدن و سود به دست بیارن.

جالب اینجاست که بدونین همیار تریدر ارزسنج علاوه بر ارائه سیگنال، ارزهای دیجیتال در حال رشد و در حال کاهش رو هم برای کاربران نشون میده تا زمان جستجوی ارز کم بشه و همچنین به صورت حرفه ای بر روی نمودار سیگنال خرید و حتی سیگنال فروش رو برای شما نشون میده. سیستم سیگنال دهی همیار تریدر ارزسنج جوری طراحی شده تا محدودیتی در تایم فریم نداشته باشه و بدون دخالت انسان به صورت کاملا دقیق و با کمترین خطا سیگنال های لانگ و شورت رو برای شما پیدا بکنه. بهتره بدونین که سیگنال های داده شده فقط جنبه کمک به شما رو داره و به صورت تکنیکالی هست. بنابراین با خیال راحت می تونین جنبه تکنیکالی تحلیل ارزهای دیجیتال رو به همیار تریدر ارزسنج بسپارین.

چگونه ترید کنیم؟

شاید بعد از به دست آوردن اطلاعات، دوست داشته باشین تا شما نیز وارد بازار ارزهای دیجیتال بشین و ترید بکنین. برای این کار باید در یکی از صرافی های خارجی یا ایرانی ثبت نام کنین و بعد از احراز هویت، معامله های خودتون رو انجام بدین. همچنین قبل از اینکه اقدام به ترید کنین، بهتره ابتدا آموزش های لازم رو ببینین و با انواع اصطلاحات و مفاهیم رایج بازار ارزهای دیجیتال آشنا بشین.

ترید با استفاده از تحلیل فاندامنتال چگونه است؟

ترید با استفاده از تحلیل فاندامنتال

یکی دیگه از روش هایی که می تونین با استفاده از اون نیز از بازار ارزهای دیجیال سود به دست بیارین، استفاده از روش تحلیل فاندامنتال هست. تحلیل فاندامنتال روشی هست که سرمایه گذاران و تریدرها با استفاده از اون سعی دارن تا ارزش ذاتی یه ارز دیجیتال رو مشخص کنند. همچنین در این روش مشخص میشه که قیمت دارایی از ارزش اصلی خودش پایین تر هست یا بالاتر از اون هست. بنابراین تریدرها و معامله گران با استفاده از تحلیل فاندامنتال و اطلاعات به دست اومده، ارزهای دیجیتال مستعد رشد رو می خرن و بعد از افزایش قیمت، اون رو می فروشن. همچنین تحلیل فاندامنتال برای سرمایه گذاری های بلند مدت نیز مورد استفاده قرار می گیره.

تحلیل فاندامنتال مزایای زیادی داره که از جمله از این مزایا می تونیم به این مورد اشاره کنیم که این تحلیل ها برای سرمایه گذاری بلند مدت بر روندهای بسیار بلند مدت به خوبی عمل می کنند. به عبارت دیگه شما می تونین با استفاده از تحلیل فاندامنتال، سرمایه گذاری طولانی مدت انجام بدین و سود به دست بیارین. همچنین برای اینکه از تحلیل فاندامنتال برای ترید استفاده کنین، سایت ها و کانال های تلگرامی که بروزترین اخبار ارز دیجیتال رو منتشر می کنند رو پیدا کنین و با خوندن اخبارها، از رشد قیمتی ارزهای دیجیتال باخبر بشین.

آشنایی با روش های معاملاتی

بهترین روش های ترید ارز دیجیتال

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم استراتژی معاملاتی رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که استراتژی معاملاتی چیه و چه استفاده ای داره؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که استراتژی معاملاتی مجموعه ای از قوانین از قبل تعریف شده هست که با هم ترکیب شدن تا مشخص کنند چجوری یه معامله گر یا تریدر وارد یه بازار و از اون خارج بشه. داشتن استراتژی معاملاتی باری خرید و فروش ارزهای دیجیتال از اهمیت زیادی برخوردار هست. بنابراین، هر معامله گر و تریدر برای اینکه بتونه سود زیادی از خرید و فروش هاش به دست بیاره، باید استراتژی معاملاتی داشته باشه.

جالب اینجاست که بدونین استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال به معامله گران و تریدرها کمک می کنه تا بازدهی بیشتری از بازار کریپتوکارنسی ها داشته باشن و نسبت سود و زیان بهتری برای سرمایه گذاران فراهم می کنه. سرمایه گذاران قبل از طراحی استراتژی معاملاتی باید عوامل مختلفی رو در نظر بگیرن و بر اساس این موارد استراتژی های معاملاتی خودشون رو طراحی کنند. حضور بدون استراتژی معاملاتی در بازار ارزهای دیجیتال آخر و عاقبت خوبی به دنبال نداره. همچنین طراحی استراتژی معاملاتی برای هر معامله گر چه مبتدی و چه حرفه ای لازم هست. به این ترتیب، شما نیز سعی کنین تا برای خودتون استراتژی معاملاتی داشته باشین.

بهترین روش های ترید ارز دیجیتال

بهترین روش های ترید ارز دیجیتال

تاکنون روش های ترید ارز دیجیتال زیادی برای معاملات ارزهای دیجیتال ارائه شدن و هر معامله گر با توجه به شرایط و خواسته های خودش از اون ها استفاده می کنه. یه استراتژی هوشمندانه می تونه سود زیادی رو برای تریدر به ارمغان بیاره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به معرفی بهترین روش های ترید ارز دیجیتال بپردازیم تا با این استراتژی ها آشنا بشین.

•    اسکالپینگ(Scalping)

یکی از بهترین روش های ترید ارز دیجیتال، اسکالپینگ هست که به عنوان نوسان گیری در بازارهای مالی نیز شناخته میشه. این استراتژی معاملاتی می تونه استراتژی خوب و سودآوری برای معامله ارزهای دیجیتال باشه. تریدرها در استراتژی اسکالپینگ از نوسانات لحظه ای بازار سود به دست میارن و طبق گفته کارشناسان اگه بتونین اسکالپینگ رو درست پیاده سازی کنین، سودهای خوبی رو در بازار ارزهای دیجیتال به دست میارین. همچنین تریدر در استراتژی اسکالپینگ سعی می کنه تا در تایم فریم های کوچیک تعداد معاملاتی زیادی انجام بده. بنابراین، اسکالپینگ انجام معاملات بسیار سریع با بازدهی بالا هست.

•    معاملات معکوس(Reverse Trading)

یکی دیگه از بهترین روش های ترید ارز دیجیتال، معاملات معکوس یا Reverse Trading هست. برای مثال روند قیمت بیت کوین در تایم فریم مشخصی صعودی بوده و معامله گران در روش معاملات معکوس با استفاده از ابزارهای تخصصی و بررسی الگوهای مختلف روند نزولی رو پیش بینی می کنند و سریعا وارد معامله یا پوزیشن میشن. بعضی افراد هم با پیش بینی بالاترین و پایین ترین قیمت ارزهای دیجیتال، معامله های خودشون رو مدیریت می کنند و سود زیادی رو به دست میارن.

•    مومنتوم(Momentum Trading)

یکی دیگه از انواع روش های ترید ارز دیجیتال، مومنتوم هست که در این روش افراد سوار بر موج نوسانات قیمت، سود زیادی به دست میارن. حجم معاملات یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین فاکتورها در استراتژی مومنتوم هست. به این صورت که معامله گران بر موج صبر می کنند تا به محض رسیدن حجم معاملات به یه میزان مشخص از بازار خارج میشن. استفاده از اندیکاتور مناسب و تحلیل درست روند قیمت کار هر کسی نیست. به همین دلیل، تشخیص زمان درست برای خروج از معاملات رو برای افرادی که تجربه کافی در بازار ارزهای دیجیتال ندارن، سخت شده.

•    فیدینگ(Fading Trading)

بهترین روش های ترید ارز دیجیتال

یکی دیگه از انواع روش های ترید ارز دیجیتال، فیدینگ یا Fading Trading هست که اکثرا تونسط متخصصان و فعالان حوزه ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می گیره. البته بیشتر افراد از اون به عنوان یکی از روش های پرریسک برای ترید ارزهای دیجیتال یاد می کنند. معامله گران در استراتژی فیدینگ روند معکوس رو در بازار شناسایی و پیش بینی می کنند. داشتن اطلاعات کافی و پیش بینی درست روند قیمت در استراتژی فیدینگ سود قابل توجهی رو برای شما به همراه داره. ولی از طرف دیگه اگه بدون آگاهی به فکر پیاده سازی این روش بیفتین، ضررهای جبران ناپذیری رو به خود و سرمایتون وارد می کنین.

•    نوسان گیری روزانه

یکی دیگه از انواع روش های ترید ارز دیجیتال، نوسان گیری روزانه هست. ماهیت پر نوسان بازار ارزهای دیجیتال روزانه فرصت های خرید و فروش زیادی رو در اختیار شما قرار میده. زمانی که میزان نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال بیشتر میشه، هر لحظه ممکنه شاهد روند صعودی یا نزولی قیمت باشیم. به این ترتیب، شما می تونین با تحلیل درست و پیدا کردن تغییرات قابل توجه روزانه در روند قیمت و بستن چندین معامله در تایم فریم های کوتاه از نوسانات بازار سود زیادی به دست بیارین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله آموزش ترید بدون دانش تحلیل تکنیکال، اطلاعاتی در مورد کسب درآمد از ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی معامله گری ارزهای دیجیتال بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، شما برای اینکه بتونین سودهای زیادی از نوسانات قیمتی بازار ارزهای دیجیتال به دست بیارین، باید بتونین بهترین نقاط خرید و فروش رو پیدا کنین. همچنین در این مقاله برای شما همیار تریدر ارزسنج رو معرفی کردیم که شما می تونین با استفاده از اون معامله های خودتون رو انجام بدین.

شما از کدوم روش ترید ارز دیجیتال برای کسب سود استفاده می کنین؟

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد آموزش ترید بدون دانش تحلیل تکنیکال

در مورد آموزش ترید بدون دانش تحلیل تکنیکال نظر دهید
سوال امنیتی :8 + 85 = ?