رابطه بلاک چین و وب 3 چگونه است؟

  • 13:02 1403-02-15
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

 با فناوری وب3 یا Web3 آشنا هستین؟ می دونین وب 3 چیست؟ رابطه بلاک چین و وب 3 چگونه است؟ وب 3 انقلابی بزرگ در صنعت ارتباطات و همچنین بازار ارزها دیجیتال به پا کرده. اول بیایین نگاهی به تکامل اینترنت داشته باشیم. اولین نسل اینترنت یه شبکه از داده ها بود که کاربران فقط می تونستن مطالب رو ببینن و مطالعه کنند. با ورود وب 2 افراد در تولید محتوا روی اینترنت نقش بیشتری داشتن. در اصل نسل فعلی اینترنت وب 2 هست. ولی وب 3 به عنوان نسل بعدی اینترنت شناخته میشه که کاربران مالکیت کاملی بر محتوای خودشون دارن و اون ها تصمیم می گیرن که چه افرادی به داده هاشون دسترسی داشته باشن.

Web3 تغییر و تحول بزرگی در حوزه ارتباطات و بازار کریپتوکارنسی ها به وجود آورده. وب 3 یا همون نسل سوم اینترنت نسل سوم، با هدف ایجاد یه اینترنت غیرمتمرکز ایجاد شده و صفحات وب رو تکمیل می کنه. ایا شما می دونین وب 3 چیه و چه ارتباطی با دنیای ارزهای دیجیتال و بلاک چین داره؟ برای پاسخ به این سوالات تا انتهای این مقاله همراه ما باشین. چون ما سعی می کنیم در مقاله رابطه بلاک چین و وب 3 چگونه است؟ اطلاعاتی در مورد فناوری وب 3 به شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های Web3 بپردازیم تا با این فناوری اشنا بشین و بدونین که وب 3 چه ارتباطی با ارزهای دیجیتال و بلاک چین داره.

مقاله پیشنهادی: معرفی بهترین ارزهای Web3

وب 3 چیست؟(نسل سوم اینترنت)

وب 3 چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین و چرخی در شبکه های اجتماعی زده باشین، احتمالا اسم وب 3 یا Web3 رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که وب 3 چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که وب امروزی که در دسترس ما قرار داره، در واقع نوع ایستایی از وب هست. جوری که قادر به تطبیق با نیازهای هر فرد نیست. ولی وب 3 یا Web3 شبکه ای پویاتر و تعاملی تر رو ارائه میده. اینترنت نسل سوم با پیاده سازی هوش مصنوعی و فناوری بلاک چین تعریف و ساختار ما از اینترنت رو تغییر میده. در وب 3 داده ها و اطلاعات به شکل ایمنی ذخیره و در تعداد زیادی دستگاه توزیع میشن.

جالب اینجاست که بدونین وب 3 یا Web3 در اصل همون نسل سوم اینترنت هست که بزرگ ترین مشکل نسل دوم رو برطرف کرده. متمرکز بودن اینترنت یه محدودیت هست، ولی نسل سوم قصد ایجاد اینترنت غیرمتمرکز رو داره. بنابراین این نسل از اینترنت سریع تر، امن تر و با قابلیت های بیشتر است. هدف اون حذف کنترل از شرکت های بزرگ اینترنت هست و به روشی غیرمتمرکز عمل می کنه که متعلق به خود کاربران هست و توسط اون ها اداره میشه. هدف وب 3 این هست که از سازمان هایی که به شما میگن به چه سرویس هایی دسترسی دارین یا نمی تونین دسترسی دشته باشین، دوری کنه و منحصر به فرد باشه.

مقاله تکمیلی: وب 3 چیست؟

ویژگی های Web3 چیست؟

ویژگی های Web3 چیست؟

همونطور که گفتیم، وب 3 جدیدترین نسل و آینده روشن اینترنت در جهان هست. این سرویس با استفاده از تکنولوژی هایی مثل ماشین لرنینگ، Big Data و سایر فناوری ها، اطلاعات رو مثل مغز انسان پردازش می کنه. هدف از ساخت این سرویس ایجاد اینترنت غیرمتمرکز و هوشمند برای کاربران هست. این فناوری ویژگی هایی زیادی داره که باعث میشه تا منحصر به فرد باشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی ویژگی های Web3 بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

ویدیوی پیشنهادی: انواع بلاک چین و تفاوت آنها 

•    یکی از ویژگی های Web3، غیرمتمرکز بودن و نیاز داشتن به نهاد کنترل کننده هست. در این فناوری قابلیت مدیریت یا سانسور اطلاعات کاربران وجود نداره.
•    یکی دیگه از ویژگی های Web3، امنیت رمزنگاری شده اطلاعات کاربران هست. اطلاعات همه کاربران وب 3 رمزنگاری شده و کنترل امنیت اون در دست خود کاربران هست.
•    یکی دیگه از ویژگی های Web3 این هست که امکان اجرای برنامه های مختلف رو بر روی همه سیستم عامل ها فراهم می کنه. نوع دستگاه شما تفاوتی به وجود نمیاره، همه برنامه ها روی سیستم عامل های مختلف اجرا میشن.
•    درک کاربر و رفع نیاز او در زمانی کم هم یکی دیگه از ویژگی هایی هست که باعث میشه نسل سوم اینترنت منحصر به فرد بشه.

ارتباط بلاک چین با وب 3 چگونه است؟

ارتباط بلاک چین با وب 3 چگونه است؟

جالب اینجاست که بدونین Web3 در بستر پلتفرم های غیرمتمرکز فعالیت می کنه. پلتفرم هایی که پایه اصلی بلاک چین ها در بازار ارزهای دیجیتال نیز محسوب میشن. البته توجه داشته باشین که نوب 3 یا نسل سوم اینترنت با استفاده از اسمارت کانترکت ها قابلیت یکپارچه سازی و فعالیت خودکار و مستقل کاربران رو امکان پذیر می کنه که این موضوع تحول بزرگی در بازارهای تجاری به وجود میاره. جدیدترین نسل اینترنت درست مثل بلاک چین ها طرفدار شفافیت هست. به این ترتیب، با پیاده سازی و اجرای این سرویس با فضایی غیرمتمرکز روبرو میشیم که سطح امنیت بالایی داره. 

امکان کلاهبرداری و هک شدن در وب 3 به حداقل میرسه. ارزهای دیجیتالی که در بسترهای غیرمتمرکز فعالیت می کنند، جان دوباره ای می گیرن. برای مثال، شبکه بلاک چین اتریوم و رمز ارز اتر رشد قابل توجهی رو تجربه می کنند. شبکه های Web3 بر اساس ساختار پروتکل های غیرمتمرکزی که اساس فناوری بلاک چین هست، کار می کنند. بنابراین، میشه انتظار داشت که شاهد همسو شدن و رابطه همزیستی خوب بین این سه فناوری باشیم.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله رابطه بلاک چین و وب 3 چگونه است؟ اطلاعاتی در مورد فناوری وب 3 به شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های Web3 بپردازیم تا با این فناوری اشنا بشین و بدونین که وب 3 چه ارتباطی با ارزهای دیجیتال و بلاک چین داره. همونطور که گفتیم، وب 3 جدیدترین نسل و آینده روشن اینترنت در جهان هست. این سرویس با استفاده از تکنولوژی هایی مثل ماشین لرنینگ، Big Data و سایر فناوری ها، اطلاعات رو مثل مغز انسان پردازش می کنه. هدف از ساخت این سرویس ایجاد اینترنت غیرمتمرکز و هوشمند برای کاربران هست.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد رابطه بلاک چین و وب 3 چگونه است؟

در مورد رابطه بلاک چین و وب 3 چگونه است؟ نظر دهید
سوال امنیتی :6+74 = ?