الگوی دسته و فنجان در تحلیل تکنیکال چیست؟

  • 17:01 1403-01-29
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

ما سعی می کنیم در مقاله الگوی دسته و فنجان در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد الگوی فنجان و دسته در تحلیل تکنیکال برای شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم در مورد الگوی دسته فنجان بپردازیم و نشانه های شکل گیری الگوی دسته و فنجان رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با این الگوی قیمتی در تحلیل تکنیکال آشنا بشین و با استفاده از این الگو قیمت ارزهای دیجیتال مورد نظر خودتون رو پیش بینی کرده و وارد معامله بشین. بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال معامله گران و تریدرهای زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ تبدیل بشه.

بازار ارزهای دیجیتال همانند سایر بازارهای مالی نوسانات قیمتی زیادی داره که همین نوسانات قیمتی فرصت های کسب سود زیادی رو برای معامله گران و تریدرها فراهم می کنه. به این ترتیب، شما نیز می تونین از این فرصت ها استفاده کرده و سودهای زیادی از نوسانات قیمتی به دست بیارین. البته به شرطی که بتونین الگوهای قیمتی رو تشخیص بدین و قیمت رمز ارزها رو پیش بینی کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله مقاله الگوی دسته و فنجان در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد الگوی فنجان و دسته در تحلیل تکنیکال برای شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم در مورد الگوی دسته فنجان بپردازیم و نشانه های شکل گیری الگوی دسته و فنجان رو مورد بررسی قرار بدیم.

الگوی دسته و فنجان در تحلیل تکنیکال

الگوی دسته و فنجان در تحلیل تکنیکال

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم الگوی قیمتی فنجان و دسته رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این الگوی قیمتی به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که الگوی دسته و فنجان در تحلیل تکنیکال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که الگوی دسته و فنجان نوعی الگوی نمودار در تحلیل تکنیکال هست که در ظاهر مثل فنجان و دسته هست. فنجان در این الگو به شکل حرف U هست و دسته اون نشون دهنده حرکت جزئی به سمت پایین هست. الگوی دسته و فنجان یه سیگنال صعودی در نظر گرفته میشه که معامله گران با کمک این الگو وارد معامله شده و سود به دست میارن.

مقاله پیشنهادی: الگوی سر و شانه در تحلیل تکنیکال چیست؟

جالب اینجاست که بدونین الگوی فنجان و دسته در دسته بندی الگوهای قیمتی تشکیل شده در چارت قیمتی ارزهای دیجیتال قرار می گیره. این الگوی قیمتی فقط در روندهای صعودی به وجود میاد و به نوعی میشه اون رو سیگنال مثبت و صعودی برای قیمت ارزهای دیجیتال در نظر گرفت. بهتره بدونین روند قیمت، قبل و بعد از تشکل این الگو صعودی هست. توجه داشته باشین که تشکیل الگوی فنجان و دسته در تحلیل تکنیکال می تونه بین چند هفته تا چند ماه طول بکشه. بنابراین، باید منتظر بمونین تا الگو تشکیل بشه و سیگنال صعودی رو دریافت کنین.

نکات مهم در مورد الگوی دسته فنجان

نکات مهم در مورد الگوی دسته فنجان

مقاله پیشنهادی: الگوی چکش در تحلیل تکنیکال چیست؟

همونطور که گفتیم، الگوی فنجان و دسته در دسته بندی الگوهای قیمتی تشکیل شده در چارت قیمتی ارزهای دیجیتال قرار می گیره. این الگوی قیمتی فقط در روندهای صعودی به وجود میاد و به نوعی میشه اون رو سیگنال صعودی در نظر گرفت. درباره هر الگوی قیمتی مجموعه از نکات وجود داره که باید اون ها رو بلد باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله الگوی دسته و فنجان در تحلیل تکنیکال چیست؟ به بررسی نکات مهم در مورد الگوی دسته فنجان بپردازیم تا با این نکات آشنا بشین.

•    یکی از نکات مهم در مورد الگوی دسته فنجان این هست که قدرت بالای خریداران در ایجاد الگوی دسته و فنجان تاثیر داره. معمولا از زمانی که بدنه فنجان در این الگو به وجود میاد، تعداد کمی کندل نزولی شکل می گیره و تضعیف کندل های نزولی در نمودار واضح میشه که به معنی قدرت بالای خریداران هست.
•    یکی دیگه از نکات مهم در مورد الگوی دسته فنجان این هست که تشخیص بهترین زمان برای ورود به سهم با استفاده از الگوی فنجان و دسته بسیار مهم هست. بهترین زمان برای ورود به معامله زمانی هست که بدنه فنجان به صورت کامل و نیمی از دسته فنجان نیز شکل گرفته.
•    یکی دیگه از نکات مهم در مورد الگوی دسته فنجان این هست که نشانه هایی که برای شکل گیری الگوی کاپ رو بشناسیم. هر الگوی قیمتی به اجزای تشکیل دهندش سیگنال های قوی یا ضعیف صادر می کنه و تحلیلگر باید بتونه با در نظر گرفتن جنبه های مختلف، تشخیص بده که یه الگو چقدر قدرتمند هست.
•    یکی دیگه از نکات مهم در مورد الگوی دسته فنجان این هست که انتخاب تایم فریم مناسب برای تشخیص الگوی فنجان و دسته ضروری هست. بهتره بدونین الگوی کاپ یا دسته فنجان در تحلیل تکنیکال نوعی الگوی قیمتی هست که شکل گیری اون زمان بر هست.

نشانه های شکل گیری الگوی دسته و فنجان کدامند؟

نشانه های شکل گیری الگوی دسته و فنجان

جالب اینجاست که بدونین هر الگوی قیمت بسته به اجزای تشکیل دهنده خودش سیگنال های قوی یا ضعیفی صادر می کنه. بنابراین، تحلیلگر باید بتونه با در نظر گرفتن جنبه های مختلف اون تشخیص بده که یه الگو چقدر قدرتمند هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به بررسی نشانه های شکل گیری الگوی دسته و فنجان بپردازیم تا بتونین این الگوی قیمتی رو تشخیص بدین.

•    الگوهایی که دارای کفه فنجان گردترین دارن، سیگنال های قوی تری محسوب میشن.
•    اگه کفه فنجان حالت نوک نیز داشته باشه، توصیه میشه وارد معامله نشین.
•    فنجان هایی که عمق زیادی دارن، سیگنال ضعیفی شناخته میشن. همچنین قدرت خریداران رو یبار دیگه مرور کنین تا متوجه علت این موضوع بشین.
•    در جریان روند نزولی در الگوی دسته فنجان حجم معاملات کاهشی و در روند صعودی باید حجم معاملاتی افزایشی باشه تا الگوی قوی تری شکل بگیره.
•    اعتبار الگوی دسته فنجان در شرایطی بالا هست که نقدینگی زیادی در بازار وجود داشته باشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله الگوی دسته و فنجان در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد الگوی فنجان و دسته در تحلیل تکنیکال برای شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم در مورد الگوی دسته فنجان بپردازیم و نشانه های شکل گیری الگوی دسته و فنجان رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، الگوی فنجان و دسته فقط در روندهای صعودی به وجود میاد و به نوعی میشه اون رو سیگنال مثبت و صعودی برای قیمت ارزهای دیجیتال در نظر گرفت.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد الگوی دسته و فنجان در تحلیل تکنیکال چیست؟

در مورد الگوی دسته و فنجان در تحلیل تکنیکال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :5+63 = ?