انواع تریدر از نظر ابزار مورد معامله

  • 00:02 1403-02-12
  • زمان مطالعه: 6 دقیقه

 ما سعی می کنیم در مقاله انواع تریدر از نظر ابزار مورد معامله، اطلاعاتی در مورد ترید ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی ابزارهای مورد نیاز برای ترید ارزهای دیجیتال بپردازیم و انواع تریدر از نظر ابزار مورد معامله رو به شما معرفی کنیم تا با این تریدرها آشنا بشین. سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال می تونه یه پیشنهاد عالی برای روش سودآوری محسوب بشه. با این حال واضح هست که دونستن جزئیات و داشتن اطلاعات و آگاهی از بازار برای هر کسی که مشتاق تبدیل شدن به یه سرمایه گذار موفق هست، ضروری محسوب میشه. بنابراین، توصیه میشه تا قبل از وارد شدن به این بازار آموزش های لازم رو فرا بگیرین.

امروزه ترید یا معامله ارزهای دیجیتال با وجود بازار پرنوسانش مورد استقبال افراد زیادی که در سراسر دنیا قرار گرفته و بسیاری از مردم سعی کنند تا در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنند. همچنین ترید یا معامله یکی از مفاهیم اقتصادی هست که شامل خرید و فروش کالا و خدمات با پرداخت هزینه به فروشنده یا مبادله کالا یا خدمات بین طرفین معامله هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله انواع تریدر از نظر ابزار مورد معامله، اطلاعاتی در مورد ترید ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی ابزارهای مورد نیاز برای ترید ارزهای دیجیتال بپردازیم و انواع تریدر از نظر ابزار مورد معامله رو به شما معرفی کنیم.

شاید برایتان مفید باشد: آموزش نحوه ترید و معامله گری ارزهای دیجیتال

ترید ارز دیجیتال چیست؟

ترید ارز دیجیتال چیست؟

ترید ارز دیجیتال در مفهوم به معنی خرید و فروش ارزهای دیجیتال برای دریافت سود از نوسانات قیمتی رمز ارزهاست. ترید یا معامله یکی از مفاهیم اصلی اقتصاد هست. این معامله می تونه در ازای خدمات یا محصول انجام بشه که در اون ها فروشنده به ازای ارائه محصول یا خدمات، از خریدار پول دریافت می کنه. به این ترتیب، شما نیز می تونین با ترید ارزهای دیجیتال سود زیادی به دست بیارین. البته به شرطی که بتونین بهترین نقاط خرید و فروش رمز ارزها رو شناسایی کرده و در این نقاط معامله انجام بدین. برای این کار نیز باید تحلیل تکنیکال بلد باشین و بتونین وضعیت کلی بازار و ارزهای دیجیتال رو تجزیه و تحلیل کنین.

به معامله ارز دیجیتال، ترید ارز دیجیتال گفته میشه و هدف از اون دستیابی به سود در بازه های زمانی مختلف هست. انواع مختلفی از ارزهای دیجیتال برای خرید و فروش وجود داره که هر شخصی می تونه به دلخواه با یکی از اون ها شروع به معامله و خرید و فروش کنه. همچنین ترید ارز دیجیتال به معنی خرید ارز دیجیتال با قیمتی پایین و فروش اون با قیمت بالاتر هست. مهم ترین تفاوت ترید ارز دیجیتال با سرمایه گذاری در این هست که سرمایه گذاری به معنی نگهداری ارز دیجیتال برای مدت طولانی هست. اما بازه زمانی ترید برای خرید و فروش ارز دیجیتال کوتاه مدت هست و شما می تونین و کوتاه مدت سودهای زیادی از نوسانات قیمتی به دست بیارین.

مقاله پیشنهادی: کپی تریدینگ در معاملات ارز دیجیتال چیست؟

ابزارهای مورد نیاز برای ترید ارزهای دیجیتال چیست؟

ابزارهای مورد نیاز برای ترید ارزهای دیجیتال

قبل از اینکه بهترین روش های ترید ارز دیجیتال رو بدونین، به یه سری پیش نیازها نیاز دارین. شما باید بدونین ارزهای دیجیتال چجوری کار می کنند، کجا می تونین ارزهای دیجیتال رو ذخیره کنین، صرافی های ارز دیجیتال رو بشناسین، راه های خرید و فروش رو یاد بگیرین، انواع و اقسام تحلیل های ارزهای دیجیتال از جمله تحلیل فاندامنتال و تحلیل تکنیکال رو برای پیش بینی قیمت ارزها یاد بگیرین و سپس وارد حوزه ترید و خرید و فروش بشین. همچنین ترید یا معامله در بازارهای مالی از جمله بازار کریپتوکارنسی ها یعنی خرید یه دارایی مثل ارز دیجیتال در قیمت پایین و در آخر فروش اون ارز دیجیتال در قیمت بالاتر و کسب سود هست. برای ترید ارزهای دیجیتال نیاز به ابزارهای معاملاتی دارین. از جمله از ابزارهای مورد نیاز برای ترید ارزهای دیجیتال می تونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

•    صرافی ارز دیجیتال که مکانی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال یا کریپتو هست.
•    کیف پول ها که برای ذخیره و نگهداری ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرن.
•    ابزارهایی که برای بررسی ارزهای دیجیتال به شما کمک می کنند.
•    ابزارهای پیچیده ترین که در خرید و فروش و معامله ارزهای دیجیتال کاربرد دارن.

مقاله پیشنهادی: بهترین ابزارهای معاملاتی روزانه برای تریدرها

انواع تریدر از نظر ابزار مورد معامله کدامند؟

انواع تریدر از نظر ابزار مورد معامله

جالب اینجاست که بدونین در هر بازار مالی ابزارهای معاملاتی مشخصی برای معامله وجود دارن. برای مثال در بازار ارزهای دیجیتال، رمز ارزها و در بازار بورس نیز سهام ها مورد معامله قرار می گیرن. علاوه بر دارایی های اصلی هر بازار، ابزارهای مشتقه نیز در بازارها وجود دارن که در اون ها به جای دارایی اصلی، قراردادهای مختلف مشتق شده از دارایی های اصلی مورد معامله قرار می گیرن. به این ترتیب، شما می تونین وارد بازارهای مالی شده و به جای خرید و فروش دارایی های اصلی، دارایی های مشتقه رو معامله کرده و سود به دست بیارین. وجود این ابزارها باعث گسترش بازارهای مالی میشه و روش های مختلفی برای کاهش ریسک در بازارهای مالی رو برای سرمایه گذاران فراهم می کنه. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به معرفی انواع تریدر از نظر ابزار مورد معامله بپردازیم.

•    اسپات تریدر

یکی از انواع تریدر از نظر ابزار مورد معامله، اسپات تریدر یا Spot Trader هست. در این نوع از معامله خود دارایی اصلی بازار مالی معامله میشه و هیچ اهرمی در اون وجود نداره. در زمان انجام این معامله خریدار پول دارایی خریداری شده رو پرداخت می کنه و در اون لحظه دارایی خریداری شده به کیف پول اون شخص واریز میشه. این نوع تریدر اصلی ترین نوع معامله در همه بازارهای مالی رو انجام میده. به عبارت دیگه، به خرید و فروش ارزهای دیجیتال در بازار کریپتوکارنسی ها، معاملات اسپات گفته میشه.

•    مارجین تریدر

یکی دیگه از انواع تریدر از نظر ابزار مورد معامله، مارجین تریدر هست که معمولا توسط صرافی های بزرگ ارائه میشه و کاربران حساب مالی جداگونه ای برای اون دارن. در این نوع معامله نیز دارایی اصلی معامله میشه، ولی برخلاف معامله اسپات، امکان استفاده از اهرم برای معاملات در اون وجود داره. اهرم در اصل مبلغ سرمایه اضافی هست که از طرف صرافی ارز دیجیتال در اختیار کاربران قرار می گیره تا اون ها بتونن با سرمایه بیشتر معامله های خودشون رو انجام داده و سود زیادی به دست بیارن.

•    فیوچرز تریدر

یکی دیگه از انواع تریدر از نظر ابزار مورد معامله، فیوچرز تریدر هست. بهتره بدونین در معامله فیوچرز به جای اینکه دارایی اصلی خرید و فروش بشه، قرارداد مشتق شده از قیمت اون دارایی معامله میشه. در این نوع قرارداد قیمت خرید یا فروش دارایی برای یه زمان مشخص در آینده مشخص میشه و معامله گران می تونن وارد معامله خرید و فروش این قرارداد بشن. برای هر معامله خرید در این بازار یه معامله فروش وجود داره و سرمایه کاربران در صرافی ارز دیجیتال تضمین خرید و فروش این دارایی هاست.

•    آپشن تریدر

یکی دیگه از انواع تریدر از نظر ابزار مورد معامله، آپشن تریدر هست که در اکثر بازارهای مالی سنتی وجود داره و به معامله گران و تریدرها توانایی خرید و فروش قراردادهای اختیار خرید یا اختیار فروش دارایی های رو میده. در معامله آپشن خود دارایی معامله نمیشه و فقط قراردادی که بر مبنای قیمت دارایی بسته شده معامله میشه. مثل سایر ابزارهای مشتقه در این نوع معامله نیز اهرم وجود داره و معامله گران می تونن با استفاده از اون شانس کسب سود خودشون رو در معامله های خود بیشتر کرده و سود زیادی به دست بیارن. البته توجه داشته باشین که اگه پیش بینی معامله گر درست از آب در نیاد به همون اندازه اهرم ضرر می کنند.

•    آربیتراژ تریدر

یکی دیگه از انواع مختلف تریدر از نظر ابزار مورد معامله، آربیتراژ تریدر هست. جالب اینجاست که بدونین بعضی وقت ها قیمت یه دارایی در دو صرافی ارز دیجیتال با همدیگه متفاوت هست. در این موقعیت اگه تریدر بتونه دارایی رو در یه صرافی با قیمت پایین بخره و در صرافی دیگه با قیمت بالا بفروشه، می تونه سود خوبی از این خرید و فروش به دست بیاره که به این فرایند در بازارهای مالی و ارزهای دیجیتال، آربیتراژ گفته میشه. آربیتراژ یه روش سرمایه گذاری و کسب سود در بازارهای مالی هست که در اون نیازی به تحلیل نیست و تریدر فقط باید اختلاف قیمت ارزهای دیجیتال در صرافی ها رو پیدا کرده و از اون ها استفاده کنه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله انواع تریدر از نظر ابزار مورد معامله، اطلاعاتی در مورد ترید ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی ابزارهای مورد نیاز برای ترید ارزهای دیجیتال بپردازیم و انواع تریدر از نظر ابزار مورد معامله رو به شما معرفی کنیم تا با این تریدرها آشنا بشین. همونطور که گفتیم، به معامله ارز دیجیتال، ترید ارز دیجیتال گفته میشه و هدف از اون دستیابی به سود در بازه های زمانی مختلف هست. از جمله از تریدرها از نظر ابزار مورد معامله می تونیم به فیوچرز تریدر، اسپات تریدر، آربیتراژ تریدر، مارجین تریدر و.... اشاره کنیم.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد انواع تریدر از نظر ابزار مورد معامله

در مورد انواع تریدر از نظر ابزار مورد معامله نظر دهید
سوال امنیتی :5+42 = ?