کپی تریدینگ در معاملات ارز دیجیتال چیست؟

  • 02:01 1403-01-04
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

ما سعی می کنیم در مقاله کپی تریدینگ در معاملات ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد کپی تریدینگ برای شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای کپی تریدینگ بپردازیم و نحوه کارکرد کپی تریدینگ رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. بازارهای مالی مثل بازار ارزهای دیجیتال پر از نوسانات سنگین هست، قطعا تمایل به یادگیری نیازمند به پشتکار و تلاش زیاد هست، ولی افرادی وجود دارن که به دنبال شخصی هستن که توانایی بالایی داره تا بتونن از سیگنال ارز دیجیتال یا راهنمایی های اون استفاده کرده و از خرید و فروش های اون اطلاع داشته باشن تا اون ها نیز همون کار رو انجام بدن. کپی تریدینگ سیستمی هست که بر بستر این سیستم سرمایه گذاران می تونن تریدهای قدرتمند بازار رو با مشاهده سابقه شفاف معامله هاشون انتخاب و حسابشون رو به حساب تریدر مورد نظرشون وصل کنند.

بررسی چارت های قیمتی، تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال، پیگیری اخبار روز و بسیاری موارد از این قبیل در رابطه با سرمایه گذاری ارز دیجیتال برای همه ما در ابتدای کار سخته. علاوه بر زمان بر بودن بررسی همه این موارد برای دستیابی به موفقیت باید در حد معمول نیز بر این مفاهیم تسلط داشته باشین. روش های راحت تری نیز برای رسیدن به سود و حتی کسب دانش و تجربه نیز وجود داره، مانند کپی ترید. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله کپی تریدینگ در معاملات ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد کپی تریدینگ برای شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای کپی تریدینگ بپردازیم و نحوه کارکرد کپی تریدینگ رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

کپی تریدینگ چیست؟

کپی تریدینگ چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم کپی تریدینگ رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که کپی تریدینگ چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که کپی تریدینگ یکی از مفاهیم رایج در بازار ارزهای دیجیتال هست و آشنایی با اون یکی از ملزومات ورود به این حوزه هست. اصطلاح کپی تریدینگ یعنی کاربر یه تریدر حرفه ای رو انتخاب می کنه و همه کارهای اون تریدر رو به صورت دقیق انجام میده. در بعضی پلتفرم ها، کاربران با کنترل و بررسی پروفایل تریدرهای حرفه ای و انتخاب فرد مورد نظر می تونن روش اتوماتیک Copy Trading رو انتخاب کنند.

شاید برایتان مفید باشد: آموزش نحوه ترید و معامله گری ارزهای دیجیتال

جالب اینجاست که بدونین کپی تریدینگ یا Copy Trading به معامله گران کم تجربه این امکان رو میده تا از روی دست تریدهای حرفه ای کپی کنند. به عبارت دیگه، کپی تریدینگ به معنی کپی کردن معاملات و خرید و فروش هاست. همچنین کپی تریدینگ به تریدرها اجازه میده تا معامله های انجام شده توسط سایر سرمایه گذاران در بازارهای مالی رو کپی کنند. هنگام کپی کردن یه معامله گر دیگه شخص استراتژی اون معامله گر رو دریافت نمی کنه. بلکه به راحتی معامله های اون شخص رو دنبال می کنه.

مزایای کپی تریدینگ چیست؟

مزایای کپی تریدینگ چیست؟

مقاله پیشنهادی: بهترین ابزارهای معاملاتی روزانه برای تریدرها

همونطور که گفتیم، کپی تریدینگ یعنی کاربر یه تریدر حرفه ای رو انتخاب می کنه و همه کارهای اون تریدر رو به صورت دقیق انجام میده. به این ترتیب، شما نیز می تونین با استفاده از سیستم کپی تریدینگ معاملات ارز دیجیتال خودتون رو انجام داده و سود زیادی به دست بیارین. این روش مزایای زیادی به همراه داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله کپی تریدینگ چیست؟ به بررسی مزایای کپی تریدینگ بپردازیم.

•    یکی از مزایای کپی تریدینگ که باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره این هست که می تونین از مشخصه های از قبل مشخص شده در سیستم Copy Trading برای تعیین تریدرهایی که استراتژی های سودده دارن استفاده کنین.
•    یکی دیگه از مزایای کپی تریدینگ این هست که این سیستم وقت شما رو آزاد می کنه تا به کارهای دیگتون برسین و همزمان نرم افزار معاملات رو به صورت خودکار برای شما انجام میده.
•    می تونین سرمایه خودتون رو بر اساس یه استراتژی درست سرمایه گذاری کنین و نه احساسات و عواطف. کپی تریدرها بسیار کمتر از سایر معامله گران دچار پانکیک سل یا فومو میشن.
•    یکی دیگه از مزایای کپی تریدینگ این هست که از اونجایی که معاملات تریدرهای حرفه ای رو دنبال می کنین، می تونین تریدرهای با حساب و کتاب و جامع رو بدون نیاز به انجام تحقیقات زیاد و یادگیری مباحث کریپتویی تجربه کنین.
•    کپی تریدینگ به معامله گران این اجازه رو میده تا معاملات سایر سرمایه گذاران رو ببینن و به این صورت دانش عمقی نسبت به طرز کار و روند بازار به دست بیارن.
•    استفاده از استراتژی و افکار یه تریدر دیگه باعث تنوع پورتفولیوی شما میشه.
•    هزینه های استفاده از سرویس های کپی تریدینگ کمتر از هزینه استخدام یه معامله گر برای مدیریت سرمایه شما هست.

نحوه کارکرد کپی تریدینگ چگونه است؟

نحوه کارکرد کپی تریدینگ

استراتژی کپی تریدینگ بیشتر از اینکه به اطلاعات و روش های عرضه شده توسط معامله گران مرتبط باشه، به رفتار اون ها بستگی داره. همونطور که قبلا نیز گفتیم، در این استراتژی شما اقدامات معامله گران دیگه رو کپی می کنین. برای مثال در پلتفرم های کپی تریدینگ زمانی که شما یه تریدر رو انتخاب می کنین، سبدهای سرمایه گذاری که پورتفولیو اسم داره به همدیگه وصل میشن و هر وضعیتی که معامله گر باز کنه، به صورت اتوماتیک اکانت او به اکانت شما کپی و سپس اجرا میشه. کپی تریدینگ می تونه تصمیم بگیره که چه میزان از دارایی های خودش رو قصد داره در استراتژی معامله گر سرمایه گذاری کنه.

جالب اینجاست که بدونین اکثر سیستم ها اجازه نمیدن تریدینگ بیش از 20 درصد پرتفولیوی خودش رو با این استراتژی سرمایه گذاری کنین. برای مثال شما 1000 دلار در اکانت خودتون دارین و قصد دارین روش یه تریدر موفق رو کپی کنین. اگه یه شخص تازه کار هستین، توصیه می کنیم فقط 10 درصد از دارایی خودتون یعنی حدود 100 دلار رو سرمایه گذاری کنین تا ریسک معاملاتی شما پایین بیاد.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله کپی تریدینگ در معاملات ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد کپی تریدینگ برای شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای کپی تریدینگ بپردازیم و نحوه کارکرد کپی تریدینگ رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، کپی تریدینگ یا Copy Trading به معامله گران کم تجربه این امکان رو میده تا از روی دست تریدهای حرفه ای کپی کنند.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد کپی تریدینگ در معاملات ارز دیجیتال چیست؟

در مورد کپی تریدینگ در معاملات ارز دیجیتال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :4+32 = ?