الگوی سر و شانه در تحلیل تکنیکال چیست؟

  • 17:01 1403-01-09
  • زمان مطالعه: 5 دقیقه

ما سعی می کنیم در مقاله الگوی سر و شانه در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد الگوی سر و شانه برای شما ارائه کنیم و به معرفی انواع الگوهای سر و شانه در تحلیل تکنیکال بپردازیم و الگوی سر و شانه در بازار بیت کوین رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با استفاده از این الگو قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کنین. بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال معامله گران و تریدرهای زیادی گرفته و تونسته به یکی از بهترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ تبدیل بشه.

بازار ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی داره که همین نوسانات قیمتی فرصت های کسب سود زیادی رو برای معامله گران و تریدرها فراهم می کنه. شما نیز می تونین از این فرصت ها استفاده کرده و سودهای زیادی از نوسانات قیمتی رمز ارزها به دست بیارین. البته به شرطی که بتونین بهترین نقاط خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو پیدا کنین. برای این کار نیز باید الگوهای قیمتی تحلیل تکنیکال رو بشناسین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله الگوی سر و شانه در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد الگوی سر و شانه برای شما ارائه کنیم و به معرفی انواع الگوهای سر و شانه در تحلیل تکنیکال بپردازیم و الگوی سر و شانه در بازار بیت کوین رو برای شما یاد بدیم.

مفهوم الگوی سر و شانه در تحلیل تکنیکال

الگوی سر و شانه در تحلیل تکنیکال

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم الگوی سر و شانه رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این الگوی قیمتی به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که الگوی سر و شانه در تحلیل تکنیکال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که الگوی سر و شانه به انگلیسی Head And Shoulder Pattern از الگوهای کلاسیک در تحلیل تکنیکال محسوب میشه و از معروف ترین الگوهای بازگشتی قیمت ارزهای دیجیتال هست که مورد استفاده تحلیلگران و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال قرار می گیره. به این ترتیب، شما نیز می تونین با استفاده از این الگو تحلیل های خودتون رو انجام بدین.

شاید برایتان مفید باشد: آموزش تحلیل تکنیکال

جالب اینجاست که بدونین الگوی سر و شانه در تحلیل تکنیکال نشون دهنده یه واژگونی در نمودار معاملاتی هست یا به اصطلاح نوعی الگوی برگشتی هست و معمولا از علائم تغییر روند صعودی نمودار به یه روند نزولی هست. به این ترتیب، باید توجه داشته باشین که از این الگو میشه تغییرات آینده روند بازار و به ویژه تغییر روند اون رو پیش بینی کرد. نکته قابل توجه این هست که الگوی سر و شانه بدون ایراد نیست. برای مثال، نوسانات بین سر و شانه های نمودار می تونه شکل های متنوعی داشته باشه که بعضی وقت های تشخیص الگو رو برای افراد سخت می کنه.

انواع الگوهای سر و شانه در تحلیل تکنیکال کدامند؟

انواع الگوهای سر و شانه در تحلیل تکنیکال

الگوی سر و شانه در تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال، از الگوهای برگشتی قیمت محسوب میشه. الگوهای برگشتی نیز الگوهایی هستن که روند قیمت بعد از تشکیل الگو در اون ها تغییر روند میده. الگوی سر و شانه نمودار خاصی رو به وجود میاره که نوشن دهنده تغییر بازار و شروع روند بازگشتی هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به معرفی انواع الگوهای سر و شانه در تحلیل تکنیکال بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: حمایت و مقاومت در تحلیل تکنیکال چیست

•    الگوی سر و شانه «سقف»

یکی از انواع الگوهای سر و شانه در تحلیل تکنیکال که مورد استفاده تحلیل گران و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال قرار می گیره، الگوی سر و شانه سقف هست که در پایان حرکت صعودی اتفاق میفته و باعث تغییر روند بازار و حرکت به سمت نزول یا ریزش قیمت میشه. بهتره بدونین در الگوی سر و شانه سقف ما سه قله رو می بینیم. در بین این قله ها، قله وسط ارتفاع بیشتری نسبت به سایر قله ها داره که در اصل همون «سر» الگو هست و دو قله دیگه نیز که ارتفاع کمی دارن، شانه های چپ و راست رو تشکیل میدن. برای معامله با استفاده از این الگو باید منتظر شکسته شدن خط گردن بمونین و شکست شرایط بهتری داشته باشه.

•    الگوی سر و شانه «کف»

یکی دیگه از انواع الگوهای سر و شانه در تحلیل تکنیکال، الگوی سر و شانه کف هست که بعد از یه حرکت نزولی به وجود میاد و باعث تغییر روند بازار به سمت بالا میشه. ساختار این الگو نیز از سه کف تشکیل شده که کف میانی عمق بیشتری نسبت به دو کف دیگه داره و اصطلاحا تشکیل دهنده بخش سر الگو هست. برای انجام معامله با استفاده از این الگو نیز باید منتظر شکستن خط گردن بمونین. در این الگو حد ضرر، زیر شانه سمت راست قرار می گیره، ولی برای افرادی که دوست دارن حد ضرر مطمئن تری انتخاب کنند، زیر قسمت سر نیز جای مناسبی هست.

الگوی سر و شانه در بازار بیت کوین

الگوی سر و شانه در بازار بیت کوین

در مثال زیر قصد داریم الگوی سر و شانه معکوس رو در نمودار قیمتی ارز دیجیتال بیت کوین تجزیه و تحلیل کرده و داده هایی رو به دست بیاری که بشه با استفاده از اون ها معامله انجام داد. همونطور که می دونین، بازار ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین و اتریوم به شدت داغه و اگه با دانش تکنیکال حرفه ای وارد معاملات شد، میشه معامله های پرسودی داشت. بنابراین، به دقت به مثال زیر توجه کنین:

الگوی سر و شانه در بازار بیت کوین

همونطور که در عکس بالا نیز می بینین، یه الگوی سر و شانه کف در چارت قیمتی ارز دیجیتال بیت کوین به وجود اومده و بعد از اون قیمت در حال صعود هست. تریدرهایی که این الگو رو به خوبی می شناختن و تونستن اون رو تشخیص بدن، نقطه مناسب برای ورود رو پیدا کردن و سود زیادی به دست آوردن. برای اینکه بتونین با استفاده از این الگو وارد معامله شده و سود کسب کنین، باید منتظر شکستن خط گردن بمونین. بنابراین، اگه خط گردن شکسته بشه، می تونین وارد معامله شده و حد ضرر خودتون رو تعیین کنین. بهتره بدونین حد ضرر در این الگو در زیر شانه راست قرار می گیره، ولی اگه اهل ریسک نیستین و می خواهین حد ضرر مطمئن تری تعیین کنین، باید حد ضرر خودتون رو در زیر قسمت سر الگوی سر و شانه قرار بدین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله الگوی سر و شانه در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد الگوی سر و شانه برای شما ارائه کنیم و به معرفی انواع الگوهای سر و شانه در تحلیل تکنیکال بپردازیم و الگوی سر و شانه در بازار بیت کوین رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با استفاده از این الگو قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کنین. همونطور که گفتیم، بدونین الگوی سر و شانه در تحلیل تکنیکال نشون دهنده یه واژگونی در نمودار معاملاتی هست یا به اصطلاح نوعی الگوی برگشتی هست و معمولا از علائم تغییر روند صعودی نمودار به یه روند نزولی هست.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد الگوی سر و شانه در تحلیل تکنیکال چیست؟

در مورد الگوی سر و شانه در تحلیل تکنیکال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :3+49 = ?