مهم ترین اندیکاتورهای تحلیل فاندامنتال ارزهای دیجیتال

  • 22:01 1403-01-09
  • زمان مطالعه: 5 دقیقه

ما سعی می کنیم در مقاله مهم ترین اندیکاتورهای تحلیل فاندامنتال ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی در مورد تحلیل فاندامنتال یا تحلیل بنیادی برای شما ارائه کنیم و به بررسی بهترین اندیکاتورها برای تحلیل فاندامنتال بپردازیم تا با این اندیکاتورها آشنا بشین و بتونین با استفاده از این اندیکاتورها وضعیت کلی بازار و ارزهای دیجیتال رو تجزیه و تحلیل کرده و بهترین ارزهای دیجیتال رو برای سرمایه گذاری شناسایی کنین. بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ تبدیل بشه.

بازار ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی داره که همین نوسانات قیمتی فرصت های کسب سود زیادی رو برای معامله گران و سرمایه گذاران فراهم می کنه. به این ترتیب، شما نیز می تونین با آموزش ارز دیجیتال بصورت درست از این فرصت ها استفاده کرده و سودهای زیادی از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال به دست بیارین. البته به شرطی که روش های تحلیل بازار رو بلد باشین. تحلیل فاندامنتال و تحلیل تکنیکال از روش های تحلیل بازار محسوب میشن که تحلیل فاندامنتال برای سرمایه گذاری مورد استفاده قرار می گیره. به همین منظور ما در مقاله مهم ترین اندیکاتورهای تحلیل فاندامنتال ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی در مورد تحلیل فاندامنتال یا تحلیل بنیادی ارائه می کنیم و به معرفی بهترین اندیکاتورها برای تحلیل فاندامنتال می بپردازیم.

تحلیل فاندامنتال چیست؟

تحلیل فاندامنتال چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، قطعا اسم تحلیل فاندامنتال یا تحلیل بنیادی رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این تحلیل به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که تحلیل فاندامنتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که تحلیل فاندامنتال یا اصطلاحا تحلیل بنیادی یکی از روش های تحلیل ارزهای دیجیتال یا سایر دارایی های مالی هست که به کمک اون سرمایه گذاران می تونن وضعیت یه پروژه ارز دیجیتال رو بررسی کرده و ارزش واقعی اون رو محاسبه کنند. سپس با بررسی ارزش واقعی و قیمت فعلی ارز دیجیتال نسبت به خرید و فروش اون تصمیم گیری میشه.

پیشنهاد می کنیم برای تسلط کامل بر مباحث فاندامنتال دوره آموزش تحلیل فاندامنتال ما را مشاهده نمایید.

جالب اینجاست که بدونین تحلیل فاندامنتال یا Fundamental Analysis دانش ارزیابی متغیرهای اقتصادی، مالی و سایر موارد تغییرپذیر در مورد یه دارایی هست که باعث میشه تا بشه ارزش حقیقی فعلی و احتمالی اون در آینده رو مشخص کرد. به عبارت دیگه، در تحلیل بنیادین یا همون فاندامنتال تحلیلگر به بررسی و تحلیل شرایط یه پروژه یا ارز دیجیتال از جنبه های مختلف می پردازه و اخبار و رویدادهای مهم اون رو دنبال می کنه. آنالیز همه جوانب و عوامل موثر بر یه پروژه یا شرکت به طوری که بشه ارزش ذاتی و پتانسیل های بالقوه اون رو تشخیص داد به عنوان تعریف تحلیل فاندامنتال شناخته و به کار گرفته میشه.

رویکردهای تحلیل بنیادی چیست؟

رویکردهای تحلیل بنیادی

همونطور که گفتیم، تحلیل فاندامنتال یکی از روش های تحلیل ارزهای دیجیتال محسوب میشه که به کمک اون سرمایه گذاران می تونن وضعیت یه پروژه ارز دیجیتال رو بررسی کرده و ارزش واقعی اون رو محاسبه کنند. بهتره بدونین با تحلیل فاندامنتال ارزهای دیجیتال دو رویکرد مختلف به دست میاد. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به بررسی رویکردهای تحلیل بنیادی بپردازیم.

•    رویکرد بالا به پایین

یکی از رویکردهای تحلیل بنیادی، رویکرد بالا به پایین هست که در اصل رسیدن از کل به جزء هست. در این رویکرد ابتدا اقتصاد کلان مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیره. در مرحله بعد نیز نوبت به تحلیل پروژه ها میرسه. در این مرحله پروژه مناسب برای سرمایه گذاری مشخص میشه. در آخر نیز از بین پروژه های ارز دیجیتال موجود در بازار کریپتوکارنسی ها، پروژه های مختلف مورد بررسی قرار گرفته و بهترین پروژه ارز دیجیتال از نظر بازدهی و سرمایه گذاری تحلیل و انتخاب میشه و میشه بهترین تصمیم رو برای سرمایه گذاری در اون گرفت.

•    رویکرد پایین به بالا

یکی دیگه از رویکردهای تحلیل بنیادی، رویکرد پایین به بالا هست. جالب اینجاست که بدونین رویکرد پایین به بالا دقیقا عکس رویکرد بالا به پایین هست. بنابراین، ابتدا پروژه ارز دیجیتال مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیره و بعدا اقصاد کلان مورد بررسی قرار می گیره. به این ترتیب، بعد از اینکه تحلیل های گفته شده انجام شد، ارزش واقعی ارز دیجیتال مشخص میشه و می تونین بهترین تصمیم رو برای سرمایه گذاری در اون پروژه بگیرین.

مهم ترین اندیکاتورهای تحلیل فاندامنتال ارزهای دیجیتال کدامند؟

مهم ترین اندیکاتورهای تحلیل فاندامنتال ارزهای دیجیتال

مقاله پیشنهادی: اطلاعات لازم برای تحلیل فاندامنتال

تحلیل بازار ارزهای دیجیتال نیازمند شناخت و آشنایی با اندیکاتور و شاخص های فاندامنتال و بنیادی هست. همچنین تجزیه و تحلیل بازار ارزهای دیجیتال با استفاده از اندیکاتورهای تحلیل فاندامنتال راحت تر از بازارهای سنتی به نظر میرسه، چون فناوری بلاک چین دارای شفافیت بیشتری هست. این شفافیت هر کسی رو قادر به تجزیه و تحلیل و حسابرسی تراکنش های روی زنجیره می کنه. برای اینکه بتونین اقدام به تحلیل بنیادی و فاندامنتال ارزهای دیجیتال بپردازین، باید با اندیکاتورها و شاخص های لازم آشنایی داشته باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به معرفی مهم ترین اندیکاتورهای تحلیل فاندامنتال ارزهای دیجیتال بپردازیم.

•    جریان ورودی صرافی(Exchange inflows)

یکی از بهترین اندیکاتورها برای تحلیل فاندامنتال، جریان ورودی صرافی یا Exchange inflows هست. سرمایه گذاران زمانی که قصد دارن ارزهای دیجیتال خودشون رو نقد کنند و به طور مستقیم به اون نظارت داشته باشن، اون ها رو به صرافی ارز دیجیتال انتقال میدن. بعد از افزایش جریان ورودی صرافی ها در یه بازار صعودی رو میشه نشونه عدم اعتماد سرمایه گذاران به روند صعودی دونست. البته توجه داشته باشین که هرچند جریان ورودی صرافی یکی از مهم ترین اندیکاتورهای تحلیل فاندامنتال هست، ولی سرمایه گذاران نباید فقط به این شاخص تکیه کنند.

•    شدت ترید(Trade intensity)

یکی دیگه از بهترین اندیکاتورها برای تحلیل فاندامنتال، شدت ترید هست که معامله گران برای تعیین تاثیر جریان ورودی صرافی ها از این شاخص استفاده می کنند. شدت معامله در اصل تعداد خرید و فروش ارز رو مورد بررسی قرار میده. شاخص های بنیادی شدت ترید رو نشون میده که کوین وارد شده به یه صرافی چند بار معامله شده. به زبان ساده تر، شدت ترید به ما میگه چند نفر قصد ارسال بیت کوین به صرافی رو دارن.

•    جریان های مبادلاتی(Interexchange flows)

یکی دیگه از بهترین اندیکاتورها برای تحلیل فاندامنتال ارزهای دیجیتال، جریان های مبادلاتی یا Interexchange flows هست. سرمایه گذاران می تونن ارزهای دیجیتال خودشون رو با ارزهای فیات مثل دلار آمریکا خریداری کرده و یا از استیبل کوین هایی مثل تتر استفاده کنند. هرچند بخشی از مبادلات ارزهای دیجیتال با ارز فیات انجام می گیره، ولی در جفت های مبادلاتی ارز به ارز از استیبل کوین ها به عنوان دروازه ای برای معاملات ارزهای دیجیتال استفاده میشه که باعث ایجاد جریان های مبادلاتی میشه.

•    نقدینگی(Liquidity)

یکی دیگه از بهترین اندیکاتورها برای تحلیل فاندامنتال ارزهای دیجیتال، نقدشوندگی هست. سرمایه گذاران بازار کریپتوکارنسی ها باید تمایل بازار رو به هولد کردن رمز ارزها ارزیابی کنند. هولد کردن به معنی نگه داشتن ارزهای دیجیتال برای بلند مدت هست. همچنین شاخص نقیدنگی نسبت متوسط جریان خالص به ناخالص دارایی های واحد یه موجودیت در طول عمر اون موجودیت بوده و منظور از جریان، همه آدرس های کنترل شده توسط اون موجودیت هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله مهم ترین اندیکاتورهای تحلیل فاندامنتال ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی در مورد تحلیل فاندامنتال یا تحلیل بنیادی برای شما ارائه کنیم و به بررسی بهترین اندیکاتورها برای تحلیل فاندامنتال بپردازیم تا با این اندیکاتورها آشنا بشین و بتونین با استفاده از این اندیکاتورها وضعیت کلی بازار و ارزهای دیجیتال رو تجزیه و تحلیل کرده و بهترین ارزهای دیجیتال رو برای سرمایه گذاری شناسایی کنین. همونطور که گفتیم، تحلیل بنیادی یکی از روش های تحلیل ارزهای دیجیتال یا سایر دارایی های مالی هست که به کمک اون سرمایه گذاران می تونن وضعیت یه پروژه ارز دیجیتال رو بررسی کرده و ارزش واقعی اون رو محاسبه کنند.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد مهم ترین اندیکاتورهای تحلیل فاندامنتال ارزهای دیجیتال

در مورد مهم ترین اندیکاتورهای تحلیل فاندامنتال ارزهای دیجیتال نظر دهید
سوال امنیتی :3+50 = ?