تفاوت کیف پول سرد و گرم چیست؟

  • 21:02 1403-02-11
  • زمان مطالعه: 6 دقیقه

ما سعی می کنیم در مقاله تفاوت کیف پول سرد و گرم چیست؟ اطلاعاتی در مورد کیف پول گرم Hot Wallet و کیف پول سرد Cold Wallet برای شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای کیف پول سرد و گرم بپردازیم و تفاوت کیف پول سرد و گرم رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه از مباحث آموزش ارز دیجیتال داشته باشین و بتونین بهترین تصمیم رو برای استفاده از اون ها بگیرین. از زمان های قدیم افراد برای حفظ و نگهداری دارایی نقدی خود نیاز به کیف پول داشتن. در واقع کیف پول محلی برای جمع آوری و نگهداری پول بود. کیف پول فقط مربوط به پول نقد یا اسکناس نیست، برای حفظ و نگهداری ارزهای دیجیتال نیز باید از کیف پول استفاده کرد.

قبل از خرید ارزهای دیجیتال جایی برای نگهداری و حفظ اون ها نیاز دارین. به این مکان کیف پول ارز دیجیتال گفته میشه. کیف پول های رمزنگاری شده به دو دسته سرد و گرم تقسیم میشن که هر کدوم از اون ها ویژگی های خاص خودشون رو دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله تفاوت کیف پول سرد و گرم چیست؟ اطلاعاتی در مورد کیف پول گرم Hot Wallet و کیف پول سرد Cold Wallet برای شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای کیف پول سرد و گرم بپردازیم و تفاوت کیف پول سرد و گرم رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

کیف پول سرد Cold Wallet چیست؟

کیف پول سرد Cold Wallet

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم کیف پول سرد رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این ولت ها به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که کیف پول سرد چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که کیف پول سرد گزینه امن تر برای نگهداری ارزهای دیجیتال محسوب میشن، چون در حالت عادی به اینترنت متصل نیستن و میشه اون ها رو فقط در زمان ارسال و دریافت ارز دیجیتال به اینترنت وصل کرد. این موضوع باعث میشه تا کیف پول سرد از هک شدن دور بمونه. به عبارت دیگه، کیف پول های سرد به صورت آفلاین فعالیت می کنند و سطح امنیت بالایی نسبت به ولت های گرم دارن.

شاید برایتان مفید باشد: کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

جالب اینجاست که بدونین کیف پول های سخت افزاری و کیف پول های کاغذی هر دو از نوع کیف پول سرد یا Cold Wallet هستن، ولی کیف پول های سخت افزاری محبوب تر از کیف پول های کاغذی هستن. چون انجام تراکنش از طریق اون ها راحته و شرکت سازنده نیز خدمات پشتیبانی برای مشتریان ارائه می کنه. همچنین کیف پول های سخت افزاری برای ذخیره کلید خصوصی از رابط فیزیکی مانند پورت USB استفاده می کنند. این کار باعث میشه هکرها یا برنامه های مخرب به اطلاعات کاربران دسترسی نداشته باشن.

مزایای کیف پول سرد چیست؟

مزایای کیف پول سرد

همونطور که گفتیم، کیف پول سرد گزینه امن تر برای نگهداری ارزهای دیجیتال محسوب میشن، چون در حالت عادی به اینترنت متصل نیستن و میشه اون ها رو فقط در زمان ارسال و دریافت ارز دیجیتال به اینترنت وصل کرد. همچنین کیف پول های سرد، کیف پول های سخت افزاری یا کیف پول آفلاین نیز خونده میشن. چون کیف پول سرد به اینترنت متصل نمیشه و فقط روی سیستم خصوصی یه کاربر نصب میشه و مثل یه نرم افزار رایانه عمل می کنه. هر کدوم از نرم افزارهایی که تا به امروز در انواع بازارها کاربرد داشتن، دارای مزایا و معایب زیادی بودن. کیف پول های سرد نیز از این قاعده مستثنی نیستن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله تفاوت کیف پول سرد و گرم چیست؟ به بررسی مزایای کیف پول سرد بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: 7 کیف پول برتر NFT در سال 2022

•    یکی از مزایای کیف پول سرد این هست که این ولت های آفلاین کاربردی و اقتصادی هستن.
•    یکی دیگه از مزایای کیف پول سرد این هست که کیف پول آنلاین و سرد با ایمن کردن راه های ارتباطی خود از دارایی های شما محافظت می کنه. از اونجایی که این ولت به اینترنت دسترسی نداره، همه اطلاعات و کلیدهای خصوصی در مکانی امن نگهداری میشن و از خطر لو رفتن در امان می مونن.
•    یکی دیگه از مزایای کیف پول سرد این هست که خرید و داشتن کیف پول سرد مقرون به صرفه هست. در حقیقت برای نصب و راه اندازی کیف پول سرد و نصب و خرید یه سخت افزار اضافی نیاز ندارین.

کیف پول گرم Hot Wallet چیست؟

کیف پول گرم Hot Wallet

کیف پول های گرم که به ولت های دیجیتالی مشهور هستن، تقریبا از زمان پیدایش بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارن. کیف پول های گرم به دو صورت آنلاین و دسکتاپی به کاربران خدمات ارائه میدن. کیف پول های تلفن همراه نیز به عنوان کیف پول های دیجیتالی در نظر گرفته میشن و ولت های گرم به دلیل راحت حمل کردنشون به کیف پول های هیبریدی معروف هستن. مهم ترین ویژگی کیف پول های گرم رایگان بودن اون هاست و همچنین قابلیت پشتیبانی از اکثر ارزهای دیجیتال رو نیز دارن. وقتی یه ارز دیجیتال ایجاد و ICO اون اجرا میشه، تا زمانی که مکانی برای ذخیره اون وجود نداشته باشه، عملا هیچ استفاده ای ندارن.

کیف پول های گرم در معرض اینترنت قرار دارن و همین موضوع باعث میشه تا اون ها هداف جذابی برای هکرها باشن و هکرها بتونن امنیت این اشخاص ثالث رو از بین برده و سرمایه ها رو سرقت کنند. کیف پول های گرم برای کاربران تلفن همراه بسیار پر استفاده هست و به راحتی مقادیر کوچیک ارز دیجیتال رو انتقال میده، ولی با این وجود کاربران نباید مبالغ زیادی رو در کیف پول های گرم ذخیره کنند و یا به اقدامات امنیتی خودشون مطمئن باشن. از جمله از ولت های نرم افزاری می تونیم به تراست ولت، متامسک، اتمیک ولت و.... اشاره کنیم.

مزایای کیف پول گرم چیست؟

مزایای کیف پول گرم

همونطور که گفتیم، کیف پول های گرم به دو صورت آنلاین و دسکتاپی به کاربران خدمات ارائه میدن. مهم ترین ویژگی کیف پول های گرم رایگان بودن اون هاست و همچنین قابلیت پشتیبانی از اکثر ارزهای دیجیتال رو نیز دارن. بهتره بدونین کیف پول های گرم مزایای زیادی نسبت به ولت های سخت افزاری دارن که همین موضوع باعث میشه تا مورد استقبال سرمایه گذاران و کاربران فعال در حوزه ارزهای دیجیتال قرار بگیرن و محبوبیت زیادی به دست بیارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله تفاوت کیف پول سرد و گرم چیست؟ به بررسی مزایای کیف پول گرم بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

•    یکی از مزایای کیف پول گرم این هست که این ولت ها رایگان هستن و برای استفاده از خدمات و امکانات ولت های گرم نیازی به پرداخت هزینه نیاز ندارین. در حالی که برای استفاده از ولت های سخت افزاری باید هزینه های زیادی رو خرج کنین.
•    یکی دیگه از مزایای کیف پول گرم این هست که از طیف گسترده ای از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می کنه و می تونین رمز ارزهای خودتون رو در این ولت نگهداری کنین.
•    یکی دیگه از مزایای کیف پول گرم این هست که رابط کاربری ساده ای داره و می تونین به راحتی به دارایی ها و ارزهای دیجیتال خودتون دسترسی داشته باشین. همچنین این ولت قابل حمل و نقل و همیشه در دسترس شما قرار دارن.
•    یکی دیگه از مزایای کیف پول گرم این هست که تراکنش ها در کمترین زمان ممکن انجام میشن.

تفاوت کیف پول سرد و گرم چیست؟

تفاوت کیف پول سرد و گرم

کیف پول سرد و گرم هر دو برای ذخیره ارزهای دیجیتال مورد استفاده معامله گران و سرمایه گذاران بازار قرار می گیرن. تفاوت اصلی بین این دو مدل کیف پول اتصال به اینترنت هست. بدون شک می دونین که کیف پول های سرد به اینترنت وصل نیستن، در حالی که کیف پول های گرم به اینترنت متصل میشن. به یاد داشته باشین که این دو مدل کیف پول اهداف ویژه و مختلفی دارن. بنابراین، بیشتر کاربران حاضر در بازار ارزهای دیجیتال هم از کیف پول های سرد و هم کیف پول های گرم استفاده می کنند. اطلاعات کیف پول گرم و خدمات ارائه دهنده اون در بستر اینترنت و به صورت آنلاین ذخیره و نگهداری میشن و کاربران به این ولت های گرم اعتماد دارن.

فراموش نشه که دسترسی به ارزهای دیجیتال موجود در کیف پول های گرم راحت تر از دسترسی به این ارزهای دیجیتال در ولت های سرد هست. در صورتی که قصد دارین کنترل و نظارت بیشتری بر روی دارایی خود داشته باشین، بهتره کیف پول سرد رو انتخاب کنین. کیف پول های سرد سطح امنیتی بالایی دارن که به راحتی تحت تاثیر تهدیدات فیزیکی قرار نمی گیرن. در ادامه به برخی از تفاوت کیف پول سرد و گرم اشاره می کنیم:

•    سطح امنیتی
•    ارتباطات اینترنتی
•    دسترسی
•    راحتی کارایی

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله تفاوت کیف پول سرد و گرم چیست؟ اطلاعاتی در مورد کیف پول گرم Hot Wallet و کیف پول سرد Cold Wallet برای شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای کیف پول سرد و گرم بپردازیم و تفاوت کیف پول سرد و گرم رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین بهترین تصمیم رو برای استفاده از اون ها بگیرین. همونطور که گفتیم، کیف پول سرد و گرم هر دو برای ذخیره ارزهای دیجیتال مورد استفاده معامله گران و سرمایه گذاران بازار قرار می گیرن. تفاوت اصلی بین این دو مدل کیف پول اتصال به اینترنت هست.
در آخر نیز خوشحال میشیم تا نظرات و انتقادات خودتون رو در مورد این مقاله برای ما ارائه بدین تا بتونیم از نظرات شما بهره ببریم.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد تفاوت کیف پول سرد و گرم چیست؟

در مورد تفاوت کیف پول سرد و گرم چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :5+69 = ?