الگوی چکش Hammer در تحلیل تکنیکال چیست؟

  • 07:02 1403-02-04
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

ما سعی می کنیم در مقاله الگوی چکش در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد الگوی چکش برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع کندل چکش بپردازیم و آموزش استفاده از الگوی چکش در تحلیل تکنیکال رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال معامله گران و تریدرهای زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی تبدیل بشه. شما نیز می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید و فروش ارزهای دیجیتال سود زیادی به دست بیارین.

تحلیل تکنیکال یه رویکرد تحلیل قیمت ارز دیجیتال هست که به کمک اون روند قیمت ارزهای دیجیتال در تایم فریم های کوتاه مدت و بلند مدت پیش بینی میشه. در همین راستا ابزارهای مختلفی برای تحلیل تکنیکال وجود داره که الگوی چکش یا Hammer یکی از پرکاربردترین الگوها محسوب میشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله مقاله الگوی چکش در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد الگوی چکش برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع کندل چکش بپردازیم و آموزش استفاده از الگوی چکش در تحلیل تکنیکال رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه از آموزش ارز دیجیتال داشته باشین و بتونین با تحلیل این الگو قیمت ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کنین.

الگوی چکش در تحلیل تکنیکال چیست؟

الگوی چکش در تحلیل تکنیکال

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم الگوی چکش یا Hammer رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این الگوی قیمتی به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که الگوی چکش در تحلیل تکنیکال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که الگوی چکش نیز مانند الگوی چکش معکوس یه الگوی برگشتی هست که مشاهده اون در نمودار نزولی قیمت یه ارز دیجیتال نشون دهنده اتمام روند نزولی هست. این الگو سایه پایینی دراز و بدنه کوچیکی داره. الگوی چکش شمع هایی با سایه بلند و بدنه اصلی کوچیک رو نشون میده و بدنه های اصلی نزدیک به بالاترین قیمت روزانه هستن.

در دوره آموزش پرایس اکشن، تحلیل تکنیکال و پرایس اکشن را بطور کامل یاد بگیرید.

جالب اینجاست که بدونین الگوی چکش در حقیقت یه الگوی کندلی هست که در اون قیمت بعد از شروع یه کندل ریزش می کنه، ولی در همون کندل دوباره جهش می کنه و در نزدیکی قیمت اولیه بسته میشه. با این حرکت یه کندل شبیه به چکش به وجود میاد که اندازه سایه پایینی اون حداقل دو برابر اندازه بدنه کندل هست. همچنین الگوی چکش زمانی ایجاد میشه که قیمت در یه بازه زمانی واحد، کاهش پیدا می کنه و فروشنده ها تسلیم میشن؛ ولی در همون بازه زمانی خریداران شروع به خرید کرده و یهو برگشت قیمت اتفاق می افته.

انواع کندل چکش کدامند؟

انواع کندل چکش

همونطور که گفتیم، الگوی چکش در واقع نوعی الگوی کندلی هست که در اون قیمت بعد از شروع یه کندل ریزش می کنه، ولی در همون کندل دوباره جهش می کنه و در نزدیکی قیمت اولیه بسته میشه. این کندل های به دو صورت سبز رنگ و قرمز رنگ نشون داده میشن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله الگوی چکش در تحلیل تکنیکال چیست؟ به بررسی انواع کندل چکش بپردازیم.

•    کندل چکش صعودی

یکی از انواع کندل چکش که معامله گران و تریدرهای بازار ارزهای دیجیتال از اون برای تجزیه و تحلیل ارز دیجیتال و پیش بینی قیمت رمز ارزها استفاده می کنند، کندل چکش صعودی هست. بهتره بدونین کندل چکش صعودی نشون دهنده این هست که قیمت یه ارز دیجیتال یا دارایی در پایان معاملات بالاتر از قیمت اون در زمان بازگشایی در همون روز بوده. کندل های صعودی در نمودار به رنگ سبز نشون داده میشن. از نظر مفهومی کندل چکش صعودی در روند صعودی بازار نشون میده که خریداران به حدی قدرتمند بودن که نه تنها ابتکار عمل رو از دست فروشنده ها خارج کردن، بلکه با خرید بسیار سنگین قیمت ارز دیجیتال رو بالاتر از زمان بازگشایی اون در ابتدای روز رسوندن.

•    کندل چکش نزولی

یکی دیگه از انواع کندل چکش، کندل چکش نزولی هست که قرمز رنگه و نشون دهنده این هست که با وجود تضعیف قدرت فروشنده ها، باز هم قیمت ارز دیجیتال و دارایی پایین تر از قیمت اون در زمان بازگشایی بسته شده. در واقع زمانی که الگوی چکش نزولی اتفاق می افته، نشون دهنده این هست که با وجود اینکه خریداران موفق شدن روند نزولی رو به صعودی تغییر بدن، ولی هنوز اونقدر خرید صورت نگرفته که قیمت پایانی سهام به بالاتر از زمان بازگشایی اون در ابتدای روز برسه و معامله گران ترید کنند.

آموزش استفاده از الگوی چکش در تحلیل تکنیکال

آموزش استفاده از الگوی چکش

مقاله پیشنهادی: الگوهای پرایس اکشن و تکنیکال

چیزی که تا اینجا در مطالعه این مقاله معلوم شد، این هست که الگوی چکش در تحلیل تکنیکال یه الگوی امیدوارکننده و به نوعی نشونه رشد بازار هست که در انتهای یه روند نزولی به وجود میاد. البته یه معامله گر حرفه ای با مشاهده این الگو در نمودار قیمت دارایی بلافاصله اقدام به خرید نمی کنه؛ بلکه اون رو به عنوان نشونه ای برای بررسی سایر عوامل موثر محسوب می کنه.

برای مثال میشه با بررسی اندیکاتور RSI مشخص کرد که آیا ارز دیجیتال در منطقه اشباع فروش قرار داره یا خیر. اگه این اندیکاتور عدد کمتر از 30 رو نشون بده، اعتبار کندل چکش افزایش پیدا می کنه. نکته مهم دیگه این هست که شاید الگوی چکش نشونه شروع یه روند صعودی باشه، ولی هیچ وقت مشخص نمی کنه که این افزایش قیمت تا چه زمانی ادامه پیدا می کنه. بنابراین، اینجا اهمیت استفاده از سایر ابزارهای تحلیل تکنیکال برای رسیدن به یه دید جامع در خرید ارز دیجیتال بسیار موثر و مهم هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله الگوی چکش در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد الگوی چکش برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع کندل چکش بپردازیم و آموزش استفاده از الگوی چکش در تحلیل تکنیکال رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، الگوی چکش در حقیقت یه الگوی کندلی هست که در اون قیمت بعد از شروع یه کندل ریزش می کنه، ولی در همون کندل دوباره جهش می کنه و در نزدیکی قیمت اولیه بسته میشه. با این حرکت یه کندل شبیه به چکش به وجود میاد که اندازه سایه پایینی اون حداقل دو برابر اندازه بدنه کندل هست.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد الگوی چکش Hammer در تحلیل تکنیکال چیست؟

در مورد الگوی چکش Hammer در تحلیل تکنیکال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :7+77 = ?