4 دلیل شکست تریدرهای بازار ارز دیجیتال

  • 10:02 1403-02-04
  • زمان مطالعه: 5 دقیقه

ما سعی می کنیم در مقاله 4 دلیل شکست تریدرهای بازار ارز دیجیتال، اطلاعاتی در مورد معامله گر یا تریدر ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی اصلی ترین دلایل شکست تریدرهای ارز دیجیتال بپردازیم و نکات مهم قبل از ترید کردن رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ تبدیل بشه. به این ترتیب شما می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید و فروش ارزهای دیجیتال سود زیادی به دست بیارین.

تریدرها افرادی هستن که معامله ها و خرید و فروش های خودشون رو برای کسب سود انجام میدن. از اونجایی که بازار ارزهای دیجیتال با فراز و نشیب های زیادی روبرو هست، بسیاری از معامله گران تازه کار با شکست و ضرر در معاملات خود روبرو میشن. دلایل زیادی می تونن روی شکست تریدرهای بازار ارز دیجیتال تاثیر گذار باشن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله 4 دلیل شکست تریدرهای بازار ارز دیجیتال، اطلاعاتی در مورد معامله گر یا تریدر ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی اصلی ترین دلایل شکست تریدرهای ارز دیجیتال بپردازیم و نکات مهم قبل از ترید کردن رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

شاید برایتان مفید باشد: آموزش ترید ارزهای دیجیتال

تریدر ارز دیجیتال کیست؟

تریدر ارز دیجیتال کیست؟

اگه در بازار کریپتوکارنسی ها فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم تریدر ارز دیجیتال رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که تریدر ارز دیجیتال کیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که تریدرها معامله گرانی هستن که در بازارهای سرمایه مختلف به خرید و فروش می پردازن و سعی دارن تا از نوسانات قیمتی سودهای زیادی به دست بیارن. به عبارت دیگه، تریدرها برای انجام معامله های خودشون اصول خاصی رو در پیش می گیرن تا معامله رو به سمت سوددهی سوق بدن. معامله گرانی که در بازار ارزهای دیجیتال به فعالیت می پردازن، باید با همه اصطلاحات و عوامل تاثیرگذار بر قیمت یه ارز دیجیتال آشنایی داشته باشن تا بتونن ارز دیجیتال خودشون رو با کمترین قیمت خریداری کنند و با بالاترین قیمت بفروشن.

مقاله پیشنهادی: روش های سفارش گذاری در ارزهای دیجیتال

جالب اینجاست که بدونین معامله گران به دو دسته تقسیم میشن. تریدرهایی که سرمایه گذاری بلند مدت انجام میدن و تریدرهایی که سرمایه گذاری کوتاه مدت انجام میدن. هرکدوم از معامله گران باید در زمینه های خاصی دارای اطلاعات باشن. به طور کلی همه تریدرها و معامله گران باید با دو ابزار مهم تحلیل فاندامنتال و تحلیل تکنیکال آشنایی داشته باشن. این دو ابزار به تریدرها کمک می کند تا بهترین زمان برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو شناسایی کنند و بتونن به سوددهی بیشتری در این زمینه برسن.

نکات مهم قبل از ترید کردن

نکات مهم قبل از ترید کردن

همونطور که گفتیم، تریدرها برای انجام معامله های خودشون اصول خاصی رو در پیش می گیرن تا معامله رو به سمت سوددهی سوق بدن. اون ها ارزهای دیجیتال رو در قیمت پایین می خرن و زمانی که قیمتشون بالا رفت اون ها رو می فروشن تا سود به دست بیارن. نکات مهمی وجود داره که باید قبل از ترید کردن با اون ها آشنا بشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به بررسی نکات مهم قبل از ترید کردن بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: ویژگی های یک تریدر حرفه ای چیست؟

•    یکی از نکات مهم قبل از ترید کردن این هست که بیشتر معامله گران ارز دیجیتال استراتژی ندارن و با هر نوسان تصمیم دیگه ای می گیرن که این موضوع در آخر باعث میشه تا ضرر کنند. در واقع مشکل اون ها ناپایدار بودن هست.
•    یکی دیگه از نکات مهم قبل از ترید کردن این هست که حفظ سرمایه با استفاده از استاپ لاس(Stop Loss) یا تعیین حد ضرر و به حداقل رسوندن اون در معاملات به همه تریدرها توصیه میشه.
•    یکی دیگه از نکات مهم قبل از ترید کردن ارز دیجیتال این هست که قبل از شروع معامله گری، مهم هست که شما از قوانین سخت گیرانه برای مدیریت پول و سرمایه خودتون بهره مند شده و از اون قوانین استفاده درستی داشته باشین تا ضرر نکنین.
•    یکی دیگه از نکات مهم قبل از ترید کردن ارز دیجیتال این هست که اقدامات ناشیانه و بدون فکر بسیار بین تریدرهای تازه کار رایج هست و باعث شکست اون ها میشه.

4 دلیل شکست تریدرهای بازار ارز دیجیتال

4 دلیل شکست تریدرهای بازار ارز دیجیتال

تعداد زیادی از معامله گران ارز دیجیتال با شکست ها و ضررهای جبران ناپذیر روبرو میشن. اصلی ترین دلیل این ضرر و زیان ها عدم آگاهی اون ها با دلایل شکست تریدرها و عدم توجه به اون هاست. دلایل مختلفی می تونن باعث شکست تریدرها در بازار ارزهای دیجیتال بشن، ولی اصلی ترین و مهم ترین دلایل شکست اون ها نداشتن دانش و برنامه ریزی درست برای ترید در بازار ارز دیجیتال هست. در ادامه ما سعی می کنیم به بررسی دلایل شکست تریدرهای ارز دیجیتال بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

•    استفاده از اهرم بالا در معاملات

یکی از دلایل شکست تریدرهای ارز دیجیتال، استفاده از اهرم بالا در معاملات هست. صرافی های ارز دیجیتال در زمینه معاملات فیوچرز مثل بایننس اخیرا میزان اهرم های معاملات خودشون رو کاهش دادن. جوری که حداکثر اهرمی رو که کاربران می تونن از اون استفاده کنند، فقط 20 برابر واریز شده در یه موقعیت هست. بنابراین، شما نمی تونین بیشتر از اهرم 20 در معامله های خودتون استفاده کنین. قبل از این، معامله گران و تریدرها می تونستن از اهرم های 100 برابر نیز استفاده کنند که ریسک خیلی زیادی داشت.

•    عدم برنامه ریزی برای انجام معاملات

یکی دیگه از دلایل شکست تریدرهای ارز دیجیتال، عدم برنامه ریزی برای انجام معاملات هست. شما باید همه برنامه های معاملاتی خودتون رو به صورت نوشته روی کاغذ یا صفحه نمایش داشته باشین. نداشتن برنامه درست و دقیق می تونه باعث بشه تا تریدر ارز دیجیتال شکست بخوره و سرمایه خودش رو از دست بده. همچنین نداشتن برنامه معاملاتی می تونه باعث بشه که بسیاری از تصمیمات برای انجام معاملات از روی احساسات باشه و تجربه ثابت کرده که تصمیم گیری از روی احساسات می تونه عواقب و ضرر از معاملات رو به همراه داشته باشه.

•    مدیریت ریسک نادرست

مدیریت ریسک نادرست نیز یکی دیگه از دلایل شکست تریدرهای ارز دیجیتال، مدیریت ریسک نادرست هست. بیشتر معامله گران یا از مدیریت ریسک استفاده نمی کنند و یا مدیریت نادرست دارن. نداشتن مدیریت ریسک صحیح می تونه عواقب بدی رو به دنبال داشته باشه و از اصلی ترین دلایل شکست تریدرها محسوب میشه. این مدیریت ریسک به تریدرها کمک می کنه تا موقعیت های درست رو انتخاب کنند و این موقعیت ها جوری باشه که سرمایه اون ها به مرور افزایش پیا کنه و با شکست در معاملات مواجه نشن. ابزارهای زیادی برای مدیریت ریسک وجود دارن که یکی از اصلی ترین ابزارها ماشین حساب های تعیین بزرگی موقعیت هست.

•    گرفتن پوزیشن های بزرگ و پرخطر

گرفتن پوزیشن های بزرگ و پرخطر نیز یکی دیگه از دلایل شکست تریدرهای ارز دیجیتال هست. بهتره بدونین تریدرها تازه کار معمولا ایده یه شبه پولدار شدن با سرمایه گذاری زیاد رو می شنون و بیشتر سرمایه خودشون رو در یه معامله به کار می گیرن که این کار کاملا بی منطق و خطرناک هست. در زمان شروع کار هر بخشی از سرمایه خیلی مهم هست. بنابراین، شما باید از قوانین سخت گیرانه مدیریت پول برای حفاظت از سرمایه خود پیروی کنین. در اصل موفق ترین تریدرها قوانین و محدودیت های مشابهی رو در هر معامله دنبال می کنند.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله 4 دلیل شکست تریدرهای بازار ارز دیجیتال، اطلاعاتی در مورد معامله گر یا تریدر ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی اصلی ترین دلایل شکست تریدرهای ارز دیجیتال بپردازیم و نکات مهم قبل از ترید کردن رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، تعداد زیادی از معامله گران ارز دیجیتال با شکست ها و ضررهای جبران ناپذیر روبرو میشن. اصلی ترین دلیل این ضرر و زیان ها عدم آگاهی اون ها با دلایل شکست تریدرها و عدم توجه به اون هاست.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد 4 دلیل شکست تریدرهای بازار ارز دیجیتال

در مورد 4 دلیل شکست تریدرهای بازار ارز دیجیتال نظر دهید
سوال امنیتی :7+41 = ?