نوسان گیری با ترید روزانه چه تفاوتی دارد؟

  • 18:02 1403-02-07
  • زمان مطالعه: 5 دقیقه

 ما سعی می کنیم در مقاله نوسان گیری با ترید روزانه چه تفاوتی دارد؟ اطلاعاتی در مورد نوسان گیری ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی تفاوت نوسان گیری با ترید روزانه بپردازیم و نحوه کسب سود از نوسان گیری رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بهترین تصمیم رو برای انجام یکی از این معاملات بگیرین تا بتونین سود زیادی به دست بیارین. در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری به روش های مختلفی انجام میشه. همین موضوع نیز به عنوان نقطه قوت بازار برای افرادی هست که با دیدگاه های مختلف مشغول معامله و خرید و فروش ارزهای دیجیتال هستن و برای اون ها فرصت های کسب سود زیادی رو به وجود میارن.

دنیای ترید و معامله گری ساده و راحت نیست و پیچیدگی های خاص خودش رو داره. مخصوصا در بازار کاملا جدید ارزهای دیجیتال. ترید ارزهای دیجیتال هم محدود به یه نوع روش نیست و انواع متفاوتی رو در برمی گیره. از جمله از روش های ترید ارز دیجیتال می تونیم به نوسان گیری و ترید روزانه ارز دیجیتال اشاره کنیم. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله نوسان گیری با ترید روزانه چه تفاوتی دارد؟ اطلاعاتی در مورد نوسان گیری ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی تفاوت نوسان گیری با ترید روزانه بپردازیم و نحوه کسب سود از نوسان گیری رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

توصیه می کنیم از دوره بهترین استراتژی های معاملاتی بازار ارز دیجیتال برای کسب حداکثر سود در این بازار استفاده نمایید.

نوسان گیری ارز دیجیتال چیست؟

نوسان گیری ارز دیجیتال چیست؟

اگه در بازار کریپتوکارنسی ها فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم نوسان گیری ارز دیجیتال رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این استراتژی به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که نوسان گیری ارز دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که نوسان گیری یکی از محبوب ترین استراتژی های ترید ارز دیجیتال هست. به عبارت دیگه، نوسان گیری یا معامله گری نوسان گیرانه نوعی استراتژی هوشمندانه برای سرمایه گذاری و ترید ارز دیجیتال هست. در این روش معاملاتی تغییرات قیمت در یه بازه زمانی کوتاه مدت تا میان مدت مورد توجه قرار می گیره. نوسان گیرها سعی می کنند تا از نوسانات قیمت که در طی چند روز یا چند هفته روی میده، برای کسب سود قابل توجهی استفاده کنند.

ممکن است برایتان مفید باشد: بازار خرسی چیست؟

جالب اینجاست که بدونین معامله گری نوسان گیر نوعی راهبرد معاملاتی هست که در اون تغییرات قیمت در یه بازه زمانی کوتاه تا متوسط مورد توجه قرار می گیره. در اصل هدف معامله گری نوسان گیر، کسب سود از نوسانات قیمتی هست که طی چند روز تا چند هفته روی میده. همچنین نوسان گیر در زمان هایی که روندی قوی در بازار وجود داره، بهترین عملکرد رو از خود نشون میده. اگه این روند قوی در بازه های زمانی طولانی تر وجود داشته باشه، فرصت های کسب سود زیادی برای تریدرها فراهم میشه و اون ها زمان بیشتری برای کسب سود از این نوسانات به دست میارن.

تفاوت نوسان گیری با ترید روزانه

تفاوت نوسان گیری با ترید روزانه

همونطور که گفتیم، نوسان گیری یا معامله گری نوسان گیرانه نوعی استراتژی هوشمندانه برای سرمایه گذاری و ترید ارز دیجیتال هست. بهتره بدونین نوسان گیری ارز دیجیتال تفاوت زیادی با ترید روزانه داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله، به بررسی تفاوت نوسان گیری با ترید روزانه بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین بهترین تصمیم رو برای انجام معامله بگیرین.

مقاله پیشنهادی: برای شروع ارزهای دیجیتال چقدر سرمایه لازم است؟

•    هدف از معامله یکی از تفاوت نوسان گیری با ترید روزانه هست. در ترید روزانه هدف کسب سود از نوسانات قیمتی در کوتاه مدت هست، ولی در نوسان گیری معامله گران به دنبال تغییرات قیمتی بزرگ تری هستن و هدف سود بردن از تغییرات قیمتی در مدت زمان طولانی هست.
•    میزان سود احتمالی نیز یکی دیگه از تفاوت نوسان گیری با ترید روزانه هست. با توجه به اینکه در بازه زمانی یه روز، امکان نوسان قیمت زیادی وجود نداره، میزان سود به دست اومده کم میشه. ولی در معاملات نوسان گیری به دلیل طولانی شدن زمان، نوسانات قیمتی با تغییرات بیشتری همراه بوده و می تونن فقط با انجام چند معامله سود زیادی رو به دست بیارن.
•    بازه زمانی نیز یکی دیگه از تفاوت نوسان گیری با ترید روزانه هست. تریدرهای روزانه به طور مرتب در حال رصد بازار هستن و موقعیت خرید و فروش یا به اصطلاح عمر معاملاتی اون ها یه روزه هست، ولی معاملات تریدرهای نوسان گیر از پویایی کمتری برخوردار بوده و این بازه در حدود چند روز تا چند هفته هست.
•    یکی دیگه از تفاوت نوسان گیری با ترید روزانه، ابزار تحلیل هست. معامله گران روزانه فقط از تحلیل تکنیکال استفاده می کنند، در حالی که معامله گران نوسان گیر برای اینکه سود زیادی به دست بیارن، از ترکیب تحلیل تکنیکال و فاندامنتال استفاده می کنند.

نحوه کسب سود از نوسان گیری چگونه است؟

نحوه کسب سود از نوسان گیری چگونه است؟

هدف معامله گران و تریدرهای نوسان گیر استفاده از نوسانات با ارزشی هست که طی چند روز تا چند هفته اتفاق می افته. در نتیجه معامله گران نوسان گیر نسبت به معامله گران روزانه موقعیت های خودشون رو برای وقت طولانی تری نگهداری می کنند، ولی رفتار اون ها همانند سرمایه گذارانی نیست که با هدف ذخیره دراز مدت سرمایه اون رو خریداری کردن. معامله گران نوسان گیر اکثرا از تحلیل تکنیکال استفاده می کنند، ولی به اندازه معامله گران روزانه نه! از اونجایی که طی چند هفته امکان داره اتفاق های بنیادین اتفاق بیفته، معامله گران نوسان گیر می تونن از تحلیل فاندامنتال هم در محدوده معاملاتی خودشون استفاده کنند.

برای این کار تجزیه و رفتار قیمت، استفاده از نمودارهای شمعی، تشخیص سطوح حمایت و استفاده از شاخص های تکنیکال برای مشخص کردن زمان شروع معامله بسیار شایع هست. بعضی از رایج ترین شاخص هایی که معامله گران نوسان گیر از اون ها استفاده می کنند، عبارت هستن از میانگین های متحرک، شاخص قدرت نسبی، باندهای بولینگر و ابزار فیبوناچی اصلاحی. تریدرهای نوسان گیر اکثرا برای انجام تجزیه های خودشون، دوره های زمانی متوسط یا بلند مدت رو زیر نظر می گیرن. دلیل این کار این هست که یه جریان صعودی یا نزولی وقتی واقعا قوی هست که در یه دوره طولانی میشه. البته به این معنی نیست که معامله گران نوسان گیر به دوره های زمانی کوتاه تر اصلا توجهی ندارن.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله نوسان گیری با ترید روزانه چه تفاوتی دارد؟ اطلاعاتی در مورد نوسان گیری ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی تفاوت نوسان گیری با ترید روزانه بپردازیم و نحوه کسب سود از نوسان گیری رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بهترین تصمیم رو برای انجام یکی از این معاملات بگیرین تا بتونین سود زیادی به دست بیارین. همونطور که گفتیم، نوسان گیری یکی از محبوب ترین استراتژی های ترید ارز دیجیتال هست. به عبارت دیگه، نوسان گیری یا معامله گری نوسان گیرانه نوعی استراتژی هوشمندانه برای سرمایه گذاری و ترید ارز دیجیتال هست.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد نوسان گیری با ترید روزانه چه تفاوتی دارد؟

در مورد نوسان گیری با ترید روزانه چه تفاوتی دارد؟ نظر دهید
سوال امنیتی :5+38 = ?