اصلاح بازار ارز دیجیتال Market Corrention چیست؟

  • 03:02 1403-02-06
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

ما سعی می کنیم در مقاله اصلاح بازار ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد اصلاح قیمت در ارز دیجیتال یا Market Correction برای شما ارائه کنیم و به بررسی عملکرد اصلاح بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم و انواع اصلاح قیمت ارزهای دیجیتال رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین اصلاح قیمت ارزهای دیجیتال رو تشخیص بدین. سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال می تونه یه پیشنهاد عالی برای روش سودآوری بلند مدت باشه. با این حال واضح هست که دونستن جزئیات و داشتن اطلاعات و آگاهی از بازار برای هر کسی که مشتاق تبدیل شدن به یه سرمایه گذار موفق هست، ضروری محسوب میشه.

اصلاح بازار پدیده ای تکرار شونده در بازار کریپتوکارنسی هاست. ارزهای دیجیتال با هر قیمتی که باشن، ممکنه با اصلاحات و تغییرات شدیدی تا ده ها درصد روبرو بشن. به این دلیل که بازار ارزهای دیجیتال بازار مالی نسبتا جدید و کوچیکی هست که نوسانات در اون غالب هستن. بیت کوین و اتریوم در اواسط سال جاری با اصلاحات مختلفی به بالاترین سطح خودشون رسیدن. به همین دلیل ما سعی می کنیم در مقاله اصلاح بازار ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد اصلاح قیمت در ارز دیجیتال یا Market Correction برای شما ارائه کنیم و به بررسی عملکرد اصلاح بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم و انواع اصلاح قیمت ارزهای دیجیتال رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

شاید برایتان مفید باشد: سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال و انواع آن

اصلاح بازار ارز دیجیتال چیست؟

اصلاح بازار ارز دیجیتال چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم اصلاح بازار ارز دیجیتال رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که اصلاح بازار ارز دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که اصلاح بازار ارز دیجیتال می تونه در هر بازار مالی اتفاق بیفته. بنابراین، نه تنها در کریپتو، بلکه در بازارهای سهام و اوراق قرضه نیز وجود داره. یه اصلاح با این اتفاق رخ میده که یه دارایی بخش زیادی از ارزش خودش رو در مدت زمان کوتاهی از دست میده. این اصلاح اغلب پاسخی به افت قیمت اون دارایی هست که به صورت غیر عادی رخ داده.

مقاله پیشنهادی: زمستان کریپتویی چیست؟

جالب اینجاست که بدونین زمانی که کاهش 10 درصد در قیمت یه ارز دیجیتال اتفاق می افته، اصطلاحا گفته میشه که قیمت اصلاح کرده. معمولا اصلاح قیمت بعد از افزایش قیمت اتفاق می افته. بهتره بدونین اصلاح قیمت دلایل فاندامنتال نداره و به دلایل تکنیکال رخ میده. برای مثال، هنگامی که اندیکاتور RSI چارت قیمت به بالای 70 برسه، نشون دهنده بیش خرید هست و به احتمال زیاد قیمت دچار اصلاح میشه. اصلاح فقط مخصوص ارزهای دیجیتال یا سهام های بورس نیست، بلکه کل بازار نیز می تونه به دلایل تکنیکال اصلاح داشته باشه. همچنین اصلاح با این اتفاق رخ میده که یه دارایی بخش زیادی از ارزش خودش رو در کوتاه مدت از دست میده.

عملکرد اصلاح بازار ارزهای دیجیتال چگونه است؟

عملکرد اصلاح بازار ارزهای دیجیتال چگونه است؟

هنگامی که ارزهای دیجیتال برای مدت زمان طولانی تر دچار افزایش قیمت میشن، بیش از حد ارزش گذاری و قیمت گذاری میشن که این موضوع به اصلاح قیمتی برای بازار باعث میشه که با ارزش اون مطابقت نداره. به دلیل قیمت بالا معامله گران دلسرد میشن، تقاضا برای ارزهای دیجیتال کاهش پیدا می کنه و عرضه زیاد میشه که این موضوع نشون دهنده شروع اصلاح قیمت در بازار هست. پیش بینی دقیق اینکه چه زمانی اصلاح انجام میشه، توانایی هست که افراد کمی از اون برخوردار هستن. بنابراین، تقریبا غیرممکن هست که پیش بینی کنیم یه اصلاح چه زمانی شروع میشه، چقدر طول می کشه و چه زمانی تموم میشه.

مقاله پیشنهادی: آموزش مدیریت ریسک در بازار دیجیتال

معامله گران و سرمایه گذاران زیادی قسمتی از ارزهای دیجیتال خودشون رو برای جمع آوری سود می فروشن. در ترکیب با اخبار منفی یا سایر عوامل خارجی، اصلاح قیمتی ممکنه شدیدتر بشه. ارزهای دیجیتال به صورت ناگهانی به شدت دچار افت قیمت میشن و سایر تریدرها و معامله گران از بدترین وضعیت برای قیمت ارز دیجیتال مربوط می ترسن. اون ها اکنون ارزهای دیجیتال خودشون رو هم می فروشن و هر ضرری رو به جون می خرن. این واکنش زنجیره ای ممکنه برای مدتی ادامه داشته باشه تا زمانی که قیمتی به دست بیاد که در اون تقاضا اونقدر بالا بره که کاهش قیمت ارزهای دیجیتال کمتر بشه و عرضه کم بشه.

انواع اصلاح قیمت ارزهای دیجیتال

انواع اصلاح قیمت ارزهای دیجیتال

همونطور که گفتیم، زمانی که روند صعودی قیمت ارز دیجیتال ریزش کنه و به صورت تدریجی کاهش پیدا کنه، به طوری که در طول چند روز بیشتر از 10 درصد ریزش کنه، اصطلاحا گفته میشه که بازار دچار اصلاح قیمتی شده. اصلاح قیمت ارزهای دیجیتال از نظر تکنیکال انواع مختلفی داره که باید اون ها بشناسین. به همین منظور ما سعی کردیم در این قسمت از مقاله به بررسی انواع اصلاح قیمت ارزهای دیجیتال بپردازیم.

•    یکی از انواع اصلاح قیمت ارزهای دیجیتال، اصلاح ساده هست که فقط شامل یه موج هست که برای شناسایی پایان اون میشه از تکنیک فیبوناچی اصلاحی استفاده کرد.
•    اصلاح پیچیده نیز یکی دیگه از انواع اصلاح قیمت ارزهای دیجیتال هست که این اصلاح دارای بیشتر از 3 موج هست که قله ها و دره های نمودار در موقعیت های مختلفی نسبت به هم قرار می گیرن.
•    اصلاح ABC نیز یکی دیگه از انواع اصلاح قیمت ارزهای دیجیتال هست که دقیقا شامل 3 موج هست. این اصلاح که ABC نام داره، پایان قابل تشخیصی داره. به این صورت که وقتی قیمت ارز دیجیتال در نقطه C نمودار در جهت مخالف حرکت کرده و به محدوده نقطه B میرسه، اصلاح تموم میشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله اصلاح بازار ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد اصلاح قیمت در ارز دیجیتال یا Market Correction برای شما ارائه کنیم و به بررسی عملکرد اصلاح بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم و انواع اصلاح قیمت ارزهای دیجیتال رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، اصلاح بازار ارز دیجیتال می تونه در هر بازار مالی اتفاق بیفته. بنابراین، نه تنها در کریپتو، بلکه در بازارهای سهام و اوراق قرضه نیز وجود داره. یه اصلاح با این اتفاق رخ میده که یه دارایی بخش زیادی از ارزش خودش رو در مدت زمان کوتاهی از دست میده.

 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد اصلاح بازار ارز دیجیتال Market Corrention چیست؟

در مورد اصلاح بازار ارز دیجیتال Market Corrention چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :8+31 = ?