5 روش تعیین تارگت در معاملات ارز دیجیتال

  • 22:02 1403-02-07
  • زمان مطالعه: 6 دقیقه

ما سعی می کنیم در مقاله 5 روش تعیین تارگت در معاملات ارز دیجیتال، اطلاعاتی در مورد تارگت یا هدف قیمت یا Price Target برای شما ارائه کنیم و به بررسی راه های تعیین تارگت در معاملات بپردازیم و ضرورت مشخص کردن تارگت در معاملات رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با استفاده از این روش ها برای معامله های خودتون هدف مشخص کنین. بازار ارزهای دیجیتال همانند سایر بازارهای سرمایه نوسانات قیمتی زیادی داره که همین نوسانات قیمتی فرصت های کسب سود زیادی رو برای تریدرها و معامله گران فراهم می کنه. به این ترتیب شما نیز می تونین از این فرصت ها استفاده کرده و سودهای زیادی از نوسانات قیمتی به دست بیارین.

بیشتر معامله گران و تریدرها همه زمان و انرژی خودشون رو صرف پیدا کردن بهترین زمان ورود به معامله یا پوزیشن می کنند، ولی بعد از اینکه وارد معامله شدن، گیج میشن و نمی دونن که چجوری معامله های خودشون رو مدیریت و کنترل کنند و چه زمان از معامله خارج بشن تا سود به دست بیارن. این موضوع باعث میشه تا اعتماد به نفس معامله گران کم بشه و به صورت احساسی تصمیم بگیرن. بهترین راه برای جلوگیری از این کار، تعیین تارگت قیمت هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله 5 روش تعیین تارگت در معاملات ارز دیجیتال، اطلاعاتی در مورد تارگت یا هدف قیمت یا Price Target برای شما ارائه کنیم و به بررسی راه های تعیین تارگت در معاملات بپردازیم و ضرورت مشخص کردن تارگت در معاملات رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

ممکن است برایتان مفید باشد: آموزش نوسان گیری در ارز دیجیتال

هدف قیمت یا Price Target چیست؟

هدف قیمت یا Price Target چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم هدف قیمت یا Price Target رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما پیش اومده باشه که هدف قیمت یا Price Target چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که تارگت یا هدف قیمت چیزی هست که معامله گر یا تریدر اون رو پیش می کنه تا در آینده قیمت به اون عدد میرسه. به عبارت دیگه، آینده قیمت رو پیش بینی می کنند و اون رو هدف خودشون قرار میدن. یعنی تریدر بعد از آنالیز بازار به این نتیجه میرسه که قیمت ارز دیجیتال در آینده به یه عدد مشخص میرسه. به این قیمت به دست اومده توسط تحلیلگر تارگت یا هدف قیمت گفته میشه.

مقاله پیشنهادی: بهترین زمان برای نوسان گیری ارز دیجیتال     

جالب اینجاست که بدونین قیمت هدف با تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال توسط معامله گران و تریدرها به دست میاد. این رقم با تحلیل های دقیق حاصل میشه و مورد پذیرش مشاور سرمایه گذار شما قرار می گیره. با به دست آوردن این هدف قیمت تریدر برنامه ریزی انجام میده تا بعد از رسیدن قیمت فعلی ارز دیجیتال به اون عدد از معامله خارج بشه و سود مورد نظر خودش رو به دست بیاره. همچنین ممکنه این هدف قیمت یا تارگت در تایم فریم هایی توسط تحلیلگر تغییر پیدا کنه. این تغییر قیمت هم نسبت به بررسی های تحلیلی قابل انجام هست.

ضرورت مشخص کردن تارگت در معاملات

ضرورت مشخص کردن تارگت در معاملات

یکی از چالش ها و دغدغه های معامله گران و تریدرها در بازارهای مالی، کسب سود هست. به این ترتیب، در انتخاب تارگت در معاملات اصولا باید نقاطی رو پیدا کنند که در اون ها سودآوری وجود داره و قیمت ارز دیجیتال با رسیدن به اون نقاط سود به ارمغان میاره. از طرف دیگه، معامله گران همواره عاشق سود کردن هستن و از کسب سود سیر نمیشن. همچنین هیچ تحلیلگر یا اقتصاددانی ثابت نکرده که سود بیش از حد می تونه برای کسی مضر باشه و باعث بشه تا سرمایه از دست بره. بنابراین، شما می تونین با انتخاب تارگت در معاملات سقف خاصی برای سودآوری خودتون مشخص کنین تا سود قابل قبول با کمترین ریسک رو به دست بیارین.

مقاله پیشنهادی: تاثیر تحلیل تکنیکال و فاندامنتال در نوسان گیری

تارگت قیمتی که تریدرها مشخص می کنند، از آینده بازار به خریداران خبر میده که ممکنه بالاتر و یا پایین تر از قیمت فعلی ارزهای دیجیتال در بازار باشه. نکته قابل توجه این هست که هدف قیمتی بین تحلیلگران با هم رقم می کنه و هر کسی تارگت خودش رو با توجه به تحلیل خودش به دست میاره. تعیین تارگت قیمت بزرگ تر در طول یه بازه زمانی طولانی تر منطقی به نظر میرسه، در حالی که هدف قیمت کوتاه مدت احتمالا به شکل محافظه کارانه تری مشخص میشه. اگه در بازه سرمایه گذاری خودتون ارز دیجیتال شما بیش از حد نزولی باشه، از اون معامله خارج بشین.

5 روش تعیین تارگت در معاملات ارز دیجیتال

5 روش تعیین تارگت در معاملات ارز دیجیتال

همونطور که گفتیم، تارگت یا هدف قیمت چیزی هست که معامله گر یا تریدر اون رو پیش می کنه تا در آینده قیمت به اون عدد میرسه. به عبارت دیگه، آینده قیمت رو پیش بینی می کنند و اون رو هدف خودشون قرار میدن. تعیین تارگت قیمت به معامله گران کمک می کنه تا معامله های هدف داری انجام بدن. راه های زیادی برای تعیین تارگت قیمت وجود داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به بررسی روش های تعیین تارگت در معاملات ارز دیجیتال بپردازیم تا با این روش ها آشنا بشین.

•    گرفتن نسبت سود به زیان

یکی از روش های تعیین تارگت در معاملات ارز دیجیتال، گرفتن نسبت سود به زیان هست. به عبارت دیگه، فردی در حال یادگیری ارزهای دیجیتال هست، می تونه این روش رو به عنوان ابتدایی و موثرترین تکنیک برای مشخص کردن هدف قیمت مورد استفاده قرار بده. بهتره بدونین زیاد بودن نسبت سود به زیان به نفع شما نیست، چون بالا بودن این نسبت احتمال برد رو برای شما کم می کنه. به همین دلیل معامله گران مبتدی از اهداف کوچیکی که نسبت سود به زیان اون ها کمتر هست شروع می کنند تا احتمال بردشون بیشتر باشه.

•    استفاده از جدیدترین سطوح مقاومت و حمایت

استفاده از جدیدترین سطوح مقاومت و حمایت نیز یکی دیگه از روش های تعیین تارگت در معاملات ارز دیجیتال هست. این نواحی همون عوامل نگه دارنده یا بازدارنده برای حرکت قیمت ها به سمت گرون تر شدن یا ارزون تر شدن هستن. بنابراین، هدف خودتون رو جوری تعیین نکنین که قیمت مجبور باشه از سطوح حمایت و مقاومت رد بشه، چون ممکنه احتمال تحقق هدف شما کاهش پیدا کنه. به این ترتیب، سعی کنین قبل از هر کاری سطوح حمایت و مقاومت رو تعیین کنین و سپس تارگت قیمتی خودتون رو مشخص کنین.

•    میانگین متحرک در چارچوب زمانی

استفاده از اندیکاتور میانگین متحرک در چارچوب زمانی نیز یکی دیگه از روش های تعیین تارگت در معاملات ارز دیجیتال هست. شما می تونین با بکارگیری این اندیکاتور در تحلیل های خودتون متوجه بشین که قیمت در حال برگشت هست یا نه. در زمان انجام معاملاتی که در اون ها برگشت به میانگین متحرک اتفاق می افته، توصیه میشه که راهبرد هدف میانگین متحرک رو در دوره های زمانی بالاتر انتخاب بشن، چون به این ترتیب فرصت های معاملاتی زیادی با استفاده از میانگین متحرک برای شما به وجود میاد.

•    سطوح فیبوناچی اکستنشن

استفاده از سطوح فیبوناچی اکستنشن نیز یکی دیگه از روش های تعیین تارگت در معاملات ارز دیجیتال هست که در بسیاری از ایده های معاملاتی به کار برده میشه. بعد از شکست مقاومت و شناسایی نقاط ABC ابزار فیبوناچی خودتون رو از پایین تا بالای حرکتی که با شکست همراه شده، رسم کنین. بعد از پیدا کردن سطح فیبوناچی می تونین یکی از سطوح فیبوناچی اکستنشن رو به عنوان هدف خود انتخاب کنین.

•    حد ضرر شناور

یکی دیگه از روش های تعیین تارگت در معاملات ارز دیجیتال، استفاده از حد ضرر شناور هست که میشه اون رو با سایر استراتژی های هدف ترکیب کرد. به طور کلی معامله گران و تریدرهایی که از رویکرد حد ضرر شناور استفاده می کنند، هدفشون این هست که تا جایی که امکان داره از معامله های خودشون سود به دست بیارن. این تریدرها استراتژی هدفی با پایان باز انتخاب می کنند. یعنی اون ها اصلا هدفی تعیین نمی کنند و حد ضرر خودشون رو فقط با دنبال کردن حرکات قیمت تنظیم می کنند تا سود خودشون رو در بازارهای دارای نوسان قیمتی افزایش بدن.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله 5 روش تعیین تارگت در معاملات ارز دیجیتال، اطلاعاتی در مورد تارگت یا هدف قیمت یا Price Target برای شما ارائه کنیم و به بررسی راه های تعیین تارگت در معاملات بپردازیم و ضرورت مشخص کردن تارگت در معاملات رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، تارگت یا هدف قیمت چیزی هست که معامله گر یا تریدر اون رو پیش می کنه تا در آینده قیمت به اون عدد میرسه. به عبارت دیگه، آینده قیمت رو پیش بینی می کنند و اون رو هدف خودشون قرار میدن.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد 5 روش تعیین تارگت در معاملات ارز دیجیتال

در مورد 5 روش تعیین تارگت در معاملات ارز دیجیتال نظر دهید
سوال امنیتی :4+46 = ?