معاملات فرکانس بالا HFT چیست؟

  • 05:02 1403-02-04
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

ما سعی می کنیم در مقاله معاملات فرکانس بالا چیست؟ اطلاعاتی در مورد معاملات فرکانس بالا یا HFT برای شما ارائه کنیم و به بررسی استراتژی های به کار رفته در معاملات HFT بپردازیم و مزایای معاملات HFT رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. ممکنه در گذشته شنیده یا دیده باشین که تعداد زیادی از افراد برای سرمایه گذاری در بازارهای سرمایه یا مالی مختلف به تالارهای بورس رفته و بعد از هدر دادن زمان و انرژی خودشون می تونستن معامله های مورد نظر خودشون رو انجام داده و بسیار هم از عملکرد خودشون راضی باشن، ولی امروزه می تونین بدون تلف کردن زمان و انرژی خودتون معامله انجام بدین.

معامله گران می دونن که سرعت فاکتور مهمی در بازارهای سرمایه هست. البته بستگی به این داره که با چه دیدی می خواهین معامله انجام بدین. قطعا تریدرهای نوسانی براشون مهمه که بتونن دقیقا در نقطه ای که مورد نظرشون هست وارد معامله بشن. به این ترتیب، کم کم پای معاملات فرکانس بالا یا HFT به بازارهای سرمایه به خصوص بازار ارزهای دیجیتال باز شد. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله معاملات فرکانس بالا چیست؟ اطلاعاتی در مورد معاملات فرکانس بالا یا HFT برای شما ارائه کنیم و به بررسی استراتژی های به کار رفته در معاملات HFT بپردازیم و مزایای معاملات HFT رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با بهترین استراتژی های معاملاتی ارز دیجیتال دوره ما را که بطور تخصصی در این زمینه تهیه شده، مشاهده نمایید.

معاملات فرکانس بالا چیست؟

معاملات فرکانس بالا چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال یا سایر بازارهای مالی فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم معاملات فرکانس بالا رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این معاملات به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که معاملات فرکانس بالا چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که معاملات فرکانس بالا یا High Frequency Trading که با حرف اختصار HFT شناخته میشن، شکلی از معاملات لگاریتمی هست که میشه به کمک اون ها تعداد زیادی سفارش رو اون هم در زمانی بسیار بسیار کوتاه پردازش کرد. قطعا این کار از عهده انسان خارج هست. به همین دلیل هست که پای کامپیوتر و الگوریتم ها به وسط میاد.

مقاله پیشنهادی: کف قیمت یا ATL چیست؟

جالب اینجاست که بدونین معاملات فرکانس بالا یا HFT از داده های مالی با فرکانس بالا و ابزارهای پیشرفته تجارت الکترونیک برای تحلیل بازارها و اجرای تعداد زیادی سفارشات در بازه های زمانی کوتاه استفاده می کنه. معامله گران HFT با سرعت وارد معاملات و از اون ها خارج میشن و هدف اون ها از این کار این هست که همیشه سودهای کمی به دست میارن و به مرور زمان سود قابل توجهی جمع می کنند. به طور معمول الگوریتم هایی که سرعت اجرای بیشتری دارن، نسبت به الگوریتم های کندتر برتری دارن. HFT می تونه شرایط بازار رو بهتر کنه، چون یه جریان ثابت نقدینگی فراهم می کنه و به طور موثر شکاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش رو از بین می بره.

استراتژی های به کار رفته در معاملات HFT

استراتژی های به کار رفته در معاملات HFT

همونطور که گفتیم، معاملات فرکانس بالا یا HFT معاملات لگاریتمی هست که میشه به کمک اون ها تعداد زیادی سفارش رو اون هم در زمانی بسیار بسیار کوتاه پردازش کرد. به این ترتیب، شما می تونین از این نوع معاملات در بازار ارزهای دیجیتال نیز انجام بدین. استراتژی های مختلفی در این نوع معاملات به کار گرفته شدن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به بررسی استراتژی های به کار رفته در معاملات HFT بپردازیم.

•    آربیتراژ ارز دیجیتال

یکی از استراتژی های به کار رفته در معاملات HFT، آربیتراژ ارز دیجیتال هست که به معنی کسب سود از اختلاف قیمت ارزهای دیجیتال در صرافی های مختلف هست. برای مثال ممکنه در یه صرافی قیمت بیت کوین 20.050 دلار و در صرافی دیگه قیمت بیت کوین 20.100 دلار باشه. بنابراین، با خرید سریع از صرافی اولی و فروش در صرافی دومی میشه سود به دست آورد. معاملات فرکانس بالا برای آربیتراژ کارها خیلی مفید هست، چون در این روش فرصت معاملاتی خیلی کوتاه و در کسری از ثانیه هست.

مقاله پیشنهادی: بازه های معاملاتی و ساعات معامله در بازار ارز های دیجیتال

•    بازارگردانی

یکی دیگه از استراتژی های به کار رفته در معاملات HFT، بازارگردانی هست که شامل گذاشتن سفارش خرید و فروش برای ارز دیجیتال در اون واحد و سود بدن از شکاف قیمتی بین این دو سفارش هست. شرکت های بزرگی با اسم بازارگردان شناخته شدن که نقدینگی و سفارش مناسب رو در بازار به وجود میارن.

•    فرصت های کوتاه مدت

یکی دیگه از استراتژی های به کار رفته در معاملات HFT، فرصت های کوتاه مدت هست. بهتره بدونین معاملات فرکانس بالا برای هولدرها و سرمایه گذاران بلند مدت مناسب نیست، بلکه مخصوص معامله گران کوتاه مدت هست که قصد دارن از نوسانات بازار سود به دست بیارن. معامله گران HFT اونقدر سریع معاملات رو انجام میدن که قیمت فرصت اصلاح دوباره نداشته باشه.

مزایای معاملات HFT چیست؟

مزایای معاملات HFT چیست؟

معاملات فرکانس بالا یا HFT برای معامله گرانی مناسب هست که می خوان از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال سودهای زیادی به دست بیارن. معاملات فرکانس بالا مزایای زیادی به همراه دارن که همین موضوع باعث میشه تا محبوبیت زیادی کسب کنند. به عبارت دیگه، مزایایی که معاملات HFT با خودشون به همراه دارن، اونقدر جذاب هستن که تریدرها رو مجاب می کنند تا از این روش بهره ببرن. از جمله از مزایای معاملات HFT میشه به موارد زیر اشاره کرد:

•    افزایش نقدینگی
•    فراهم کردن امکان کسب سود در تایم فریم های کوتاه
•    کاهش هزینه تراکنش ها
•    از بین رفتن اسپرد خرید و فروش
•    افزایش حجم معاملات
•    بهبود وضعیت بازار به دلیل ایجاد نقدینگی ثابت
•    تحلیل بازارها در کمترین زمان ممکن

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله معاملات فرکانس بالا چیست؟ اطلاعاتی در مورد معاملات فرکانس بالا یا HFT برای شما ارائه کنیم و به بررسی استراتژی های به کار رفته در معاملات HFT بپردازیم و مزایای معاملات HFT رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، معاملات فرکانس بالا شکلی از معاملات لگاریتمی هست که میشه به کمک اون ها تعداد زیادی سفارش رو اون هم در زمانی بسیار بسیار کوتاه پردازش کرد. از جمله از استراتژی های به کار رفته در معاملات فرکانس بالا می تونیم به آربیتراژ و... اشاره کنیم.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد معاملات فرکانس بالا HFT چیست؟

در مورد معاملات فرکانس بالا HFT چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :8+76 = ?