آموزش به حداقل رساندن اسلیپیج یا لغزش قیمت Slippage

  • 13:01 1403-01-31
  • زمان مطالعه: 5 دقیقه

 ما سعی می کنیم در مقاله آموزش به حداقل رساندن Slippage، اطلاعاتی در مورد اسلیپیج یا لغزش قیمت برای شما ارائه کنیم و به بررسی راه های جلوگیری از اسلیپیج منفی بپردازیم و تکنیک های به حداقل رساندن Slippage رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و با استفاده از این روش ها معاملات خودتون رو با اسلیپیج کمتری انجام بدین. شاید تصور کنین در زمان خرید و فروش ارزهای دیجیتال، وقتی قیمت رو مشخص می کنین، معامله شما دقیقا با همون قیمت انجام می گیره، ولی باید بدونین که اینجوری نیست و ممکنه معامله یا سفارش شما با قیمتی متفاوت تر انجام بگیره قیمت دچار لغزش بشه.

هر کسی که در جایگاه یه معامله گر یا تریدر شروع به خرید و فروش ارزهای دیجیتال می کنه، حتما باید با اصطلاحات و اتفاقات رایج بازار ارزهای دیجیتال آشنایی داشته باشه. زمانی که شخصی در زمان معاملات ارزهای دیجیتال با رویدادهای اون بازار آشنایی نداشته باشه، ممکنه دچار ضررهای زیادی بشه. یکی از این اصطلاحات نیز اسلیپیج هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله آموزش به حداقل رساندن Slippage، اطلاعاتی در مورد اسلیپیج یا لغزش قیمت برای شما ارائه کنیم و به بررسی راه های جلوگیری از اسلیپیج منفی بپردازیم و تکنیک های به حداقل رساندن Slippage رو برای شما یاد بدیم.

شاید برایتان مفید باشد: آموزش کسب سود بدون دانش تخصصی تحلیل ارزهای دیجیتال

اسلیپیج یا لغزش قیمت چیست؟

اسلیپیج یا لغزش قیمت چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم اسلیپیج رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که اسلیپیج چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که اسلیپیج در صرافی ها زمانی اتفاق می افته که معامله گران خرید و فروش های خودشون رو با قیمتی متفاوت نسبت به قیمت درخواستی خودشون انجام می دن. این تفاوت قیمت به دلیل زمان انجام سفارش ها اتفاق می افته، در صورتی که نقدینگی کافی برای انجام سفارش وجود نداشته باشه یا بازار در نوسان باشه، قیمت نهایی سفارش ممکنه تغییر پیدا کنه و معامله انجام بشه. به این تفاوت قیمت در انجام سفارشات، اسلیپیج یا لغزش قیمت گفته میشه که تریدرها سعی دارن تا اون رو کاهش بدن.

جالب اینجاست که بدونین اسلیپیج یا Slippage عبارت هست از انحراف قیمت اجرای سفارش نسبت به قیمت سفارشی که معامله گر یا تریدر ثبت کرده بود. به عبارت ساده تر، اسلیپیج زمانی اتفاق می افته که در قیمتی که بر روی چارت می بینین تصمیم می گیرین وارد معامله بشین، ولی معامله شما در قیمت دیگه ای باز میشه. در چارت های قیمتی ارزهای دیجیتال، اسلیپیج بعضی وقت ها به صورت یه گپ کوچیک در تایم فریم های پایین ظاهر میشه. اسلیپیج زمانی اتفاق می افته که از روش سفارش بازار استفاده بشه.

برای کسب اطلاعات کامل تر مقاله اسلیپیج یا لغزش قیمت چیست؟ را مطالعه نمایید.

راه های جلوگیری از اسلیپیج منفی

راه های جلوگیری از اسلیپیج منفی

بهتره بدونین اسلیپیج یا Slippage ممکنه برای بسیاری از سرمایه گذاران و معامله گران مبتدی و تازه وارد بخشی ناامید کننده از سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال محسوب میشه، در حالی که با روش هایی میشه ایجاد شدن اسلیپیج منفی رو به حداقل رسوند و روند اون رو به سمت مثبت حرکت داد، برای تحقق پیدا کردن این امر باید مراحل مختلفی رو انجام بدین. در ادامه راه های جلوگیری از اسلیپیج منفی رو برای شما یاد می دیم.

مقاله پیشنهادی: اثر سود مرکب در ارز دیجیتال چیست؟

•    یکی از راه های جلوگیری از اسلیپیج منفی، تنظیم اسلیپیج دستی هست. بعضی از صرافی ها مثل یونی سواپ این امکان رو به کاربران میدن تا میزان اسلیپیج رو به صورت دستی تعیین کنند تا بتونن شرایط رو تحت کنترل داشته باشن.
•    یکی دیگه از راه های جلوگیری از اسلیپیج منفی، تقسیم سفارشات هست. اگه سفارش های بزرگ رو به سفارش های کوچیک تر تقسیم کنین، در صورت نقدینگی کم بازار سفارش های بزرگ تر از حجم معاملات به وجود نمیان و سفارشات با قیمت های مختلفی مشخص میشن.
•    یکی دیگه از راه های جلوگیری از اسلیپیج منفی، استفاده از حد سود و حد ضرر هست. سفارشات لیمیت بهترین ابزاری هستن که در انواع روش های حرفه ای ترید مورد استفاده قرار می گیرن. با استفاده از این ابزار می تونین محدوده خرید و فروش سفارشات خودتون رو مشخص کنین.
•    یکی دیگه از راه های جلوگیری از اسلیپیج منفی، احتساب کارمزد هست. هر تراکنشی که شما انجام می دین، شامل هزینه ای به اسم کارمزد هست که اگه این کارمزدها رو احتساب نکنین، ممکنه همه سود شما به هزینه تراکنش اختصاص بشه و به قیمت نهایی مورد نظر خود نرسین.

تکنیک های به حداقل رساندن Slippage

تکنیک های به حداقل رساندن Slippage

همونطور که گفتیم، اسلیپیج در صرافی ها زمانی اتفاق می افته که معامله گران خرید و فروش های خودشون رو با قیمتی متفاوت نسبت به قیمت درخواستی خودشون انجام میدن. اسلیپیج یکی از دغدغه های معامله گران هست که باید برطرف بشه. روش های زیادی برای کاهش اسلیپیج وجود داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به بررسی تکنیک های به حداقل رساندن Slippage بپردازیم.

•    تقسیم کردن سفارشات بزرگ

یکی از تکنیک های به حداقل رساندن Slippage، تقسیم کردن سفارشات بزرگ تر هست. تلاش کنین تا سفارشات بزرگ رو به سفارش های کوچیک تر تقسیم کنین. با دقت دفتر سفارشات رو تجزیه و تحلیل کنین تا سفارشات خودتون رو با قیمت های متفاوتی به وجود بیارین. این موضوع باعث میشه تا سفارشاتی بزرگ تر از حجم معاملات موجود به وجود نیارین تا اسلیپیج رو به حداقل برسونین.

•    توجه به کارمزد تراکنش

یکی دیگه از تکنیک های به حداقل رساندن Slippage، توجه به کارمزد تراکنش هاست. اگه از صرافی های غیرمتمرکز یا DEX برای انجام معامله های خودتون استفاده می کنین، تاثیر کارمزد تراکنش ها بر معاملات رو فراموش نکنین. بعضی از شبکه ها بر اساس ترافیک موجود در شبکه، کارمزدهای بزرگی دریافت می کنند که این موضوع می تونه همه سود شما رو از بین ببره.

•    انجام تراکنش های کوچک تر

یکی دیگه از تکنیک های به حداقل رساندن Slippage، انجام تراکنش های کوچک تر هست. اگه با ارزهای دیجیتال با نقدینگی کم سروکار دارین، فعالیت معاملاتی شما می تونه به قیمت دارایی تاثیر زیادی داشته باشه. یه تراکنش ممکنه یا اسلیپیج کمی همراه باشه، ولی تراکنش های کوچیک و به تعداد زیادی بر تراکنش های بعدی شما تاثیرگذار میشه. بنابراین، تراکنش های کوچیک تری انجام بدین.

•    استفاده کردن از سفارشات محدود

یکی دیگه از تکنیک های به حداقل رساندن Slippage، استفاده کردن از سفارشات محدود یا Limit هست. این سفارشات باعث میشن تا دارایی های مورد نظر رو با همون قیمتی که دوست دارین خریداری کنین و اختلاف قیمتی زیادی در معامله های شما به وجود نیاد.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله آموزش به حداقل رساندن Slippage، اطلاعاتی در مورد اسلیپیج یا لغزش قیمت برای شما ارائه کنیم و به بررسی راه های جلوگیری از اسلیپیج منفی بپردازیم و تکنیک های به حداقل رساندن Slippage رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و با استفاده از این روش ها معاملات خودتون رو با اسلیپیج کمتری انجام بدین. همونطور که گفتیم، اسلیپیج در صرافی ها زمانی اتفاق می افته که معامله گران خرید و فروش های خودشون رو با قیمتی متفاوت نسبت به قیمت درخواستی خودشون انجام میدن.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد آموزش به حداقل رساندن اسلیپیج یا لغزش قیمت Slippage

در مورد آموزش به حداقل رساندن اسلیپیج یا لغزش قیمت Slippage نظر دهید
سوال امنیتی :9+49 = ?