چرا باید استراتژی معاملاتی داشته باشیم؟

  • 02:02 1403-02-13
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

چرا باید استراتژی معاملاتی داشته باشیم؟ اصلا می دونین استراتژی معاملاتی چیست و چه کاربردی داره؟ چجوری واسه خودمون بهترین استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال طراحی کنیم؟ آیا زمانی که در حال ترید یا انجام معامله ای در بازار ارزهای دیجیتال هستین، با خودتون جمله هایی مثل این دفعه می دونم باید چیکار کنیم، این بار مثل دفعه قبل نمیشه رو تکرار کردین؟ اگه جواب شما بله هست، یعنی هنوز یا استراتژی معاملاتی ندارین و یا استراتژی معاملاتی مناسبی پیدا و اون رو امتحان نکردین. توصیه میشه تا در معاملات خودتون استراتژی داشته باشین.

همه افرادی که در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می کنند، به دنبال پیدا کردن بهترین استراتژی ترید ارز دیجیتال هستن. بازار ارزهای دیجیتال نسبت به سایر بازارهای مالی دیگه ارزش بازار یا مارکت کپ پایین تری داره. بنابراین، نهنگ های بیت کوین به راحتی می تونن نوسانات قابل توجهی در این بازار به وجود بیارن. بنابراین، تریدرها همواره باید در استراتژی های معاملاتی خودشون حرکت نهنگ های بازار رو رصد کنند. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله چرا باید استراتژی معاملاتی داشته باشیم؟ اطلاعاتی در مورد استراتژی معاملاتی به شما ارائه کنیم و به بررسی دلیل داشتن استراتژی معاملاتی بپردازیم و نحوه تهیه استراتژی معاملاتی رو به شما یاد بدیم.

استراتژی معاملاتی چیست؟

استراتژی معاملاتی چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم استراتژی معاملاتی رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که استراتژی معاملاتی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که استراتژی معاملاتی به معنی مجموعه برنامه و اقدامات بلند مدت و کوتاه مدت برای رسیدن به اهداف مشخص در شرایط عدم قطعیت هست. در بازار ارزهای دیجیتال هم به مجموعه خاصی از شرایط و قوانین که زمان ورود و خروج شما از بازار رو مشخص می کنه، استراتژی معاملاتی گفته میشه که باعث میشه تا معامله گر یا تریدر سود زیادی به دست بیاره.

ویدیوی پیشنهادی: آموزش استراتژی مک دی MACD و مووینگ اوریج Mooving Avrage

جالب اینجاست که بدونین منظور از استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال، یه روش ثابت برای برنامه ریزی و انجام معاملات هست که شخص از اون پیروی می کنه. استراتژی های معاملاتی مشخص می کنند که چه معامله هایی باید انجام بشن، چه زمانی باید انجام بگیرن، چه زمانی باید از اون ها خارج بشین و چه میزان سرمایه باید در هر موقعیت وارد کنین. در اصل استراتژی معاملاتی یه برنامه ثابت هست که برای کسب سود مداوم در زمان خرید و فروش ارزهای دیجیتال یا برای سایر بازارهای مالی استفاده میشه. مثل سایر بازارهای مالی، ارزهای دیجیتال رو نمی تونین بدون داشتن یه استراتژی موفقیت آمیز و برنامه مشخص شده خرید و فروش کنین.

چرا باید استراتژی معاملاتی داشته باشیم؟

چرا باید استراتژی معاملاتی داشته باشیم؟

داشتن استراتژی معاملاتی در بازار ارزهای دیجیتال یا سایر بازارهای مالی به قدری اهمیت داره که بدون اون فعالیت در این بازار برای مدت طولانی کار خیلی سختی به نظر میرسه. بازار ارزهای دیجیتال یه بازار پرنوسان هست و اگه استراتژی معاملاتی مشخص و طرح و برنامه مدونی برای فعالیت در اون نداشته باشین، شناسایی فرصت های معاملاتی خرید و فروش موفق ارز دیجیتال در این بازار واس شما کار راحتی نمیشه. با استفاده از یه استراتژی معاملاتی می تونین هم پای تغییرات و نوسانات بازار ارزهای دیجیتال حرکت کنین و خودتون رو با این نوسانات وقف بدین.

ویدیوی پیشنهادی: آموزش استراتژی اسمارت مانی

با داشتن استراتژی معاملاتی در بازار ارزهای دیجیتال شما خیلی دقیق می تونین مشخص کنین که چه چیزی از بازار سرمایه می خواهین و هدفتون رو از حضور در این بازار به درستی تعیین می کنین. نکته مهم این هست که برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال و تعیین یه استراتژی معاملاتی باید آموزش های لازم رو فرا بگیرین، با شرایط کلی بازار ارزهای دیجیتال و مبانی سرمایه گذاری موفق در اون و همچنین اصول تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بازار ارزهای دیجیتال آشنا باشین تا بتونین بهترین استراتژی معاملاتی رو واسه خودتون داشته باشین.

نحوه تهیه استراتژی معاملاتی

نحوه تهیه استراتژی معاملاتی

استراتژی شامل موضوعات مختلفی هست! باید عوامل متعددی در کنار هم جمع بشن تا یه استراتژی معاملاتی به وجود بیاد. نکته قابل توجه این هست که استراتژی معاملاتی مسئله ای کاملا شخصی هست و هر شخص باید به استراتژی مناسب خودش دست پیدا کنه. بنابراین، در حالی که یه استراتژی برای دوستان خودتون سود خوبی داره، ممکنه برای شما نتیجه ای جز ضرر نداشته باشه. یه استراتژی معاملاتی خود شامل تعیین بازار معاملاتی، روش تحلیل بازار، سبک معاملاتی، زمان و تایم فریم معاملاتی، مدیریت سرمایه، روانشناسی فردی و روانشناسی بازار میشه. در ادامه

برخی از عوامل موثر در تهیه استراتژی معاملاتی رو واسه شما اسم می بریم:

•    تعیین بازار معاملاتی
•    انتخاب نوع تحلیل بازار
•    سبک های معاملاتی
•    زمان و تایم فریم در سیستم های معاملاتی
•    روانشناسی در استراتژی معاملاتی

مزایای داشتن استراتژی برای تریدر

مزایای داشتن استراتژی برای تریدر

همونطور که گفتیم، استراتژی معاملاتی به ترید میگه که چه زمان و چه مقدار ارز دیجیتال رو بخرن و چه زمان اقدام به فروش ارز دیجیتال کنند تا سود زیادی به دست بیارن. هدف اصلی استراتژی های معاملاتی کمک به تصمیم گیری در زمان ترید هست. داشتن استراتژی معاملاتی مزایای زیادی به همراه داره که همین موضوع باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره. از جمله از مزایای داشتن استراتژی معاملاتی عبارت هست از:

•    جلوگیری از سوگیری رفتاری در سرمایه گذاری
•    دوری از خرید و فروش هیجانی
•    خرید و فروش ارز دیجیتال در مبنایی مشخص
•    بازدهی مناسب و پایدار در بلند مدت

ما سعی کردیم در مقاله چرا باید استراتژی معاملاتی داشته باشیم؟ اطلاعاتی در مورد استراتژی معاملاتی به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای داشتن استراتژی معاملاتی بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین به صورت استراتژیک معاملات خودتون رو انجام بدین. همونطور که گفتیم، استراتژی معاملاتی به معنی مجموعه برنامه و اقدامات بلند مدت و کوتاه مدت برای رسیدن به اهداف مشخص در شرایط عدم قطعیت هست. در بازار ارزهای دیجیتال هم به مجموعه خاصی از شرایط و قوانین که زمان ورود و خروج شما از بازار رو مشخص می کنه، استراتژی معاملاتی گفته میشه. با توجه به توضیحاتی که به شما ارائه کردیم، میشه این نتیجه رو گرفت که لازمه بازدهی مناسب از خرید و فروش ارزهای دیجیتال، داشتن استراتژی معاملاتی هست.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد چرا باید استراتژی معاملاتی داشته باشیم؟

در مورد چرا باید استراتژی معاملاتی داشته باشیم؟ نظر دهید
سوال امنیتی :5+40 = ?