ارزهای دیجیتال چگونه کار می کنند؟

# رپرتاژ آگهی - این یک محتوای تبلیغاتی است و آکادمی ارزسنج هیچ مسئولیتی در قبال محتوا، مضمون و اهداف سفارش دهنده ندارد.

  • 01:02 1403-02-26
  • زمان مطالعه: 5 دقیقه

بیت کوین

رمزارز چیست؟

کریپتوکارنسی یک سیستم پرداخت دیجیتالی است که برای تایید تراکنش ها به بانک ها متکی نیست. این یک سیستم همتا به همتا است که در آن هر کسی می تواند پرداخت ها را ارسال و دریافت کند. به‌جای حمل و مبادله پول فیزیکی در دنیای واقعی، پرداخت‌های رمزنگاری صرفاً با دسترسی دیجیتالی به یک پایگاه داده آنلاین که یک تراکنش خاص را توصیف می‌کند، وجود دارد. هنگامی که ارز دیجیتال را انتقال می دهید، تراکنش در دفتر کل ثبت می شود. ارز دیجیتال در یک کیف پول دیجیتال ذخیره می شود. کریپتوکارنسی به این دلیل نام خود را گرفته است که از رمزگذاری برای احراز هویت تراکنش ها استفاده می کند.این بدان معنی است که کدهای پیشرفته در ذخیره و ارسال داده های ارزهای دیجیتال بین کیف پول های عمومی نقش دارند. هدف از رمزگذاری ایجاد امنیت و ایمنی است.

نحوه کار ارزهای دیجیتال

ارزهای رمزپایه بر روی یک دفتر کل توزیع شده به نام بلاک چین اجرا می شوند، رکوردی از تمام تراکنش ها که توسط صاحب ارز به روز شده و نگهداری می شود. واحدهای ارزهای دیجیتال از طریق فرآیندی به نام ماینینگ ایجاد می‌شوند که شامل استفاده از نیروی رایانه برای حل مسائل پیچیده ریاضی است که سکه تولید می‌کند. کاربران می توانند سکه ها را از کارگزاران خریداری کنند، سپس آنها را با استفاده از کیف پول های رمزنگاری ذخیره و خرج کنند. اگر صاحب یک ارز دیجیتال هستید، هیچ چیز ملموسی ندارید. آنچه شما دارید کلیدی است که به شما امکان می دهد سوابق یا معیارها را بدون شخص ثالث قابل اعتماد از یک شخص به فرد دیگر منتقل کنید.اگرچه بیت کوین از سال 2009 وجود داشته است، ارزهای دیجیتال و استفاده از فناوری بلاک چین هنوز از نظر مالی در حال ظهور هستند و انتظار می رود در آینده استفاده بیشتری شود. معاملات از جمله اوراق قرضه، سهام و سایر دارایی های مالی را می توان با استفاده از فناوری معامله کرد.

نمونه هایی از ارزهای دیجیتال

هزاران ارز دیجیتال وجود دارد. برخی از محبوب ترین ها عبارتند از:

بیت کوین:

بیت کوین که در سال 2009 تأسیس شد، اولین ارز رمزنگاری شده بود و هنوز هم رایج ترین ارز رمزنگاری شده است. این ارز توسط ساتوشی ناکاموتو ایجاد شده است - که تصور می شود نام مستعار یک فرد یا گروهی از افراد است که هویت آنها هنوز ناشناخته است.

اتریوم:

اتریوم که در سال 2015 توسعه یافت، یک پلتفرم بلاک چین با ارز خاص خود به نام اتر (ETH) یا اتریوم است. پس از بیت کوین محبوب ترین ارز دیجیتال است.

لایت کوین:

این ارز شبیه بیت کوین است، اما برای توسعه نوآوری های جدید، از جمله پرداخت ها و فرآیندهای سریع تر که امکان تراکنش های بیشتر را فراهم می کند، سریعتر حرکت کرده است.موج دار شدن:

نحوه ذخیره ارزهای دیجیتال

پس از خرید ارز دیجیتال (برای خرید تتر با بهترین قیمت کلیک کنید.)، باید آن را به درستی ذخیره کنید تا از هک یا سرقت محافظت کنید. اساساً، ارزهای رمزنگاری شده در یک کیف پول رمزنگاری شده ذخیره می شوند، که یک دستگاه فیزیکی یا نرم افزار آنلاین است که برای ذخیره کلیدهای خصوصی ارز دیجیتال شما استفاده می شود. برخی از صرافی‌ها خدمات کیف پول ارائه می‌کنند و به شما امکان می‌دهند مستقیماً از طریق پلتفرم پس‌انداز کنید. با این حال، همه صرافی ها یا کارگزاران خدمات کیف پول را به شما ارائه نمی دهند.

ارائه دهندگان کیف پول مختلفی برای انتخاب وجود دارد.اصطلاحات "کیف پول گرم" و " کیف پول سرد" استفاده می شود: ذخیره سازی در کیف پول گرم "کیف پول داغ" به ذخیره سازی رمزنگاری اشاره دارد که از نرم افزار آنلاین برای محافظت از کلیدهای خصوصی شما استفاده می کند. ذخیره سازی در کیف پول سرد: برخلاف کیف پول های داغ، کیف پول های سرد (که به عنوان کیف پول های سخت افزاری نیز شناخته می شوند) برای ذخیره کلیدهای خصوصی شما به دستگاه های الکترونیکی آفلاین متکی هستند. به طور کلی، کیف پول های سرد معمولاً هزینه ای دریافت می کنند، در حالی که کیف پول های گرم اینگونه نیست.

آیا ارز دیجیتال امن است؟

ارزهای دیجیتال معمولاً با استفاده از فناوری بلاک چین ساخته می شوند. بلاک چین نحوه ثبت تراکنش ها در «بلاک ها» و در زمان های مشخص را توضیح می دهد. این یک فرآیند فنی نسبتاً پیچیده است، اما نتیجه آن تقاضای دیجیتالی برای مبادلات ارزهای دیجیتال است که دستکاری آن برای هکرها دشوار است. علاوه بر این، تراکنش ها نیاز به یک فرآیند احراز هویت دو مرحله ای دارند. به عنوان مثال، ممکن است از شما خواسته شود نام کاربری و رمز عبور را برای شروع تراکنش وارد کنید.سپس، ممکن است مجبور شوید یک کد تأیید ارسال شده از طریق پیامک به تلفن خود وارد کنید. با وجود امنیت، این بدان معنا نیست که ارزهای دیجیتال قابل هک نیستند. بسیاری از هک‌های معروف پول زیادی را برای استارت‌آپ‌های ارزهای دیجیتال خرج کرده‌اند. هکرها به Coincheck با 534 میلیون دلار و BitGrail با 195 میلیون دلار ضربه زدند که آنها را به دو بزرگ ترین هک ارزهای دیجیتال در سال 2018 تبدیل کرد. برخلاف ارزهای تحت حمایت دولت، ارزش ارزهای مجازی کاملاً بر اساس عرضه و تقاضا است. این می تواند نوساناتی را ایجاد کند که سود زیادی برای سرمایه گذاران ایجاد کند یا زیان های هنگفتی را به همراه داشته باشد. و سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال نسبت به محصولات مالی سنتی مانند سهام، اوراق قرضه و صندوق های سرمایه گذاری دارای امنیت کمتری است.

چهار نکته برای سرمایه گذاری امن در ارزهای دیجیتال

طبق گزارش Consumer Reports، همه سرمایه‌گذاری‌ها دارای ریسک هستند، اما برخی از کارشناسان ارزهای دیجیتال را یکی از پرخطرترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری می‌دانند. اگر قصد دارید روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنید، این نکات می تواند به شما در انتخاب درست کمک کند.تبادل تحقیق:

قبل از سرمایه گذاری، در مورد مبادلات ارزهای دیجیتال اطلاعات کسب کنید. تخمین زده می شود که بیش از 500 صرافی (بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی، تتر ایران) برای انتخاب وجود دارد. تحقیقات خود را انجام دهید، بررسی ها را بخوانید و قبل از شروع با سرمایه گذاران با تجربه صحبت کنید.

نحوه ذخیره ارز دیجیتال خود را بیابید:

اگر ارز دیجیتال خریداری می کنید، باید آن را ذخیره کنید. می توانید آن را در صرافی یا کیف پول دیجیتال نگه دارید. اگرچه انواع مختلفی از کیف پول ها وجود دارد، اما هر کدام مزایا، الزامات فنی و امنیت خاص خود را دارند. مانند صرافی ها، باید گزینه های پس انداز خود را قبل از سرمایه گذاری بررسی کنید.

سرمایه گذاری خود را تغییر دهید:

تنوع‌سازی کلید هر استراتژی سرمایه‌گذاری خوب است، و این به ویژه زمانی که در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنید صادق است. برای مثال تمام پول خود را فقط به این دلیل که نامی است که می شناسید در بیت کوین قرار ندهید. هزاران گزینه وجود دارد و بهتر است سرمایه گذاری را در چندین صندوق تقسیم کنید.

برای نوسانات آماده شوید:

بازار ارزهای دیجیتال بسیار پر نوسان است، بنابراین برای فراز و نشیب آماده باشید. شاهد تغییر قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال خواهید بود. اگر نمونه کارها یا سلامت روان شما نمی تواند از عهده آن برآید، ممکن است ارز دیجیتال انتخاب مناسبی برای شما نباشد.

کریپتوکارنسی در حال حاضر رایج است، اما به خاطر داشته باشید که هنوز در مراحل ابتدایی خود است و به شدت حدس و گمان محسوب می شود. سرمایه گذاری روی چیزهای جدید با چالش هایی همراه است، پس آماده باشید. اگر به دنبال مشارکت هستید، تحقیقات خود را انجام دهید و برای شروع به روش سنتی سرمایه گذاری کنید.

# رپرتاژ آگهی - این یک محتوای تبلیغاتی است و آکادمی ارزسنج هیچ مسئولیتی در قبال محتوا، مضمون و اهداف سفارش دهنده ندارد.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.