عوامل به وجود آمدن بازار صعودی ارز دیجیتال

  • 21:02 1403-02-23
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

عوامل به وجود آمدن بازار صعودی ارز دیجیتال؛ با این عوامل آشنا هستین؟ می دونین چرا بازار ارزهای دیجیتال صعودی میشه؟ آیا دوست دارین با نشانه های بازار صعودی ارزهای دیجیتال آشنا بشین؟ می دونین چجوری میشه در بازار صعودی ارزهای دیجیتال سود کرد؟ بهتره بدونین در همه بازارهای مالی مثل بازار ارزهای دیجیتال، قیمت ها نوسان دارن و مدام در حال افزایش یا کاهش هستن، ولی اگه وضعیت بلند مدت رو مثلا در یه ماه یا چند ماه در نظر بگیریم، حرکت کلی قیمت ها در جهت خاصی هست. بسته به اینکه حرکت بلند مدت قیمت ها به کدوم سمت باشه، انواع بازار در ارزهای دیجیتال به سه دسته بازار صعودی و بازار نزولی و بازار رنج یا بدون روند تقسیم میشه.

روندهای بازار جزو اصلی ترین جنبه های بازارهای مالی هستن. به مسیری که یه ارز دیجیتال در بازار پیش می گیره، روند بازار گفته میشه. از این رو، تحلیلگران تکنیکال و فاندامنتال روندهای بازار رو به دقت زیر نظر می گیرن. عوامل مختلفی وجود دارن که باعث میشه تا بازار وارد روند صعودی یا نزولی بشه و سرمایه گذاران سود مورد نظر خودشون رو به دست بیارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله عوامل به وجود آمدن بازار صعودی ارز دیجیتال، اطلاعاتی در مورد بازار صعودی یا گاوی به شما ارائه کنیم و به بررسی عوامل ایجاد بازار صعودی ارزهای دیجیتال بپردازیم و نشانه های بازار صعودی رو در مباحث آموزش تحلیل تکنیکال مورد بررسی قرار بدیم.

بازار صعودی یا گاوی چیست؟

بازار صعودی یا گاوی چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، قطعا اسم بازار صعودی یا گاوی رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این بازار به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که بازار صعودی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم، زمانی که روند کلی و غالب در بازار، صعودی هست و قیمت ارزهای دیجیتال به صورت پیوسته افزایش پیدا می کنند، در اصطلاح گفته میشه بازار صعودی یا گاوی هست. در بازار صعودی بیشتر سرمایه گذاران به بازار و روند صعودی قیمت ها خوش بین هستن. همه بازارهای مالی دارای چرخه هستن. چرخه در بازار به این معنی هست که روندهای صعودی و نزولی در بازارهای مالی پیوسته تکرار میشن.

مقاله پیشنهادی: انواع الگوهای قیمتی در تحلیل تکنیکال کدامند؟

جالب اینجاست که بدونین صعودی بودن بیشتر می تونه به این معنی باشه که معامله گران موقعیت های خرید بازار رو در اختیار دارن، هرچند که لزوما این چنین نیست! صعودی بودن بازار الزاما به معنی وجود فرصت خرید در حال حاضر نیست، بلکه فقط قیمت ها افزایش پیدا می کنند و یا انتظار افزایش قیمت ها میره. همچنین لازم به ذکر هست که بازار صعودی به این معنی نیست که قیمت ها کاهش پیدا نمی کنند یا نوسان ندارن. به همین دلیل بررسی بازارهای صعودی در بازه های زمانی بلندتر منطقی به نظر میرسه. بازارهای صعودی دوره های نزولی یا اصلاح قیمت بدون تغییر روند اصلی بازار رو هم شامل میشه.

عوامل ایجاد بازار صعودی ارزهای دیجیتال

عوامل ایجاد بازار صعودی ارزهای دیجیتال

در بازارهای سنتی، رشد اقتصاد در نتیجه افزایش تولید ناخالص داخلی، نرخ اشتغال رو به رشد، نرخ بهره پایین و سیاست های دولت که به رشد مالی شرکت ها باعث میشه. عامل اصلی ایجاد بازار صعودی هست. بازار صعودی ارزهای دیجیتال هم تحت تاثیر عوامل مشابه با بازارهای سنتی قرار می گیره. بهتره بدونین عوامل زیادی باعث ایجاد بازار صعودی ارزهای دیجیتال میشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی عوامل ایجاد بازار صعودی ارزهای دیجیتال بپردازیم تا با این عوامل آشنا بشین.

•    یکی از عوامل ایجاد بازار صعودی ارزهای دیجیتال، پشتیبانی افراد مشهور و شخصیت های بانفوذ هست. مثل نقشی که پاریس هیلتون و دی جی خالد در ایجاد بازار صعودی سال 2017 ایفا کردن.
•    افزایش خوش بینی از طرف امور مالی سنتی هم یکی دیگه از عوامل ایجاد بازار صعودی ارزهای دیجیتال هست. مثل زمانی که استراتژیست های جی پی مورگان گفتن بیت کوین ماندگار هست و می تونه تا 146 هزار دلار هم افزایش پیدا کنه.
•    یکی دیگه از عوامل ایجاد بازار صعودی ارزهای دیجیتال، ورود سرمایه گذاران نهادی هست. مثل سرمایه گذاری 650 میلیون دلاری شرکت مایکروسافت در بیت کوین و خرید بیش از 70 هزار واحد بیت کوین.
•    رویدادهای تهدیدکننده امور مالی سنتی هم یکی دیگه از عوامل ایجاد بازار صعودی ارزهای دیجیتال هست. مثل پاندمی کرونا که خیلی از مردم رو به سمت بازار ارزهای دیجیتال سوق داد.

نشانه های بازار صعودی چیست؟

نشانه های بازار صعودی چیست؟

همونطور که گفتیم، بازار صعودی ارزهای دیجیتال به زمانی گفته میشه که قیمت ارزهای دیجیتال به صورت مداوم افزایش پیدا می کنه و شما می تونین با شناسایی بازار صعودی و انجام معاملات در این بازار سودهای زیادی به دست بیارین. بنابراین، شما باید نشانه های بازار صعودی رو بشناسین. برخی از نشانه های بازار صعودی عبارت هستن از:

•    علاقه عمومی به ارزهای دیجیتال در افراد مشهور
•    تقاضای زیاد با وجود عرضه کم
•    افزایش قیمت در دوره زمانی مستمر
•    مطرح شدن ارزهای دیجیتال در رسانه ها و شبکه های اجتماعی
•    قیمت گذاری غیرواقعی روی برخی از پروژه ها

چگونه در بازار صعودی سود کنیم؟

در زمان سرمایه گذاری در بازار صعودی ارزهای دیجیتال، هرچقدر زودتر روند رو تشخیص بدین و زودتر خرید کنین، سود بیشتری به دست میارین، چون به زودی سرمایه گذاران دیگه هم وارد کار میشن و قیمت ها بیشتر افزایش پیدا می کنه. زمانی هم که بازار به اوج خودش برسه، می تونین ارزهای دیجیتالی رو که خریدین، با قیمت بالاتری بفروشین. بازارهای صعودی معمولا بیشتر دووم میارن، بنابراین اگه هم کمی ضرر کنین، موقتی و جزئی هست.

مقاله پیشنهادی: الگوهای ریزشی ارز دیجیتال

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله عوامل به وجود آمدن بازار صعودی ارز دیجیتال، اطلاعاتی در مورد بازار صعودی یا گاوی به شما ارائه کنیم و به بررسی عوامل ایجاد بازار صعودی ارزهای دیجیتال بپردازیم و نشانه های بازار صعودی رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، زمانی که روند کلی و غالب در بازار، صعودی هست و قیمت ارزهای دیجیتال به صورت پیوسته افزایش پیدا می کنند، در اصطلاح گفته میشه بازار صعودی یا گاوی هست. در بازار صعودی بیشتر سرمایه گذاران به بازار و روند صعودی قیمت ها خوش بین هستن.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد عوامل به وجود آمدن بازار صعودی ارز دیجیتال

در مورد عوامل به وجود آمدن بازار صعودی ارز دیجیتال نظر دهید
سوال امنیتی :2+37 = ?