5 روش در امان ماندن تریدرهای ارز دیجیتال از نوسانات شدید

  • 20:02 1403-02-19
  • زمان مطالعه: 5 دقیقه

 5 روش در امان ماندن تریدرهای ارز دیجیتال از نوسانات شدید؛ دوست دارین با این روش ها آشنا بشین؟ واسه شما هم پیش اومده که در زمان نوسانات شدیدی بازار ندونین چه کاری انجام بدین؟ آیا از نوسانات شدید بازار ارزهای دیجیتال خاطره تلخی دارین و دنبال راه حل برای اون هستین؟ می دونین چرا بازار ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی داره؟ دوست دارین تا از سرمایه خودتون مراقبت کرده و ضرر نکنین؟

در ماه های گذشته، سرمایه گذاران و معامله گران ارزهای دیجیتال با نوسانات قیمت ارز دیجیتال زیادی در بازار روبرو شدن که همین موضوع باعث شد تا خیلی از اون ها ضرر کرده و برخی هم سرمایه های خودشون رو به طور کامل از دست بدن. مشکلات اقتصادی دنیا و جمله روسیه به اوکراین، بازارهای مالی بین المللی رو تکون داده که در تحلیل هفتگی ارزهای دیجیتال به آن اشاره کرده ایم و ارزهای دیجیتال هم از این قاعده مستثنا نیستن. بنابراین، باید سعی کنین تا از طریق راه های مختلفی از سرمایه خودتون مراقبت کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله 5 روش در امان ماندن تریدرهای ارز دیجیتال از نوسانات شدید، اطلاعاتی در مورد نوسانات بازار ارزهای دیجیتال به شما ارائه کنیم و به بررسی راه های در امان ماندن از نوسانات شدید بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم تا با این روش ها آشنایی داشته باشین.

چرا بازار ارزهای دیجیتال نوسانات زیادی دارد؟

چرا بازار ارزهای دیجیتال نوسانات زیادی دارد؟

اگه شما هم در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، می دونین که بعضی وقت ها خبرهای شوکه کننده ای از افزایش ناگهانی قیمت برخی از ارزهای دیجیتال به گوش میرسه. در اصل نوسانات شدید و غیر قابل پیش بینی، بخشی از ماهیت این بازار شده. به همین دلیل معامله در مسیر ارزهای دیجیتال، معامله ای پر ریسک تر از سایر بازارهاست. نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال ممکنه کم و برخی مواقع مقادیر زیادی باشه. حتی ممکنه در عرض یه روز تغییرات بیش از 30 و 40 درصد رو هم تجربه کنند. ارزهای دیجیتال ارزش ذاتی ندارن و به همین دلیل قیمت پایه ای هم برای اون ها وجود نداره. اینکه تصور بشه قیمت یه ارز دیجیتال از مقداری کمتر نمیشه، تصور اشتباهی هست.

مقاله پیشنهادی: نوسان در قیمت ارزهای دیجیتال چیست؟

دلیل عمده تغییرات قیمت وجود علاقه به نوسان هست. به این معنی که کسب سود در این بازار فقط زمانی امکان پذیر هست که قیمت ها نوسان داشته باشن. اگه قیمت همیشه ثابت باشه، سودی هم از خرید و فروش ارز دیجیتال به دست نمیاد. با این دید باید در نظر داشت که هر افزایش قیمت با یه کاهش قیمت همراه هست و هر کاهش قیمت با یه افزایش قیمت. البته توجه داشته باشین که این نوسان همیشه در زمان مشخص و با میزان مشخص اتفاق نمی افته. دلیل دیگه نوسان قیمت ارزهای دیجیتال، اخبار بنیادی هست.

5 روش در امان ماندن تریدرهای ارز دیجیتال از نوسانات شدید

5 روش در امان ماندن تریدرهای ارز دیجیتال از نوسانات شدید

معاملات ارز دیجیتال می تونه سخت و درک رمز ارزها می تونه خیلی پیچیده باشه. نکته ای که باید در نظر داشته باشیم این هست که فرقی نمی کنه چقدر در زمینه خرید و فروش ارزهای دیجیتال تجربه داشته باشیم. چون هیچ چیز نمی تونه تریدرها رو در برابر نوسانات خیلی زیاد ارزهای دیجیتال در امان نگه داره. ولی میشه با استفاده از روش هایی از نوسانات شدید بازار در امان موند. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی روش های در امان ماندن تریدر از نوسانات شدید بپردازیم تا با این روش ها آشنایی داشته باشین.

•    روی ارزهای دیجیتال امن سرمایه گذاری کنید.

یکی از روش های در امان ماندن تریدر از نوسانات شدید این هست که روی دارایی های امن سرمایه گذاری کنین. منظور از دارایی های امن، اون دسته از ارزهای دیجیتال هستن که در گذشته نوسانات قیمتی کمی داشتن و تجربه نشون داده که معمولا می تونن بعد از مدتی ارزش خودشون رو بازیابی کنند. باید به این نکته هم توجه داشته باشین که سرمایه گذاری روی دارایی های امن فقط می تونه تا حدودی ریسک شما رو کمتر کنه و اون رو به طور کامل از بین نمیبره.

مقاله پیشنهادی: سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال و انواع آن

•    شناسایی فرصت مناسب خرید در کف های قیمتی

یکی دیگه از روش های در امان ماندن تریدر از نوسانات شدید این هست که به دنبال فرصت مناسب برای خرید در کف های قیمتی باشین. اگه باور داشته باشین که بازار ارزهای دیجیتال بعد از این دوران پرنوسان دوباره به رشد خودش ادامه میده، می تونین مقداری استیبل کوین جمع آوری کرده و برای خرید رمز ارزها در قیمت های پایین گوش به زنگ باشین. با این کار در اصل سبد سرمایه گذاری خودتون رو از اول ساختین.

•    از روش میانگین هزینه دلاری استفاده کنید

5 روش در امان ماندن تریدرهای ارز دیجیتال از نوسانات شدید

یکی دیگه از روش های در امان ماندن تریدر از نوسانات شدید این هست که از روش میانگین هزینه دلاری استفاده کنین. در این روش برای مثال مقدار ثابتی از بیت کوین رو بدون توجه به قیمت اون در بازه های زمانی مشخصی می خرین. هدف از این استراتژی این هست که با انجام خریدهای کم در دوره های زمانی متفاوت، از نوسانات بازار در امان بمونین و بتونین با یه قیمت متوسط روی بیت کوین سرمایه گذاری کنین.

•    بررسی بازارهای مشتقه

بررسی بازارهای مشتقه هم یکی دیگه از روش های در امان ماندن معامله گر ارز دیجیتال از نوسانات شدید هست. اگه به معاملات مشتقه علاقه دارین و از تجربه و مهارت کافی برای حضور در این بازارها برخوردار هستین، می تونین به نوعی از معامله در بازار قراردادهای آتی و قراردادهای اختیار معامله صرافی های ارز دیجیتال برای پوشش ضررهای قبلی خودتون استفاده کنین. البته توجه داشته باشین که فعالیت در این بازارها ریسک زیادی در مقایسه به روش های قبلی داره.

ویدیوی پیشنهادی: ابزار مشتقه چیست و چه کاربردهایی دارد؟

•    هولد کردن ارزهای دیجیتال

یکی دیگه از روش های در امان ماندن معامله گر ارزهای دیجیتال از نوسانات شدید این هست که رمز ارزها رو هولد کنین. به عبارت دیگه، هولد کردن می تونه توصیه خوبی در زمان بی ثباتی بازار باشه، مخصوصا اگه دارایی های دیجیتال با کیفیتی مثل بیت کوین رو هولد کنین، این روش می تونه خیلی موثر باشه. اگه باور دارین که ارزهای دیجیتال و توکن های موجود در سبد سرمایه گذاریتون در ادامه رشد می کنند، می تونین اون ها رو هولد کنین و منتظر بمونین تا این دوره پرنوسان به پایان برسه.

مقاله پیشنهادی: هولدر ارز دیجیتال کیست؟

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله 5 روش در امان ماندن تریدرهای ارز دیجیتال از نوسانات شدید، اطلاعاتی در مورد نوسانات بازار ارزهای دیجیتال به شما ارائه کنیم و به بررسی راه های در امان ماندن از نوسانات شدید بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم تا با این روش ها آشنایی داشته باشین. همونطور که گفتیم، نوسانات شدید و غیر قابل پیش بینی، بخشی از ماهیت این بازار شده. به همین دلیل معامله در مسیر ارزهای دیجیتال، معامله ای پر ریسک تر از سایر بازارهاست. نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال ممکنه کم و برخی مواقع مقادیر زیادی باشه. شما می تونین با استفاده از روش های گفته شده از سرمایه خودتون در نوسانات شدید بازار مراقبت کنین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد 5 روش در امان ماندن تریدرهای ارز دیجیتال از نوسانات شدید

در مورد 5 روش در امان ماندن تریدرهای ارز دیجیتال از نوسانات شدید نظر دهید
سوال امنیتی :5+62 = ?