مولفه های مورد نیاز هر استراتژی ترید روزانه

  • 20:02 1403-02-23
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

مولفه های مورد نیاز هر استراتژی ترید روزانه؛ چه از استراتژی های ترید روزانه خودکار استفاده می کنین، یا اینکه از روش های مبتدی و پیشرفته، باید این موارد رو مورد توجه قرار بدین! چیزی در مورد ترید روزانه شنیدین؟ اصلا می دونین ترید روزانه یا Day Trading چیست؟ چجوری میشه با استفاده از ترید روزانه یا دریافت سیگنال ارز دیجیتال سود به دست آورد؟ شما اصول ترید روزانه رو رعایت می کنین، مولفه های مورد نیاز هر استراتژی ترید روزانه رو یاد گرفتین؟ اگه می خواهین تا با این مولفه های مهم آشنا بشین، این مقاله رو تا انتها مطالعه کنین.

استراتژی های معاملاتی در بازار ارز دیجیتال خیلی متنوع هست. یکی از بهترین استراتژی های معاملاتی برای کسب درآمد، ترید روزانه هست. از اشتباهات رایج افراد تازه کار این هست که بدون آشنایی درباره روش های مختلف معاملاتی، شروع به خرید و فروش ارز دیجیتال می کنند. در نتیجه محتمل ضررهای سنگین میشن و حتی ممکنه همه دارایی ها و سرمایه خودشون رو از دست بدن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله مولفه های مورد نیاز هر استراتژی ترید روزانه، اطلاعاتی در مورد ترید روزانه به شما ارائه می کنیم و به بررسی مولفه های مهم استراتژی ترید روزانه بپردازیم تا بتونین با استفاده از این استراتژی سود زیادی به دست بیارین.

مقاله پیشنهادی: آموزش نحوه ترید و معامله گری ارزهای دیجیتال

ترید روزانه (Day Trading) چیست؟

ترید روزانه (Day Trading) چیست؟

اگه در بازار کریپتوکارنسی ها فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم ترید روزانه یا Day Trading رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که ترید روزانه چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که ترید روزانه ارز دیجیتال نوعی استراتژی معاملاتی کوتاه مدت هست که بر اساس خرید و فروش ارزهای دیجیتال در همون روز عمل می کنه. ترید روزانه معامله پر ریسکی هست که توسط نوسان و نقدینگی ویژه ای که در بازار ارزهای دیجیتال وجود داره، ممکن شده. تریدرهای روزانه به دنبال این هستن که از موقعیت های فوری و کوتاه مدت سود می کنند.

جالب اینجاست که بدونین ترید روزانه نوعی استراتژی معاملاتی هست که با ورود به یه پوزیشن و خروج از اون در همون روز انجام میشه. اصطلاح ترید روزانه از بازار سهام گرفته شده که امکان معامله فقط در روزهای کاری هفته وجود داره. در این بازار هیچ پوزیشن یا موقعیت معاملاتی در شب باز نمی مونه، چون هدف سرمایه گذاری روی تغییرات قیمت در طول روز هست. از استراتژی ترید روزانه میشه در همه بازارهای موجود استفاده کرد، ولی حرفه ای های بازار بیشتر از این روش در بازار ارزهای دیجیتال و بازار فارکس استفاده می کنند.

مولفه های مهم استراتژی ترید روزانه

مولفه های مهم استراتژی ترید روزانه

همونطور که گفتیم، چه از استراتژی های ترید روزانه ارز دیجیتال خودکار استفاده می کنین، یا اینکه از روش های مبتدی و پیشرفته، باید 3 مولفه و معیار اصلی رو مورد توجه قرار بدین تا بتونین معاملات پر سودی انجام داده و ریسک معاملاتی خودتون رو کاهش بدین. اگه می خواهین از حرکات کوچیک قیمت درآمد کسب کنین، انتخاب ارز دیجیتال اهمیت زیادی داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مولفه های مهم استراتژی ترید روزانه بپردازیم تا با این موارد آشنا بشین.

•    یکی از مولفه های مهم استراتژی ترید روزانه، نقدینگی هست. این موضوع به شما امکان میده تا به سرعت وارد معاملات با قیمت جذاب و پایدار بشین.
•    نوسان هم یکی دیگه از موله های مهم استراتژی ترید روزانه هست. این امر در مورد سود بالقوه به شما میگه. هرچه نوسانات قیمت بیشتر باشه، ممکنه سود یا ضرر بیشتری داشته باشین. بازار ارزهای دیجیتال یکی از نمونه هایی هست که به نوسانات بالا شهرت داره.
•    یکی دیگه از مولفه های مهم استراتژی ترید روزانه، حجم معاملات هست. این معیار به شما میگه که چند بار ارز دیجیتال در یه بازه زمانی مشخص ترید شده. در مورد تریدرهای روزانه، این معیار به عنوان متوسط حجم معاملات روزانه شناخته میشه.

ترید روزانه مناسب چه افرادی است؟

ترید روزانه مناسب چه افرادی است؟

برای اینکه بتونین به صورت روزانه ترید یا معامله انجام بدین و سود زیادی از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال به دست بیارین، باید تجربه و تخصص زیادی در حوزه کریپتوکارنسی ها داشته باشین. دنبال کردن نوسانات روزانه ارزهای دیجیتال، استرس و فشار زیادی برای احساسات و روان شما داره و اگه این رویکرد رو انتخاب می کنین، باید تحمل فشار روانی زیاد رو داشته باشین و در بازار هیجانی عمل نکنین. همچنین باید با تحلیل تکنیکال به خوبی آشنا باشین و بتونین بهترین زمان فروش ارز دیجیتال رو به درستی پیدا کنین تا از تغییرات بازار سود ببرین. به طور کلی اگه ترید کردن رو به عنوان شغل اصلی و تمام وقت خودتون انتخاب می کنین، می تونین از ترید روزانه بهره مند بشین. در غیر این صورت باید به سراغ استراتژی های معاملاتی دیگه برین.

چگونه یک ارز مناسب برای ترید روزانه انتخاب کنیم؟

بعد از بیت کوین، رمز ارزهای زیادی وجود دارن. بدون شک همه این ارزها برای سرمایه گذاری کوتاه مدت مناسب نیستن. به همین دلیل تریدرها قبل از اینکه سرمایه خودشون رو برای خرید ارزهای دیجیتال خرج کنند، باید در مورد گذشته و آینده ارزها تحقیق کنین تا بتونین روند قیمت ها رو پیش بینی کنند. این کار مستلزم این هست که تریدر با انواع تحلیل های بازار ارزهای دیجیتال آشنایی داشته باشه. اینکه به طور قطعی بشه پیش بینی کرد که کدوم ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت مناسب هست، عملا امکان پذیر نیست.

مقاله پیشنهادی: سوشال تریدینگ در ارز دیجیتال چیست؟

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله مولفه های مورد نیاز هر استراتژی ترید روزانه، اطلاعاتی در مورد ترید روزانه به شما ارائه می کنیم و به بررسی مولفه های مهم استراتژی ترید روزانه بپردازیم تا بتونین با استفاده از این استراتژی سود زیادی به دست بیارین. همونطور که گفتیم، ترید روزانه ارز دیجیتال نوعی استراتژی معاملاتی کوتاه مدت هست که بر اساس خرید و فروش ارزهای دیجیتال در همون روز عمل می کنه. ترید روزانه معامله پر ریسکی هست که توسط نوسان و نقدینگی ویژه ای که در بازار ارزهای دیجیتال وجود داره، ممکن شده.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد مولفه های مورد نیاز هر استراتژی ترید روزانه

در مورد مولفه های مورد نیاز هر استراتژی ترید روزانه نظر دهید
سوال امنیتی :2+85 = ?